100 wydanie Forum Mleczarskie Handel

Aktualności: świat - handel (strona 1 z 9)

© indulge desserts
© indulge desserts

USA: Desery mleczne bez dodatków mają przyszłość: Szwajcarzy kupują kolejną firmę wytwarzającą desery mleczne

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-09-24 10:08:19

Biznes słodkich mlecznych deserów wciąż pozostaje bardzo rozwojowy pomimo trendów nakazujących zdrowe, niskokaloryczne odżywianie. Dowodzi temu kolejne przejęcie szwajcarskiego giganta, tym razem w USA. O jakich deserach jednak mowa? Szwajcarscy mleczarze już dawno postawili na rozwój sprzedaży i promocję włoskich deserów, a działalność w tej dziedzinie określają jako filar strategiczny. Lista przejęć zrealizowanych przez Emmi tylko w obszarze deserów jest długa: w 2012 r. zakupiono we Włoszech firmę A-27. Od tego czasu trzy firmy (Rachelli w 2013 r., Italian Fresh Foods w 2017 r., Pasticceria Quadrifoglio w 2019 r.) zostały dokupione i już jako Emmi Dessert Italia stały się znaczącym dostawcą deserów w Europie. Przejęcie 87,7% udziałów w amerykańskiej spółce Indulge Desserts Intermediate Holdings rozszerza obecność Emmi na kraj o największym na świecie rynku deserów.

czytaj więcej »

© nestlé

Nestlé rozszerza swoje portfolio roślinnych alternatywnych produktów mleczarskich

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-08-16 12:56:00

Nestlé opracowuje szeroką gamę alternatywnych produktów mlecznych na bazie roślin z myślą o konsumentach z nietolerancją laktozy, na diecie bezmlecznej lub wegańskiej. Obecnie Nestlé oferuje różnorodne produkty z ryżu, owsa, soi, kokosa i migdałów. Przykłady obejmują nienabiałowe lody Häagen Dazs, alternatywy śmietanek do kawy Natural Bliss w USA, napoje na bazie ryżu i owsa Nesfit w Brazylii, nowe przyjazne weganom Milo w Australii oraz cappuccino i latte na bazie roślin Nescafé w Europie i Oceanii. Do tego asortymentu dołączyły również alernatywy dla serów oraz burgerów.

Rozwój alternatywnych produktów na bazie roślin ma miejsce w wielu centrach badawczo-rozwojowych Nestlé, w tym w Konolfingen w Szwajcarii. Korzystając z kombinacji zastrzeżonych technologii, takich jak ekstrakcja białek roślinnych, fermentacja i obróbka termiczna, eksperci ds. nabiału i białka tworzą alternatywne produkty o kremowej konsystencji, własciwym profilu odżywczym i przyjemnym smaku.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Portugalia: Zrównoważony rozwój zaczyna wpływać na wybór marek wśród młodych osób. Konsumenci wiedzą jednak za mało o pracach firm w tym zakresie

Źródło: Anilact za Revista Grande Consumo   Dodano: 2020-08-10 12:25:07

Nowe badanie przeprowadzone przez Instytut Badawczy Capgemini analizuje wpływ zrównoważonego rozwoju na wzorce zakupów konsumenckich oraz na to, jak firmy zajmujące się produktami konsumenckimi i detalicznymi rozumieją oczekiwania konsumentów. W badaniu „Consumer Products and Retail: Jak głęboko zrównoważony rozwój zmienia preferencje konsumenckie” stwierdza się, że zrównoważony rozwój przesunął się w górę listy priorytetów klientów. 79% konsumentów zmienia swoje preferencje zakupowe w oparciu o kryteria odpowiedzialności społecznej, włączenia społecznego i wpływu marek na środowisko.

53% ogółu konsumentów i 57% w grupie wiekowej 18-24 lat zaczęło wybierać mniej znane marki. Ponad połowa konsumentów (52%) stwierdziła, że ma emocjonalny związek z produktami lub organizacjami, które postrzegają jako bardziej zrównoważone. 64% ujawniło, że kupowanie zrównoważonych produktów sprawia, że czują się szczęśliwsi z zakupów (liczba ta wzrasta do 72% w grupie wiekowej 25-35).

czytaj więcej »

© saputo

Australia: Saputo zmienia nazwę sera. Poprzednia nazwa uznana za rasistowską

Źródło: ouest-france.fr   Dodano: 2020-08-05 11:08:31

Jak donosi serwis ouest-france, po dziesięcioleciach protestów części konsumentów i aktywistów społecznych walczących o prawa Aborygenów, obecny, kanadyjski właściciel marki serów Coon, firma Saputo, zmieni jego nazwę. Dotychczasowa nazwa (Coon czyli szop) była traktowana przez wielu jako obelga wobec rdzennych mieszkańców kontynentu. Jak wyglądały argumenty drugiej strony sporu?

czytaj więcej »

© danone rosja
© danone rosja

Danone Rosja uruchomił linię do produkcji mleka w proszku w zakładzie Jałutorowski

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-08-05 10:36:33

Nowy zakład specjalizuje się w produkcji mleka w proszku, a jego uroczyste otwarcie w dniu 30 lipca potwierdza kontynuację realizacji dużych projektów inwestycyjnych nawet w trudnych warunkach pandemii. 

