Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

W Polsce największymi producentami serów są: Mlekovita (GK) (około 26% udziału w rynku), Mlekpol (SM) oraz Grupa Polmlek, którzy systematyczne powiększają swój udział rynkowy. Na półce z produktami plasterkowanymi i kawałkami najlepiej reprezentowani są Mlekovita (GK), Arla Foods, Hochland Polska, Mlekpol (SM), Bongrain Polska i Grupa Polmlek. Półkę z plastrami uzupełniają sery ze spółdzielni Łowicz (OSM), Włoszczowa (OSM), Spomlek (SM). Firmy te stawiają sobie jako cel obecność we wszystkich kanałach dystrybucji: sieciach, małych i średnich sklepach, hurtowniach tradycyjnych i nowoczesnych.

Anna Trawczyńska, Product Manager w Arla Foods

Nie dziwi nas fakt, iż od wielu lat z naszej oferty serów podpuszczkowych największym powodzeniem cieszą się wciąż sery typu Salami. Jest to jeden z najbardziej znanych i lubianych gatunków serów na polskim rynku, a Arla Salami, produkowane w naszej mleczarni w Gościnie, są wyjątkowo doceniane przez naszych odbiorców, dzięki zapewnieniu stałej i niezmiennej jakości produktów oferowanych polskim konsumentom już od 20 lat. Warto tu dodać, iż oprócz najbardziej popularnej wersji tego sera proponujemy również ser Arla Salami o bardziej wyrazistym i oryginalnym smaku, uzyskanym dzięki dodaniu lekko pikantnej, meksykańskiej przyprawy Jalapena. Produkt ten, z uwagi na swój niepowtarzalny charakter cieszy się dużym uznaniem zarówno wśród naszych kontrahentów handlowych jak i wśród konsumentów.

Cieszy nas również zauważalny wzrost zainteresowania naszymi serami Arla Śmietanowy, oferowanym w trzech wariantach smakowych: w wersji naturalnej, w wersji z papryką oraz ze szczypiorkiem. Naszą zdecydowaną domeną są jak na razie sery w blokach, od tego roku jednak zmieniliśmy i przygotowaliśmy nową ofertę serów w plastrach w opakowaniach 150 g tak, aby były bardziej dostosowane do potrzeb i upodobań naszych konsumentów. Sprzedaż naszych serów w plastrach z miesiąca na miesiąc jest coraz większa – widać że produkty dobrze przyjęły się na rynku. Nasze ambicje są jednak jeszcze większe, tym bardziej, iż jak wynika z najnowszych danych rynku segment ten wciąż cieszy się wysokim, bo prawie 40% wzrostem w stosunku do poprzedniego roku. W tym segmencie nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa, planujemy dalej rozwijać tę kategorię i oferować naszym konsumentom coraz to ciekawsze rozwiązania.

Nie bez znaczenia, a wręcz niewątpliwym powodem do dumy jest dla nas fakt, iż w czasach kryzysu odnotowaliśmy największy w naszej historii wzrost sprzedaży serów żółtych oraz masła. Złożyło się na to szereg czynników – poczynając od zmian struktur i znacznego rozbudowania działu sprzedaży, zwiększenia zakresu działań promocyjnych, nowej – ciekawej propozycji asortymentowej a także polityki cenowej dostosowanej do wymagań stawianych przez rynek. Ciągle się rozwijamy i mamy nadzieję na dalsze, tak wysokie wzrosty. Naszą wyjątkową przewagą jest również to, iż nasze produkty, pomimo nieco wyższych cen bronią się zarówno jakością oraz smakiem. Dla nas bowiem liczy się, aby nasi klienci zakupując nasz produkt raz, byli w pełni usatysfakcjonowani i chcieli wrócić po niego ponownie.

Sery twarde spełniają trzy podstawowe zadania: są łatwo dostępne, stanowią doskonałe źródło białka i wapnia, są wygodne i higieniczne w podaniu. Rynek jest bogaty w różnorodne typy serów oraz zaawansowane technologie. Wydaje się, że na rynku brakuje jednak intrygujących klienta programów marketingowych kierujących jego uwagę na szczególnie interesujące pozycje. Na palcach jednej ręki można policzyć firmy, które chcą zmienić rynek „no name” jakim wciąż jest rynek serowy. Wydaje się, że potrzebna jest pełniejsza edukacja klientów oraz szersze wykorzystanie potencjału kategorii, z wykorzystaniem nowych trendów i pomysłów.

Joanna Jurkowska, Specjalista ds. Marketingu w Temar (PPH)

Doskonale sprzedają się sery szwajcarskie firmy Fromalp: Emmentaler czy Gruyer. Ponadto, dużym powodzeniem wśród polskich klientów cieszy się holenderski ser Mimolette, Maasdam oraz kozi Chevrette.

Jeśli chodzi o sery twarde i półtwarde najwięcej posiadamy serów w blokach i kręgach. Wiele z nich ma jednak swoje odpowiedniki w mniejszych gramaturach – porcjach. Są to zwykle porcje 150 g (np. Cheddar, Mimolette) i 200 g (np. Grana Padano, Old Dutch Master). Równie liczną grupę stanowią plastry. W ofercie posiadamy takie sery w plastrach jak np. Mimolette, Gouda, Chevrette, Maasdam, Old Dutch Master.

Do najczęściej wybieranych serów przez naszych kontrahentów należą przede wszystkim te, które są najchętniej kupowane przez klientów. Są to m.in. holenderskie sery „Frico” jak np. Mimolette, Gouda, Maasdam, Chevrette. Chętnie kupowane są również te sery, których składnik, kraj pochodzenia czy zastosowanie świadczą o ich wyjątkowości. Takie sery pożądane są przez klientów-koneserów żądnych nowości, poszukujących produktów przypominających smak odbytych podróży. Do takich serów należą np. hiszpańskie Manchego, włoskie Grana Padano czy Parmigiano Reggiano.

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25