Eurobox Polska: Oferujemy konkretne korzyści

Janusz Górski
Forum Mleczarskie Biznes 1/2009 (04)

Wywiad ze Zbigniewem Krzyżakiem,
Dyrektorem Zarządzającym;
Wiceprezesem Zarządu Eurobox Polska


W 2009 roku upływa 10 lat od chwili, kiedy firma-matka, Mosburger Dunapack Group, powołała do życia firmę Eurobox Polska. Proszę powiedzieć coś więcej o holdingu w ramach którego działa firma.

Przez te 10 lat firma Eurobox Polska ciężko pracowała na ugruntowanie obecnej, wysokiej pozycji na rynku tektury falistej i opakowań. Przez ten czas dostosowaliśmy nasze możliwości produkcyjne do bardzo różnorodnych wymagań naszych klientów. Przemyślane rozwiązania logistyczne oraz rozbudowany serwis pozwalają nam szybko reagować na ich potrzeby. W tym roku również planujemy inwestycje zwiększające nasze możliwości produkcyjne i serwisowe. Obecnie produkujemy opakowania do transportu żywności, art. chemicznych, AGD, TV, mebli oraz specjalistyczne opakowania do transportu maszyn i urządzeń przemysłowych. Jesteśmy w stanie zapakować niemal wszystko, co wymaga ochrony podczas transportu. Opakowania do transportu żywności stanowią blisko 2/3 produkowanego wolumenu.

Jako część Prinzhorn Holding, największego branżowego producenta papieru, tektury falistej i opakowań w Europie Środkowej, skutecznie wykorzystujemy cały jego potencjał. Oprócz 2 lokalizacji w Polsce nasze zakłady produkcyjne znajdują się Austrii, Bułgarii, Chorwacji, Niemczech, Rumunii, na Ukrainie i na Węgrzech.

Jakie kompleksowe rozwiązania dla mleczarstwa można zamówić w firmie Eurobox Polska?

Staramy się, aby naszą ofertę stanowiły rozwiązania optymalne i kompleksowe. A to oznacza, że możemy zaoferować klientowi opakowanie ekspozycyjne z wielokolorowym nadrukiem jak i wytrzymałe opakowanie zbiorcze skutecznie chroniące produkt podczas transportu i przechowywania. Naszym klientom oferujemy nie tylko materiały specjalne oraz zaawansowane możliwości technologiczne, ale również pomoc w zakresie kompleksowej optymalizacji i unifikacji opakowań oraz procesu pakowania różnych produktów. Działając w ten sposób możemy zaoferować im konkretne korzyści związane z poprawą ich rentowności. W branży mleczarskiej rezultaty z zastosowania projektów optymalizacyjnych są bardzo szybko zauważalne. Produkty mleczne w stosunku do innych dóbr, są dość tanie i różnorodne w kształcie, wadze i objętości. Są wytwarzane w wydajnych zautomatyzowanych procesach. Dodatkowo, przechowywane są w warunkach o zmiennej temperaturze i wilgotności. Tym samym koszty pakowania i transportu w przeliczeniu na jednostkę produktu są relatywnie wysokie. Rozsądna unifikacja i optymalizacja procesu oraz samych opakowań może je znacząco zmniejszyć. I my to robimy, z sukcesem!

Wśród ostatnich inwestycji Eurobox Polska był zakup systemu doklejającego taśmy zrywające lub/i wzmacniające do tektury, co ma szczególne znaczenie w dystrybucji żywności. Jakie jeszcze innowacje, szczególnie pożądane przez Pana klientów, wymieniłby Pan i dlaczego?

Nasz system aplikowania tasiemek nie tylko dokleja tasiemkę zrywającą do pudełka, ale również wykonuje mikronacięcie wzdłuż jej biegu. Dzięki niemu powstająca podczas rozrywania krawędź tektury jest niepostrzępiona i estetyczna. System ten stanowi alternatywę dla rozwiązań wykorzystujących perforacje celem oddzielenia od siebie części nośnej opakowania od części ochronnej. Jak powszechnie wiadomo użycie perforacji bardzo osłabia opakowanie, jest też rozwiązaniem coraz mniej tolerowanym na rynku chociażby z uwagi na dyskomfort obsługi podczas transportu i otwierania. Opakowania wykonane w naszej technologii nie tylko, że nie tracą swojej pierwotnej wytrzymałości, ale również znacznie skuteczniej eksponują produkt. A przy tym są tańsze biorąc pod uwagę, że odpowiednik z perforacją wymagałby użycia do produkcji mocniejszego i droższego surowca. Poza tasiemką zrywającą możemy doklejać do tektury jeszcze taśmy sklejające i wzmacniające podnoszące funkcjonalność proponowanych rozwiązań. To oczywiście tylko cześć naszej oferty. Odpowiadając na wymagania naszych klientów wprowadzamy na rynek coraz więcej opakowań z wielokolorowym nadrukiem, wykonanych z tektury z wierzchnim, wysokiej jakości papierem powlekanym. Możemy również zaoferować naszym klientom specjalne opakowania wykonane ze sklejonych ze sobą dwóch lub trzech elementów wykonanych z różnych tektur.

Wśród celów, jakie Państwo sobie wyznaczają, jest rozpoznawanie potrzeb klientów. Jak to działa w odniesieniu do branży mleczarskiej?

Rozpoznanie rzeczywistych potrzeb klientów uważam za kluczowy krok w celu osiągnięcia wspólnego sukcesu. A to możemy uzyskać tylko dzięki doskonałej współpracy z naszymi klientami. Aby je zweryfikować analizujemy każdy etap „życia” opakowania, począwszy od pierwotnych założeń klienta, możliwości linii produkcyjnych, magazynu, transportu a skończywszy na wymaganiach funkcjonalnych i estetycznych finalnego odbiorcy.

Dziękuję za rozmowę.
Janusz Górski

Zobacz także