Branża Mleczarska 100 Firm

Aktualności: świat - handel (strona 1 z 11)

© forum mleczarskie

Europejski rynek żywności funkcjonalnej wzrósł

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-07-13 15:34:32

Sprzedaż żywności funkcjonalnej w Europie osiągnęła w 2020 r. poziom 27 mld USD. To wynik badań zrealizowanych przez irlandzką Grupę Kerry działającą w obszarze żywności i produktów funkcjonalnych. 80% konsumentów przyznało w badaniu, że spożywało żywność probiotyczną w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Prawie połowa badanych konsumentów kojarzy kultury probiotyczne z poprawą zdrowia przewodu pokarmowego, a 40% uważa, że probiotyki poprawiają ich odporność.

czytaj więcej »

Dyskonty rozwijać się będą szybciej, zwłaszcza w centralnej Europie

Źródło: PLMA   Dodano: 2021-07-11 09:27:27

Sieci dyskontowe odpowiadają za 43% wzrostu całego sektora detalicznego. taka jest główna teza raportu IGD. Jak podkreśla firma badawcza, kanał dyskontowy jest drugim pod względem wielkości i najszybciej rosnącym kanałem handlowym w całej Europie. IGD przewiduje, że dyskonty będą głównym napędzającym wzrost do 2022 r.

czytaj więcej »

Niemcy: Konsumenci doceniają produkty zrównoważone

Źródło: PLMA   Dodano: 2021-07-09 09:22:02

Badanie przeprowadzone przez firmę McKinsey pokazuje, że od czasu pandemii prawie połowa Niemców wydaje więcej pieniędzy na produkty wytworzone uczciwie (fair trade) i przyjazne dla środowiska. Mimo to cena pozostaje dla Niemców wciąż ważna. Dwie trzecie badanych kupowałoby więcej, gdyby produkty wytwarzane w sposób zrównoważony były tańsze. Co drugi respondent stwierdza, że świadomie wybiera nowe produkty „w celu zmniejszenia śladu węglowego i wniesienia wkładu w społeczeństwo”.

czytaj więcej »

Rosja: Magnit przejmuje rywala Dixy

Źródło: PLMA   Dodano: 2021-07-07 09:11:24

Jedna z największych rosyjskich sieci Magnit podwoi liczbę sklepów dzięki akwizycji swojego konkurenta sieci Dixy. Do Magnitu dołączy już wkrótce ponad 2500 sklepów.

Magnit, to firma założona w 1994 r., która działa w modelu wieloformatowym. W strukturze sieci znajdują się: sklepy ogólnospożywcze, drogerie, supermarkety i apteki. Co ciekawe, Magnit produkuje wyroby, które następnie oferuje pod marką własną.

czytaj więcej »

Sieć Mere rozwija się w Europie

Źródło: PLMA   Dodano: 2021-07-05 09:00:19

Mere należy do spółki matki Torgservis. Sieć jest obecna w Rumunii, na Białorusi, Łotwie, Litwie, Ukrainie i w Polsce, a teraz otworzyła czwarty sklep w Niemczech. Co więcej Mere chce w tym roku otworzyć dziesięć sklepów w Belgii. Firma zabezpieczyła swoje pierwsze lokalizacje również w Hiszpanii, a w ciągu najbliższych kilku tygodni otworzy się w Wielkiej Brytanii. Prawdopodobne jest wejście do Włoch, Grecji i Bułgarii.

czytaj więcej »

Niemieckie supermarkety rosną szybciej niż dyskonty dzięki pandemii

Źródło: PLMA   Dodano: 2021-06-25 15:55:25

Jak podaje PLMA, niemieccy detaliści spożywczy odnotowali wzrost sprzedaży w 2020 r. Chociaż liczba wizyt w sklepach spadła, średnia kwota dokonywanych zakupów znacznie wzrosła. Niemiecki Instytut Handlu Detalicznego (EHI) stwierdził, że na tym zjawisku skorzystały zwłaszcza supermarkety. W Niemczech dyskonty spożywcze zwiększyły przychody średnio o 5,6% w porównaniu z poprzednim rokiem, podczas gdy sprzedaż supermarketów wzrosła o 13,1%. 

czytaj więcej »

© milcobel

Belgia: Milcobel umacnia swoją pozycję w sektorze mozzarelli

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-06-18 11:58:25

Spółdzielnia mleczarska Milcobel ogłosiła przejęcie firmy Kaasbrik produkującej sery konfekcjonowane, a zlokalizowanej w Halen w Limburgii. To przejęcie jest częścią strategii Milcobel, która koncentruje się na wzmocnieniu orientacji na klienta i osiągnięciu większej wartości dodanej swoich produktów. Dzięki temu przejęciu Milcobel umacnia swoją pozycję jednej z wiodących na świecie firm produkujących, przetwarzających i sprzedających mozzarellę.

