100 wydanie Forum Mleczarskie Handel
Aktualności kraj Aktualności świat Komunikaty prasowe
Raporty Wywiady Galerie
więcej...
Kampanie Firmy Produkty
Podręcznik serowy ABC Nabiału Kontakt

Aktualności: archiwum (wszystkich: 5450, strona 2 z 364)

© sertop

Sertop stawia na ekologiczne panele fotowoltaiczne

Źródło: Sertop / PR Club   Dodano: 2020-07-28 08:01:01

W tyskim zakładzie produkującym sery topione wprowadzono do produkcji prądu ekologiczne panele fotowoltaiczne.

– Chcemy w ten sposób pokazać, że stawiamy na nowoczesne rozwiązania i dbamy o ekologię. Poprzez to rozwiązanie chcemy zapewnić stabilność ceny końcowej produktów niezależnie od wahań na rynku energii elektrycznej – mówi Andrzej Skapczyk, Kierownik Działu Techniczno-Inwestycyjnego w firmie Sertop.

czytaj więcej »

© tetra pak

Tetra Pak: Guillaume Latourrette Dyrektorem Zarządzającym Tetra Pak na nowym rynku Europy Wschodniej

Źródło: Tetra Pak   Dodano: 2020-07-27 12:20:10

Firma Tetra Pak, światowy lider w dziedzinie przetwarzania i pakowania żywności, powołała Guillaume’a Latourrette na stanowisko Dyrektora Zarządzającego na Europę Wschodnią.

Nowy rynek obejmuje poszerzony region Europy Wschodniej i został utworzony z krajów  byłego rynku Europy Południowo-Wschodniej* oraz Europy Środkowej**. Nowa konfiguracja ma na celu poprawę wydajności firmy poprzez połączenie zasobów, wiedzy i umiejętności. Kinga Sieradzon, Dyrektor Zarządzająca dawnego rynku Europy Środkowej, objęła stanowisko globalnego Wiceprezesa ds. Usług Tetra Pak, co wiąże się z jej przeprowadzką do Szwecji.

Guillaume Latourrette ma ponad 18-letnie doświadczenie w zarządzaniu sprzedażą, produktami i marketingiem. Wcześniej zajmował wysokie stanowiska w branży opakowań w Europie i na świecie. Przez ostatnie dwa lata, jako Dyrektor Zarządzający Tetra Pak w Europie Południowo-Wschodniej, kierował działalnością firmy na czternastu rynkach. 

czytaj więcej »

Peru: Najniższa konsumpcja nabiału w regionie

Źródło: USDA   Dodano: 2020-07-23 11:51:43

Spożycie mleka w na mieszkańca kraju wynosi zaledwie 87 l rocznie. Chociaż Peru prawie podwoiło spożycie mleka w ostatniej dekadzie, spożycie mleka jest nadal jednym z najniższych w regionie. Zużycie jest niższe niż minimum zalecane przez ekspertów z ONZ, a które powinno wynosić 120 litrów na osobę rocznie.

Peru importuje rocznie (dane za 2019 r.) 22,2 tys. ton mleka odtłuszczonego w 2019 roku. Głównym dostawcą są USA, które maja 59% udział w imporcie tego kraju. W grupie mleka pełnego import wyniósł 21,7 tys. ton i przewodzi tu Nowa Zelandia z 46% udziałem. Kolejne na liście importerów mleka pełnego USA mają 24% udział w rynku. W przypadku serwatki do kraju wjeżdża 10,5 tys. ton produktu, a głównymi dostawcami są Chile i Stany Zjednoczone z udziałami odpowiednio 50 i 26%.

czytaj więcej »

Mlekpol (SM): Nasze linie produkcyjne zapewniają dużą elastyczność

Źródło: Mlekpol (SM)   Dodano: 2020-07-22 10:08:00

– W chwili obecnej jesteśmy w stanie wyprodukować takie produkty jak WPC 80, WPC 85, WPC 60, proszek serwatki słodkiej, proszek serwatki demineralizowanej, mleko odtłuszczone w proszku, aglomerowane mleko odtłuszczone, mleko pełne w proszku instant, mleko natłuszczane o zawartości tłuszczu 30% (tak zwany FFMP), permeat w proszku – mówi Jerzy Michałek, Dyrektor Zakładu Produkcji Sproszkowanych Wyrobów Mleczarskich w Mrągowie. – Po przeprowadzeniu udanych uruchomień w chwili obecnej prowadzimy normalną, cykliczną produkcję. Obecnie jesteśmy nastawieni przede wszystkim na produkcję serwatki słodkiej w proszku, mleka odtłuszczonego w proszku oraz WPC 80 i permeatu. Dziennie przerabiamy około od 700 tys. do 1000 litrów surowca (mleka i koncentratu serwatkowego 18%) – dodaje Jerzy Michałek.

czytaj więcej »

© spomlek (sm)

PIM: Wypracowanie listy priorytetów dla polskiego mleczarstwa powinno być wspólnym celem wszystkich organizacji branżowych

Źródło: Spomlek (SM)   Dodano: 2020-07-22 10:03:09

O wyzwaniach, celach i priorytetach branży mleczarskiej mówi Edward Bajko, Prezes Polskiej Izby Mleka.

