1. Komunikaty

Polska Izba Mleka promuje polskie mleko na targach AnuFood w Shenzhen

Źródło: PIM
Autor: Janusz Górski
© pim
© pim

Polska Izba Mleka (PIM) promuje firmy polskiej branży mleczarskiej na jednych z największych targów branży spożywczej AnuFood China 2021 w Shenzhen. Na stoisku zorganizowanym przez PIM swoją ofertę prezentuje 5 firm. Ze względu na sytuację pandemiczną, organizatorzy umożliwili przeprowadzenie spotkań B2B na specjalnie przygotowanej na potrzeby targów platformie internetowej.

Podczas targów polskie mleko promowane jest w czasie imprez takich jak cooking show, gdzie można napić się kawy z polskim mlekiem.

Oferta polskich firm branży mleczarskiej spotkała się z dużym zainteresowaniem ze strony chińskich kontrahentów. Pierwszego dnia targów na stoiskach Polskiej Izby Mleka odbyło się kilkadziesiąt spotkań chińskich kontrahentów zarówno z przedstawicielami polskich firm obecnymi na targach w Shenzhen, jak i za pośrednictwem platformy internetowej B2B.

Polskie Mleko – między innymi dzięki wieloletnim działaniom Polskiej Izby Mleka na chiński rynku – stało się rozpoznawalną marką dla chińskich importerów i konsumentów. Duże zainteresowanie ofertą polskich firm branży mleczarskiej potwierdza, że pomimo rekordowego wzrostu importu polskich produktów mlecznych do Chin w 2020 roku – tendencja ta może zostać utrzymana także w obecnym roku. W roku ubiegłym, pomimo ograniczeń pandemicznych, import polskich produktów mlecznych do Chin w skali całego 2020 roku – wzrósł o ponad 50%. – To ogromny dowód zaufania do jakości i bezpieczeństwa produkcji polskich produktów branży mleczarskiej – mówiła w wywiadzie dla chińskich mediów branży spożywczej Dyrektor Biura Polskiej Izby Mleka, Wiceprzewodnicząca COGECA Agnieszka Maliszewska. COGECA to największa i uznawana za najbardziej wpływową organizację lobbingową na rzecz mleczarstwa w Europie.

Polskie mleko trafia do Chin w specjalnych kontenerach-chłodniach drogą morską. Coraz częściej jednak importerzy decydują się na transport kolejowy, który skraca czas podróży towarów do niespełna dwóch tygodni.

– Polska Izba Mleka intensywnie wspiera firmy branży mleczarskiej promując informacje o walorach polskiego mleka w Chinach. Intensywne lata pracy przyniosły efekty w ubiegłym roku, ale ważne jest, aby kontynuować te działania. Zapraszamy chińskich importerów, media – do kontaktu z nami. Aktywnie pomagamy polskim firmom w kontaktach z chińskimi partnerami – dodała Agnieszka Maliszewska.

Targi AnuFood w Shenzhen, to jedna z największych imprez promocyjnych importowanej żywności w Chinach. Targi odbywają się w Międzynarodowym Centrum Wystawienniczym w Shenzhen w dniach 21-23 kwietnia 2021.

Uczestnictwo w targach Anufood możliwe było dzięki realizacji projektu pt. Targi i wystawy cz.1, sfinansowanemu z Funduszu Promocji Mleka.