1. Komunikaty

Mlecz (ZPM) z Grupy Lacpol nagrodzony przez Intermarché

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© muszkieterowie
© muszkieterowie

9 października w hotelu Andersia w Poznaniu odbyła się coroczna Konferencja Muszkieterów, podczas której w roli prelegentów wystąpili: prof. Dariusz Rosati oraz Wojciech Fibak. Podczas dorocznej konferencji sieć Intermarché wyróżniła także producentów marki własnej. Najlepsze firmy otrzymały miano „Dostawcy Godnego Polecenia 2012” w kategoriach firma z polskim kapitałem, firma z kapitałem zagranicznym oraz innowacyjny producent. Wśród wyróżnionych znalazł się Mlecz (ZPM) z Grupy Lacpol za innowacyjny produkt: mleko ESL pod marką Paturage.

Tematem wystąpienia Dariusza Rosatiego była próba odpowiedzi na pytanie \"Czy strefa Euro przetrwa kryzys?\". Profesor przedstawił tezę zgodnie, z którą strefa przetrwa kryzys, a gwarantem pozytywnych zmian będzie Europejski Bank Centralny. Pierwsze oznaki ożywienia powinny być widoczne za kilkanaście miesięcy. O pasji w życiu, swoich dokonaniach sportowych oraz biznesie i sztuce opowiedział drugi z zaproszonych gości – Wojciech Fibak. Konferencja zgromadziła 150 uczestników w większości właścicieli sklepów Intermarché i Bricomarché.
Dostawca Godny Polecenia” to program, którego celem jest wytypowanie, wyróżnienie oraz promocja najlepszych producentów marek własnych Intermarché. Spośród blisko 200 dostawców marek własnych Intermarché miano „Dostawcy Godnego Polecenia” otrzymuje najlepszy producent w kategorii: firma z polskim kapitałem, firma z kapitałem zagranicznym oraz innowacyjny producent.
Wybór firmy odbywa się w dwóch etapach: centralnym oraz lokalnym. W pierwszym z nich reprezentacja złożona z przedstawicieli Departamentu Handlowego, Departamentu Jakości oraz Departamentu Marek Własnych wybiera grupę dostawców w oparciu o specjalnie przygotowane kryteria. Wśród wymagań stawianych firmom znalazły się:
◦ spełnienie wysokich norm jakościowych dostarczanych produktów
◦ współpraca z siecią Intermarché trwająca minimum 3 lata
◦ obrót realizowany z centralą przekraczający 500 tys. zł
◦ wspieranie lokalnych społeczności
◦ prowadzenie działań zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju
W etapie lokalnym wybrane firmy oraz dostarczane przez nie produkty poddane są ocenie ze strony kierowników sklepów Intermarché, którzy uwzględniają upodobania klientów.
„Dostawcą Godnym Polecenia 2012” w kategorii firma z polskim kapitałem została Wytwórnia Wód Mineralnych \"Mineral\" Sp.j. ZPChr. z Gorzanowa. Firma Mineral jest polskim producentem naturalnych wód mineralnych, wód smakowych, napojów funkcjonalnych oraz tradycyjnych napojów smakowych. Dla sieci Intermarché przedsiębiorstwo dostarcza produkty pod marką Potok Górski.
„Dostawcą Godnym Polecenia 2012” w kategorii firma z kapitałem zagranicznym została Bolsius Polska Sp. z o.o. z Zalesia Małego. Bolsius to producent wysokiej jakości świec w różnych kształtach i rozmiarach. Oprócz asortymentu podstawowego takiego jak: podgrzewacze, świece rustic, stołowe, szpice, pieńkowe, świece zapachowe, oferuje także szeroką gamę świec sezonowych. Dla Intermarché Bolsius dostarcza produkty pod marką Tulipe .
„Dostawcą Godnym Polecenia 2012” w kategorii innowacyjny producent został Zakład Przetwórstwa Mleka „Mlecz” Sp. z o.o. - Grupa Lacpol z Wolsztyna. ZPM „Mlecz” nastawiony jest głównie na produkcję mleka i mieszanek w proszku, a także wyrobów świeżych. Dla Intermarché ZPM „Mlecz” dostarcza produkty pod marką Paturage. Za innowacyjny produkt kapituła uznała mleko ESL (Extendet Shelf Life - Wydłużony Okres Trwałości)

Uroczystą galę wręczenia wyróżnień poprowadził Krzysztof Waligórski, pełnomocnik Grupy Muszkieterów, a statuetki wręczyli wiceprezes Grupy Muszkieterów – Jerzy Zieliński oraz Ireneusz Cichoński odpowiedzialny za Departament Marketingu Marek Własnych.
Przyznając wyróżnienie „Dostawcy Godnego Polecenia” chcemy pokazać inną jakość w relacjach między siecią, a dostawcami. Zależy nam na dobrych stosunkach z firmami, które dostarczają produkty do naszych supermarketów. Z drugiej strony wyróżniamy przedsiębiorców, aby w ten sposób pomóc im w budowaniu pozycji na rynku, na którym funkcjonują – powiedział Jerzy Zieliński, wiceprezes Grupy Muszkieterów.
Informacje o Grupie Muszkieterów w Polsce
Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem ponad 200 niezależnych polskich przedsiębiorców, zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów licząca obecnie 173 supermarkety Intermarché oraz 85 sklepów Bricomarché jest pod względem obrotów największą grupą franczyzową w Polsce w segmencie supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród”. W 2011 r. jej obroty przekroczyły 4,2 mld zł. Rozwojem obu sieci kieruje spółka ITM Polska.
Muszkieterowie są obecni w 8 krajach: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii i na Bałkanach. Sieć 3 500 sklepów, 3 000 niezależnych przedsiębiorców 130 000 pracowników to liczby wskazujące na wiodącą pozycję Grupy Muszkieterów wśród europejskich sieci handlowych.