Sealed Air: Opakowania chronią żywność

Artykuł sponsorowany

Maciej Gierszewski – Business Development Manager,
Sealed Air


Stwierdzenie, że opakowania chronią żywność, wydaje się oczywiste. Jednak teraz, kiedy zdrowie, utrzymanie higieny i bezpieczeństwo nabierają nowego znaczenia warto przypomnieć o tej podstawowej funkcji opakowań.

Przemysł spożywczy i sieci handlowe przez ostatnie kilka lat angażowali się w działania zmierzające do ograniczenia używania opakowań plastikowych a konsumenci zdecydowanie opowiadali się za redukcją plastiku. W obecnej sytuacji coraz częściej mówi się o konieczności lepszej ochrony sprzedawanej żywności. Zarówno konsumenci jak i handel zaczynają doceniać taką rolę opakowań.

© sealed air

Nie oznacza to oczywiście, że rezygnujemy ze starań o redukcję plastiku i wysiłków na rzecz zmniejszenia ich wpływu na środowisko naturalne. Na szczęście są opakowania, które jednocześnie doskonale chronią żywność, zachowują jej świeżość na dłużej, a jednocześnie pozwalają producentom, handlowcom i konsumentom dbać o ograniczenie śladu środowiskowego. Opakowania takie zwane są niezbędnymi opakowaniami do żywności w odróżnieniu od opakowań jednorazowych, które tych funkcji nie spełniają.

Do tej kategorii zaliczają się systemy barierowych opakowań marki CRYOVAC®. Stanowią one doskonałą ochronę serów i nabiału przed czynnikami zewnętrznymi, takimi jak tlen, bakterie, pleśnie, wirusy, itp. Dzięki mocnym zgrzewom i trwałym materiałom, opakowania CRYOVAC® skutecznie zabezpieczają żywność w całym łańcuchu dostaw. Cecha ta jest szczególnie doceniana przez handel, który w bardzo szybkim tempie musiał przestawić się na sprzedaż online i dostawy do domu konsumentów. Wielu przetwórców żywności w Polsce odnotowało w ostatnich miesiącach dwucyfrowe wzrosty w zapotrzebowaniu na produkty pakowane, a tylko w marcu 2020 r. sprzedaż żywności online wzrosła o 230%.

© sealed air

W obecnej sytuacji zmieniają się też preferencje i zwyczaje zakupowe konsumentów. W ostatnim czasie w Polsce popyt na dania gotowe wzrósł od 330% do 630%, a 45% konsumentów przestało chodzić po zakupy do sklepu wybierając opcję dostawy do domu.Wiele sklepów uruchamia kasy samoobsługowe i ponad 50% kupujących deklaruje, że chętnie z nich korzysta. Wszystkie te zmiany powodują, że zarówno producenci, jak i handel muszą dostosować swoją ofertę towarową tak, aby zapewnić jak największe bezpieczeństwo żywności i higienę.

© sealed air

Stąd też obserwowany jest powrót do korzeni i doceniania pierwotnej, ochronnej funkcji opakowań. W poprzednich dyskusjach ten aspekt był często pomijany na rzecz eliminacji plastiku. Jednak lepsze zrozumienie roli, jaką odgrywają niezbędne opakowania do żywności może przynieść wiele korzyści zarówno dostawcom, jak i konsumentom.


https://sealedair.com.pl/pl/miejmy-jasnosc-co-do-plastiku-jednorazowego-uzytku

Do napisania artykułu korzystałem z następujących źródeł:

  • wirtualnemedia.pl

  • portalspożywczy.pl

  • retailnet.pl

  • wiadomościhandlowe.pl

  • shoper.pl

  • biznes.interia.pl

Powiązane artykuły