Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Sery porcjowane w kawałkach najczęściej pakowane są w technologii flow-pack oraz spożywane głównie przez rodziny, w których zwraca się uwagę na jakość, markę, cenę i wielkość opakowania. Sery na wagę, w zależności od jakości i ceny, spożywane są przez osoby o najniższych dochodach – kategoria serów najtańszych. W przypadku serów z kategorii premium o najwyższych dochodach i bardziej wyrafinowanych gustach.

Do liderów serów plasterkowanych należy zaliczyć firmy Hochland Polska, Mlekpol (SM), Mlekovita (GK) i Grupę Polmlek. Należy zauważyć, iż marka Hochland w promocji swoich produktów w bardzo ciekawy sposób wyróżnia własne wyroby wykorzystując zabieg marketingowy uruchamiające pojęcie tzw. wyobraźni smaku. Cały mechanizm powoduje wpisywanie się dość mocno się w ludzką pamięć pewnych cech oferowanych produktów za pomocą hasła: np.: Maasdamer – uwodzi słodyczą, Edamski – ujmuje łagodnością. Grupa Mlekpol (SM) stawia z kolei na tradycję i oferuje sery plasterkowane, pod hasłem: Tradycja dobrego smaku. Grupa Pomlek kładzie nacisk na hasło: Warmia – sery dojrzałe w smaku.

Dodatkowym elementem zachęcającym do zakupu są dodatki smakowe. Przykładem takich produktów mogą być Gouda z pieprzem, gouda z ziołami (Mlekovita GK), ser kanapkowy o smaku kurczaka, ser kanapkowy z papryką (Łowicz OSM) lub sery śmietanowe Arla Foods ze szczypiorkiem i papryką, ser Pyszałek z pieprzem (Mońki MSM) czy ser Pavarti (Spomlek SM) – ser dojrzewający zawierający przyprawy ziołowe (zioła prowansalskie, papryka czerwona, czosnek i pieprz).


Pod względem innowacyjności po piętach polskim producentom depczą importerzy, których oferta serów może przyprawić o ból głowy. Przykładami mogą być sery z przyprawami: gouda z kminkiem, z pieprzem Friesland (Temar PPH), z ziołami i czosnkiem, gouda z bazylią, z kminkiem, z oliwkami i pomidorami (Henri Willig/Jansen), z pieprzem (Schärdinger/EuroSer), gouda basiron z musztardą (Veldhuyzen/Jansen), rocinante z rozmarynem (Rocinante/Jansen), White Stilton z borówkami, z imbirem żurawiną (Clawson/Jansen); sery z posmakiem alkoholu: Cheddar z brandy i porto, Cheddar z whisky (Ford Farm/Jansen), Royal Windsor z brandy (Clawson/Jansen), Raclette z białym winem firmy Mont Joux (Jansen), cheddar z piwem, z winem (Ilchester/EuroSer); z dodatkami warzywnymi i owocowymi: marchewką (Henri Willig/Jansen), z pomarańczą, (Veldhuyzen/Jansen), z limonką, z żurawiną (Clawson/Jansen) lub gouda nadziewana prawdziwymi truflami (Uniekaas/Lait France).

W Polsce można już dostać sery podpuszczkowe o zmniejszonej zawartości tłuszczu. Należą do nich m.in. ser Mildamer z obniżoną zawartością tłuszczu lub produkt Vital marki Turek (Bongrain Polska) albo ser Innperle light z bazylią w kawałkach i plastrach (Bauer). Sery odtłuszczone posiadajà w swojej ofercie m.in.: Ryki (SM) – ser Hit z Ryk, Jowisz light wędzony, Ceko – ser Boryna, Arla Foods – ser Arla Delite+, Frico Light (Frico Cheese) sprowadzane przez Temar (PPH), EuroSer – Westberg light.

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25