Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Całkowitym novum jest wprowadzenie na rynek serów o ultracienkich plasterkach; przez mleczarnię Mlekovita (GK). Ser Mierzwiony Mlekovita to 3-krotnie cieńsze plastry skierowane do osób o bardziej wyrobionym guście kulinarnym. Na uwagę, ze względu na swój potencjał zasługują także sery funkcjonalne z kwasami omega (Ostrołęka SMl) lub ser Markiz L. casei z mleczarni Sierpc (OSM). Ożywienie widać w segmencie serów z dodatkami smakowymi oraz serów light. Te segmenty są wciąż niewielkie, ale ich znaczenie rośnie, zwłaszcza w przypadku light.



W grupie wytwórców serów podpuszczkowych z dodatkami smakowymi największe doświadczenie ma Arla Foods, producent sera Śmietanowego z papryką i ze szczypiorkiem. Potencjał nowego rynku wykorzystuje także Mlekovita (GK) producent sera Gouda z pieprzem. Po pewnym wahaniu do grona producentów dołączyły także Mlekpol (SM) z Goudą z Pieprzem i Goudą z Ziołami oraz Grupa Polmlek z serem Lidzbarskim z orzechami i pieprzem. Od kilku lat dostępny jest także ser z przyprawami Cymes wytwarzany w mleczarni Ryki (SM).

Wśród ofert importerów uwagę zwraca firma EuroSer – dostawca serów Gouda z Oliwkami, z kminkiem, z Włoskimi Ziołami, z Orzechami. Na górną półkę cenową sery z przyprawami dostarcza Temar (PPH). Są to Frico z Kminkiem, Frico z Pieprzem, a także Gouda Basiron z Pomidorami i Czosnkiem oraz z Bazylią i Czosnkiem.

W segmencie light bardzo wyraźnie swoją obecność zaznacza Gouda Light marki Z Doliny Narwi wytwarzana przez mleczarnię TMT Łomża. Na tle oferty rynkowej wyraźnie odznacza się oferta Grupy Polmlek; produkty w srebrnej metalizie, wprowadzone na rynek w sierpniu 2010 roku. Produkty dostępne są w 150 g opakowaniach i o smakach: Gouda, Edamski, Mlekdamer i Natan. Grupa Polmlek tak samo zapakowała także wyrób seropodobny Perła Mazur, który dostępny jest po niższej cenie niż ser tradycyjny.

Dużo pracy w celu powiększenia pozycji rynkowej wykonała Grupa Polmlek także w segmencie serów topionych. Capresi to całkiem nowa postać plasterków: są one przekładane pergaminem, a sam produkt ma zdecydowany smak (z szynką, wędzony, śmietankowy), które spodobają się osobom młodym, innowacyjnym, oczekującym od producentów innowacyjnej postawy.

Podobną reakcję konsumentów budzi Ser Skalmierzycki, Lazur Srebrzysty oraz Lazur Złocisty w plasterkach. Jest to pierwszy w Polsce oraz Europie przykład zapakowania niebieskiego sera pleśniowego, dzięki czemu producent (Lazur SM) chce trafiać do osób kupujących produkty z kategorii healt&wellness, zwracających uwagę na wygodę, jakość i markę. Wyrazem innowacyjności jest wzbogacenie Lazura Srebrzystego i Lazura Złocistego w bakterie probiotyczne Lactobacillus Acidophilus La-5.

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25