Został Pan Prezesem Polskiej Izby Mleka. Zaskoczenie, radość, docenienie? Jakie emocje towarzyszyły Panu podczas spotkania Zarządu PIM i wyboru nowego składu?

– Sam fakt wyboru na Walnym Zgromadzeniu PIM do zarządu organizacji nie był specjalnym zaskoczenie, bo Spomlek, który reprezentuję odgrywa znaczącą rolę w naszej branży. Myślę, że widoczna jest również moja aktywność osobista. Natomiast nie spodziewałem się, że członkowie Zarządu wybiorą mnie na prezesa Izby. To już była duża niespodzianka, czy miła, to jeszcze nie wiem.

czytaj więcej »

Włochy: Wzrost popytu na nabiał. Ranking sieci handlowych i trendy w handlu.

Źródło: USDA   Dodano: 2020-07-21 10:58:14

Jak podaje w swoim raporcie USDA, Włochy jako państwo o populacji 60 mln mieszkańców, PKB równym 2,4 bln USD i dochodzie per capita 39 675 USD odnotowało w 2019 r. wzrost sprzedaży detalicznej żywności. Wyniósł on 1%, a łączna wartość sprzedaży sięgnęła 145 mld USD.

Włoski detaliczny rynek żywności jest bardzo zróżnicowany. Hipermarkety, supermarkety, sklepy wielobranżowe, sklepy specjalistyczne współistnieją z tradycyjnymi sklepikami i handlem na wolnym powietrzu. Jak wyliczają Amerykanie, do produktów o największym wzroście zaliczają się: produkty piekarnicze, nabiał, przetworzone mięso i wędliny, przekąski, makarony, dania gotowe, sosy, produkty bio i bezglutenowe.

W gronie największych sieci detalicznych znajdują się: 1) Conad 2) Coop Italia 3) Selex Gruppo Commerciale 4) Esselunga 5) Crai Secom 6) Gruppo VéGé, 7) Gruppo Eurospin 8) Schwarz Gruppe 9) Carrefour 10) Spar Intl.

czytaj więcej »

Niemiecki rynek detaliczny w pigułce

Źródło: USDA   Dodano: 2020-07-16 09:41:49

Według raportu USDA Niemcy to obecnie ponad 83 mln najbogatszych konsumentów na świecie. Niemiecki przemysł spożywczy wytwarza wyroby o równowartości 212,1 mld USD. Eksport żywności ma wartość 70,3 mld USD, a import 61,8 mld USD. Żywności sprzedawana w kanale detalicznym ma wartość 243,1 mld USD, a HoReCa 95,2 mld USD.

Najważniejsze cechy rynku detalicznego to konsolidacja, nasycenie rynku, silna konkurencja i niska cena. Chociaż wielu konsumentów pozostaje bardzo wrażliwych na cenę, to rynek wyróżnia także wielu zamożnych konsumentów. Tacy klienci szukają produktów najwyższej jakości i chętnie płacą wyższą cenę. Niemniej faktem jest, że Niemcy mają jedne z najniższych cen żywności w Europie. Obywatele niemieccy wydają tylko 14% dochodów na żywność i napoje.

Poniżej przedstawiamy największe sieci handlowe:

Edeka/Netto: sprzedaż żywności 68,56 mld USD

Rewe/Penny: sprzedaż żywności 50,2 mld USD

Schwarz (Lidl i Kaufland): sprzedaż żywności 46,17 mld USD

Aldi North i Sud: sprzedaż żywności 33,02 mld USD

Metro (Real i Metro): sprzedaż żywności 14,78 mld USD

Lekkerland (hurt): 8,84 mld USD

Globus.

czytaj więcej »

Hiszpania: Rynek detaliczny w pigułce

Źródło: USDA   Dodano: 2020-07-13 10:01:39

USDA w swoim raporcie na temat rynku detalicznego w Hiszpanii podkreśla, że liczący 46,9 mln mieszkańców kraj posiada dochód PKB per capita w wysokości 27 254 USD. Raport zwraca szczególną uwagę na jakość, bezpieczeństwo i identyfikowalność wytwarzanych tu produktów spożywczych. Eksport krajowego przemysłu zorientowany jest na rynek unijny, gdyż Hiszpania eksportuje 30% produkcji krajowej. Ciekawie wygląda zestawienie największych sieci handlowych.

