1. Komunikaty

Hochland „Ulubioną Marką Polaków 2019”

Źródło: Hochland Polska
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

Poznaliśmy wyniki badania Ulubiona Marka Polaków / Polek 2019! Ich ogłoszenie miało miejsce w czwartek 11 kwietnia w warszawskim Hotelu Bellotto. Marka Hochland zwyciężyła w kategorii Sery Żółte w tegorocznej edycji ogólnopolskiego badania konsumenckiego „Ulubiona Marka Polaków”. Z kolei marka Almette została wyróżniona w kategorii serki kanapkowe.

Przedmiotem badania było aż 1191 marek (spożywczych, chemicznych i kosmetycznych) przyporządkowanych do 80 kategorii FMCG. Celem projektu było zidentyfikowanie, które marki zasługują zdaniem konsumentów na miano ulubionych. W efekcie zostały wybrane te marki, które cieszą się największym uznaniem Polaków. Wyboru dokonali Konsumenci reprezentatywna próba N=1000 respondentów – osoby dorosłe między 18. a 65. rokiem życia, które: są decydentami, lub istotnie współdecydują o zakupach do swojego gospodarstwa domowego, zwracają uwagę na marki produktów FMCG, używają produktów z kategorii objętych badaniem.

W jaki sposób przebiegało badanie? Respondentom na ekranie monitora pokazywały się wyraźne i duże logotypy marek, dodatkowo podpisane nazwą marki. Brandy pogrupowano według kategorii produktowych i rotowano w ich ramach (brak efektu pierwszeństwa i świeżości). Każda marka miała równe szanse podczas badania.

Zadaniem respondentów było wskazanie jednej ulubionej marki w używanych kategoriach produktowych. W ramach każdej badanej kategorii produktowej respondent miał możliwość udzielenia innej odpowiedzi, na zasadzie wpisania nazwy swojej ulubionej marki spoza dostępnej listy, lub też udzielenia odpowiedzi „nie mam ulubionej marki w tej kategorii”. Podstawą w tworzeniu rankingu marek w każdej kategorii były głosy oddane przez respondentów (procent wskazań).

– To drugi w historii firmy Hochland Polska sukces w tym badaniu. Poprzednio Znak „Ulubiona Marka Polaków” za rok 2017 marka Hochland uzyskała także w kategorii sery żółte. Przyznanie znaku „Ulubiona Marka Polaków” zbiegło się w czasie z wieloma aktywnościami prowadzonymi dla tej kategorii: plastry serów żółtych Hochland otrzymały nową szatę graficzną opakowań, która komunikuje naturalność oraz kluczowe dla konsumentów benefity funkcjonalne: polskie mleko, bogactwo wapnia, skład bez laktozy oraz konserwantów, a przede wszystkim bez GMO. Tegoroczne wyróżnienie jest kolejnym potwierdzeniem efektywnie prowadzonych działań, dobrze obranego kierunku i przyjętej strategii – powiedział Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.

Uzyskane wyróżnienie „Ulubiona Marka Polaków – Numer 1”  dla marki Hochland w kategorii Sery Żółte będzie w roku 2019 komunikowane na wszystkich opakowaniach serów żółtych Hochland w postaci logotypu znaku. Zaplanowano także przeprowadzenie kampanii reklamowej w prasie fachowej.