Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności: świat (wszystkich: 2972, strona 188 z 199)

Niemcy: FrieslandCampina rozszerza asortyment produktów genetycznie niemodyfikowanych.

Źródło: topagrar.com   Dodano: 2010-06-17 13:24:30

Spółdzielnia mleczarska FrieslandCampina będzie wkrótce oferować kolejne niemodyfikowane genetycznie produkty: jogurt naturalny, śmietanę, masło oraz serek homogenizowany – zakomunikowało przedsiębiorstwo. Jogurt naturalny, śmietana i serek homogenizowany będzie można dostać w sklepie od 1 lipca, natomiast masło od 1 sierpnia.

czytaj więcej »

UE chce bardziej zrozumiałego oznaczania żywności.

Źródło: BBC   Dodano: 2010-06-17 13:21:37

Nowe propozycje dotyczące regulacji znakowania żywności w Unii Europejskiej trafią dziś do Parlamentu Europejskiego. Podanie na etykiecie kraju pochodzenia może stać się obowiązkowe w przypadku mięsa, drobiu, ryb, produktów mlecznych, owoców i warzyw. Dodatkowo na mięsie powinna znaleźć się informacja, gdzie dokładnie zwierzę było hodowane.

czytaj więcej »

Irlandia: Nowa marka dla produktów mlecznych bio

Źródło: PLMA   Dodano: 2010-06-17 13:18:30

W sklepach Aldi w Irlandii pojawiła się nowa marka produktów wytwarzanych z mleka bio z regionu. Marka Liskeel obejmuje kilka jogurtów zrobionych z mleka organicznego. Aldi jakiś czas temu wprowadził również markę mięsną Nature’s Isle.

czytaj więcej »

Auchan odświeża Simply Market

Źródło: PLMA   Dodano: 2010-06-17 09:16:46

Auchan chce zmodernizować swój format Simply Market po osłabieniu się sprzedaży w sklepach pod tym szyldem. Z 10 do 11 tys. zwiększy się ilość oferowanych produktów. Zostaną wprowadzone promocje oraz więcej kas.

czytaj więcej »

Nowa Zelandia: Eksport produktów mlecznych wzrośnie o 58% do 2014

Źródło: Tracy Withers, Bloomberg   Dodano: 2010-06-17 08:58:50

Eksport produktów mleczarskich, który stanowi 1/5 krajowego całego eksportu zagranicznego Nowej Zelandii, wzrośnie prawdopodobnie o 58 procent przez następne 4 lata ze względu na zapotrzebowanie i rosnące ceny – takie są prognozy nowozelandzkiego Ministerstwa Rolnictwa.

czytaj więcej »

Nowa marka w Rewe – Pro Planet

Źródło: PLMA   Dodano: 2010-06-16 16:39:05

Grupa Rewe wprowadziła markę przyjazną dla środowiska pod nazwą Pro Planet. Podkreśli to już istniejącą gamę produktów private label, do których wytworzenia stosuje się przyjazne środowisku metody. Po wprowadzeniu marki w Niemczech, w dziale warzyw i owoców, marka będzie obejmować inne kategorie produktów zarówno spożywczych jak i nie-spożywczych pod wszystkimi szyldami sklepów Rewe. Pro Planet została opracowana wspólnie z amerykańskim Centrum dla Przyjaznej Środowisku Konsumpcji i Produkcji (Centre on Sustainable Consumption and Production), organizacją-spółką łączącą niemiecki Instytut ds. Energii, Klimatu i Środowiska w Wuppertalu i amerykański United Nations Environment Program.

czytaj więcej »

Wlk. Brytania: Sainsbury chce zdobywać udziały na trudnym rynku

Źródło: FlexNews / Reuters   Dodano: 2010-06-16 15:03:45


J. Sainsbury, numer 3 na brytyjskim rynku spożywczym, zakomunikował, że będzie zwiększać udziały w rynku, mimo że zanotował najniższy od pięciu lat wzrost sprzedaży ze względu na stagnację cen produktów oraz wyższe ceny benzyny.
Sainsbury\'s podało, że sprzedaż przez 12 tygodni do 12 czerwca 2010 (pierwszym kwartale roku fiskalnego), włączając ceny benzyny, wzrosła o 4,6%, a całkowita sprzedaż o 7,6%, w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Sprzedaż w sklepach otwartych przynajmniej 1 rok wzrosła o 1,1% wyłączając benzynę, ale włączając podatek VAT.

czytaj więcej »

Francja: W 2011 fuzja między Eurial i Glac

Źródło: lafranceagricole.fr   Dodano: 2010-06-16 11:35:12

Prezesi Eurial i le Glac oznajmili, że ich przedsiębiorstwa połączą się do 2011 roku. Dzięki tej fuzji powstanie druga co do wielkości grupa mleczarską we Francji i pierwszy gracz w sektorze serów kozich.
Nowa grupa będzie skupować około 2 mld. litrów mleka, z którego 300 mln. będzie pochodziło od kóz. Mleko dostarczać będzie 10 tys. producentów, a firma zatrudni 2,65 tys. pracowników etatowych, aby osiągnąć obrót 1,3 mld. euro. Grupa obejmie 20 zakładów produkcyjnych w regionie Poitou-Charentes, Kraju Loary, na południu Bretanii i Owernii, w których wytwarza się masło, mleko, sery krowie i kozie, śmietanę i inne produkty mleczne.

