Włoszczowa (OSM): Rośniemy stabilnie

Janusz Górski
Forum Mleczarskie Handel 3/2010 (40)

Rozmowa ze Stanisławem Skórą,
Prezesem w mleczarni Włoszczowa (OSM)


Jaka jest Pana ocena pierwszych miesięcy 2010 r. w handlu nabiałem, zwłaszcza serami podpuszczkowymi (żółtymi)?

Pierwsze miesiące roku były niezwykle dynamiczne i wymagały błyskawicznej reakcji na sytuację rynkową. Większy popyt na sery w pierwszym kwartale doprowadził do wzrostu cen, natomiast poświąteczna stagnacja spowodowała zwiększone akcje promocyjne w celu przywrócenia większej płynności w rotacji sprzedażowej serów.

Jak Pan szacuje możliwości poprawy koniunktury w handlu nabiałem i tłuszczami żółtymi w tym roku w stosunku do ubiegłego roku?

Zapowiedzią poprawy koniunktury był wzrost cen śmietany, mleka w proszku i serwatki, jednak byłbym ostrożny w stawianiu bardzo optymistycznych prognoz, gdyż przy dzisiejszej mocno zglobalizowanej gospodarce światowej niestabilna sytuacja gospodarcza lub polityczna jednego ogniwa, jakim jest każde państwo aktywne gospodarczo, może zdestabilizować cały system.

Jakie nowe produkty z Włoszczowy pojawią się na rynku w najbliższym czasie?

Obecnie jesteśmy na etapie wdrażania Rajskiego Twarogu. Konkurencja w sektorze twarogów jest duża, więc działania marketingowe mocno absorbują naszych przedstawicieli. Na obecną chwilę nie mamy w planie wprowadzenia kolejnych nowości rynkowych.

Włoszczowa (OSM) to mleczarnia średniej wielkości i o liczącej się pozycji w segmencie serów twardych. W jaki sposób Włoszczowa (OSM) stała się cennym partnerem dla kupców i osób odpowiedzialnych za zakupy w sieciach handlowych?

Obecna tendencja do powstawania coraz silniejszych grup zakupowych wymusiła zmianę podejścia do współpracy z tego typu podmiotami. Jako mleczarnia staramy się podążać za tendencjami sposobu organizacji handlu na rynku, dlatego jesteśmy wiarygodnym partnerem dla sieci handlowych.



Dostawców serów jest wielu. Na czym polega wyjątkowość produktów i warunków współpracy jakie oferuje Włoszczowa (OSM)?

Nasza mleczarnia istnieje już ponad 70 lat. Nieustannie staramy się poprawiać jakość naszych produktów oraz sposób organizacji pracy. Wzrastająca z roku na rok ilość skupowanego mleka oraz zdolności produkcyjne pokazują, że jesteśmy w stanie przekonać coraz szersze grono konsumentów do kupowania naszych produktów.


Dziękuję za rozmowę.
Janusz Górski

Zobacz także