1. Komunikaty

Akademia Nagel Polska – pionierski projekt edukacyjny

Źródło: Nagel Polska
Autor: Monika Czaplicka
© nagel polska

TSL to branża wyjątkowo dynamiczna w której efektywne wykorzystanie czasu oraz ciągły rozwój pracowników mają kluczowe znaczenie. Czy będąc liderem dystrybucji świeżych produktów spożywczych w Europie można jednocześnie realizować projekt edukacyjny w postaci Akademii Nauk?

Nagel Polska, spółka-córka Nagel-Group, udowadnia, że jest to możliwe i że jej misja związana z terminowym dostarczaniem żywności do konsumentów w całej Europie jest do spełnienia między innymi poprzez właściwe wykorzystanie potencjału pracowników i inwestycje w ich rozwój.

„Mam olbrzymie szczęście pracować z najlepszymi specjalistami w swoich dziedzinach w Polsce” – mówi Robert Katafiasz, Prezes Zarządu Nagel Polska. „Mam tu na myśli zarówno wykwalifikowanych managerów, jak i logistyków, spedytorów czy pracowników magazynowych. Ich pasja, zaangażowanie, pomysłowość są dla nas niezwykłą motywacją” – podkreśla. Nagel Polska czerpie z tych bogatych zasobów w dwójnasób: opracowując innowacyjne, dedykowane rozwiązania logistyczne dla swoich Klientów oraz rozwijając swoich pracowników.

To właśnie z myślą o nich i o ich dalszej karierze w strukturach spółki stworzono wewnętrzną kuźnię talentów – Akademię Nagel Polska im. Kurta Nagla*. Akademia rozwija pracowników Nagel Polska poprzez różnego rodzaju narzędzia szkoleniowe, warsztaty gwarantując tym samym ciągłą optymalizację świadczonych usług oraz dostosowanie do potrzeb rynkowych.Akademia liczy siedem wydziałów, w których uczestnicy zgłębiają tajniki wiedzy z zakresu logistyki i spedycji ale również z zarządzania, jakości obsługi klientów czy finansów. Ze względu na obecność Nagel-Group w całej Europie, na uczelni nie mogło też zabraknąć wydziału języków obcych.

Na czele każdego wydziału stoi dziekan będący łącznikiem pomiędzy dyrektorami oddziałów a osobami prowadzącymi warsztaty. Na bieżąco bada potrzeby szkoleniowe w ramach swojego obszaru i dostosowuje do nich ofertę edukacyjną. Nad całością czuwa Rektor Akademii, Agnieszka Talarczyk, która w strukturach Nagel Polska pełni funkcję Kierownika Działu HR i Marketingu. „To, co czyni naszą Akademię wyjątkową i wyróżnia ją spośród bogatej oferty szkoleń na rynku, to przede wszystkim jej trenerzy. Są nimi pracownicy Nagel Polska, eksperci w swoich dziedzinach, którzy otrzymują profesjonalne wsparcie dydaktyczne, przygotowujące ich do pracy z grupą. Dzięki zaangażowaniu naszych pracowników w projekt Akademii, ćwiczenia są optymalnie dostosowane do potrzeb uczestników a trenerzy mają możliwość rozwoju w zupełnie nowej roli” – tłumaczy Agnieszka Talarczyk.

Twórcy Akademii zdają sobie sprawę, że zagospodarowanie własnego potencjału know how jest ważne ale cytując Isaac’a Newton’a „Co wiemy, to tylko kropelka. Czego nie wiemy, to cały ocean”. Inspiracji na zewnątrz Nagel Polska szuka m.in. u swoich klientów. „To świetne, odnoszące sukcesy firmy branży spożywczej, nasi partnerzy biznesowi. Wzajemnie mamy sobie wiele do zaoferowania” – dodaje Robert Katafiasz. Wierząc w wymianę doświadczeń i budowanie głębszych relacji, rolę wykładowców-mentorów już zgodziło się przyjąć kilku naszych klientów.

* Kurt Nagel (1962-2008) – właściciel Nagel-Group, wizjoner biznesu – w ciągu kilku lat z niemieckiego przedsiębiorstwa, kra­jowego lidera w logistyce artykułów spożywczych przewożonych w kontrolowanej temperaturze, stworzył lidera branży – obecną w całej Europie sieć 130 oddziałów zatrudniających w sumie 12 tysięcy pracowników.

 

Ostatnie wiadomości o firmie