Rodzinna firma Kaasbrik zatrudnia około 30 pracowników i produkuje 10 500 ton sera, a jej obrót wynosi 40 mln euro. W ciągu ostatnich 30 lat firma pozycjonowała się jako specjalista w tarciu mozzarelli z silną pozycją na rynku. Firma specjalizuje się w tarciu, pakowaniu i sprzedaży innych twardych i półtwardych serów (tj. cheddar, emmental, sery topione, itp.), analogów na rynek profesjonalny (B2B). Dzięki dużemu doświadczeniu w dziedzinie mozzarelli oraz spersonalizowanym i elastycznym rozwiązaniom w zakresie krojenia, opakowań, formatów i cen, Kaasbrik może oferować różne rozwiązania zgodnie ze specyfikacją klienta. W związku z tym Milcobel rozszerza swoje portfolio marek własnych o marki Kaasbrik i Pizzaiolo. Kaasbrik ma klientów w ponad 20 krajach w Europie, Azji, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

czytaj więcej »

Rynek amerykański powrócił na szczyt dla eksportu serów Parmigiano Reggiano

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-06-18 11:28:24

Włoscy producenci specjalności serowych tj. Parmigiano Reggiano mają okazję do świętowania. Zmiana przywództwa w USA na pewno już przysłużyła się włoskim serom. Po wprowadzeniu się do Białego Domu Prezydent Joe Biden zawiesił cła na produkty rolne z UE i – jak stwierdził Nicola Bertinelli, Prezes Konsorcjum Parmigiano Reggiano – przywrócono uczciwe warunki rynkowe. Bertinelli uważa, że odwet Prezydenta Donalda Trumpa miał dać przewagę amerykańskim producentom mleka i serów (w rzeczywistości sprawa dotyczyła sporu o wspieranie producentów samolotów unijnych i amerykańskich przez UE i USA, a WHO dało Stanom Zjednoczonym zielone światło na nałożenie ceł).

czytaj więcej »

Bel ogłasza sojusz strategiczny z Disneylandem w Paryżu

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-06-14 10:15:22

Dzięki porozumieniu mleczarnia Bel zapewniła sobie obecność w parku rozrywki, a jej produkty znajdą się w tutejszej gastronomii. Partnerstwo znajdzie odzwierciedlenie w nowych aktywnościach, a tożsamość marek tj. Mini Babybel i Krówka Śmieszka zostanie wpleciona w historię parku, zapewniając wciągające wrażenia. Goście będą mogli skorzystać z oferty foodtrucka Laugh 'n Go, gdzie szefowie kuchni Disneyland Paris zaproszą na przekąski z serem Krówka Śmieszka.

Marka Mini Babybel odegra wyjątkową rolę w uczczeniu franczyzy Marvela w dedykowanych miejscach o dużym natężeniu ruchu w całym ośrodku. Latem Mini Babybel pojawi się w Stacji Super Hero i Teatrze Studio. W całym ośrodku Disneya goście będą mogli delektować się serami Bel w różnych formach.

czytaj więcej »

Indie: Podpuszczka zwierzęca przyczyną eliminacji włoskich tradycyjnych serów

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-05-11 13:44:36

Modyfikacja świadectwa weterynaryjnego niezbędnego do wwozu włoskich serów na terytorium Indii spowodowała zatrzymanie eksportu włoskich specjałów serowych w tym Parmiggiano Reggiano i Grana Padano. Przyczyną sporu jest podpuszczka zwierzęca używana do produkcji serów, składnik, który nie spełnia hinduskich nakazów religijnych – informują włoskie związki mleczarskie.

czytaj więcej »

© lactalisitalia

Grupa Lactalis i Nestlé powierzają swojemu joint-venture zarządzanie produktami świeżymi