Zakład Jałutorowski jest jednym z największych przedsiębiorstw w Rosji. Dostarcza produkty nie tylko do regionów Rosji, ale także do krajów WNP. Od uruchomienia zakładu w 2020 r. Danone zrealizował kilka dużych projektów inwestycyjnych o wartości ponad 4 mld rubli tj. przebudowa i modernizacja produkcji twarogów, deserów twarogowych, nowa kotłownia.

Nowa hala do produkcji mleka w proszku ma zdolności przerobowe do 250 ton.

czytaj więcej »

Hiszpania: Rynek detaliczny w pigułce

Źródło: USDA   Dodano: 2020-07-13 10:01:39

USDA w swoim raporcie na temat rynku detalicznego w Hiszpanii podkreśla, że liczący 46,9 mln mieszkańców kraj posiada dochód PKB per capita w wysokości 27 254 USD. Raport zwraca szczególną uwagę na jakość, bezpieczeństwo i identyfikowalność wytwarzanych tu produktów spożywczych. Eksport krajowego przemysłu zorientowany jest na rynek unijny, gdyż Hiszpania eksportuje 30% produkcji krajowej. Ciekawie wygląda zestawienie największych sieci handlowych.

Największą siecią detaliczną jest Mercadona z 26,5 mld USD obrotu. Drugie miejsce zajmuje Grupo Carrefour z 9,99 mld USD obrotu. Trzecie miejsce zajmuje Grupo Eroski z obrotem 5,33 mld USD. Niewiele mniej uzyskuje Auchan Retail: około 5,2 mld USD i Lidl Supermercados 5,11 mld USD. Czołówkę największych sieci zamyka DIA Retail z obrotami na poziomie 4,74 mld USD.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

UE z dobrym wynikiem eksportu. Chiny na plusie w imporcie mimo koronawirusa

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-07-02 09:29:27

Zestawieni produkcji, eksportu i importu na świecie przynosi ciekawe wnioski. Produkcja mleka w Nowej Zelandii wzrosła o 4,3% w maju w porównaniu do maja 2019 r., ale całoroczna produkcja mleczarska spadła o 0,4% - przyznała Fonterra. Dla porównania całoroczna produkcja w Australii kończąca się w kwietniu spadła o 2,3% mimo 6,4% wzrostu w ostatnim miesiącu pomiaru. Dość symbolicznie, ale przynajmniej na plusie są kraje UE: tu produkcja wzrosła w skali całego roku o 0,9% (rok kończący się w kwietniu 2020). Zdecydowanie na plusie są przetwórcy amerykańscy, którzy do maja 2020 r. wyprodukowali 1,2% więcej nabiału.

czytaj więcej »

Arabia Saudyjska: Wyższe podatki na nabiał

Źródło: USDA   Dodano: 2020-06-29 09:47:03

Jak podaje USDA w dniu 20 czerwca 2020 r. Arabia Saudyjska nałożyła wyższe podatki na szeroki zakres produktów spożywczych i nieżywnościowych. Produkty mleczarskie stanowią około 84% z 224 produktów spożywczych i rolnych, których taryfy zostały zwiększone. Z zapowiadanej wcześniej listy produktów objętych podwyżkami ceł usunięto zaś: mięso, ryby, owoce morza, warzywa, kukurydzę, oliwę, ziemniaki, groch oraz warzywa i owoce w puszkach. Co pozostało na liście? Jak zmieniły się stawki w zależności od wyrobu?

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Upfield przyspieszy prace nad roślinnymi alternatywami dla serów, masła i śmietan

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-06-18 11:20:28

Producent margaryn marki Rama i Flora otworzy do końca 2021 r. nowe centrum naukowe żywności w Wageningen. Inwestycja ma wartość 50 mln euro i odzwierciedla wiarę firmy w zdynamizowanie sprzedaży zwłaszcza margaryn, jako znów modnego (bo pochodzącego z roślin) produktu. Firma oprócz planu budowy centrum naukowego żywności w Wageningen otworzy również nowe biuro w Amsterdamie. Lokalizacja centrum ma związek z pozycją Uniwersytetu w Wageningen, który uznawany jest za wiodącą placówkę akademicką w zakresie edukacji rolno-spożywczej.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Rekordowa sprzedaż Parmigiano Reggiano w 2019 r.

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-05-14 15:20:12

2019 rok przyniósł rekord w poziomie produkcji sera Parmigiano Reggiano, który jest pierwszym produktem objętym znakiem Chroniona Nazwa Pochodzenia we Włoszech. Produkcja tego znamienitego sera wzrosła o 1,47% w porównaniu z 2018 r. W ciągu ostatnich trzech lat produkcja wzrosła z 3,47 miliona kręgów do 3,75 miliona odnotowując wzrost o 8,1%. Oznacza to wzrost do 150 tys. ton i obrót 2,6 mld euro. Średnia cena Parmigiano Reggiano za 1 kg wzrosła z 8,60 euro w 2016 r. do 10,75 euro, co oznacza wzrost o 25% (źródło: biuletyny Parma District Stock Exchange).

