Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Janusz Górski, Forum Mleczarskie Handel, 6/2009 (37)

Raj smakoszy

Choć firmy mleczarskie od początku roku nerwowo spoglądały na wolumeny sprzedaży, dziś wiadomo, że większość ich obaw nie potwierdziła się. Dotyczy to także segmentu, który powinien być wrażliwy na zmiany. Chodzi o segment serów długodojrzewających, a więc także droższych. Firmy krajowe, które je wytwarzają, cieszą się rosnącą sprzedażą. Gorzej mają importerzy, którzy czują, że wyrasta im konkurencja krajowa. Na szczęście dla nich tylko kilka krajowych firm zainwestowało w sery długodojrzewające.

Guma a nie ser

Ostatnie kilkanaście lat zmian w handlu przyniosło rosnącą presję na producentów serów twardych w celu obniżki kosztów produkcji. Przyniosło to efekt odmienny od zamierzonego: dominację sprzedaży serów o minimalnym okresie dojrzewania i często minimalnej jakości. Było to możliwe dlatego że proces dojrzewania nie dość że kosztuje, to jeszcze wydłuża proces obiegu pieniądza w czasie. Zakłady mleczarskie starające się za wszelką cenę utrzymać na rynku i prześcigające się w tym, który z nich zdobędzie kontrakt na kolejną dostawę, zaspokajały w pełni oczekiwania detalistów względem ceny. Efekt jest taki, że choć sery wytwarza się obecnie z mleka wysokiej jakości, to smakują one gorzej niż w latach 80., kiedy kontrola jakości i jakość surowca pozostawiały wiele do życzenia. Sami detaliści jak ognia obawiający się kryzysu nie kryją, że konsumenci najchętniej kupują ser nazywany w ich slangu „gumą”. Jego jedyne walory to cena 10-12 zł. Przy tej cenie nikt nie zastanawia się nad ich jakością, a klient woli wierzyć, że kupuje dobry produkt. Dzięki temu wolumen sprzedaży sera „gumy” jest wręcz astronomiczny i z pewnością w Polsce przekracza połowę całego wolumenu sprzedaży serów podpuszczkowych twardych.

Małgorzata Budzik, Marketing Manager w EuroSer

EuroSer jest głównym importerem produktów nabiałowych Premium na polskim rynku. Oferujemy naszym klientom szeroką gamę, wyselekcjonowanych serów. Charakteryzuje je wysoka jakość specjalnie dobieranych składników oraz wyjątkowy proces produkcji, który jest pod stałą kontrolą na każdym etapie. Główne miejsce w naszej bogatej ofercie, zajmuje nieustannie od kilkunastu lat, ser Old Amsterdam. Należy on do rodziny serów Premium pod marką Westland, która jest doskonale znana klientom w Polsce od ponad 15 lat. Ser Old Amsterdam był jednym z pierwszych serów długo dojrzewających, dostępnych w sprzedaży. Konsumenci doceniają jego wyjątkowy bogaty smak, wyraźny aromat i niezachwianą, najwyższą jakość. Old Amsterdam jest serem, który dojrzewa 18 miesięcy i za uzyskiwane na tym etapie walory smakowe, został uhonorowany wieloma nagrodami w Europie, jak i na świecie. Nie da się ukryć, że Old Amsterdam jest znakiem handlowym, który przewodzi całej ofercie EuroSer, podkreślając, iż oferowane produkty należą do gamy Premium. Rynek serów długodojrzewających w skali całej sprzedaży, jest nadal rynkiem niszowym. Należy jednak zauważyć, iż wykazuje on tendencję wzrostową w liczbie oferowanych rodzajów serów tego typu, jak i klientów zainteresowanych ich zakupem. Świadczy o tym również fakt, że asortyment EuroSer został ostatnio poszerzony o kolejny produkt pod marką własną EuroSer. Jest nim właśnie długodojrzewająca EuroSer Gouda Pikantna, charakteryzująca się wyrazistym smakiem. Produkowana jest w Holandii według najwyższych standardów, z wykorzystaniem wysokiej jakości składników. Swój wyjątkowy smak zawdzięcza stałej i bardzo dokładnej kontroli, wszystkich etapów produkcji oraz rygorystycznej selekcji mleka. Produkty Premium, w tym sery długodojrzewające, nie są produktami masowymi. Są pożądane przede wszystkim przez swoją wysoką jakość oraz wysublimowany smak, osiągany dzięki długim procesom dojrzewania.

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25