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-05-04 10:59:57

LNPF (Lactalis Nestlé Prodotti Freschi Italia) to joint venture powstałe z inicjatywy firmy Nestlé i francuskiego giganta mleczarskiego Grupy Lactalis. Spółka stworzona w 2006 r. jeszcze w 2019 r. miała obrót zaledwie 94,4 mln euro. Działała w segmencie świeżych jogurtów i deserów. LNPF Italia sprzedawała dotąd produkty pod markami Frùttolo, Mio, Nesquik, Galak, Perugina, Nescafé, LC1, Sveltesse, siggi's, Kit Kat i Lion. Teraz do spółki przeniesiono nowe kompetencje, co czyni je ważnym graczem we Włoszech.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Raport: Kategoria wegańska – gdzie  i jak rośnie grupa produktów alternatywnych? I czy wszędzie?

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-04-07 08:47:10

Raport Smart Protein sfinansowany ze środków unijnych wiele mówi na temat kondycji kategorii żywności dla wegan. Dla potrzeb raportu przeanalizowano dane detaliczne z 11 krajów europejskich, aby dokładnie określić, jak bardzo wzrosło spożycie żywności na bazie roślin od 2018 do 2020 r. Przeanalizowano dane dla kategorii alternatywnych wobec mięsa, mleka, jogurtów, serów, lodów i ryb.

Jak podkreślają autorzy raportu alternatywy roślinne nie są już nowością na półkach oraz w lodówkach supermarketów i dyskontów w Europie. Zgodnie z wynikami badań, europejski przemysł spożywczy oparty na produktach roślinnych wzrósł w badanym 2-letnim okresie o 49%, co daje łączną wartość sprzedaży 3,6 mld euro.

czytaj więcej »

Wietnam: Rosnąca liczba urodzeń zwraca uwagę producentów baby-food

Źródło: ken furusawa, asia.nikkei.com   Dodano: 2021-03-15 10:23:29

Japońska firma spożywcza, której podstawą jest produkcja nabiału, Meiji utworzyła spółkę na terenie Wietnamu, aby importować i sprzedawać odżywki dla niemowląt. Wietnam liczy obecnie 95,5 mln ludności i ma 70% wyższy wskaźnik urodzeń niż licząca 126,5 mln mieszkańców Japonia.

czytaj więcej »

Rząd czeski na kursie kolizyjnym z UE. Chodzi o kwoty sprzedaży nabiału i innych produktów z zagranicy

Źródło: PLMA   Dodano: 2021-02-26 10:04:34

Czeski ustawodawca zatwierdził regulacje prawne będące podstawą do żądania od handlu sprzedaży głównie żywności wytworzonej w Czechach. Byłoby to korzystne dla rodzimego przemysku spożywczego, ale stawiałoby pod znakiem zapytania podstawowe wolności unijne w zakresie handlu i przepływu towarów. Według nowych przepisów, od 2022 r. czeskie placówki handlowe o powierzchni większej niż 400 m2 muszą oferować co najmniej 55% produktów, które wytworzono w kraju. Dotyczy to owoców, warzyw, nabiału i mięsa. Odsetek miałby stopniowo wzrastać do 73% w 2028 r.

Ambasadorowie ośmiu krajów UE, w tym Niemiec i Francji, ostrzegli przed przyjęciem ustawy w liście przesłanym do ustawodawców.

czytaj więcej »

Danone: Słaby wynik koncernu za 2020 r.

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-02-21 19:53:27

Całkowite przychody francuskiej firmy (liczone ze wszystkich działów) spadły z 25,29 mld euro do 23,62 mld euro. W opinii zarządu firmy to zasługa negatywnego wpływu kursów walut (-5%), która wynikała z dewaluacji walut w stosunku do euro w USA, Ameryce Łacińskiej, Indonezji i Rosji. Działy, które najbardziej ucierpiały na pandemii to Wody i Żywienie Specjalistyczne. Spadki w kategorii Wody były największe: z 4,57 mld euro do 3,6 mld euro, a w przypadku Żywienia Specjalistycznego z 7,55 mld euro do 7,19 mld euro. Dział EDP (Dairy i Plant-Based) zanotował spadek, ale łagodniejszy: z 13,16 mld euro do 12,82 mld euro.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o. © 2008-2021
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel.: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij