Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności: świat - handel (strona 1 z 8)

© forum mleczarskie

Czy Aldi właśnie się łączy?

Źródło: USDA   Dodano: 2020-03-23 17:28:59

Rynek retail w Niemczech jest podzielony następująco: Rewe 25,3%, Edeka 17,3%, Lidl 17,2%, obie sieci Aldi 13%, Amazon 6,6%, inni 20,6%. Według doniesień prasowych Aldi Nord i Aldi Süd planują połączenie do 2022 r.

Aldi jest jednym z największych sprzedawców żywności na świecie, posiadającym sklepy na czterech kontynentach. Połączenie stworzyłoby silny podmiot handlowy w globalnym handlu detalicznym żywnością. Obie firmy unikają komentarzy. Nie jest to też pierwsza informacja na ten temat - w przeszłości było wiele spekulacji w tej kwestii.

czytaj więcej »

Szwajcaria: Emmi buduje linię produktów wegańskich. – Produkt Emmi powinien trafić do koszyka tych konsumentów

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-03-15 14:03:36

Linia produktów roślinnych Beleaf z alternatywnymi napojami i koktajlami na bazie migdałów lub owsa jest odpowiedzią Emmi na rosnące zapotrzebowanie na żywność wegańską. Rodzina napojów kawowych Emmi również wzbogaciła się o produkt wegański: Emmi Caffè Drink Almond Macchiato. Nowe produkty stanowią alternatywę dla importowanych zamienników mleka.

Coraz więcej konsumentów od czasu do czasu je wegetariańskie lub wegańskie jedzenie. Ten trend będzie kontynuowany – mówią specjaliści w Emmi. W krajach takich jak USA jest już znacznie bardziej zaawansowany. Produkty Beleaf są odpowiedzią na ten trend.

czytaj więcej »

Austria: Nabiał jedną z najlepiej sprzedających się kategorii organic

Źródło: USDA   Dodano: 2020-02-07 09:26:50

Austria pozostaje jednym z wiodących krajów w produkcji i konsumpcji wyrobów ekologicznych. W 2019 r. około 26% ogólnej powierzchni użytków rolnych i 22% wszystkich gospodarstw było objętych ekologicznym zarządzaniem. Austria ma jeden z najwyższych wydatków per capita na produkty ekologiczne w całej UE i na całym świecie. Żywność ekologiczna jest jednym z głównych produktów w asortymencie największych sieci handlowych.

W 2019 r. liczba gospodarstw ekologicznych osiągnęła 24 372, czyli 22,1% wszystkich austriackich gospodarstw. W tym samym roku austriacki areał ekologiczny szacuje się na 665 805 ha, czyli 25,8% całkowitej powierzchni użytków rolnych.

czytaj więcej »

Savencia Fromage & Dairy podpisuje umowę roczną z Intermarché i Netto

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-01-20 10:35:55

Thierry Cotillard, Prezes Intermarché i Netto oraz Jean-Paul Torris, Dyrektor Generalny Grupy Savencia, ogłosili podpisanie umowy, zaledwie kilka tygodni po otwarciu negocjacji handlowych w 2020 r. Intermarché/Netto i Savencia sfinalizowały umowę o wzroście cen zakupu serów, co pozwoli Grupie Savencia zwiększyć ceny mleka dla producentów o 380 €/1000 l.

czytaj więcej »

© danone

Hiszpania: Danone wprowadza jogurty od krów wypasanych na zewnątrz

Źródło: Forum Mleczarskie za Anilact   Dodano: 2020-01-20 09:47:34

Produkty z mleka krów wypasanych na łąkach, a nie hodowanych w wielkich oborach mogą stać się większą częścią rynku w Europie. Oddział firmy Danone w Hiszanii ogłosił, że wypuścił na rynek jogurty o trzech smakach (gruszkowym, bananowym i brzoskwiniowym), w opakowaniach 2 × 120 g z takiego właśnie surowca.

czytaj więcej »

Carrefour i Sodiaal podpisują umowę na dostawy nabiału

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2019-12-20 15:55:31

Carrefour i firma zależna od Sodiaal – Orlait podpisały kompleksową umowę na dostawy mleka i serów w 2020 r. Dostawy mają wymiar 10% skupu mleka francuskiej spółdzielni. Chodzi o ponad 400 mln litrów mleka rocznie. 

czytaj więcej »

© land olakes

USA: Land O’Lakes wysłał pierwszy transport ciężarówkami autonomicznymi

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2019-12-20 15:17:24

To pierwsze 20 ton masła, jakie wysłało Land O’Lakes, ale wrażenie robi to, że transport przejechał 2 800 mil z zachodniego wybrzeża na wschodnie ciężarówką autonomiczną. Firmy Plus.ai, startup z Doliny Krzemowej i Land O’Lakes mogą mówić o przełomie.

– Cieszymy się, że możemy współpracować z liderami technologii, takimi jak Plus.ai, aby pilotować autonomiczne ciężarówki dla naszych potrzeb wysyłkowych – powiedział Yone Dewberry, Dyrektor ds. Łańcucha Dostaw w Land O’Lakes. – Jest to pierwszy komercyjny transport od wybrzeża do wybrzeża odbywający się samochodem samobieżnym.

czytaj więcej »

Rosjanie będą promować nabiał w Chinach

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2019-12-13 14:08:36

W dniu 11 grudnia 2019 r. przedstawiciele organizacji Sojuzmołoko wzięli udział w spotkaniu roboczym w Federalnej Państwowej Instytucji Budżetowej Agroexport. Wydarzenie było kolejnym krokiem w przygotowaniu strategii branżowej promującej rosyjskie produkty na rynku Chin.

czytaj więcej »

Opakowania mleka już za chwilę zmienią wygląd na motywy klocków Lego

Hiszpania: Lego i lokalny lider mleczarski będą współpracować

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2019-12-13 11:53:37

Lego i mleczarnia Central Lechera Asturiana (Grupa CAPSA Food), ogłosiły rozpoczęcie współpracy. Będzie ona promować wiedzę o zdrowej żywności oraz rozwój intelektualny, kreatywny i fizyczny dzieci.

Współpraca ta rozwija się od grudnia 2019 r. i trwać będzie w 2020 r. W ten sposób promowane będą: dobro środowiska, z którego pochodzą produkty mleczarskie i zdrowe odżywianie. Jednocześnie promowane będą podstawowe wartości Lego, które są ważne dla rozwoju dzieci, takie jak czas zabawy w rodzinie, rozwiązywanie problemów poprzez kreatywne podejście oraz nauka poprzez wyobraźnię i zabawę.

czytaj więcej »

UE-Chiny: Uzgodnienie ochrony dla produktów z oznaczeniami pochodzenia

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2019-11-08 21:59:35

Obie strony zakończyły negocjacje umowy dwustronnej w zakresie ochrony dla setki europejskich produktów z oznaczeniami ChNP i ChOG oraz tej samej ilości produktów tradycyjnych z Chin w UE. Ma to chronić producentów przed podróbkami. Postanowienie podjęte przez obie strony w kwietniu podczas szczytu EU-China Summit jest konkretnym przykładem współpracy obydwu stron.

Komisarz ds. Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich Phil Hogan powiedział: – Produkty z europejskimi oznaczeniami geograficznymi są znane na całym świecie ze swojej jakości. Konsumenci są skłonni zapłacić wyższą cenę, ufając pochodzeniu i autentyczności tych produktów. Niniejsza umowa pokazuje nasze zaangażowanie w ścisłą współpracę z naszymi globalnymi partnerami handlowymi, takimi jak Chiny. Jest to zwycięstwo dla obu stron, wzmacniające nasze relacje handlowe, z korzyścią dla naszego sektora rolnego i spożywczego oraz konsumentów po obu stronach.

czytaj więcej »

Niemcy: Pierwsze sery Aldi z etykietą dobrostanu zwierząt

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2019-10-31 11:30:05

Aldi Süd pod marką własną Fair & Gut wypuszcza na rynek w dniu 4 listopada br trzy sery, które spełniają wejściowe warunki niemieckiego Stowarzyszenia ds. Dobrostanu Zwierząt, a które wykraczają poza wymogi obowiązującego prawa.

Już w ubiegłym roku dyskont rozpoczął sprzedaż podobnych produktów na poziomie regionalnym i dotyczyło to sprzedaży mięsa z kurczaka, świeżego mięsa wieprzowego i jaj. W tym roku pojawiło się mleko, a teraz sery.

czytaj więcej »

Niemcy: Zott wycofuje wybrane jogurty z rynku. Zanieczyszczenie grzybem Fusarium

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2019-10-25 13:18:56

Spółka z Mertingen zdecydowała o wycofaniu na rynku niemieckim wytwarzanych tam jogurtów linii Sahnejoghurt Panna Cotta o smakach brzoskwini, jagody, truskawek, mango i Sahnejoghurt  brzoskwinia z marakują 150 g z datami przydatności do spożycia 29.10.2019. Powodem było przedwczesne psucie się produktów. Jak informuje firma, wszystkie inne produkty były i są bezpieczne.

Wszystkie inne produkty firmy Zott, w szczególności wszystkie produkty dostarczone na polski rynek, są całkowicie bezpieczne dla konsumentów. 

czytaj więcej »

Portugalia: 11% wzrost sprzedaży żywności segmentu „wolne od”

Źródło: USDA   Dodano: 2019-09-20 10:58:43

W 2018 r. sprzedaż detaliczna żywności „free from” („wolne od...”, „bez….”) w Portugalii osiągnęła 132 mln USD tj. 11% więcej niż rok wcześniej. Ponad połowa portugalskich konsumentów jest skłonna wydać więcej pieniędzy na takie produkty, aby nie zawierały żadnych „niepożądanych” „chemicznych” składników, w tym konserwantów, alergenów, sztucznych barwników, glutenu, dalej dodatku cukru. W tle znajduje się rezygnacja ze składników odzwierzęcych w związku ze sprzeciwem wobec okrucieństwa wobec zwierząt. 

czytaj więcej »

Francja: Lidl rośnie najszybciej. Liderem E.Leclerc

Źródło: anilact   Dodano: 2019-09-11 09:08:37

Najszybciej rozwijającą się siecią handlującą żywnością we Francji jest niemiecki Lidl. Lider rynku E.Leclerc nadal zyskuje, ale Carrefour i Casino nie mogą odwrócić trendu spadkowego. Według najnowszej publikacji agencji badawczej Kantar Worldpanel sieć hipermarketów E.Leclerc pozostaje liderem rynku we Francji z 21,7% udziałem w rynku. W okresie od 10 czerwca do 7 lipca 2019 r. E.Leclerc zdołał zdobyć 0,3 punktu procentowego. Zwiększa przewagę nad Carrefourem, który stracił dokładnie taką samą wielkość i ma teraz 19,9% udziałów. Casino straciło 0,7 punktu procentowego.

czytaj więcej »

Hiszpania: Żywność „free from” zdobywa coraz większą grupę odbiorców

Źródło: USDA   Dodano: 2019-08-26 16:36:32

W 2018 r. sprzedaż detaliczna żywności „free from” („wolne od...”, „bez….”) wyniosła 1,2 mld USD tj. 12% więcej niż rok wcześniej – informuje USDA. W 2023 r. ma wynieść 2,7 mld USD. Coraz więcej konsumentów chce odżywiać się zdrowo. Ma to związek z rosnącą liczbą alergii i nietolerancji na jakie skarżą się konsumenci. Niekiedy stało się to sposobem na życie, zwłaszcza tych, którzy preferują żywność organiczną, naturalną czy wręcz wegańską. Byłoby jednak błędem zawężać nowy trend do mody – liczą się jeszcze względy wpływu hodowli na środowisko naturalne, potrzeba zrównoważonego rozwoju oraz dobrostan zwierząt.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25