1. Komunikaty

Łaciate i Milko po raz kolejny w Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek

Źródło: First Communications
Autor: Janusz Górski
©

Ranking Najcenniejszych Polskich Marek, opublikowany przez dziennik Rzeczpospolita, zawierał 330 pozycji. Wśród nich znalazły się dwie marki produktów Mlekpol (SM): Łaciate, które znalazło się na 52. miejscu, oraz Milko, które uplasowało się na miejscu 279.

Łaciate oraz Milko znalazły się także w podkategorii marek spożywczych: Łaciate zajęło 12. miejsce, Milko natomiast 66.
Marka Łaciate obecna jest również:
• wśród „Najsilniejszych marek” Łaciate zajęło miejsce 26
• jeśli chodzi o „Postrzeganą jakość” zajęło miejsce 24
• wśród „Najczęściej wybieranych marek” – miejsce 36
• natomiast w kategorii „Świadomość marki” – miejsce 52.
Umieszczenie marek Mlekpol (SM) w rankingu Rzeczypospolitej świadczy o uznaniu oraz prestiżu Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol.
W rankingu znalazło się wiele kategorii marek, np. finansowe, telekomunikacyjne, alkoholowe, handlowe, spożywcze, itp. Podstawowym kryterium selekcji była polskość marek, rozumiana jako miejsce narodzin. Pierwsze trzy miejsca rankingu zajęły: Orlen, PKO Bank Polski oraz Biedronka.
Łaciate i Milko to dwie najbardziej znane i popularne marki produktów mleczarskich, których producentem i właścicielem jest Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol. Łaciate to pierwsza polska marka reklamowana w mediach, na rynku funkcjonuje od 1996 roku. W portfolio marki znajduje się mleko, masło, śmietana i śmietanka oraz mleko zagęszczone.
Milko jest marką młodszą, w gamie jej produktów znajdują się: mleko, kefiry i maślanki.
Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol to niekwestionowany lider mleczarstwa w Polsce. Skupuje i przerabia około 14% pozyskiwanego w kraju surowca. Mlekpol jest producentem znanych i cenionych przez klientów marek: Łaciate, Milko i Mazurski Smak. Spółdzielnię tworzy 12 zakładów w: Grajewie, Kolnie, Mrągowie, Sejnach, Zambrowie, Augustowie, Bydgoszczy, Sokółce, Dąbrowie Białostockiej, Radomiu, Zwoleniu i Gorzowie Wielkopolskim.