Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Jakie produkty lubią single

Pilny obserwator życia w mediach łatwo zauważy, że single stali się popularnymi odbiorcami wielu kampanii marketingowych. Single to atrakcyjni bohaterowie wielu kampanii reklamowych: zadbani, uśmiechnięci w luksusowych pomieszczeniach, eleganckich autach, z najmodniejszymi zabawkami technologicznymi w rękach. Nietrudno odkryć, iż produkty i usługi dla singli świetnie się sprzedają, gdyż – jak wynika z wielu przeprowadzonych badań, osoby prowadzące jednoosobowe gospodarstwo domowe częściej kupują towary droższe, bardziej wyrafinowane i z segmentu korzystnych dla zdrowia.

Według danych firmy Euromonitor marketingowcy podejmujący wyzwanie tworzenia produktów dla singli powinni rozważyć najistotniejsze wymagania i potrzeby zakupowe tej grupy docelowej. Przede wszystkim single nie lubią dużych „familijnych” opakowań, ponieważ nie są w stanie skonsumować oferowanej ilości, a nadmiar muszą niestety wyrzucić. Takie opakowania bardzo frustrują singli i produkty te są zaraz odrzucane przy następnych zakupach. Na półkach sklepowych pomału można zauważyć rozszerzającą się gamę produktów dostosowanych do potrzeb tylko jednej osoby i stają się one coraz bardziej dominujące na rynku. Dla singla potrzebne jest w zasadzie to samo, co dla klasycznej rodziny, tylko w mniejszej ilości – za to uwagę singla przykuwa bardziej designerskie podążające za obecną modą opakowane. Bo klasyczny singiel to trendssetter i byle czego nie kupi. Singla prędzej jest stać na zakup droższych towarów tylko dla siebie, bo na cenę nie zawsze zwraca uwagę – kupuje sobie, dla własnej zachcianki lub przyjemności. Liczy się atrakcyjny wygląd, innowacyjność, unikatowość, a w przypadku produktów spożywczych także obietnica wartościowego, zdrowego produktu w środku. Coraz częściej zauważa się, że single są grupą najszybciej i najwyraźniej zmieniającą styl życia. Zabiegane i zapracowane single coraz częściej skłaniają się do nabywania produktów łatwych i wygodnych do przygotowania w domu. Ważnym elementem oprócz wyróżniającego opakowania, wykwintnego smaku oraz odpowiedniej wielkości opakowania do możliwość konsumpcyjnych singli jest wzrastające zapotrzebowanie na produkty zdrowe. Wręcz obsesyjna dbałość o zdrowie to jeden z głównych nurtów skupiających uwagę singli. Aby dobrze wyglądać i być w formie nie wystarczy już tylko dbanie o strój czy kondycję fizyczną, ale także o zdrowie – poprzez właściwe odżywianie.

Specjaliści od marketingu tak powinni kreować swoje przekazy, by zapełnić swego rodzaju psychiczną i emocjonalną pustkę. Rzecz w tym, aby brak drugiej osoby można było sobie częściowo zrekompensować dokonując zakupu odpowiednio ciekawego produktu czy usługi, aby po prostu sprawić sobie małą radość, przyjemność, by poczuć się zadbanym i dopieszczonym.

Przykłady produktów

Identyfikowanie się konsumenta z produktem wkrótce może stać się istotnym wyzwaniem dla mleczarzy w najbliższych latach w Polsce. Wiedząc na jakie elementy ta grupa docelowa zwraca uwagę warto przyjrzeć się, co potencjalnie mogłoby zainteresować naszych bohaterów. Najbardziej ciekawe z ich punktu widzenia wydają się produkty wysoce sprofilowane i w odpowiednio przystosowanych objętościowo i funkcjonalnie opakowaniach. Drugą grupę stanowić mogą produkty mleczne wzbogacane. Obecnie rynek ten zdominowany jest przez probiotyki stanowiące najtrwalej i najdłużej propagowaną grupę produktów funkcjonalnych. Ich udział ocenia się obecnie na ponad 80% rynku ilościowo. Pozostały udział przypada produktom zawierającym dodatek żeń-szenia, melissy, zielonej herbaty, stanole oraz kwasy Omega. Do produktów, którymi mógłby się zainteresować singiel są produkty z grupy ekskluzywnych serów żółtych, pleśniowych czy deserów.

Ciekawym produktem dla tej grupy docelowej jest linia jogurtów 7 zbóż Bakoma w wersjach dla kobiet i mężczyzn. Unikalna formuła jest ciekawą propozycją na rynku, ponieważ produkt łączy w sobie zarówno walory odżywcze jak i wyraźnie definiuje grupy docelowe oraz doskonale wpisuje się w elegancką stylistykę trendsetterską. Błonnik zbóż w połączeniu z dojrzałymi owocami, delikatnym mlecznym jogurtem i dobroczynnymi bakteriami sprawia, że 7 zbóż to lekka i wartościowa przekąska dla wyczerpanego pracą singla.

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25