Branża Mleczarska 100 Firm

Aktualności: świat - handel (strona 1 z 9)

© forum mleczarskie

Wyrok Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości: Zakaz odtwarzania kształtu lub wyglądu produktu chronionego

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-12-18 10:27:11

Prawo UE zabrania odtwarzania kształtu lub wyglądu produktu chronionego, posiadającego status ChNP (Chronionej Nazwy Pochodzenia) – mówi wyrok Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości opublikowanego 17 grudnia 2020 r. Powodem, dla którego ETS zajął się tą sprawą był przypadek sera Morbier produkowanego w górach Jura (Francja), który cieszy się ochroną znaku ChNP od 22 grudnia 2000 r. Ser jest bardzo charakterystyczny, posiada bowiem warstewkę popiołu dzielącą poziomo ser na dwie części. Ta czarna linia jest wyraźnie wymieniona w opisie produktu w specyfikacji ChNP.

Société Fromagère du Livradois SAS, produkująca ser Morbier od 1979 r., nie znajduje się na obszarze geograficznym, dla którego zastrzeżona została nazwa Morbier. Po upływie okresu przejściowego spółka ta używa dla produkowanego przez nią sera nazwy „Montboissié du Haut Livradois”.W 2013 r. Syndicat interprofessionnel de défense du fromage Morbier (międzybranżowy związek na rzecz ochrony sera Morbier, zwany dalej „związkiem”) pozwał Société Fromagère du Livradois przed tribunal de grande instance de Paris (sąd pierwszej instancji w Paryżu, Francja).Zdaniem związku Société Fromagère du Livradois narusza prawa związane z ChNP oraz dopuszcza się nieuczciwej i pasożytniczej konkurencji, produkując i sprzedając ser mający wygląd produktu objętego ChNP Morbier, a w szczególności – czarny pasek. Wniesione przez związek powództwo nie zostało uwzględnione. 

czytaj więcej »

Australia: Bega Cheese przejmuje Lion Dairy & Drinks

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-11-30 11:44:34

Japoński Kirin Holdings za cenę 560 mln USD sprzedał australijskiego producenta nabiału, napojów alkoholowych i soków australijskiej firmie mleczarskiej Bega Cheese. Firma ta od dwóch lat mimo, że jest jednym z najważniejszych dostawców serów, inwestuje także w segment masła orzechowego, majonezów i sosów. Przejęcie powinno wejść w życie z początkiem 2021 r.

Sprzedaż obejmuje aktywności Lion w segmencie mleka, napojów mleczarskich, soków, lodów i wód mineralnych, a także aktywności międzynarodowe i udziały w innych przedsiębiorstwach m.in. w Vitasoy Australia Products (Vitasoy) i Capitol Chilled Foods oraz licencję na używanie marki Yoplait.

Na zakup australijskiego przedsiębiorstwa nie zdecydowały się czołowe mleczarnie z Chin, co wynikało z ochłodzenia stosunków z Australią.

czytaj więcej »

Copa Cogeca apeluje: Dość surrealistycznych nazw mięsa i produktów mleczarskich! Europejskie organizacje reprezentujące sektor hodowli rozpoczynają kampanię

Źródło: Copa-Cogeca   Dodano: 2020-10-06 15:20:51

Copa Cogeca w swoim stanowisku jest jednozanczna: – Debata na temat stosowaniu nazw mięsa i produktów mleczarskich do określania ich roślinnych imitacji jest dużo bardziej złożona niż może się wydawać na pierwszy rzut oka. Jeśli Parlament Europejski przymknie w tym miesiącu oko na luki prawne, by bronić „wegańskich kiełbasek” i „wegańskich burgerów” otworzy tym samym puszkę Pandory, co na dłuższą metę w równym stopniu uderzy w konsumentów i hodowców z czego zgromadzenie europejskie nie do końca zdaje sobie sprawę. W związku z tą sytuacją, europejski sektora hodowli postanowił postawić opór i zainicjować kampanię „Ceci n’est pas un steak – To nie jest stek”.

– Dzisiaj grupa europejskich organizacji reprezentujących sektor hodowli zainaugurowała nową kampanię i wezwała cały sektor do zwarcia szeregów po tym, jak po raz kolejny prace nad zapisami rozporządzenia jednolitej WOR dotyczącymi nazw mięsa znalazły się w impasie w Parlamencie Europejskim. Posłowie do PE znowu wrócili do dyskusji z ubiegłego roku, starając się doprowadzić do prawnego uznania nazw takich jak „wegańskie burgery” i „wegańskie kiełbaski”. Poseł do PE Eric Andrieu zaproponował oddanie Komisji niezwykle ważnej kwestii nazw mięsa, która regulowałaby ją za pomocą aktów delegowanych, pod warunkiem, że zgodzi się na uznanie nazw takich jak „wegański burger” czy „wegańskie kiełbaski”. Przerzucanie odpowiedzialności na Komisję jest nie do przyjęcia dla rolników i jest sprzeczne z pierwszą propozycją przegłosowaną w ubiegłym roku! Grupa wezwała członków Parlamentu Europejskiego do dokładnego przeanalizowania skutków i konsekwencji upowszechnienia tych określeń, co promowałoby nieuczciwy i wprowadzający w błąd marketing.

czytaj więcej »

© indulge desserts
© indulge desserts

USA: Desery mleczne bez dodatków mają przyszłość: Szwajcarzy kupują kolejną firmę wytwarzającą desery mleczne

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-09-24 10:08:19

Biznes słodkich mlecznych deserów wciąż pozostaje bardzo rozwojowy pomimo trendów nakazujących zdrowe, niskokaloryczne odżywianie. Dowodzi temu kolejne przejęcie szwajcarskiego giganta, tym razem w USA. O jakich deserach jednak mowa? Szwajcarscy mleczarze już dawno postawili na rozwój sprzedaży i promocję włoskich deserów, a działalność w tej dziedzinie określają jako filar strategiczny. Lista przejęć zrealizowanych przez Emmi tylko w obszarze deserów jest długa: w 2012 r. zakupiono we Włoszech firmę A-27. Od tego czasu trzy firmy (Rachelli w 2013 r., Italian Fresh Foods w 2017 r., Pasticceria Quadrifoglio w 2019 r.) zostały dokupione i już jako Emmi Dessert Italia stały się znaczącym dostawcą deserów w Europie. Przejęcie 87,7% udziałów w amerykańskiej spółce Indulge Desserts Intermediate Holdings rozszerza obecność Emmi na kraj o największym na świecie rynku deserów.

czytaj więcej »

© nestlé

Nestlé rozszerza swoje portfolio roślinnych alternatywnych produktów mleczarskich

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-08-16 12:56:00

Nestlé opracowuje szeroką gamę alternatywnych produktów mlecznych na bazie roślin z myślą o konsumentach z nietolerancją laktozy, na diecie bezmlecznej lub wegańskiej. Obecnie Nestlé oferuje różnorodne produkty z ryżu, owsa, soi, kokosa i migdałów. Przykłady obejmują nienabiałowe lody Häagen Dazs, alternatywy śmietanek do kawy Natural Bliss w USA, napoje na bazie ryżu i owsa Nesfit w Brazylii, nowe przyjazne weganom Milo w Australii oraz cappuccino i latte na bazie roślin Nescafé w Europie i Oceanii. Do tego asortymentu dołączyły również alernatywy dla serów oraz burgerów.

Rozwój alternatywnych produktów na bazie roślin ma miejsce w wielu centrach badawczo-rozwojowych Nestlé, w tym w Konolfingen w Szwajcarii. Korzystając z kombinacji zastrzeżonych technologii, takich jak ekstrakcja białek roślinnych, fermentacja i obróbka termiczna, eksperci ds. nabiału i białka tworzą alternatywne produkty o kremowej konsystencji, własciwym profilu odżywczym i przyjemnym smaku.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Portugalia: Zrównoważony rozwój zaczyna wpływać na wybór marek wśród młodych osób. Konsumenci wiedzą jednak za mało o pracach firm w tym zakresie

Źródło: Anilact za Revista Grande Consumo   Dodano: 2020-08-10 12:25:07

Nowe badanie przeprowadzone przez Instytut Badawczy Capgemini analizuje wpływ zrównoważonego rozwoju na wzorce zakupów konsumenckich oraz na to, jak firmy zajmujące się produktami konsumenckimi i detalicznymi rozumieją oczekiwania konsumentów. W badaniu „Consumer Products and Retail: Jak głęboko zrównoważony rozwój zmienia preferencje konsumenckie” stwierdza się, że zrównoważony rozwój przesunął się w górę listy priorytetów klientów. 79% konsumentów zmienia swoje preferencje zakupowe w oparciu o kryteria odpowiedzialności społecznej, włączenia społecznego i wpływu marek na środowisko.

53% ogółu konsumentów i 57% w grupie wiekowej 18-24 lat zaczęło wybierać mniej znane marki. Ponad połowa konsumentów (52%) stwierdziła, że ma emocjonalny związek z produktami lub organizacjami, które postrzegają jako bardziej zrównoważone. 64% ujawniło, że kupowanie zrównoważonych produktów sprawia, że czują się szczęśliwsi z zakupów (liczba ta wzrasta do 72% w grupie wiekowej 25-35).

czytaj więcej »

© saputo

Australia: Saputo zmienia nazwę sera. Poprzednia nazwa uznana za rasistowską

Źródło: ouest-france.fr   Dodano: 2020-08-05 11:08:31

Jak donosi serwis ouest-france, po dziesięcioleciach protestów części konsumentów i aktywistów społecznych walczących o prawa Aborygenów, obecny, kanadyjski właściciel marki serów Coon, firma Saputo, zmieni jego nazwę. Dotychczasowa nazwa (Coon czyli szop) była traktowana przez wielu jako obelga wobec rdzennych mieszkańców kontynentu. Jak wyglądały argumenty drugiej strony sporu?

czytaj więcej »

© danone rosja
© danone rosja

Danone Rosja uruchomił linię do produkcji mleka w proszku w zakładzie Jałutorowski

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-08-05 10:36:33

Nowy zakład specjalizuje się w produkcji mleka w proszku, a jego uroczyste otwarcie w dniu 30 lipca potwierdza kontynuację realizacji dużych projektów inwestycyjnych nawet w trudnych warunkach pandemii. 

Zakład Jałutorowski jest jednym z największych przedsiębiorstw w Rosji. Dostarcza produkty nie tylko do regionów Rosji, ale także do krajów WNP. Od uruchomienia zakładu w 2020 r. Danone zrealizował kilka dużych projektów inwestycyjnych o wartości ponad 4 mld rubli tj. przebudowa i modernizacja produkcji twarogów, deserów twarogowych, nowa kotłownia.

Nowa hala do produkcji mleka w proszku ma zdolności przerobowe do 250 ton.

czytaj więcej »

Hiszpania: Rynek detaliczny w pigułce

Źródło: USDA   Dodano: 2020-07-13 10:01:39

USDA w swoim raporcie na temat rynku detalicznego w Hiszpanii podkreśla, że liczący 46,9 mln mieszkańców kraj posiada dochód PKB per capita w wysokości 27 254 USD. Raport zwraca szczególną uwagę na jakość, bezpieczeństwo i identyfikowalność wytwarzanych tu produktów spożywczych. Eksport krajowego przemysłu zorientowany jest na rynek unijny, gdyż Hiszpania eksportuje 30% produkcji krajowej. Ciekawie wygląda zestawienie największych sieci handlowych.

Największą siecią detaliczną jest Mercadona z 26,5 mld USD obrotu. Drugie miejsce zajmuje Grupo Carrefour z 9,99 mld USD obrotu. Trzecie miejsce zajmuje Grupo Eroski z obrotem 5,33 mld USD. Niewiele mniej uzyskuje Auchan Retail: około 5,2 mld USD i Lidl Supermercados 5,11 mld USD. Czołówkę największych sieci zamyka DIA Retail z obrotami na poziomie 4,74 mld USD.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

UE z dobrym wynikiem eksportu. Chiny na plusie w imporcie mimo koronawirusa

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-07-02 09:29:27

Zestawieni produkcji, eksportu i importu na świecie przynosi ciekawe wnioski. Produkcja mleka w Nowej Zelandii wzrosła o 4,3% w maju w porównaniu do maja 2019 r., ale całoroczna produkcja mleczarska spadła o 0,4% - przyznała Fonterra. Dla porównania całoroczna produkcja w Australii kończąca się w kwietniu spadła o 2,3% mimo 6,4% wzrostu w ostatnim miesiącu pomiaru. Dość symbolicznie, ale przynajmniej na plusie są kraje UE: tu produkcja wzrosła w skali całego roku o 0,9% (rok kończący się w kwietniu 2020). Zdecydowanie na plusie są przetwórcy amerykańscy, którzy do maja 2020 r. wyprodukowali 1,2% więcej nabiału.

czytaj więcej »

Arabia Saudyjska: Wyższe podatki na nabiał

Źródło: USDA   Dodano: 2020-06-29 09:47:03

Jak podaje USDA w dniu 20 czerwca 2020 r. Arabia Saudyjska nałożyła wyższe podatki na szeroki zakres produktów spożywczych i nieżywnościowych. Produkty mleczarskie stanowią około 84% z 224 produktów spożywczych i rolnych, których taryfy zostały zwiększone. Z zapowiadanej wcześniej listy produktów objętych podwyżkami ceł usunięto zaś: mięso, ryby, owoce morza, warzywa, kukurydzę, oliwę, ziemniaki, groch oraz warzywa i owoce w puszkach. Co pozostało na liście? Jak zmieniły się stawki w zależności od wyrobu?

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Upfield przyspieszy prace nad roślinnymi alternatywami dla serów, masła i śmietan

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-06-18 11:20:28

Producent margaryn marki Rama i Flora otworzy do końca 2021 r. nowe centrum naukowe żywności w Wageningen. Inwestycja ma wartość 50 mln euro i odzwierciedla wiarę firmy w zdynamizowanie sprzedaży zwłaszcza margaryn, jako znów modnego (bo pochodzącego z roślin) produktu. Firma oprócz planu budowy centrum naukowego żywności w Wageningen otworzy również nowe biuro w Amsterdamie. Lokalizacja centrum ma związek z pozycją Uniwersytetu w Wageningen, który uznawany jest za wiodącą placówkę akademicką w zakresie edukacji rolno-spożywczej.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Rekordowa sprzedaż Parmigiano Reggiano w 2019 r.

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-05-14 15:20:12

2019 rok przyniósł rekord w poziomie produkcji sera Parmigiano Reggiano, który jest pierwszym produktem objętym znakiem Chroniona Nazwa Pochodzenia we Włoszech. Produkcja tego znamienitego sera wzrosła o 1,47% w porównaniu z 2018 r. W ciągu ostatnich trzech lat produkcja wzrosła z 3,47 miliona kręgów do 3,75 miliona odnotowując wzrost o 8,1%. Oznacza to wzrost do 150 tys. ton i obrót 2,6 mld euro. Średnia cena Parmigiano Reggiano za 1 kg wzrosła z 8,60 euro w 2016 r. do 10,75 euro, co oznacza wzrost o 25% (źródło: biuletyny Parma District Stock Exchange).

Największym rynkiem jest Francja (21% całkowitego eksportu), a następnie USA (20,9%), Niemcy (17,8%), Wielka Brytania (12,3%) i Kanada (3,9%).

czytaj więcej »

© sig

SIG jako preferowany dostawca dla nowego zakładu produkcyjnego spółdzielni mleczarskiej Hochwald

Źródło: SIG   Dodano: 2020-04-23 22:56:59

SIG odegra istotną rolę w jednym z największych europejskich projektów typu greenfield w segmencie mleka UHT, realizowanym przez Hochwald, lidera wśród niemieckich spółdzielni mleczarskich.

W ramach tego ogromnego projektu Hochwald zbuduje nowy zakład, który od 2022  r. będzie w stanie wyprodukować 800 milionów litrów mleka rocznie. Portfolio produktów obejmie mleko UHT, śmietanę, mleko skondensowane i mleko smakowe, dedykowane zarówno na rynek europejski jaki i na rynki eksportowe Chin, Bliskiego Wschodu oraz Afryki.

czytaj więcej »

Intermarché korzysta z nowego oprogramowania by wspomóc marki własne

Źródło: PLMA   Dodano: 2020-04-21 09:45:24

Intermarché korzysta z nowego programu, aby pomóc we wprowadzaniu produktów marek własnych. Firma wyjaśnia: – Mamy tendencję do utrzymywania niektórych produktów zbyt długo, gdy nie ma sukcesu, a to kanibalizuje kategorię. Teraz sprzedaż jest analizowana po 3, 6, 9 i 12 miesiącach z oceną opartą na ich wynikach. Takie podejście pozwoliło nam zracjonalizować naszą prywatną markę, modyfikując pewne referencje lub usuwając produkty, które nie generowały wystarczającej sprzedaży.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o. © 2008-2021
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel.: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij