Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności: świat - handel (wszystkich: 57, strona 1 z 4)

Valio redukuje ilość soli i cukru

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2018-02-21 11:45:37

Plan firmy Valio jest obliczony na okres do 2020 roku. Jak podaje Valio w latach 2015-2020 firma podwoi liczbę przekąsek bez dodatku aromatów i cukru oraz tych produktów, gdzie poziom cukru ograniczono o 20-50%. Celem jest sprzedaż 7 tys. ton produktów linii Valio ValSa do 2020 roku.

czytaj więcej »

Savencia Cheese & Dairy Group zwiększa obroty

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2018-02-16 17:17:03

Francuzi mogą być zadowoleni ze swoich osiągnięć handlowych w 2017 roku. Udało im się zwiększyć sprzedaż z 4,42 mld euro do 4,85 mld euro. To zasługa w znacznej mierze działu mleczarskiego, którego sprzedaż rosła szybciej niż sprzedaż w dziale serów.

czytaj więcej »

Portugalia: Konsumpcja mleczarska spada

Źródło: Anilact   Dodano: 2018-02-12 13:40:56

Jak podaje stowarzyszenie zrzeszające branżę mleczarską w Portugalii Anilact, konsumpcja mleka spada od 2008 roku, ale ostatnio dynamika spadku zwiększyła się. W związku z tym zakłady mleczarskie rozpoczęły bardziej aktywne działania już na poziomie placówek handlowych: rozdawane są ulotki informacyjne o charakterze edukacyjnym.
Do 2003 roku konsumpcja mleka rosła w każdym roku, by w latach 2008-2012 spaść o 4%. Lata 2012-2016 to spadek już 9,3%. W rozbiciu na poszczególne lata wygląda to następująco: w 2015 roku sprzedaż ilościowa mleka spadła do 471,6 mln litrów, w 2016 roku do 441,5 mln litrów, a w 2017 roku spadła do 426,6 mln litrów. Portugalczycy z niepokojem zauważają, że dynamika spadku w ich kraju jest wyższa aniżeli w innych krajach europejskich.

czytaj więcej »

Rosja: Sieć handlowa X5 i związek mleczarski Sojuzmołoko będą popularyzować produkty mleczarskie

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2018-02-02 16:34:45

X5 Retail Group, jedna z wiodących firm handlu detalicznego w Rosji dołączyła do programu informacyjno-edukacyjnego Krajowego Związku Producentów Mleka (Sojuzmołoko) pod nazwą „Trzy produkty mleczne dziennie”. Projekt ma na celu stymulację spożycia mleka i popularyzację produktów mlecznych wśród Rosjan.

czytaj więcej »

Austria: Nabiał z mleka krów żywionych na pastwiskach rośnie

Źródło: Bauern Zeitung, apa   Dodano: 2018-02-01 13:32:15

Na dojrzałych rynkach europejskich wzrost w kategorii nabiałowej jest trudny do osiągnięcia. Jest jednak kategoria, która stale rośnie – zwłaszcza w Austrii. Chodzi o produkty mleczarskie wytworzone z mleka krów wypasanych na trawie i takimi składnikami żywione, kiedy warunki naturalne nie pozwalają na wypas. Nazywa się je mlekiem siennym.

czytaj więcej »

Fonterra niezadowolona powiększeniem straty Beingmate za 2017

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2018-01-27 10:33:15

Nowozelandzki gigant posiada 18,8% udziałów w Beingmate i jak podaje zarząd jest niezwykle niezadowolony z zapowiedzi powiększenia straty z 350-500 mln juanów do 800 mln-1 mld juanów. Oznacza to stratę od 103 do 128 mln euro, a jest to dopiero zapowiedź.
Dlatego Fonterra oczekuje bliższych informacji i nie wyklucza finansowych konsekwencji takiego stanu rzeczy. Lecz choć retoryka Fonterry pokazuje duże rozczarowanie, daleko jest do rozstania – chiński rynek wciąż ma wiele do zaoferowania.

czytaj więcej »

Francja: Zarząd Grupy Bel nie chce skojarzeń swoich marek z markami Grupy Lactalis

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2018-01-26 15:56:14

Zarząd Grupy Bel wydał komunikat, w którym pisze, że zaobserwował, że niektóre z jego marek mogą być kojarzone z portfolio Grupy Lactalis. Dlatego Grupa Bel chce przypomnieć, że jest firmą niezależną, rodzinną, a 71,1% jej udziałów należy do rodziny – założycieli Fiévet-Bel poprzez holding Unibel. Bel podkreśla, że choć 24,1% udziałów we Fromageries Bel należy do Grupy Lactalis poprzez holding Sofil, Lactalis nie pełni żadnej roli operacyjnej ani jego przedstawiciele nie są repreentowani w żadnych z organów firmy Fromaferie Bel ani Unibel.

czytaj więcej »

Irlandia: Eksport irlandzkiego nabiału wart 4 mld euro w 2017 roku

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2018-01-25 16:15:41

Raport organu Board Bia mówi, że wartość eksportu sektora rolniczego sięga 12 mld euro rocznie. To wynik absolutnie rekordowy. Szczególnie mocną pozycję w strukturze irlandzkiego eksportu reprezentuje nabiał.

czytaj więcej »

Włochy: Granarolo stawia na promocję poprzez siatkówkę

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2018-01-17 15:53:17

Mleczarska Grupa Granarolo oraz klub ModenaVolley podpisały umowę o partnerstwie. Na mocy umowy marka Yomo obecna będzie na koszulkach zawodników, którzy już nieraz dali pokaz możliwości wygrywając puchar i Mistrzostwo Włoch oraz zawody międzynarodowe.
Grupa Granarolo chce zwrócić uwagę na działania mleczarni w zakresie dbania o zdrowe odżywianie i aktywny tryb życia.W sezonie rozgrywek promowana będzie marka Yomo, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek jogurtów na Półwyspie Apenińskim.

czytaj więcej »

Indie: Danone wycofuje się z produkcji mleczarskiej i skupi się na produkcji odżywek dla niemowląt

Źródło: The Times of India   Dodano: 2018-01-15 11:00:14

Danone zderzył się z silną konkurencją rodzimych dostawców tj. Amul. To właśnie zadecydowało, że trwające od siedmiu lat próby wejścia na rynek mleczarski nie powiodły się. Oznacza to zamknięcie zakładu w Rai koło Delhi.
Danone nadal oferować będzie produkty marek Protinex, Aptamil, Farex, Dexolac i Neocate.
Jak podaje hinduska gazeta, produkty dla niemowląt to 90% sprzedaży.

czytaj więcej »

Niższa cena mleka sposobem na utrzymanie cen szwajcarskiej czekolady

Źródło: norwaytoday.info   Dodano: 2018-01-08 09:24:35

Szwajcarzy mają istotny problem. Światowa Organizacja Handlu zakazała dalszego stosowania subwencji do eksportu czekolady do końca 2018 roku. Według niepełnych danych w 2017 roku szwajcarskie subwencje wyniosły 95 mln CHF.
Zwiększenie ceny czekolady nie wchodzi w grę bez spadku popytu, dlatego szwajcarskie stowarzyszenie producentów czekolady szuka sposobów na obniżenie kosztów pozyskiwania surowców w tym mleka – podaje norwaytoday za agencją DPA.

czytaj więcej »

Hiszpania: Danone redukuje poziom cukru

Źródło: Anil   Dodano: 2017-12-09 21:51:37

Francuski producent Danone planuje zmniejszyć o 22% ilość dodanych cukrów w sfermentowanych produktach mlecznych dostępnych w Hiszpanii do 2020 r. Inicjatywa rozpoczęła się w 2014 r. i miała na celu oferowanie zdrowszych produktów. Globalnie firma Danone podjęła inicjatywę redukcję cukru o 12,8%.
Obecnie 48% jogurtów Danone jest słodkich, 39% jest słodzonych, a tylko 13% jest naturalnych. Celem jest stopniowa redukcja ilości dodawanego cukru.

czytaj więcej »

© sig

SIG wprowadza nową generację opakowań combismile

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2017-12-01 17:01:52

Nowe opakowanie wychodzi naprzeciw potrzebie „on-the-go” czyli korzystania z ulubionych produktów w każdej chwili. Pokazany w Szanghaju koncept wyróżnia się zakrzywionymi liniami oraz łatwością chwytania w dłoń. Opakowanie zwiększa komfort i wygodę konsumentów, oferuje szybkie i łatwe otwieranie i zamykanie

czytaj więcej »

Niemcy: FrieslandCampina zamyka część biur i jedną mleczarnię

Źródło: FrieslandCampina   Dodano: 2017-11-24 14:01:34

Ostatnie lata przynosiły wyniki sprzedażowe na tyle niesatysfakcjonujące zarząd, że postanowił on poddać restrukturyzacji struktury firmy. Przedsiębiorstwo, które znane jest z oferty produktów marek Landliebe, Tuffi i Frico, scentralizuje swoje biuro i zamknie jeden zakład produkcyjny.

czytaj więcej »

Mintel informuje o pięciu trendach na globalnym rynku żywności i napojów w 2018 roku

Źródło: Mintel   Dodano: 2017-11-21 09:30:25

Firma Mintel, czołowa światowa agencja badań rynku, ogłosiła pięć kluczowych trendów, które będą wpływać na globalny rynek żywności i napojów w nadchodzącym roku. W 2018 r. powinniśmy spodziewać się, że przejrzystość i wiarygodność informacji będą coraz istotniejsze dla wszystkich konsumentów, niezależnie od ich dochodów.
Różne niepokojące zjawiska — poczynając od obaw związanych ze składem produktów, a kończąc na budzących lęk doniesieniach ze świata polityki — sprawiły, że dla wielu osób priorytetem stała się troska o siebie samych. Obejmuje to także wybór żywności i napojów odpowiadających na określone potrzeby żywieniowe, fizyczne i emocjonalne. Pojawi się także mnóstwo możliwości wprowadzania naturalnych, przyciągających uwagę i nieoczekiwanych konsystencji produktów — od napojów do żucia po ciastka z musującym nadzieniem.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2018
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25