Branża Mleczarska 100 Firm

Aktualności: świat - handel (strona 3 z 12)

Australia: Bega Cheese przejmuje Lion Dairy & Drinks

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-11-30 11:44:34

Japoński Kirin Holdings za cenę 560 mln USD sprzedał australijskiego producenta nabiału, napojów alkoholowych i soków australijskiej firmie mleczarskiej Bega Cheese. Firma ta od dwóch lat mimo, że jest jednym z najważniejszych dostawców serów, inwestuje także w segment masła orzechowego, majonezów i sosów. Przejęcie powinno wejść w życie z początkiem 2021 r.

Sprzedaż obejmuje aktywności Lion w segmencie mleka, napojów mleczarskich, soków, lodów i wód mineralnych, a także aktywności międzynarodowe i udziały w innych przedsiębiorstwach m.in. w Vitasoy Australia Products (Vitasoy) i Capitol Chilled Foods oraz licencję na używanie marki Yoplait.

Na zakup australijskiego przedsiębiorstwa nie zdecydowały się czołowe mleczarnie z Chin, co wynikało z ochłodzenia stosunków z Australią.

czytaj więcej »

Copa Cogeca apeluje: Dość surrealistycznych nazw mięsa i produktów mleczarskich! Europejskie organizacje reprezentujące sektor hodowli rozpoczynają kampanię

Źródło: Copa-Cogeca   Dodano: 2020-10-06 15:20:51

Copa Cogeca w swoim stanowisku jest jednozanczna: – Debata na temat stosowaniu nazw mięsa i produktów mleczarskich do określania ich roślinnych imitacji jest dużo bardziej złożona niż może się wydawać na pierwszy rzut oka. Jeśli Parlament Europejski przymknie w tym miesiącu oko na luki prawne, by bronić „wegańskich kiełbasek” i „wegańskich burgerów” otworzy tym samym puszkę Pandory, co na dłuższą metę w równym stopniu uderzy w konsumentów i hodowców z czego zgromadzenie europejskie nie do końca zdaje sobie sprawę. W związku z tą sytuacją, europejski sektora hodowli postanowił postawić opór i zainicjować kampanię „Ceci n’est pas un steak – To nie jest stek”.

– Dzisiaj grupa europejskich organizacji reprezentujących sektor hodowli zainaugurowała nową kampanię i wezwała cały sektor do zwarcia szeregów po tym, jak po raz kolejny prace nad zapisami rozporządzenia jednolitej WOR dotyczącymi nazw mięsa znalazły się w impasie w Parlamencie Europejskim. Posłowie do PE znowu wrócili do dyskusji z ubiegłego roku, starając się doprowadzić do prawnego uznania nazw takich jak „wegańskie burgery” i „wegańskie kiełbaski”. Poseł do PE Eric Andrieu zaproponował oddanie Komisji niezwykle ważnej kwestii nazw mięsa, która regulowałaby ją za pomocą aktów delegowanych, pod warunkiem, że zgodzi się na uznanie nazw takich jak „wegański burger” czy „wegańskie kiełbaski”. Przerzucanie odpowiedzialności na Komisję jest nie do przyjęcia dla rolników i jest sprzeczne z pierwszą propozycją przegłosowaną w ubiegłym roku! Grupa wezwała członków Parlamentu Europejskiego do dokładnego przeanalizowania skutków i konsekwencji upowszechnienia tych określeń, co promowałoby nieuczciwy i wprowadzający w błąd marketing.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Rynek alternatyw rośnie w czasie pandemii

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-10-02 10:29:07

Według szacunków wartość globalnego rynku produktów alternatywnych wobec nabiału wynosi 19,2 mld USD w 2019 r. Przewiduje się, że w 2020 r. osiągnie roczną stopę wzrostu na poziomie 11,4% w okresie do 2027 r. (źródło: Market Study Report LLC). Wzrost przypisuje się przesunięciu preferencji klientów w kierunku diety wegańskiej. Świadomość korzyści odżywczych zapewnianych przez roślinne produkty alternatywne, wraz z rosnącą nietolerancją laktozy i alergiami na mleko wśród osób, napędza zapotrzebowanie. Raport potwierdza również wpływ Covid-19 na dynamikę branży. Według danych Statista w 2014 r. w Wielkiej Brytanii zarejestrowano 150 tys. wegan. W 2018 r. ich liczba wzrosła do 600 tys. 

czytaj więcej »

© indulge desserts
© indulge desserts

USA: Desery mleczne bez dodatków mają przyszłość: Szwajcarzy kupują kolejną firmę wytwarzającą desery mleczne

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-09-24 10:08:19

Biznes słodkich mlecznych deserów wciąż pozostaje bardzo rozwojowy pomimo trendów nakazujących zdrowe, niskokaloryczne odżywianie. Dowodzi temu kolejne przejęcie szwajcarskiego giganta, tym razem w USA. O jakich deserach jednak mowa? Szwajcarscy mleczarze już dawno postawili na rozwój sprzedaży i promocję włoskich deserów, a działalność w tej dziedzinie określają jako filar strategiczny. Lista przejęć zrealizowanych przez Emmi tylko w obszarze deserów jest długa: w 2012 r. zakupiono we Włoszech firmę A-27. Od tego czasu trzy firmy (Rachelli w 2013 r., Italian Fresh Foods w 2017 r., Pasticceria Quadrifoglio w 2019 r.) zostały dokupione i już jako Emmi Dessert Italia stały się znaczącym dostawcą deserów w Europie. Przejęcie 87,7% udziałów w amerykańskiej spółce Indulge Desserts Intermediate Holdings rozszerza obecność Emmi na kraj o największym na świecie rynku deserów.

czytaj więcej »

Rosja: Jak pandemia wpłynęła na zakupy Rosjan?

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-09-11 09:25:12

– Pomimo ogólnego spadku popytu podczas pandemii, zmiana formatu spożycia przyczyniła się do wzrostu popularności tradycyjnych kategorii produktów mleczarskich w sieciach handlowych, gdzie skupia się popyt na produkty do przygotowania domowych posiłków – powiedział Artiom Biełow, Dyrektor Generalny związku Sojuzmoloko. – Wzrost popytu konsuemnckiego odnotowano w sieciach handlowych w kategoriach kulinarnych produktów mleczarskich, pomimo wzrostu cen.

Jednak według Biełowa ryzyko spadku popytu nadal istnieje.

czytaj więcej »

Arla Foods: Bardzo dobre wyniki mimo pandemii. Bywalcy HoReCa zaufali produktom markowym podczas zakupów

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-09-04 09:16:39

Łączne przychody firmy Arla Foods wzrosły o 2,8% do 5,4 mld euro w porównaniu z 5,2 mld euro w pierwszej połowie 2019 r. Było to możliwe dzięki wyższym wolumenom sprzedaży produktów markowych w handlu detalicznym. Arla informuje o zwiększeniu rentowności do 3%.

– Musieliśmy poruszać się po bardzo wysokim poziomie zmienności w światowym przemyśle mleczarskim, widząc znaczny spadek cen surowców i poważne skutki dla walut na całym świecie. Ze względu na naszą pozycję zarówno pna rynkach międzynarodowych jak i w różnych kategoriach, osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki finansowe, zwiększyliśmy naszą rentowność i zapewniliśmy dalsze oszczędności dzięki Arla Calcium (program transformacji i efektywności). Sytuacja pozostaje jednak bardzo niestabilna i musimy nadal być czujni w zapewnianiu ciągłości działania – skomentował wyniki Dyrektor Finansowy Arla Torben Dahl Nyholm.

czytaj więcej »

© nestlé

Nestlé rozszerza swoje portfolio roślinnych alternatywnych produktów mleczarskich

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-08-16 12:56:00

Nestlé opracowuje szeroką gamę alternatywnych produktów mlecznych na bazie roślin z myślą o konsumentach z nietolerancją laktozy, na diecie bezmlecznej lub wegańskiej. Obecnie Nestlé oferuje różnorodne produkty z ryżu, owsa, soi, kokosa i migdałów. Przykłady obejmują nienabiałowe lody Häagen Dazs, alternatywy śmietanek do kawy Natural Bliss w USA, napoje na bazie ryżu i owsa Nesfit w Brazylii, nowe przyjazne weganom Milo w Australii oraz cappuccino i latte na bazie roślin Nescafé w Europie i Oceanii. Do tego asortymentu dołączyły również alernatywy dla serów oraz burgerów.

Rozwój alternatywnych produktów na bazie roślin ma miejsce w wielu centrach badawczo-rozwojowych Nestlé, w tym w Konolfingen w Szwajcarii. Korzystając z kombinacji zastrzeżonych technologii, takich jak ekstrakcja białek roślinnych, fermentacja i obróbka termiczna, eksperci ds. nabiału i białka tworzą alternatywne produkty o kremowej konsystencji, własciwym profilu odżywczym i przyjemnym smaku.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Portugalia: Zrównoważony rozwój zaczyna wpływać na wybór marek wśród młodych osób. Konsumenci wiedzą jednak za mało o pracach firm w tym zakresie

Źródło: Anilact za Revista Grande Consumo   Dodano: 2020-08-10 12:25:07

Nowe badanie przeprowadzone przez Instytut Badawczy Capgemini analizuje wpływ zrównoważonego rozwoju na wzorce zakupów konsumenckich oraz na to, jak firmy zajmujące się produktami konsumenckimi i detalicznymi rozumieją oczekiwania konsumentów. W badaniu „Consumer Products and Retail: Jak głęboko zrównoważony rozwój zmienia preferencje konsumenckie” stwierdza się, że zrównoważony rozwój przesunął się w górę listy priorytetów klientów. 79% konsumentów zmienia swoje preferencje zakupowe w oparciu o kryteria odpowiedzialności społecznej, włączenia społecznego i wpływu marek na środowisko.

53% ogółu konsumentów i 57% w grupie wiekowej 18-24 lat zaczęło wybierać mniej znane marki. Ponad połowa konsumentów (52%) stwierdziła, że ma emocjonalny związek z produktami lub organizacjami, które postrzegają jako bardziej zrównoważone. 64% ujawniło, że kupowanie zrównoważonych produktów sprawia, że czują się szczęśliwsi z zakupów (liczba ta wzrasta do 72% w grupie wiekowej 25-35).

czytaj więcej »

© saputo

Australia: Saputo zmienia nazwę sera. Poprzednia nazwa uznana za rasistowską

Źródło: ouest-france.fr   Dodano: 2020-08-05 11:08:31

Jak donosi serwis ouest-france, po dziesięcioleciach protestów części konsumentów i aktywistów społecznych walczących o prawa Aborygenów, obecny, kanadyjski właściciel marki serów Coon, firma Saputo, zmieni jego nazwę. Dotychczasowa nazwa (Coon czyli szop) była traktowana przez wielu jako obelga wobec rdzennych mieszkańców kontynentu. Jak wyglądały argumenty drugiej strony sporu?

czytaj więcej »

© danone rosja
© danone rosja

Danone Rosja uruchomił linię do produkcji mleka w proszku w zakładzie Jałutorowski

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-08-05 10:36:33

Nowy zakład specjalizuje się w produkcji mleka w proszku, a jego uroczyste otwarcie w dniu 30 lipca potwierdza kontynuację realizacji dużych projektów inwestycyjnych nawet w trudnych warunkach pandemii. 

Zakład Jałutorowski jest jednym z największych przedsiębiorstw w Rosji. Dostarcza produkty nie tylko do regionów Rosji, ale także do krajów WNP. Od uruchomienia zakładu w 2020 r. Danone zrealizował kilka dużych projektów inwestycyjnych o wartości ponad 4 mld rubli tj. przebudowa i modernizacja produkcji twarogów, deserów twarogowych, nowa kotłownia.

Nowa hala do produkcji mleka w proszku ma zdolności przerobowe do 250 ton.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Milkeffekt: Wracamy do normalności

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-07-13 11:28:12

O wpływie koronawirusa na produkcję, przedaż i handel detaliczny rozmawialiśmy z Martą Badochą, Przedstawicielką firmy Milkeffekt w Polsce

Jaki wpływ na Państwa działalność produkcyjną i handlową miał wybuch epidemii koronawirusa?

Jak większość producentów żywności zostaliśmy zaskoczeni. Tymczasem nasz profil produkcji oparty jest w znacznej mierze na pracy ręcznej. Aby nasz asortyment mógł być dalej wytwarzany, 60 pań, które na co dzień zawijają ręcznie serowe warkocze, musiało zostać w pełni zabezpieczonych. Dział produkcji wyglądał jak sala szpitalna, a pracownice jak chirurdzy przed przeprowadzeniem operacji. Można sobie wyobrazić, jak ciężko było ręcznie splatać warkocz serowy w takich warunkach i w takich strojach. Mimo to zakład pracował non-stop, a Zarząd firmy utrzymał zatrudnienie, ale wynikły inne kłopoty. Część pracowników mieszka bowiem po stronie polskiej, część po stronie czeskiej.

Tymczasem procedury wynikające z pojawienia się koronawirusa były skomplikowane i wymagały dużego zaangażowania oraz poświęcenia ze strony zarówno Kierownictwa jak i pracowników – zmiana produkcyjna trwała trzy godziny, każdy użyty kombinezon był wyrzucany i spalany. Dzięki temu jednak nie było żadnych wpadek technologicznych. Chylę czoła przed naszymi pracownikami produkcyjnymi, którzy byli w stanie pracować w tych ekstremalnych warunkach.

czytaj więcej »

Hiszpania: Rynek detaliczny w pigułce

Źródło: USDA   Dodano: 2020-07-13 10:01:39

USDA w swoim raporcie na temat rynku detalicznego w Hiszpanii podkreśla, że liczący 46,9 mln mieszkańców kraj posiada dochód PKB per capita w wysokości 27 254 USD. Raport zwraca szczególną uwagę na jakość, bezpieczeństwo i identyfikowalność wytwarzanych tu produktów spożywczych. Eksport krajowego przemysłu zorientowany jest na rynek unijny, gdyż Hiszpania eksportuje 30% produkcji krajowej. Ciekawie wygląda zestawienie największych sieci handlowych.

Największą siecią detaliczną jest Mercadona z 26,5 mld USD obrotu. Drugie miejsce zajmuje Grupo Carrefour z 9,99 mld USD obrotu. Trzecie miejsce zajmuje Grupo Eroski z obrotem 5,33 mld USD. Niewiele mniej uzyskuje Auchan Retail: około 5,2 mld USD i Lidl Supermercados 5,11 mld USD. Czołówkę największych sieci zamyka DIA Retail z obrotami na poziomie 4,74 mld USD.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

UE z dobrym wynikiem eksportu. Chiny na plusie w imporcie mimo koronawirusa

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-07-02 09:29:27

Zestawieni produkcji, eksportu i importu na świecie przynosi ciekawe wnioski. Produkcja mleka w Nowej Zelandii wzrosła o 4,3% w maju w porównaniu do maja 2019 r., ale całoroczna produkcja mleczarska spadła o 0,4% - przyznała Fonterra. Dla porównania całoroczna produkcja w Australii kończąca się w kwietniu spadła o 2,3% mimo 6,4% wzrostu w ostatnim miesiącu pomiaru. Dość symbolicznie, ale przynajmniej na plusie są kraje UE: tu produkcja wzrosła w skali całego roku o 0,9% (rok kończący się w kwietniu 2020). Zdecydowanie na plusie są przetwórcy amerykańscy, którzy do maja 2020 r. wyprodukowali 1,2% więcej nabiału.

czytaj więcej »

Arabia Saudyjska: Wyższe podatki na nabiał

Źródło: USDA   Dodano: 2020-06-29 09:47:03

Jak podaje USDA w dniu 20 czerwca 2020 r. Arabia Saudyjska nałożyła wyższe podatki na szeroki zakres produktów spożywczych i nieżywnościowych. Produkty mleczarskie stanowią około 84% z 224 produktów spożywczych i rolnych, których taryfy zostały zwiększone. Z zapowiadanej wcześniej listy produktów objętych podwyżkami ceł usunięto zaś: mięso, ryby, owoce morza, warzywa, kukurydzę, oliwę, ziemniaki, groch oraz warzywa i owoce w puszkach. Co pozostało na liście? Jak zmieniły się stawki w zależności od wyrobu?

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Upfield przyspieszy prace nad roślinnymi alternatywami dla serów, masła i śmietan

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-06-18 11:20:28

Producent margaryn marki Rama i Flora otworzy do końca 2021 r. nowe centrum naukowe żywności w Wageningen. Inwestycja ma wartość 50 mln euro i odzwierciedla wiarę firmy w zdynamizowanie sprzedaży zwłaszcza margaryn, jako znów modnego (bo pochodzącego z roślin) produktu. Firma oprócz planu budowy centrum naukowego żywności w Wageningen otworzy również nowe biuro w Amsterdamie. Lokalizacja centrum ma związek z pozycją Uniwersytetu w Wageningen, który uznawany jest za wiodącą placówkę akademicką w zakresie edukacji rolno-spożywczej.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o. © 2008-2021
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel.: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij