1. Komunikaty

Rusza kampania „Exotic Taste of Europe”

Źródło: Sopexa
Autor: Monika Czaplicka
© materiały kampanijne
Prelegenci spotkania ©sopexa

11 października w Bibliotece UW w Warszawie odbyła się konferencja prasowa otwierająca trzyletnią kampanię informacyjną na rzecz ultraperyferyjnych regionów UE i oznaczenia produktów z nich pochodzących.
Celem kampanii jest przybliżenie zalet produktów pochodzących z ultraperyferyjnych regionów Unii Europejskiej (RUP) oraz zwiększenie świadomości europejskiego znaku jakości dla produktów pochodzących z tych obszarów.

Myśląc o żywności z Unii Europejskiej, konsumenci często zapominają o produktach pochodzących z wysp takich jak Gwadelupa, Martynika, Madera czy Wyspy Kanaryjskie, mimo iż są one zamorskimi terytoriami Francji (Gwadelupa i Martynika), Portugalii (Madera) i Hiszpanii (Wyspy Kanaryjskie).
Aby to zmienić, regiony te postanowiły połączyć siły w skierowanej do Europejczyków kampanii informacyjnej.
Kampania jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej oraz trzech organizacji reprezentujących producentów bananów - UGPBAN (Gwadelupa i Martynika), GESBA (Madera) oraz ASPROCAN (Wyspy Kanaryjskie).
Kampania jest wspierana przez działania prasowe i PR, jak również regularne publikacje na stworzonej specjalnie stronie: www.exotictasteofeurope.eu i na Facebooku (“Exotic Taste of Europe”).
Konferencji towarzyszyło otwarcie wystawy zdjęć „Exotic Taste of Europe”. Wystawa otwarta jest dla zwiedzających w terminie: 11-20.10.00, BUW, Warszawa. Wstęp wolny.