Największą siecią detaliczną jest Mercadona z 26,5 mld USD obrotu. Drugie miejsce zajmuje Grupo Carrefour z 9,99 mld USD obrotu. Trzecie miejsce zajmuje Grupo Eroski z obrotem 5,33 mld USD. Niewiele mniej uzyskuje Auchan Retail: około 5,2 mld USD i Lidl Supermercados 5,11 mld USD. Czołówkę największych sieci zamyka DIA Retail z obrotami na poziomie 4,74 mld USD.

czytaj więcej »

© carrefour

Carrefour Polska testuje elektryczne auta dostawcze

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-07-10 11:32:36

Samochody włączone zostaną do floty wykorzystywanej podczas dostarczania zamówień e-grocery ze sklepu internetowego sieci. Rozwiązanie powstało w ramach programu Pilot Maker Elektro ScaleUp. Carrefour Polska jest jednym z kluczowych partnerów programu Pilot Maker Elektro ScaleUp, którego celem jest wdrożenie na polskim rynku pionierskich technologii dla elektromobilności. I

– Carrefour bez wahania przystąpił w 2018 roku do budowy elektromobilności w Polsce. Udział w programie Pilot Maker Elektro pozwala Carrefour zarówno aktywnie przyczyniać się do tworzenia innowacji dla polskiego rynku, a także wdrażać rozwiązania wygodne i dopasowane do potrzeb naszych klientów – mówi Michał Sacha, Członek Zarządu, Dyrektor Marketingu, digital, IT, e-commerce i usług finansowych Carrefour Polska. – Carrefour dynamicznie rozbudowuje swoją ofertę e-grocery, a potencjał, jaki drzemie w elektromobilności, pozwala rozwijać nasze usługi zwiększając szybkość oraz podnosząc jakość i bezpieczeństwo dostaw produktów spożywczych przy jednoczesnej trosce i dbałości o środowisko – dodaje Michał Sacha.

czytaj więcej »

Eksport polskich serów o 1% niższy w okresie I-IV 2020. Wzrosła jednak wartość eksportu

Źródło: KOWR   Dodano: 2020-07-10 10:57:17

Rosnący globalny popyt na wyroby serowarskie oraz nieograniczony dostęp do rynku unijnego po akcesji Polski do UE spowodowały, że wywóz serów i twarogów do 2019 r. wykazywał tendencję wzrostową. Jednak pogorszenie koniunktury na światowym rynku mleka w 2020 r., w tym ograniczony popyt na sery ze względu na zmniejszone obroty branży HoReCa, w związku z pandemią COVID-19, wpłynęły na krajowy eksport serów i twarogów.

W okresie od stycznia do kwietnia 2020 r. wartość eksportu serów i twarogów ukształtowała się na poziomie 265 mln euro, nieznacznie (o 0,3%) niższym niż w porównywalnym okresie 2019 r. Sery i twarogi zajmują dominującą pozycję w strukturze wywozu produktów mlecznych (w okresie styczeń–kwiecień 2020 r. – 34%). Największy udział w strukturze wywozu serów i twarogów stanowią, cieszące się uznaniem zagranicznych odbiorców, sery dojrzewające (60–70%). W latach 2014–2019 z Polski wywożono średnio 45% wolumenu krajowej produkcji serów dojrzewających. W okresie styczeń-kwiecień 2020 r., pomimo ograniczonego globalnego popytu na sery, Polska uzyskała dodatnie saldo obrotów handlowych serami dojrzewającymi.

czytaj więcej »

Elopak z sukcesem redukuje ślad węglowy i zmniejsza emisję gazów cieplarnianych

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2020-07-09 11:12:31

Elopak to jeden z największych dostawców opakowań kartonowych i urządzeń do napełniania płynnej żywności na świecie. Raport firmy dotyczący zrównoważonego rozwoju mówi o 20% redukcji śladu węglowego kartonów z zamknięciami od 2014 r. Wśród najważniejszych osiągnieć znajduje się także wzrost udziału kartonów z certyfikatem FSC w sprzedaży z 1% w 2010 r. do 47% w 2019 r. Elopak zmniejszył także o 12 tys. ton emisję gazów cieplarnianych (GHG) z powodu stosowania odnawialnych tworzyw sztucznych w kartonach i zamknięciach.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Rzeczpospolita: Chińczycy rejestrują na siebie polskie marki mleczarskie

Źródło: rzeczpospolita. money.pl   Dodano: 2020-07-08 13:00:33

Obecność na rynku chińskim nigdy nie była łatwa, ale teraz dochodzi nowy problem, który może być kosztowny dla największych polskich mleczarni tj. Grupa Mlekovita, Mlekpol (SM) albo Łowicz (OSM). Marki polskich zakładów mleczarskich są już często zarejestrowane przez miejscowych spryciarzy, który obecność zagranicznych firm na lokalnych targach wykorzystują do wysondowania tego, czy są zarejestrowane w Chinach. Rzeczpospolita zwraca uwagę, że na stronie chińskiego urzędu patentowego chinatrademarkoffice.com (CTMO) łatwo to ustalić. Niejednokrotnie okazuje się, że polska marka została już zarejestrowana nawet kilkukrotnie.

czytaj więcej »

© spomlek (sm)

Nowy Prezes Polskiej Izby Mleka: Koncentrujmy się na sprawach wspólnych

Źródło: Polska Izba Mleka   Dodano: 2020-07-08 12:45:20

6 lipca 2020 r. odbyło się posiedzenie nowego Zarządu Polskiej Izby Mleka, podczas którego Prezesem Izby wybrano Edwarda Bajko, Prezesa Zarządu mleczarni Spomlek (SM). Wiceprezesami zostali: Dariusz Sapiński (Grupa Mlekovita) i Zbigniew Kalinowski (Piątnica OSM), Członkami Zarządu Polskiej Izby Mleka Grzegorz Gańko (Sierpc OSM) i Peter Knauer (Hochland Polska). Skarbnikiem Polskiej Izby Mleka został Paweł Pasternak (Mlekpol SM), zaś Sekretarzem Polskiej Izby Mleka Agnieszka Maliszewska (Dyrektor Polskiej Izby Mleka).

W pierwszym wywiadzie Edward Bajko jako Prezes Izby powiedział: – Uważam, że rola organizacji branżowej zawsze jest istotna. Polega przede wszystkim na lobbingu, trzeba zadbać o to, by był rzeczowy i skuteczny. Skuteczność wymaga koncentracji na celach strategicznych, istotnych dla całej branży. Dzisiaj pewnym problemem jest duża różnorodność organizacji mleczarskich, która sama w sobie nie jest zła, natomiast fakt, że choćby w rozmowach z Ministrem Rolnictwa nie mówimy jednym głosem prowadzi do obniżenia skuteczności naszych działań. Rozumiem, że każdy z pięciu funkcjonujących związków ma nieco różne priorytety, różnie rozkłada akcenty, ale są sprawy ewidentnie wspólne dla interesu nas wszystkich. Na tym powinniśmy się koncentrować, a nie na różnicach. Potrzebna jest szczera rozmowa pomiędzy fachowcami, bo przecież to ludzie ze sobą rozmawiają, a nie organizacje. Postaram się zainicjować takie osobiste, niemalże prywatne spotkania, bo wzajemnego zaufania nie da się zbudować rozmawiając przez media z pozycji szefa związku.

czytaj więcej »

© łowicz (osm)

Łowicz (OSM): Rynek maślanki wzrósł znacząco w ostatnim roku

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-07-08 09:38:35

– Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu produkuje szeroki wachlarz produktów we wszystkich kategoriach nabiałowych, w tym także produktów fermentowanych – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Andrzej Chomyszczak, Wiceprezes ds. Handlu i Marketingu w mleczarni Łowicz (OSM). – Maślanki notują dynamiczny rozwój – w ciągu ostatnich 12 miesięcy kategoria wzrosła rok do roku o 8%. Jednym z czynników wpływających na tę sytuację jest trend związany z „czystą etykietą”, co oznacza, że produkty fermentowane zawierają wyłącznie naturalne składniki mleczne i dobroczynne kultury bakterii.

czytaj więcej »

Tine sprzedaje mleczarnię Rørosmeieriet

Dodano: 2020-07-07 09:53:24

Największa norweska mleczarnia Tine poinformowała, że zdecydowała o zbyciu udziałów w zakładzie Røros. Zakład ten od początku był częścią Grupy. Teraz większość udziałów została sprzedana firmie inwestycyjnej Salvesen & Thams. Oznacza to, że udział Tine spadł do 11%.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij