100 wydanie Forum Mleczarskie Handel

Czego możesz pozazdrościć Mlekovicie, a do czego się nie przyznasz

Jedną z najbardziej przemyślanych i kompleksowych ofert jest koncepcja jogurtów Polskich firmy Mlekovita (GK). W linii Polskie znajdują się rozmaite produkty oferujące zaspokojenie różnych potrzeb konsumentów. Pod tym względem linia Polskie stanowi jedną z najbardziej nośnych i mających realny potencjał rozwoju.

W przeliczeniu na pozycję rynkową dominuje Danone (marki Activia i Actimel), następnie Zott, dalej Mlekovita (GK) (marka Polskie), Mlekpol (marka Milko). Niewielki udział przypada Grupie Polmlek (Warmia Beauty Line Q i Warmia Beauty Line Kolagen) i Raisio (Benecol jogurty).

Jogurty Polskie to kilkanaście produktów głównie w butelkach PET. To pierwsza silna cecha, gdyż taką butelkę można schować do kieszeni kurtki, plecaka, teczki, postawić w miejscu na napoje w samochodzie. Centralny komunikat na opakowaniu informuje nas o szczepach bakterii probiotycznych wspomagających nasze trawienie. To druga silna strona produktu, bo dodatek probiotyków to silny czynnik sprzedażowy. Widoczny zapis o zawartości wapnia i dodatku kwasów Omega to kolejny ważny czynnik i trzecia silna strona produktu. Czwartą silną stroną produktu jest bardzo konkurencyjna cena na półce i duża dostępność na terenie całego kraju.

Rola kwasów Omega dopiero teraz jest doceniana, kiedy producenci nabiału zorientowali się jak dużą popularnością cieszą się kapsułki z kwasami Omega kupowane w aptece. Ale kwasy Omega-3 to dodatek o dużym potencjale, choć nieprzekładający na natychmiastowe, duże wolumeny sprzedażowe. Rosnąca popularność żywności wzbogacanej w kwasy Omega w Polsce pokazuje jednak, że kierunek obrany w Wysokiem Mazowieckiem jest trafiony. Wierzą w to także inni, a zwłaszcza mleczarnia Ostrołęka, która wprowadziła cały szereg produktów mleczarskich wzbogacanych w kwasy Omega. Pod tym względem zaskakująca musi być decyzja o wycofaniu ich z oferty przez przejmującą zakład w Ostrołęce, mleczarnię Piątnica (OSM).

Dlaczego kwasy omega-3 są jednak tak ważne? Otóż kwasy Omega-3 to długołańcuchowe, wielokrotnie nienasycone kwasy tłuszczowe jak alfa-linolenowe (ALA), eikozapentaenowe (EPA) czy dokozaheksaenowe (DHA).

Zdaniem polskich kardiologów kwasy Omega-3 odgrywają istotną rolę w prawidłowym rozwoju tkanek mózgu i siatkówki oka. Do cennych funkcji zaliczają także:

  • zmniejszanie ryzyka zawału serca
  • obniżanie poziomu szkodliwych tłuszczów we krwi
  • zapobieganie arytmii
  • zwiększanie odporności organizmu na zakażenia
  • obniżanie ciśnienia krwi
  • pomoc w koncentracji
  • regulacja odporności immunologicznej, przepływu naczyniowego krwi i agregacji płytek krwi
  • działanie przeciwzapalne
  • pozytywny wpływ na pracę mózgu i układu nerwowego
  • poprawę jędrności skóry i odżywianie jej.

Linia Polskie to również jogurt Polski wiśnia z żeń-szeniem, różowy grejpfrut z zieloną herbatą, pomarańcza z melissą, kawa z guaraną, wiśnia z mussli, jabłko z miętą. Po co jednak komu jogurt z żeń-szeniem? Otóż występujący w Chinach, Korei oraz na Syberii żeń-szeń to roślina zawierająca w sumie blisko 200 związków chemicznych, z których część wykazuje zdolność regeneracji naskórka oraz przywracania równowagi fizjologicznej, w tym wodno-tłuszczowej, skóry. Oprócz tego powstrzymuje on degenerację włosów, a nawet cofa niekorzystne zmiany w skórze głowy, co niejednego mężczyznę powinno zainteresować. Żeń-szeń to jednak również poprawa dotlenienia komórek mózgu, większa jasność umysłu i energia, poprawiona zdolność koncentracji. Jest to cenny składnik w walce ze stresem i zmęczeniem.

Jogurty Polskie z zieloną herbatą bazują na wiedzy, że zawiera ona wiele minerałów w tym mikroelementów. Działa pobudzająco, pobudza krążenie, reguluje procesy trawienia i obniża poziom cholesterolu.

Jogurty Polskie z melissą to rozwiązanie dla osób cierpiących na stres, które odczuwają nudności i inne dolegliwości płynące ze strony układu pokarmowego. To ciekawe rozwiązanie dla kobiet cierpiących na uporczywe migreny oraz dzieci w stanach przeziębień i nerwowości.

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o. © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel.: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij