1. Komunikaty

Mlekovita niezmiennie najcenniejszą marką produkcyjnego sektora polskiej gospodarki!

Źródło: Grupa Mlekovita
Autor: Janusz Górski

Mlekovita to zdecydowany lider branży – po raz kolejny okazała się najcenniejszą marką produkcyjnego sektora polskiej gospodarki w Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2016. Jej wartość wzrosła w ciągu roku o 55 mln zł.


Mlekovita od lat skutecznie realizuje przyjętą strategię lidera, której niezmiennie służy budowa silnej i wiarygodnej marki. To bowiem silna marka jest siłą napędową konkurencyjności, symbolem jakości, wiodącej pozycji na rynku, prestiżu oraz uznania. Pomaga nie tylko podtrzymać dobre relacje z dotychczasowymi klientami, ale i zdobywać nowych, budując i utrzymując ich lojalność, gdyż najchętniej wybierają produkty markowe, wiedząc, że dobry brand to gwarancja satysfakcji oraz oryginalności. Marka Mlekovita to zaś obietnica stabilności, gwarancja jakości i powszechnej dostępności produktów – to przede wszystkim satysfakcja i spełnienie oczekiwań konsumenta poprzez stałe udoskonalanie i wprowadzanie innowacji tak produktowych, jak i technologicznych. To natomiast pozwala na wysoki udział w rynku i dalsze umacnianie pozycji marki.
W XIII edycji Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek „Rzeczpospolitej” Mlekovita już po raz kolejny okazała się najcenniejszą marką produkcyjnego sektora gospodarki i liderem ryku spożywczego. Pod względem wartości marka Mlekovita jest wyceniana na 1,79 mld złotych, czyli o 3% więcej niż przed rokiem i blisko 7,8 razy więcej – czyli aż o 1,56 mld zł więcej – niż w 2004 r., kiedy zadebiutowała w rankingu. Ponadto Mlekovita w Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek nieprzerwanie dzierży palmę pierwszeństwa zarówno w sektorze marek mleczarskich, jak również spożywczych i produkcyjnych. Co ważne, Mlekovita jest jedną z zaledwie 4 marek w pierwszej dziesiątce rankingu, które w 2016 r. zanotowały wzrost wartości. W całym rankingu wzrost wartości marki odnotowało niespełna 57% marek. Konsekwentny wzrost wartości marek zwiększa zaufanie konsumentów – pozwala im wierzyć w stabilną sytuację ulubionej marki nawet na niestabilnym rynku.
Opublikowany przez Rzeczpospolitą Ranking Najcenniejszych Polskich Marek jest rzetelnym obrazem polskiego rynku, na którym towary wysokiej jakości połączone z wysoko cenioną marką stają się coraz popularniejsze i to im konsumenci ufają bardziej niż markom słabszym. Podstawowym kryterium selekcji marek była ich polskość, rozumiana jako miejsce ich narodzin, a także metoda opłat licencyjnych (tzn. hipotetycznych opłat, jakie ponosiłby użytkownik marki, gdyby korzystała z marki na podstawie umowy licencyjnej) oraz wyceny marek według danych twardych (finansowych, czyli wartości sprzedaży) i miękkich (badania konsumenckie).