1. Komunikaty

Kto da radę… mniej? Ruszył konkurs zużycia paliwa DAF

Źródło: DAF
Autor: Janusz Górski
© daf
© daf

DAF Trucks Polska organizuje ogólnopolski konkurs zużycia paliwa „Kto da radę … mniej?” dla kierowców pojazdów ciężarowych. W kolejnej edycji, która odbyła się w Gdańsku przy współudziale autoryzowanego dealera DAF firmy DBK Sp. z o.o. zwycięzcą został pan Grzegorz Zasada, właściciel firmy M&G Trans z Pucka. Średnie zużycie paliwa na wyznaczonej przez trenera DAF trasie wyniosło 28 litrów.


Wynik Pana Grzegorza Zasady był znakomity i zaledwie o 0,5 litra gorszy niż wynik uzyskany przez trenera DAF EcoDrive, Pana Jarosława Ożyńskiego. Pokonał on te samą trasę zużywając 27,5 litrów na 100 kilometrów. Wyznaczona trasa zawierała wiele trudnych elementów tj. podjazdy, skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i miejsca o zagęszczonym ruchu. Tym bardziej znakomite wyniki warte są odnotowania, zwłaszcza, ze Pan Zasada uzyskał też 100% ogólna ocenę systemu Driver Performance Assistant, który ocenia pracę kierowcy i jest standardowym wyposażeniem nowych pojazdów DAF XF.
Do tej pory przeprowadzone zostały dwie edycje konkursu. Uczestnikami konkursu są osoby posiadające ważne uprawnienia do prowadzenia ciągników siodłowych z naczepą o DMC 40 000 kg, które zgłosiły się w dniu konkursu do lokalnego dealera DAF. Informacje dotyczące kolejnych edycji konkursu znaleźć można na stronie www.pobijtreneraDAF.pl.
Zmagania kierowców odbywają się na trasie, którą ustala trener DAF EcoDrive. Po wyznaczeniu trasy trener wykonuje przejazd, którego wyniki takie jak średnia prędkość przejazdu, trasa przejazdu oraz średnie zużycia paliwa podawane są do wiadomości zarejestrowanych uczestników w siedzibie dealera. Uczestnicy następnie wykonują jeden lub dwa przejazdy wyznaczoną trasą w obecności przedstawiciela lokalnego dealera. Czas trwania jazdy to 30 minut. Zarówno trener jak i wszyscy uczestniczy odbywają jazdy tym samym zestawem DAF - ciągnik siodłowy wraz z naczepą.
Uczestnicy, którzy uzyskają najlepszy wynik w danej edycji, zostaną zakwalifikowani do finału. Odbędzie się on pod koniec 2014 roku. W finale każdy kierowca pokona Finałową Trasą Przejazdu, której długość wymagać będzie minimum 45-minutowej jazdy.