Największym rynkiem jest Francja (21% całkowitego eksportu), a następnie USA (20,9%), Niemcy (17,8%), Wielka Brytania (12,3%) i Kanada (3,9%).

czytaj więcej »

© sig

SIG jako preferowany dostawca dla nowego zakładu produkcyjnego spółdzielni mleczarskiej Hochwald

Źródło: SIG   Dodano: 2020-04-23 22:56:59

SIG odegra istotną rolę w jednym z największych europejskich projektów typu greenfield w segmencie mleka UHT, realizowanym przez Hochwald, lidera wśród niemieckich spółdzielni mleczarskich.

W ramach tego ogromnego projektu Hochwald zbuduje nowy zakład, który od 2022  r. będzie w stanie wyprodukować 800 milionów litrów mleka rocznie. Portfolio produktów obejmie mleko UHT, śmietanę, mleko skondensowane i mleko smakowe, dedykowane zarówno na rynek europejski jaki i na rynki eksportowe Chin, Bliskiego Wschodu oraz Afryki.

czytaj więcej »

Intermarché korzysta z nowego oprogramowania by wspomóc marki własne

Źródło: PLMA   Dodano: 2020-04-21 09:45:24

Intermarché korzysta z nowego programu, aby pomóc we wprowadzaniu produktów marek własnych. Firma wyjaśnia: – Mamy tendencję do utrzymywania niektórych produktów zbyt długo, gdy nie ma sukcesu, a to kanibalizuje kategorię. Teraz sprzedaż jest analizowana po 3, 6, 9 i 12 miesiącach z oceną opartą na ich wynikach. Takie podejście pozwoliło nam zracjonalizować naszą prywatną markę, modyfikując pewne referencje lub usuwając produkty, które nie generowały wystarczającej sprzedaży.

czytaj więcej »

Kaufland dołącza do kampanii „Too Good To Go” dla kategorii mleka świeżego

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-04-17 10:30:44

„Czy nadal jest jadalny, czy lepiej wyrzucić?” klienci sieci handlowej Kaufland są zachęcani do sprawdzenia we własnym zakresie czy produkt nadaje się nadal do spożycia mimo upływu terminu przydatności do spożycia. To część kampanii przeciw marnowaniu żywności.

Od teraz data przydatności do spożycia na świeżym mleku własnej marki Kaufland K-Classic będzie uzupełniona notatką „Często dobre na dłużej”. Kaufland bierze udział w kampanii firmy „Too Good To Go” i dąży do zmniejszenia marnotrawienia żywności.

– Wiele produktów spożywczych można spożyć po upływie terminu przydatności do spożycia, ale konsumenci wolą je wyrzucić. Dlatego każdy z nas powinien nie tylko patrzeć na termin, ale zaufać własnym zmysłom i zadać sobie pytanie, czy odpowiednio wyglądające, pachną ce i smakujące powinno się wyrzucać – mówi Lavinia Kochański, Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju w Kaufland w Niemczech.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Czy Aldi właśnie się łączy?

Źródło: USDA   Dodano: 2020-03-23 17:28:59

Rynek retail w Niemczech jest podzielony następująco: Rewe 25,3%, Edeka 17,3%, Lidl 17,2%, obie sieci Aldi 13%, Amazon 6,6%, inni 20,6%. Według doniesień prasowych Aldi Nord i Aldi Süd planują połączenie do 2022 r.

Aldi jest jednym z największych sprzedawców żywności na świecie, posiadającym sklepy na czterech kontynentach. Połączenie stworzyłoby silny podmiot handlowy w globalnym handlu detalicznym żywnością. Obie firmy unikają komentarzy. Nie jest to też pierwsza informacja na ten temat - w przeszłości było wiele spekulacji w tej kwestii.

czytaj więcej »

Szwajcaria: Emmi buduje linię produktów wegańskich. – Produkt Emmi powinien trafić do koszyka tych konsumentów

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-03-15 14:03:36

Linia produktów roślinnych Beleaf z alternatywnymi napojami i koktajlami na bazie migdałów lub owsa jest odpowiedzią Emmi na rosnące zapotrzebowanie na żywność wegańską. Rodzina napojów kawowych Emmi również wzbogaciła się o produkt wegański: Emmi Caffè Drink Almond Macchiato. Nowe produkty stanowią alternatywę dla importowanych zamienników mleka.

Coraz więcej konsumentów od czasu do czasu je wegetariańskie lub wegańskie jedzenie. Ten trend będzie kontynuowany – mówią specjaliści w Emmi. W krajach takich jak USA jest już znacznie bardziej zaawansowany. Produkty Beleaf są odpowiedzią na ten trend.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij