1. Komunikaty

Mlekovita z główną nagrodą PAIiIZ za najbardziej znaczącą inwestycję 2015

Źródło: Mlekovita
Autor: Janusz Górski
© paiiiz

Już po raz dziewiąty Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych nagrodziła największych inwestorów, którzy przy jej wsparciu ulokowali swój kapitał w Polsce.
Podczas uroczystej gali, która odbyła się 4 grudnia 2015 r., wręczono nagrody dla najbardziej znaczących inwestycji 2015 w następujących kategoriach: wartość inwestycji, zatrudnienie, nowoczesne technologie oraz dynamika ekspansji. Mlekovita zdobyła główną nagrodę w kategorii „wartość inwestycji”, a statuetkę odebrał Prezes Dariusz Sapiński. Wyróżniony został projekt inwestycyjny, którego celem jest budowa Fabryki Proszków Mlecznych oraz uruchomienie kolejnych linii produkcyjnych w istniejącym zakładzie. W tej kategorii była również nominowana firma Samsung Electronics Poland Manufacturing Sp. z o.o.


Mlekovita jest największym producentem produktów mlecznych w Polsce, który posiada obecnie 15 zakładów produkcyjnych i 29 centrów dystrybucyjnych. Mlekovita to firma innowacyjna, która obecnie swojej ofercie asortymentowej posiada ponad 650 produktów mlecznych. Do najważniejszych grup produktowych Mlekovity należą m.in.: sery, mleko, produkty fermentowane, twarogi, masła, mleko i serwatka w proszku.
Mlekovita posiada własne Centrum Badań i Rozwoju, a w 2015 wprowadziła na rynek ponad 110 nowych produktów w 14 kategoriach, m.in. gamę produktów bez laktozy (mleko UHT, sery), produkty ze sterolami, napoje proteinowe Super Body Active, napoje probiotyczne DarPro i wiele innych ciekawych produktów.

Mlekovita, firma o długoletniej tradycji i ugruntowanej marce nie tylko na rynku polskim, ale również zagranicznym, jest największą grupą mleczarską w Polsce. Tworzy ją 15 zakładów produkcyjnych (w 2015 r. Grupa Mlekovita powiększyła się o oddział w Tomaszowie Lubelskim i zakład w Baranowie) i 29 własnych centrów dystrybucyjnych, w tym pierwsza w branży hurtownia Cash&Carry. Mlekovita wytwarza szeroki asortyment ponad 650 markowych produktów (m.in.: sery twarde dojrzewające typu holenderskiego, szwajcarskiego i angielskiego, sery topione i wędzone, sery sałatkowo-kanapkowe, serek ziarnisty, sery mozzarella, mleka UHT o zróżnicowanej pojemności i zawartości tłuszczu, mleka pasteryzowane, śmietanki UHT, mleczka zagęszczone, mleczka smakowe, kefiry, jogurty, maślanki, twarogi i twarożki smakowe, śmietany i śmietanki, masła i miksy maślane, mleka w proszku oraz serwatkę w proszku), które są liderami kategorii w branży (np. mleko Polskie w butelce, mleko Wypasione, ser Favita, ser Sokół, masło ekstra Polskie). Pierwsza w kraju wprowadziła na rynek masło klarowane, jako jedyna w Polsce produkuje ser Cheddar oraz jedyna na Podlasiu – lody na skalę przemysłową.
Mlekovita pracuje zgodnie ze Zintegrowanym Systemem Zarządzania, obejmującym System Zarządzania Jakością ISO 9001, System Zarządzania Środowiskowego ISO 14001 oraz System Bezpieczeństwa Żywności FSSC 22000, który jest równoważny z IFS i BRC.
Mlekovita jest przedsiębiorstwem ze 100% kapitałem polskim i niekwestionowanym liderem branży w kraju oraz liderem eksportu sektora mleczarskiego. Posiada certyfikat koszerności (Koher Certificate) i certyfikat Halal; została również wpisana do bazy Sedex – firm o etycznych standardach produkcji w łańcuchu dostaw. Za swój największy sukces uznaje przede wszystkim satysfakcję klientów, oferując im produkty najwyższej jakości i rokrocznie wprowadzając nowy asortyment, który nie tylko zdobywa uznanie konsumentów, ale i liczne nagrody (np. renomowane tytuły w badaniach konsumenckich: Laur Konsumenta, Wybór Konsumenta, Odkrycie Roku, Najlepsze w Polsce itp.; złote medale prestiżowych krajowych i zagranicznych targów, uznanie ekspertów biznesu: Lider Jakości Żywności, Lider Polskiego Biznesu, Heros Polskiej Gospodarki, Superbrands, Solidna Firma, Filar Polskiej Gospodarki itp.; oraz nagrody o znaczeniu międzynarodowym: Lider Polskiego Exportu, Mister Eksportu, Medal Europejski itp.). Efektywność zarządzania i osiągane rokrocznie coraz lepsze wyniki finansowe bezpośrednio przekładają się na systematyczny wzrost wartości marki Mlekovita , która według rankingu dziennika Rzeczpospolita jest obecnie najcenniejszą marką w produkcyjnym sektorze polskiej gospodarki.