Branża Mleczarska 100 Firm

Aktualności: archiwum (wszystkich: 5999, strona 2 z 400)

© polmlek
© polmlek

Kampania reklamowa sera Gouda

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-11-24 11:19:34

Grupa Polmlek z powodzeniem kontynuuje kampanią reklamową, promującą ekologiczne sery Gouda. Na przełomie września i października udało nam się spotkać z konsumentami i dystrybutorami na bardzo licznie odwiedzanych targach Bio Expo w Warszawie. Według statystyk organizatora targów, wystawców było 248, a odwiedzających 8930 osób. Stoisko Grupy Polmlek cieszyło się ogromnym zainteresowaniem. Wiele osób pytało o zagadnienia związane z pozyskiwaniem eko mleka, o gospodarstwa, które z nami współpracują, o zalety produktu.

Mleko pochodzące z gospodarstw spełniających wszystkie standardy europejskiego rolnictwa ekologicznego, to niezwykle cenny surowiec. Spełnia najwyższe normy jakościowe między innymi dlatego, że w takich gospodarstwach zwierzęta żyją w zgodzie z naturą, korzystają z wypasu na pastwiskach, a kiedy nie jest to możliwe, dostają najwyższej jakości paszę bez GMO.

czytaj więcej »

© mlekovita

Grupa Mlekovita w 2021: rok pełen wyjątkowych premier

Źródło: Grupa Mlekovita   Dodano: 2021-11-24 08:45:01

Grupa Mlekovita, lider branży mleczarskiej w Europie Środkowo-Wschodniej, konsekwentnie rozwija swoją ofertę, uwzględniając trendy rynkowe i wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, którzy poszukują wyrobów o korzystnym wpływie na ich organizm, ale też szybkich i wygodnych w przygotowaniu. W 2021 r. firma rozszerzyła swój asortyment o 39 nowości, m.in. z kategorii: dania gotowe, produkty funkcjonalne, czyli o wysokich naturalnych wartościach odżywczych, a także sery, śmietany, serki homogenizowane i lody.

– Polacy podejmują coraz bardziej świadome decyzje zakupowe i zdrowiej się odżywiają. Rosną ich oczekiwania, zarówno w stosunku do składu produktu, jak i doznań smakowych. Z drugiej strony poszukują też produktów, które można szybko i wygodnie przygotować. W Mlekovicie konsekwentnie oferujemy konsumentom produkty odpowiadające na ich potrzeby i oczekiwania. Dlatego wytwarzamy m.in. linię produktów o prostym składzie, funkcjonalnych, bez laktozy czy wysokobiałkowych – mówi Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Mleczarnia Turek: Spadek przychodów polskiej spółki

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-11-20 23:08:15

Dla Mleczarni Turek, części firmy Savencia Fromage & Dairy, rok 2020 nie był tak dobry pod względem sprzedaży i przychodów. Co prawda firma uzyskała zysk netto w wysokości 1,258 mln zł, ale rok wcześniej było to 12,9 mln zł. Same przychody spadły do 270,37 mln zł. To mniej o ponad 10 mln zł w porównaniu do 2019 r.

czytaj więcej »

© danone

Francja: Roślinne napoje zamiast jogurtów

Źródło: Euronext   Dodano: 2021-11-20 22:35:24

Danone jest znany handlowcom i konsumentom jako producent jogurtów. Teraz jednak zapowiedział, że fabryka w Villecomtal-sur-Arros specjalizująca się w produkcji napojów mleczarskich będzie wytwarzać napoje roślinne. Zmiana i dostosowanie produkcji kosztować będzie 43 mln euro. Powstawać tu będą owsiane napoje marki Alpro.

To kolejna z decyzji firmy Danone w dziedzinie rozwoju produkcji napojów roślinnych. Wcześniej zapadła decyzja o 16,5 mln euro inwestycji w zakładzie Aplro w Issenheim, we wschodniej Francji.

czytaj więcej »

© łowicz (osm)

Łowicz (OSM): Opakowania rodzinne nabiału to coraz częstsza praktyka

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-11-19 14:30:50

– Pojęcie dużych opakowań należy rozdzielić w kontekście modelu B2C oraz kanału HoReCa – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Agata Makowska Dyrektor Handlu Łowicz (OSM). – W modelu B2C mówiąc o mega opakowaniach, czy rodzinnych opakowaniach produktów mleczarskich mamy na myśli opakowania występujące w gramaturze 300-500 g. Gramatura ta wyczerpuje zapotrzebowanie rodziny w modelu 2+2, 2+3 na produkty, których termin przydatności jest ograniczony. Produkty branży nabiałowej pojawiające się w tego typu wagach to najczęściej sery dojrzewające, serki wiejskie czy multipaki opakowań jednostkowych serków homogenizowanych i jogurtów. Jest to rozwiązanie coraz częściej występujące na rynku, bo z nim wiąże się niższa cena w przeliczeniu na kilogram produktu. Przez wzgląd na zmianę naszych przyzwyczajeń i zachowań z powodu pandemii, nadal wielu z nas pracuje w trybie zdalnym lub hybrydowym, stąd też wynika wyższe spożycie produktów spożywczych.

czytaj więcej »

© hochland polska

Hochland Polska obronił udziały rynkowe mimo spadku rynku serów topionych

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-11-19 14:20:09

– Hochland to marka numer jeden pod względem wartości sprzedaży z 10% udziałem w rynku serów ogółem – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Nasze udziały w segmencie serów topionych wynoszą 54,6% (wartość, źródło: Nielsen, MAT SEP 2021). Proponujemy w tej kategorii szeroką paletę produktów: krążki, bloczki, plasterki oraz sery kremowe w pudełkach. Rynek serów w Polsce w 2021 roku rośnie rocznie o 2,8%, ale dynamika różni się to dla poszczególnych segmentów: sery topione spadły o -1,4%, (wartość, Nielsen, MAT SEP 2021 vs. MAT SEP 2020).

– Wyzwaniem dla wszystkich jest szybko zmieniająca się sytuacja na rynku. Cała branża chcąc zapewnić ciągłość produkcji musi radzić sobie z konsekwencjami globalnej pandemii – od nie funkcjonujących łańcuchów dostaw podzespołów elektronicznych aż do braku zwyczajnych palet. Wzrost cen na surowce, energię, transport – wszystko to powoduje duży wzrost kosztów, których nie da się w dostatecznym stopniu przełożyć na ceny detaliczne i wpływa na negocjacje handlowe – podkreśla Jacek Wyrzykiewicz.

czytaj więcej »

© kaufland

Kaufland zatwierdza cel klimatyczny

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-11-19 10:57:35

Jednym z głównych obszarów strategii zrównoważonego rozwoju sieci Kaufland jest przeciwdziałanie zmianom klimatycznym. W sierpniu 2020 r. Grupa Schwarz przystąpiła do inicjatywy Science Based Targets Initiative (SBTi), definiując konkretny cel klimatyczny, który został właśnie oficjalnie zatwierdzony. Kaufland, jako jeden z podmiotów Grupy Schwarz, wspiera jego realizację, deklaruje kolejne działania i promuje asortyment neutralny dla klimatu*.

Zgodnie z przyjętą strategią Kaufland w pierwszej kolejności dąży do unikania i ograniczania, a gdy nie jest to możliwe, do kompensowania emisji powstałych w całym łańcuchu dostaw. Firma zamierza do 2030 r. zredukować emisje uwarunkowane działalnością przedsiębiorstwa o 80% (w odniesieniu do 2019 r.). Kaufland zobowiązuje także swoich partnerów biznesowych odpowiedzialnych za 80% emisji powstałych w wyniku wytworzenia produktów do wyznaczenia celów klimatycznych opracowanych zgodnie z kryteriami SBTi do 2026 r. Realizacja celów obejmuje wszystkie kraje, w których obecna jest sieć.

czytaj więcej »

Mleczarnia Piaski (OSM) otworzy nowy sklep firmowy

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-11-19 10:23:59

Spółdzielnia Piaski (OSM) poinformowała o zbliżającym się otwarciu własnej, nowej placówki handlowej w Świdniku przy ul. Niepodległości 14. Nowy sklep firmowy zostanie otwarty we wtorek 23 listopada. Dostępne będą tu produkty z pełnego asortymentu piaseckiego zakładu.

Mleczarnia Piaski (OSM) przypomina, że jej produkty zawierają tylko naturalne składniki bez dodatku mleka w proszku, konserwantów i ulepszaczy.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

UE: Produkcja mleczna w 2022 r. wzrośnie tylko o 0,2%

Źródło: USDA   Dodano: 2021-11-16 15:31:02

Amerykanie przypominają, że po zakończeniu unijnego systemu kwot produkcji mleka w dniu 1 kwietnia 2015 r. produkcja mleka w UE 27+Wielkiej Brytanii wzrosła ze 154,5 mln ton w 2015 r. do 162,2 mln ton w 2020 r. Największe wzrosty miały miejsce w Irlandii, Bułgarii, Rumunii i Czechach. Jednak trend wzrostowy jest w stagnacji, ponieważ ograniczenia środowiskowe wpływają na produkcję mleka i prowadzą do zmniejszania się podaży w wielu północno-zachodnich państwach członkowskich. Część ekspertów przemysłu mleczarskiego w UE uważa, że produkcja mleka w UE może spaść w 2022 i 2023 r., w sytuacji kiedy nowa WPR i towarzyszące warunki F2F („Od pola do stołu”) wymaga od unijnych hodowcow dostosowania systemów produkcji. Dlatego Amerykanie prognozują, że produkcja mleka w UE-27 w 2022 r. wzrośnie do 150,45 mln tom (+0,2%). Będzie to zdaniem USDA wzrost podobny jaki ma mieć miejsce w 2021 r.

czytaj więcej »

© włoszczowa (osm)

Włoszczowa (OSM) chce zwiększać sprzedaż serów o 10% rocznie

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-11-13 11:38:06

Włoszczowska mleczarnia w 2020 r. uzyskała 496,77 mln zł przychodów ze sprzedaży w porównaniu do 460,26 mln zł w 2019 r. W tej kwocie tylko 6,5 mln zł stanowiły przychody netto ze sprzedaży towarów i materiałów. Mleczarnia zakończyła rok bardzo dobrym wynikami, gdyż jej zysk netto zrósł z 3,01 4,61 mln zł. Wzrost ze sprzedaży produktów wyniósł 8%.

Spółdzielnia może pochwalić się 5% udziałem w rynku  serów podpuszczkowych dojrzewających. Eksport wyniósł 17% artości sprzedaży i dotyczył takich krajów jak: Niemcy, Czechy, Słowacja, Węgry, Izrael, Ukraina, Chorwacja, Kazachstan oraz Wielka Brytania.

czytaj więcej »

© grupa polmlek

Grupa Polmlek: Mimo dostępności fantazyjnych smaków serków kanapkowych, tradycyjne twarogi cieszą się dużą popularnością

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-11-13 11:25:05

– Tradycyjne twarogi wytwarzane ze świeżego mleka są doskonałym źródłem łatwo przyswajalnego białka, mają niski indeks glikemiczny i w wersjach odtłuszczonych są niskokaloryczne – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu Grupy Polmlek. – Twarogi charakteryzuje również stosunkowo niska zawartość cukru mlecznego, co oznacza, że osoby z nietolerancją laktozy nie powinny mieć po spożyciu nieprzyjemnych objawów ze strony układu pokarmowego. Twarogi odtłuszczone są nieodzownym elementem diet osób odchudzających się, uprawiających sport.

czytaj więcej »

© hochland polska

Hochland Polska: Rynek twarogów sernikowych w Polsce rozwija się dynamicznie. Pandemia nie miała nań wpływu

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-11-13 11:15:17

– To nic dziwnego, bo sernik pozostaje niekwestionowanym królem deserów – wyjaśnia Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Chłonność i potencjał tego rynku także rośnie w kontekście zainteresowania pieczeniem w domu. Ogólnie trend przygotowywania posiłków w domowym zaciszu jest coraz wyraźniejszy – Polacy ponownie odkrywają przyjemność płynącą z pieczenia i gotowania, a pieczenie i gotowanie z rodziną oraz wymiana przepisów kulinarnych stały się dla wielu codziennością i miłą formą spędzania wolnego czasu. Pandemia nie wpłynęła na handel twarogami sernikowymi.

czytaj więcej »

Euroser Dairy Group: Prognozujemy wzrost sprzedaży produktów antipasti

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-11-12 11:07:58

– Asortyment Euroser Dairy Group nie zawodzi nawet najbardziej wymagających konsumentów, proponując zawsze oryginalne oraz poszukiwane sery z zakątków całej Europy – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Paulina Westerby, Junior Brand Manager w Euroser Dairy Group. – Oprócz doskonałej jakości serów oferujemy również warzywne antipasti wypełnione serkiem, charakterystyczne dla kuchni śródziemnomorskiej. Są to małe, dekoracyjne przekąski, które gwarantują spektakularny początek każdego posiłku. 

W naszym portfolio znajduje się różnorodny wachlarz chrupiących papryczek i oliwek wypełnionych delikatnym i kremowym serkiem. Jest to propozycja zarówno dla osób lubiących pikantne smaki, np. papryczki peperoni jak również ich przeciwieństwo – słodkawe papryczki wiśniowe lub miodowe. Nasze produkty dostępne są w dwóch wariantach: klasycznym z zawartością serka z mleka krowiego oraz w wersji bez laktozy.

 

czytaj więcej »

© mlekpol (sm)

Mlekpol (SM): Jakość, tradycja i naturalny smak to najważniejsze wartości naszej firmy

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-11-12 10:48:11

– Wszystkie produkty tworzymy z ogromnym zaangażowaniem i na bazie najlepszych surowców – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu Mlekpol (SM). – Dlatego tak bardzo cieszy, że wytwarzane od ponad 40 lat produkty nabiałowe są doceniane przez konsumentów i goszczą na polskich stołach.

Powodem do dumy od ponad 25 lat jest dla nas mleko Łaciate, codziennie towarzyszące wielu rodzinom. To pierwsze w Polsce mleko, które tak szybko zdobyło zaufanie konsumentów. Wysoka i powtarzalna jakość, bezpieczne opakowanie i nowoczesna technologia produkcji, zapewniająca długie przechowywanie bez konieczności trzymania w lodówce, to główne atuty tego produktu. Dzisiaj śmiało można powiedzieć, że dla wielu to synonim słowa „mleko” – dodaje Małgorzata Cebelińska.

czytaj więcej »

Hiszpania: Central Lechera Asturiana wprowadza butelkę o zerowym śladzie węglowym netto. Zakłady produkcyjne już mają zerową emisyjność

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-11-12 09:54:30

Iberyjski producent mleczarski obliczył ślad węglowy opakowania butelek, który obejmuje wszystkie jego elementy (pierwotne, drugorzędne i trzeciorzędne tj. od wydobycia surowca do momentu, w którym produkt opuszcza fabrykę) zgodnie ze standardami GHG Protocol. Chce także zapewnić 100% ich recykling zużywając mniej zasobów i wykorzystując bardziej zrównoważone materiały. Jest to pierwszy produkt neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla certyfikowany przez AENOR. Celem działania Central Lechera Asturiana jest wykorzystanie gospodarki o obiegu zamkniętym jako modelu w celu osiągnięcia neutralności klimatycznej w całym łańcuchu wartości do 2035 r. Oznacza to, że procesy są optymalizowane w celu zmniejszenia zasobów i przekształcenia odpadów w cenne materiały.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o. © 2008-2021
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel.: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij