100 wydanie Forum Mleczarskie Handel
Aktualności kraj Aktualności świat Komunikaty prasowe
Raporty Wywiady Galerie
więcej...
Kampanie Firmy Produkty
Podręcznik serowy ABC Nabiału Kontakt

Komunikaty prasowe

Marka Biedronka wiceliderem XIV Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek redakcji dziennika „Rzeczpospolita”

Źródło: Jeronimo Martins   Dodano: 2018-03-05 10:33:38

Raport opracowano przy pomocy ekspertów firmy doradczej BTFG Advisory. W tegorocznej edycji rankingu marka Biedronka zanotowała wzrost wartości o 1% w stosunki do ubiegłego roku. Pozwoliło jej to trzeci rok z rzędu utrzymać drugie miejsce w klasyfikacji najdroższych rodzimych brandów. Biedronka jest także niekwestionowanym liderem wśród marek obecnych na polskim rynku handlowym. Eksperci branżowi potwierdzają, że jej sukces w rankingu to nie tylko efekt przychodów, które przekroczyły 11 mld euro w 2017 roku, ale także skutecznego repozycjonowania marki, czyli dokonanej w ostatnich latach przemiany ze sklepu typowo dyskontowego w sklep z rozbudowaną ofertą produktów m.in. w kategorii żywności ekologicznej, produktów premium czy artykułów przemysłowych.

Biedronka zwyciężyła także w trzech z ośmiu minirankingów marek, które osiągnęły najlepsze oceny w odniesieniu do poszczególnych wskaźników składających się na siłę marki. Została uznana za markę najczęściej wybieraną przez konsumentów, cieszącą się największą lojalnością klientów, a także o najwyższej postrzeganej wartości. Było to możliwe dzięki uznaniu i przywiązaniu klientów, budowanemu m.in. poprzez regularnie prowadzone akcje promocyjne, jak np. Gang Świeżaków oraz kampanie wizerunkowe.
– Biedronka konsekwentnie doskonali swoją ofertę i cieszy się coraz większym zaufaniem klientów. Codziennie ponad 2820 naszych sklepów odwiedza blisko 4 mln klientów, a aż 81% z nich robi u nas zakupy regularnie. Bardzo cieszy nas to wyróżnienie. Będziemy nadal dokładać starań, aby marka Biedronka stawała się z każdym dniem coraz cenniejsza – podkreśla Dorota Wrotek-Gut, dyrektor ds. komunikacji marketingowej w Jeronimo Martins Polska, która podczas uroczystości ogłoszenia wyników rankingu odebrała wyróżnienie dla marki Biedronka.
W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek nagradzane są najbardziej wartościowe marki skierowane do konsumentów i odbiorców biznesowych w 12 branżach. Podstawowym kryterium selekcji jest polskość, rozumiana jako miejsce narodzin danej marki, oraz wartość marki będąca wypadkową wielu zmiennych, w tym m.in. przychodów ze sprzedaży, a także jej postrzegania i oceny przez konsumentów. W tegorocznym zestawieniu wyceniono 286 marek.

archiwum komunikatów »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij