Branża Mleczarska 100 Firm

Aktualności: świat - handel (strona 1 z 11)

© hope foods

Savencia Fromage & Dairy wchodzi w segment roślinny w USA

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-10-18 10:51:26

Hope Foods, to jedna z wiodących marek hummusu i dipów na bazie roślin i orzechów, założona w Kolorado w USA. Obecnie produkty firmy powstają w Louisville, w stanie Kentucky, a sama marka jest numerem 1 hummusu organicznego w USA. Savencia Fromage & Dairy poinformowała o przejęciu firmy. Jean-Paul Torris, Dyrektor Zarządzający Savencia Fromage & Dairy wyjaśnił powody transakcji – Naszą podstawową działalnością pozostają sery i przetwory mleczne, ale chcemy je uzupełniać o nowe propozycje roślinne z prawdziwym zróżnicowaniem smaku i marki premium. Hope Foods jest częścią tej strategii, z naturalnymi produktami o wysokiej jakości. Marka Hope uzupełnia nasze portfolio w Stanach Zjednoczonych w rosnącym segmencie „wellness” i jest to świetna okazja, aby zapewnić konsumentom smaczne roślinne alternatywy.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Nowy ranking europejskich detalistów

Źródło: PLMA   Dodano: 2021-09-27 11:05:21

Stowarzyszenie producentów marek własnych PLMA opublikowało coroczną prognozę europejskiego rankingu handlu żywnością na 2021 r za danymi firmy Ascential. Na szczycie listy znajdują się trzy niemieckie sieci handlowe. W oparciu o obroty, Grupa Schwarz zajmuje pierwsze miejsce z szacowanymi przychodami na poziomie 144,57 mld euro, co oznacza wzrost o 5,3%. Ponad trzy czwarte obrotów pochodzi od spółki zależnej Lidl. Na drugim miejscu rankingu znajduje się Rewe, które ma w tym roku wzrosnąć o 4,5% do 81,33 mld euro. Trzecią pozycję zajmie sieć Aldi, która ma wzrosnąć o 6,6% do 75,48 mld euro. Lider rynku brytyjskiego, Tesco traci, ale nadal zajmuje czwarte miejsce z 73,54 mld euro sprzedaży, co oznacza spadek o 5%. Silną pozycję zajmuje Edeka z obrotem 69,87 mld euro.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Biedronka tworzy sojusz zakupowy z Edeka, Magnit i innymi

Źródło: PLMA   Dodano: 2021-09-23 10:09:42

Jak podaje stowarzyszenie producentów marek własnych PLMA, sieć Edeka ogłosiła powstanie nowego sojuszu zakupowego pod nazwą Epic Partners. Do sojuszu z siedzibą w Genewie należą również: holenderski, ICA, Magnit, Migros, Jerónimo Martins oraz jej spółka zależna Biedronka.

Gianluigi Ferrari, poprzednio Dyrektor Generalny sojuszu AgeCore, stanie na czele nowego podmiotu. Organizacja będzie negocjować warunki z producentami poza granicami kraju (z wyłączeniem MŚP oraz rolników). Przy łącznej sprzedaży wynoszącej około 140 mld euro, Epic koncentruje się na dużych międzynarodowych producentach. Wśród producentów nowy sojusz wywołał poruszenie. Oczekuje się, że pierwsze rozmowy odbędą się w najbliższych tygodniach.

czytaj więcej »

Indie: Krajowy regulator zapowiada walkę z firmami wykorzystującymi nazewnictwo mleczarskie do handlu produktami roślinnymi

Źródło: The Tribune   Dodano: 2021-09-15 09:43:44

Jak podaje hinduski The Tribune Indyjski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności i Standardów (FSSAI) przypomniał, że nazwy produktów nabiałowych nie mogą być używane do sprzedaży produktów pochodzenia roślinnego. Przepisy prawa Indii są w tym względzie jasne. FSSAI nakazał przy tym przeprowadzić kontrolę i położyć kres naruszaniu prawa. Nie jest to czcza groźba, gdyż podległe regulatorowi urzędy mają trzy tygodnie na podjęcie działań i przesłanie raportów w tej sprawie.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Europejski rynek żywności funkcjonalnej wzrósł

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-07-13 15:34:32

Sprzedaż żywności funkcjonalnej w Europie osiągnęła w 2020 r. poziom 27 mld USD. To wynik badań zrealizowanych przez irlandzką Grupę Kerry działającą w obszarze żywności i produktów funkcjonalnych. 80% konsumentów przyznało w badaniu, że spożywało żywność probiotyczną w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Prawie połowa badanych konsumentów kojarzy kultury probiotyczne z poprawą zdrowia przewodu pokarmowego, a 40% uważa, że probiotyki poprawiają ich odporność.

czytaj więcej »

Dyskonty rozwijać się będą szybciej, zwłaszcza w centralnej Europie

Źródło: PLMA   Dodano: 2021-07-11 09:27:27

Sieci dyskontowe odpowiadają za 43% wzrostu całego sektora detalicznego. taka jest główna teza raportu IGD. Jak podkreśla firma badawcza, kanał dyskontowy jest drugim pod względem wielkości i najszybciej rosnącym kanałem handlowym w całej Europie. IGD przewiduje, że dyskonty będą głównym napędzającym wzrost do 2022 r.

czytaj więcej »

Niemcy: Konsumenci doceniają produkty zrównoważone

Źródło: PLMA   Dodano: 2021-07-09 09:22:02

Badanie przeprowadzone przez firmę McKinsey pokazuje, że od czasu pandemii prawie połowa Niemców wydaje więcej pieniędzy na produkty wytworzone uczciwie (fair trade) i przyjazne dla środowiska. Mimo to cena pozostaje dla Niemców wciąż ważna. Dwie trzecie badanych kupowałoby więcej, gdyby produkty wytwarzane w sposób zrównoważony były tańsze. Co drugi respondent stwierdza, że świadomie wybiera nowe produkty „w celu zmniejszenia śladu węglowego i wniesienia wkładu w społeczeństwo”.

czytaj więcej »

Rosja: Magnit przejmuje rywala Dixy

Źródło: PLMA   Dodano: 2021-07-07 09:11:24

Jedna z największych rosyjskich sieci Magnit podwoi liczbę sklepów dzięki akwizycji swojego konkurenta sieci Dixy. Do Magnitu dołączy już wkrótce ponad 2500 sklepów.

Magnit, to firma założona w 1994 r., która działa w modelu wieloformatowym. W strukturze sieci znajdują się: sklepy ogólnospożywcze, drogerie, supermarkety i apteki. Co ciekawe, Magnit produkuje wyroby, które następnie oferuje pod marką własną.

czytaj więcej »

Sieć Mere rozwija się w Europie

Źródło: PLMA   Dodano: 2021-07-05 09:00:19

Mere należy do spółki matki Torgservis. Sieć jest obecna w Rumunii, na Białorusi, Łotwie, Litwie, Ukrainie i w Polsce, a teraz otworzyła czwarty sklep w Niemczech. Co więcej Mere chce w tym roku otworzyć dziesięć sklepów w Belgii. Firma zabezpieczyła swoje pierwsze lokalizacje również w Hiszpanii, a w ciągu najbliższych kilku tygodni otworzy się w Wielkiej Brytanii. Prawdopodobne jest wejście do Włoch, Grecji i Bułgarii.

czytaj więcej »

Niemieckie supermarkety rosną szybciej niż dyskonty dzięki pandemii

Źródło: PLMA   Dodano: 2021-06-25 15:55:25

Jak podaje PLMA, niemieccy detaliści spożywczy odnotowali wzrost sprzedaży w 2020 r. Chociaż liczba wizyt w sklepach spadła, średnia kwota dokonywanych zakupów znacznie wzrosła. Niemiecki Instytut Handlu Detalicznego (EHI) stwierdził, że na tym zjawisku skorzystały zwłaszcza supermarkety. W Niemczech dyskonty spożywcze zwiększyły przychody średnio o 5,6% w porównaniu z poprzednim rokiem, podczas gdy sprzedaż supermarketów wzrosła o 13,1%. 

czytaj więcej »

© milcobel

Belgia: Milcobel umacnia swoją pozycję w sektorze mozzarelli

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-06-18 11:58:25

Spółdzielnia mleczarska Milcobel ogłosiła przejęcie firmy Kaasbrik produkującej sery konfekcjonowane, a zlokalizowanej w Halen w Limburgii. To przejęcie jest częścią strategii Milcobel, która koncentruje się na wzmocnieniu orientacji na klienta i osiągnięciu większej wartości dodanej swoich produktów. Dzięki temu przejęciu Milcobel umacnia swoją pozycję jednej z wiodących na świecie firm produkujących, przetwarzających i sprzedających mozzarellę.

Rodzinna firma Kaasbrik zatrudnia około 30 pracowników i produkuje 10 500 ton sera, a jej obrót wynosi 40 mln euro. W ciągu ostatnich 30 lat firma pozycjonowała się jako specjalista w tarciu mozzarelli z silną pozycją na rynku. Firma specjalizuje się w tarciu, pakowaniu i sprzedaży innych twardych i półtwardych serów (tj. cheddar, emmental, sery topione, itp.), analogów na rynek profesjonalny (B2B). Dzięki dużemu doświadczeniu w dziedzinie mozzarelli oraz spersonalizowanym i elastycznym rozwiązaniom w zakresie krojenia, opakowań, formatów i cen, Kaasbrik może oferować różne rozwiązania zgodnie ze specyfikacją klienta. W związku z tym Milcobel rozszerza swoje portfolio marek własnych o marki Kaasbrik i Pizzaiolo. Kaasbrik ma klientów w ponad 20 krajach w Europie, Azji, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

czytaj więcej »

Rynek amerykański powrócił na szczyt dla eksportu serów Parmigiano Reggiano

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-06-18 11:28:24

Włoscy producenci specjalności serowych tj. Parmigiano Reggiano mają okazję do świętowania. Zmiana przywództwa w USA na pewno już przysłużyła się włoskim serom. Po wprowadzeniu się do Białego Domu Prezydent Joe Biden zawiesił cła na produkty rolne z UE i – jak stwierdził Nicola Bertinelli, Prezes Konsorcjum Parmigiano Reggiano – przywrócono uczciwe warunki rynkowe. Bertinelli uważa, że odwet Prezydenta Donalda Trumpa miał dać przewagę amerykańskim producentom mleka i serów (w rzeczywistości sprawa dotyczyła sporu o wspieranie producentów samolotów unijnych i amerykańskich przez UE i USA, a WHO dało Stanom Zjednoczonym zielone światło na nałożenie ceł).

czytaj więcej »

Bel ogłasza sojusz strategiczny z Disneylandem w Paryżu

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-06-14 10:15:22

Dzięki porozumieniu mleczarnia Bel zapewniła sobie obecność w parku rozrywki, a jej produkty znajdą się w tutejszej gastronomii. Partnerstwo znajdzie odzwierciedlenie w nowych aktywnościach, a tożsamość marek tj. Mini Babybel i Krówka Śmieszka zostanie wpleciona w historię parku, zapewniając wciągające wrażenia. Goście będą mogli skorzystać z oferty foodtrucka Laugh 'n Go, gdzie szefowie kuchni Disneyland Paris zaproszą na przekąski z serem Krówka Śmieszka.

Marka Mini Babybel odegra wyjątkową rolę w uczczeniu franczyzy Marvela w dedykowanych miejscach o dużym natężeniu ruchu w całym ośrodku. Latem Mini Babybel pojawi się w Stacji Super Hero i Teatrze Studio. W całym ośrodku Disneya goście będą mogli delektować się serami Bel w różnych formach.

czytaj więcej »

Indie: Podpuszczka zwierzęca przyczyną eliminacji włoskich tradycyjnych serów

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-05-11 13:44:36

Modyfikacja świadectwa weterynaryjnego niezbędnego do wwozu włoskich serów na terytorium Indii spowodowała zatrzymanie eksportu włoskich specjałów serowych w tym Parmiggiano Reggiano i Grana Padano. Przyczyną sporu jest podpuszczka zwierzęca używana do produkcji serów, składnik, który nie spełnia hinduskich nakazów religijnych – informują włoskie związki mleczarskie.

czytaj więcej »

© lactalisitalia

Grupa Lactalis i Nestlé powierzają swojemu joint-venture zarządzanie produktami świeżymi

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-05-04 10:59:57

LNPF (Lactalis Nestlé Prodotti Freschi Italia) to joint venture powstałe z inicjatywy firmy Nestlé i francuskiego giganta mleczarskiego Grupy Lactalis. Spółka stworzona w 2006 r. jeszcze w 2019 r. miała obrót zaledwie 94,4 mln euro. Działała w segmencie świeżych jogurtów i deserów. LNPF Italia sprzedawała dotąd produkty pod markami Frùttolo, Mio, Nesquik, Galak, Perugina, Nescafé, LC1, Sveltesse, siggi's, Kit Kat i Lion. Teraz do spółki przeniesiono nowe kompetencje, co czyni je ważnym graczem we Włoszech.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o. © 2008-2021
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel.: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij