1. Komunikaty

Oddaj krew przy Intermarché lub Bricomarché

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

Już po raz piąty, Grupa Muszkieterów, zrzeszająca właścicieli sklepów Intermarché i Bricomarché, we współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem, organizuje akcję honorowego krwiodawstwa. Tegoroczna potrwa od 2 maja do 28 września.


W tym okresie na parkingach przy supermarketach Intermarché i Bricomarché, będą pojawiać się ambulanse PCK, w których będzie można oddać krew. Akcja obejmie 152 polskie miasta. Zbiórka krwi przeprowadzona zostanie w 135 miejscowościach, zaś w 17 odbędą się akcje edukacyjne, mające na celu zwiększenie wiedzy na temat wartości zdrowego stylu życia oraz promocję honorowego krwiodawstwa.
-Deficyt krwi to wciąż jeden z bardziej palących problemów dla wielu polskich szpitali. W związku z tym chcemy promować wśród Polaków ideę honorowego krwiodawstwa. Mamy nadzieję, że podobnie jak w latach poprzednich nasza kampania spotka się z dużą przychylnością Polaków i w tym roku uda nam się zebrać jeszcze więcej krwi, a tym samym uratować życie większej liczbie osób – podkreśla Eliza Orepiuk, kierownik Dyrekcji Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów.
Krwiodawcą może zostać każda osoba w wieku 18-65 lat, która waży co najmniej 50 kg
i cieszy się dobrym zdrowiem. Aby móc oddać krew trzeba także posiadać przy sobie dowód tożsamości. Ambulanse, które staną przed sklepami Intermarché i Bricomarché, zaopatrzone będą w sprzęt medyczny, który pozwoli na bezpieczne pobieranie krwi –Oddanie krwi jest całkowicie bezpieczne i praktycznie bezbolesne. Personel medyczny używa bowiem wyłącznie jednorazowych igieł i strzykawek, a aby samo nakłucie nie było bolesne stosuje w tym celu specjalnie profilowane igły – zaznacza dr Jerzy Zaborowski – Dyrektor Generalny Polskiego Czerwonego Krzyża.
Każdy, kto zdecyduje się na oddanie krwi, uzyska bezpłatnie wyniki swoich badań laboratoryjnych. Ponadto, w każdym mieście, w którym odbędzie się akcja poboru krwi, wśród krwiodawców rozlosowanych zostanie 10 profesjonalnych apteczek samochodowych PCK.
Z kolei w miastach, w których odbędą się akcje edukacyjne apteczki rozlosowane zostaną wśród osób, które wezmą udział w rodzinnym konkursie rysunkowym na plakat promujący kampanię.
Organizatorzy – Grupa Muszkieterów i Polski Czerwony Krzyż przygotowali także dodatkowe atrakcje, które będą towarzyszyć tegorocznej akcji, w tym pokazy oraz naukę pierwszej pomocy, festyny i konkursy dla dzieci, a także bezpłatne pomiary ciśnienia tętniczego i poziomu cukru we krwi.
Celem przewodnim kampanii ‘Zbieramy krew dla Polski’ jest zwiększenie świadomości oraz zachęcenie Polaków do honorowego krwiodawstwa. Polacy bowiem oddają wciąż zdecydowanie mniej krwi niż mieszkańcy innych krajów Europy. W Polsce krew oddaje średnio 31 osób na 1.000 mieszkańców podczas gdy w Europie Zachodniej współczynnik ten jest dwukrotnie wyższy. Dzięki akcji zorganizowanej przez Grupę Muszkieterów i Polski Czerwony Krzyż w poprzednich latach udało się zebrać ponad 6000 litrów krwi.
Więcej informacji na temat akcji oraz harmonogram wizyt ambulansu można znaleźć na plakatach i ulotkach, w Radiu Muszkieterów działającym na terenie sklepów, a także na stronach internetowych: www.muszkieterowie.pl, www.intermarche.pl, www.bricomarche.pl, www.pck.pl oraz www.oddajkrew.pl.
Informacja o Grupie Muszkieterów
Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów w Polsce, jest zrzeszeniem prawie 200 niezależnych polskich przedsiębiorców, zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy obecnie 170 supermarketów Intermarché i 82 Bricomarché. Rozwojem obu sieci kieruje spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 8 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii i na Bałkanach. W 2011 roku obroty całej Grupy Muszkieterów wyniosły 37 miliardów euro. Sieć to ponad 3.500 sklepów,
3 000 niezależnych i przedsiębiorców 130 000 pracowników. W Polsce Grupa zatrudnia ponad 10 000 osób.