100 wydanie Forum Mleczarskie Handel

Polmlek puszcza oko w stronę kobiet

Produkty zawierające składniki upiększające skórę i poprawiające jej stan od lat zwracają uwagę płci pięknej, która chce być jeszcze piękniejsza. Pieniądze, które wydają panie w aptekach, salonach piękności, sklepach drogeryjnych oraz fakt, że nabiałem z dodatkami upiększającymi interesują się Danone i Yakult, wpłynęły na rozwinięcie linii produktów upiększających w Grupie Polmlek.

Beauty Line Qjogurt marki Warmia obejmuje produkty z jagodami acai, jogurty Wiśniowa Kraina Dzika Malina, Malinowa Porzeczka, Grejpfrutowy Szyk, Waniliowa Harmonia, Herbaciana Limonka z dodatkiem koenzymu Q10. Beauty Line Kolagen obejmuje jogurty zbożowo-aloesowe i zbożowo-miodowy, wzbogacone kolagenem, wapniem i błonnikiem. Dlaczego jednak zainteresowano się kolagenem? Otóż kolagen (to głównie informacja dla mniej świadomych w tej kwestii panów) uelastycznia skórę i wygładza zmarszczki. Nauka wyodrębniła jak dotąd 20 typów kolagenu, ale jeszcze nie wszystkie aspekty ich przemian w organizmie człowieka poznała. Wiadomo jednak, że kolagen wywiera korzystny wpływ na stan skóry, włosów i paznokci, doskonale wygładza zmarszczki, likwiduje stany zapalne skóry, spowalnia procesy starzenia się skóry, ujędrnia ją i nawilża.

Jaka jest z kolei rola aloesu? Otóż aloes korzystnie wpływa na pracę przewodu pokarmowego – poprzez oczyszczanie, regenerację, zawartość właściwości bakteriobójczych.

Grupa Polmlek jako pierwsza w Polsce zainteresowała się potrzebami płci pięknej, ale obecność produktów w ofercie nie przełożyła się na promocję. Wytłumaczenie jest dość proste: oczekiwania, a zwłaszcza nadzieje wobec innych kategorii są większe niż ma to miejsce w przypadku napojów wzbogacanych koenzymem Q10 i kolagenem. Tymczasem jak ulał do tych produktów pasuje całe instrumentarium marketingowe, które jest stworzone do sprzedawania marzeń w odpowiedniej otoczce. Brak wsparcia sprzedaży jogurtów z koenzymem Q10 i kolagenem (linia Beauty) nie sprzyja jednak powodzeniu rynkowemu tych produktów. Może dzieje się tak dlatego, że nie bardzo wiadomo jak walczyć z kremem z dodatkiem koenzymu Q10?

Piątnica (OSM), która może zlikwidować produkty z kwasami Omega w przejmowanej mleczarni Ostrołęka (SMl) czy Gostyń (SM) pozbywający się mleka Minila, to przykłady firm, które zapatrzone w prowadzoną z sukcesem działalność poświęcają ambitne i trudne w handlu produkty na rzecz wypróbowanych produktów własnych. W przypadku Piątnica (OSM) chodzi o serki wiejskie, w przypadku mleczarni Gostyń (SM) chodzi o mleko zagęszczone.

Robico i Jogo dla aktywnych

Koktajl maślankowy Smukła Linia firmy Robico (ZUH) korzysta z zachodnioeuropejskich trendów i wytwarzany jest w Austrii. Jest to produkt pozbawiony tłuszczu i laktozy, a wzbogacony w wapń, błonnik i kwas foliowy. Ponadto jego receptura została tak przygotowana, że nadaje się dla diabetyków, a to dzięki zastosowaniu cukrów o niskim indeksie glikemicznym.

Jest to produkt szczególnie dedykowany ludziom dbającym o smukłą sylwetkę, prowadzącym zdrowy i aktywny tryb życia. Koktajle maślankowe, o dwóch letnich smakach (malina, owoce leśne) to tylko początek linii produktów funkcjonalnych, które Robico (ZUH) wprowadza sukcesywnie na rynek.

Zawarty w produkcie błonnik choć nie wykazuje żadnych właściwości odżywczych, zapewnia prawidłowe funkcjonowanie układu trawiennego. Pomaga równoważyć poziom insuliny we krwi, a poprzez zdolność pęcznienia wypełnia żołądek, dzięki czemu tworzy poczucie sytości. Błonnik przyspiesza także motorykę jelit, co oznacza skrócenie kontaktu nabłonka jelit z substancjami kancerogennymi zawartymi w masie przeznaczonej do wydalenia.

Produkty funkcjonalne przechodzą w Polsce ciężki egzamin rynkowy. Spośród kilku produktów, które nie zdały tego testu warto wyróżnić te, które utrzymują się na rynku. JO GO! Slim to jogurty pitne z dodatkami funkcjonalnymi dla kobiet i mężczyzn dbających o swoją sylwetkę. Jo Go! Slim to jogurty pitne dla kobiet o smaku ananasa z limetką, owoców egzotycznych z L-karnityną i inuliną w butelce 250 g. Jo Go! Build to jogurty dla mężczyzn; o smaku truskawki, wanilii z witaminami i minerałami w butelce 250 g. Firma nie zapomniała o wersji Sport dla młodzieży (o smaku truskawki, wanilii) z kofeiną i tauryną, w analogicznym opakowaniu.

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o. © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel.: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij