Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Mleko zagęszczone light

Kawa może zostać zalana śmietanką, mlekiem zagęszczonym lub po prostu mlekiem. Używanie mleka zagęszczonego do zabielania porannej kawy również nabiera cech dietetyczności. W grupie produktów Light dostępne jest mleko zagęszczone light z mleczarni Gostyń (SM). Firma proponuje: mleko zagęszczone niesłodzone light 4%, w kartoniku 200 g, 350 g i 500 g z zakrętką. Za plecami lidera rynku mleczka aktywnie działa Mlekovita (GK), która niedawno na rynek wypuściła Mleczko zagęszczone z magnezem lekkie (2,5% tłuszczu) w kartoniku.

Produkty słodzone innymi substancjami niż cukier cieszą się dużym zainteresowaniem, albowiem odsetek osób otyłych lub zagrożonych otyłością szybko rośnie w państwach wysoko rozwiniętych. Bodźcem do zastępowania cukru słodzikami jest również szokująca cena cukru, będąca wynikiem błędnej w swoich założeniach unijnej reformy rynku cukru.

Sery podpuszczkowe light

W grupie serów twardych o obniżonej zawartości tłuszczu znajdujemy produkty krajowe oraz importowane.

Firma Temar (PPH) to czołowy importer nabiału na polski rynek. W omawianej kategorii proponuje ser Frico Gouda Light firmy FrieslandCampina. Jest to gouda z mleka krowiego o łagodnym smaku i subtelnym zapachu. Zawiera tylko 20% tł. w suchej masie. Innym ciekawym produktem z oferty Temar (PPH) jest Cambozola light, kremowy ser z przerostem niebieskiej pleśni i porostem białej pleśni. Ma miękką, elastyczną konsystencję oraz delikatny smak. Producent obiecuje niezwykłe doznania smakowe w sytuacji spożywania takiego sera ze świeżym pieczywem, albo jako składnika deski serowej i sałatek. Produkowany jest z mleka krowiego pasteryzowanego; zawiera 55% tł. w s.m.

Firma EuroSer oferuje ser Westberg light kierowany na stoiska tradycyjne. Produkt dostępny jest w kręgach 12 kg. Zawartość tłuszczu to zaledwie 30%. Innym producentem szlachetnych serów twardych jest Kosów Lacki (OSM), producent sera Edamer light. Ten ser typu szwajcarsko-holenderskiego zawiera tylko 35% tłuszczu i reprezentuje jakość sera z dziurami.

Ryki (SM) to ważny gracz rynku serowego w Polsce. Jednym z produktów dostępnych na działach tradycyjnych jest ser Jowisz Light wędzony.

W grupie ambitnych uczestników rynku, którzy dostrzegają nowe trendy jest również TMT Łomża, która proponuje ser Gouda light z Doliny Narwi. Produkt light jest ubrany w bardzo atrakcyjne graficznie opakowanie typu „otwórz/zamknij” i czerpie swoją filozofię z Zielonych Płuc Polski, w których odbywa się produkcja.


Dostawcy serów podpuszczkowych light:

  • EuroSer
  • Kosów Lacki (OSM)
  • Robico (ZUH)
  • Ryki (SM)
  • Temar (PPH)
  • TMT Łomża

Podnieśmy kurtynę: słodziki

Niską kaloryczność napoju mlecznego fermentowanego najłatwiej osiągnąć nie dodając cukru lub zastępując go naturalnymi bądź syntetycznymi słodzikami (albo ich mieszankami). Do najbardziej rozpowszechnionych słodzików należą aspartam i sacharynian sodu, które są bardzo tanie – w przeliczeniu na ilość alternatywnie dodawanego cukru oraz ogromną siłę słodzenia. Aspartam jest 200-krotnie słodszy od cukru, a sacharynian sodu 300 razy.

Trzeba jednak powiedzieć, że produkty zawierające słodziki smakują inaczej niż cukier. Inny jest ich profil słodyczy. Dlatego coraz bardziej popularne jest stosowanie mieszanek słodzików, dzięki którym profil słodyczy jest bardzo zbliżony do profilu cukru. Słodziki mają dodatkowo walory wzmacniania smaków, co umożliwia optymalizację smaku. Słodziki mają jednak słaby albo ujemny PR i narosło wokół nich wiele mitów. Dlatego na rynek wprowadza się nowe słodziki o intensywnej słodyczy i zweryfikowanej i niekontrowersyjnej historii.

Na rynku umacnia swoją pozycję sukraloza będąca dodatkiem jeszcze tańszym niż wszystkie wyżej wymienione i mająca 600 razy wyższą siłę słodzenia. Wielkim wygranym ostatnich lat jest stevia, naturalny słodzik, dopuszczony we Francji i który lada moment będzie dopuszczony w innych krajach UE. Producenci słodzików intensywnie reklamują zaś neotam, który jest ekstremalnie tani i 8000 razy słodszy od cukru. Technolodzy cenią go zaś za wysoką stabilność w jogurtach.

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25