1. Komunikaty

Hochland z tytułem EKOinwestor w Przemyśle Spożywczym 2019

Źródło: Hochland Polska
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

Firma Hochland Polska  została wyróżniona tytułem EKOinwestor w Przemyśle Spożywczym 2019 za projekt inwestycji w Węgrowie, polegający na modernizacji instalacji suszarniczo – wyparnej.

Wdrożona inwestycja obejmowała modernizację wieży suszarniczej, instalację nowego systemu odwróconej osmozy, wymianę instalacji wyparnej do produkcji serwatki i mleka w proszku, eliminację nadmiernej immisji hałasu oraz instalację  systemu oczyszczania kondensatu powstającego w procesie zagęszczania serwatki i mleka. Inwestycja przyniosła wymierne efekty dla środowiska: oszczędności energetyczne, obniżenie zużycia CO2 i wody, a także obniżenie poziomu hałasu. 

EKOinwestor w Przemyśle Spożywczym, to konkurs organizowany od kilku lat przez redakcję czasopisma AgroIndustry. Jego celem jest podkreślenie społecznej odpowiedzialności przemysłu spożywczego poprzez promowanie technologii przyjaznych dla środowiska i ograniczających negatywne oddziaływanie oraz wyróżnianie najciekawszych projektów środowiskowych, zrealizowanych w przemyśle spożywczym. Zwycięskie projekty w znaczący sposób poprawiają parametry związane z efektywnością energetyczną, oczyszczaniem ścieków, uzdatnianiem wody i ograniczaniem zużycia mediów w procesie produkcji. Prawo nadsyłania zgłoszeń mają przedstawiciele zakładów produkcyjnych wdrażających inwestycje środowiskowe, klienci firmy oraz dostawcy usług/technologii w imieniu swoich klientów. Hochland Polska dołączył do dotychczasowych laureatów konkursu, którymi wcześniej zostali: SM Mlekovita, Mars Polska, Coca-Cola HBC Polska, Sierpc (OSM), PepsiCo Poland, Mlekpol (SM), Maspex oraz Grupa Żywiec. Wyniki tegorocznej edycji zostały ogłoszone 21 listopada podczas kongresu Inżynierów Przemysłu Spożywczego, który odbył się w Warce.

– To dla nas duże wyróżnienie, że Kapituła konkursowa doceniła właśnie realizację Hochland Polska, jako bardzo dobrą inwestycję pod kątem ekologicznym uznając nasze działania jako jeden z najciekawszych projektów środowiskowych, zrealizowanych w przemyśle spożywczym – powiedział Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.

Ostatnie wiadomości o firmie