czytaj więcej »

Megafuzja w Austrii

Źródło: Salzburger Nachrichten   Dodano: 2010-06-15 16:25:39

Berglandmilch, największa austriacka spółdzielnia mleczarska, połączy działania ze zrzeszającą 4 tys. dostawców spółdzielnią Tirol Milch. Taką decyzję podjęli w piątek i sobotę przedstawiciele zarządu spółek Berglandmilch i Tirol Milch. Celem fuzji będzie współpraca w dziedzinie logistyki, rozliczeń i eksportu oraz zapewnienie odpowiednich cen za surowiec. Plan musi jednak zostać zaaprobowany w ciągu najbliższych kilku miesięcy przez 16 tys. członków obu spółdzielni. Zielone światło muszą również dać odpowiednie władze – w końcu chodzi o zacieśnienie współpracy pomiędzy przedsiębiorstwem numer 1 i numer 4 na austriackim rynku mleczarskim.

czytaj więcej »

Rosja: Magnit otwiera nowe centrum dystrybucyjne w Nowogrodzie Wielkim.

Źródło: FlexNews   Dodano: 2010-06-15 16:24:18

Przedsiębiorstwo Magnit otworzyło nowe centrum dystrybucyjne w Nowogrodzie Wielkim. Całkowita powierzchnia magazynu wynosi 21 tys. m2. Wprowadzenie nowego centrum dystrybucyjnego pozwoli poprawić jakość usług w regionie północno-zachodnim.

czytaj więcej »

Tesco – w pierwszym kwartale sprzedaż wzrosła o 8,2 %. Bardzo słaby wynik w Wielkiej Brytanii.

Źródło: FlexNews   Dodano: 2010-06-15 14:29:37

Brytyjska sieć supermarketów Tesco zanotowała 8,2% wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale 2010 r. Sprzedaż w sklepach w Wielkiej Brytanii wzrosła jednak tylko o 0,1 % przez 13 tygodni do 30 maja 2010 r. – to jeden z najgorszych wyników w tym kraju od wielu lat.
Brytyjskie sklepy spożywcze walczą ze stagnacją inflacji cen żywności oraz z niechęcią konsumentów do wydawania pieniędzy w czasie, gdy rząd podwyższa obciążenia podatkowe i tnie wydatki, aby zredukować dług publiczny.

czytaj więcej »

Belgia: Ahold chce wejść na rynek, Carrefour zamknie sklepy?

Źródło: PLMA   Dodano: 2010-06-15 12:25:44

Dwóch dużych międzynarodowych detalistów może zamienić się miejscami w Belgii. Ahold bierze pod uwagę wejście na rynek ze swoimi sklepami Albert Heijn z Holandii, podczas gdy Carrefour sprzedaje kilka swoich sklepów i spekuluje się, że może ewentualnie opuścić kraj. John Rishton, dyrektor generalny w Ahold, powiedział analitykom – Widzimy możliwości wzrostu w Belgii. Rozważamy organiczny wzrost sieci Albert Heijn w Belgii, a w szczególności zastanawiamy się, czy będziemy mogli przenieść za granicę i użyć naszej logistycznej siły wypracowanej podczas operacji w Danii.

czytaj więcej »

Grupa Casino użyje systemu on-line dla swoich marek

Źródło: PLMA   Dodano: 2010-06-15 10:22:54

Casino użyje systemu e-management Trace One do opracowania serii marek własnych Franprix i Leader Price. Trace One oferuje platformę interaktywnej zarządzania rozwojem i jakością produktów private label w Europie.

czytaj więcej »

Holandia: Vandemoortele kupuje biznes tłuszczowy od Van Dijk Food Products

Źródło: FlexNews   Dodano: 2010-06-14 15:46:19

Grupa Vandemoortele podpisała porozumienie w sprawie przejęcia działalności w kategorii margaryn i tłuszczów do smażenia od duńskiego przedsiębiorstwa Van Dijk Food Products, stanowiącego część EFS Group BV. Umowa nie została jeszcze zaakceptowana przez odpowiednie organy kontrolujące konkurencję.

czytaj więcej »

USA: Danone dominuje na rynku probiotyków

Źródło: nutraingredients-usa.com   Dodano: 2010-06-14 14:16:34

Danone coraz bardziej dominuje na rynku probiotyków w USA z produktem Activia, którego sprzedaż wzrosła w 2009 r. o 16 punktów procentowych do 383 mln. $ . Tymczasem sprzedaż konkurencyjnego YoPlus w 2009 r. spadała o 16% do mniej niż 44 mln $ – podaje Nutra Ingredients.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25