Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Ze świata: Produkty dla nastolatków na półce Jakie produkty dla nastolatków tworzą mleczarnie w różnych zakątkach świata?

Przegląd półek sklepowych w Europie oraz katalogów producentów z całego świata przynosi intrygujący obraz. Nestlé Products stworzyła dla nastolatków linię napojów bezmlecznych (także w proszku), drinków i mleka smakowego pod marką Milo. Są to niskotłuszczowe produkty energetyczne wzbogacane w witaminy i mikroelementy. Można je kupić w supermarketach w Kanadzie, Australii, RPA, Malezji, Sri Lance, Tajwanie, Malezji, Tajlandii, Filipinach, Trynidadzie i Tobago. W Malezji handlowcy oferują czekoladowe mleka smakowe Milo, wzbogacane mikroelementami i witaminami. Formuła dla młodych ludzi byłaby mniej uchwytna, gdyby nie szata graficzna, w której dominują młodzi chłopcy uprawiający sport. W zależności od wielkości opakowania i wersji produktu są to mleka i drinki mleczne w opakowaniach kartonikowych. Na każdym z opakowań widnieją nastolatkowie grający w koszykówkę, w piłkę nożną (RPA, Malezja, Filipiny), baseball (Trynidad i Tobago), uprawiający sztuki walki. W zależności od wersji produktu są one wzbogacane w wit. E, wit. z grupy B oraz magnez. Postacie na opakowaniach nie zawsze też są dziełem wizji artysty, ale przedstawiają konkretnych sportowców np.: pływaków (Tajwan, Tajlandia, Sri Lanka) albo mistrzów sztuk walki (Filipiny), z którymi młode osoby utożsamiają się w tej części świata.


Wersje Milo w proszku miesza się z mlekiem. Dwie szklanki napoju zaspokajają dzienne zapotrzebowanie organizmu na wapń, żelazo, wit. B1 i wit. C.

Parmalat Canada posiada własną linię produktów mleczarskich skierowanych do nastolatków. Pod marką Beatrice Parmalat sprzedaje shake’i mleczne o smaku waniliowym i czekoladowym w kartonikach 200 i 250 ml. Aby opakowanie zwracało uwagę potencjalnych klientów widnieją na nim postaci młodych ludzi bawiących się w dyskotece.


Turecki oddział Danone (Danone Tikvesli Gida) podjął próbę dotarcia do segmentu nastolatków ze smakowymi shake’ami mlecznymi w kartonikach. Na frontowej części opakowań widnieją bohaterowie filmu High School Musical.

Młode dziewczyny i chłopcy mają do dyspozycji dwie wersje produktu: jedna (w tonacji delikatnej czerwieni) z postacią pierwszoplanowej bohaterki, druga posługuje się wizerunkiem głównego bohatera męskiego, oczywiście w wieku szkolnym.

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25