Branża Mleczarska 100 Firm

Aktualności: świat (wszystkich: 3203, strona 1 z 214)

Rząd czeski na kursie kolizyjnym z UE. Chodzi o kwoty sprzedaży nabiału i innych produktów z zagranicy

Źródło: PLMA   Dodano: 2021-02-26 10:04:34

Czeski ustawodawca zatwierdził regulacje prawne będące podstawą do żądania od handlu sprzedaży głównie żywności wytworzonej w Czechach. Byłoby to korzystne dla rodzimego przemysku spożywczego, ale stawiałoby pod znakiem zapytania podstawowe wolności unijne w zakresie handlu i przepływu towarów. Według nowych przepisów, od 2022 r. czeskie placówki handlowe o powierzchni większej niż 400 m2 muszą oferować co najmniej 55% produktów, które wytworzono w kraju. Dotyczy to owoców, warzyw, nabiału i mięsa. Odsetek miałby stopniowo wzrastać do 73% w 2028 r.

Ambasadorowie ośmiu krajów UE, w tym Niemiec i Francji, ostrzegli przed przyjęciem ustawy w liście przesłanym do ustawodawców.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie
© forum mleczarskie

Unijna poprawka 171 chroniąca mleczarstwo pod ostrzałem producentów wegańskich

Źródło: PLMA   Dodano: 2021-02-26 09:43:56

Wytwórcy oferujący na rynku produkty dla wegan rozpoczynają kampanię mającą na celu obalenie proponowanych przepisów UE chroniących branżę mleczarską. Chodzi o poprawkę nr 171, która zabrania posługiwać się terminami i obrazami kojarzących się lub przywołujących nabiał.

Opór wywołuje m.in. unijny zakaz stosowania sformułowań łudząco przupominających te z opakowań nabiału oraz stosowanie projektów opakowań, które przywodzą na myśl produkty mleczarskie. Również porównywanie śladu węglowego produktów wegańskich z odpowiednikami produktów mleczarskich może stać się nielegalne.

Przemysł mleczarski, który stoi murem za poprawką nr 171, argumentuje, że zakaz stosowania terminów związanych z mleczarstwem jest konieczny, aby chronić konsumentów i nie dać się wprowadzić w błąd.

czytaj więcej »

Hiszpania: Kerry Group przejmuje producenta probiotyków. Lactalis odsprzeda jej swój udział

Źródło: efa   Dodano: 2021-02-24 09:20:40

Hiszpańska firma Biosearch Life, producent probiotyków na bazie ludzkiego mleka, wkrótce zostanie przejęta przez Kerry Group – podaje serwis EFA. Kwota transakcji opiewa na 127 mln euro. Biosearch Life zlokalizowana w Granadzie działa w branży farmaceutycznej i żywności funkcjonalnej. Firma działa w obszarze kwasy tłuszczowych omega-3, ekstraktów roślinnych i probiotyków (z których wiele pochodzi z mleka kobiecego) pod markami Eupoly-3, Exxentia i Hereditum.

czytaj więcej »

Arla Foods zwiększa sprzedaż produktów markowych. Obroty z gastronomii tylko 12% w dół

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-02-12 12:32:46

2020 rok był dla wszystkich przedsiębiorstw dużym wyzwaniem. Wymagał od wszystkich mleczarni dostosowania się do nowej sytuacji, aby sprostać skokowi konsumpcji domowej przy spadku w sektorze gastronomicznym. Dlatego w ogólnym rozrachunku przychody Arla Foods wzrosły tylko z 10,5 mld euro do 10,6 mld euro. 

Ponieważ konsumenci byli zmuszeni pozostać w domu przez większą część roku, liczba posiłków przygotowywanych w domu znacznie wzrosła, a wielu konsumentów zaczęło samodzielnie gotować i piec. Sprzedaż produktów pod markami Lurpak, Arla i Puck wzrosła odpowiednio o 14,6%, 3,0% i 11,7%.

Sprzedaż produktów gastronomicznych spadła początkowo o 45% wiosną 2020 r., A następnie szybko odzyskała tempo w okresie letnim. W ogólnym rozrachunku sprzedaż do gastronomii w Europie spadła o 12% w porównaniu z 2019 r.

czytaj więcej »

© elopak

Elopak przekracza milion kartonów z tektury naturalnej brązowej. Wprowadziły ją: Arla Foods, Tine i Skånemejerier

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-02-08 11:30:54

W lutym 2021 r. firma osiąga kamień milowy w swoich wysiłkach na rzecz zrównoważonego rozwoju, a niższy ślad CO2 tych kartonów oznacza, że udało się uniknąć ok. 3000 ton emisji gazów cieplarnianych. Zmniejszenie emisji CO2 wynikające z zastosowania Natural Brown Board odpowiada około 1400 lotom w obie strony dla jednej osoby Londyn – Nowy Jork.

Elopak odnotował znaczny wzrost sprzedaży kartonów z tektury naturalnej brązowej w 2019 r., kiedy producenci artykułów spożywczych odpowiedzieli na zwiększone zainteresowanie konsumentów ekologią i przeszli na zrównoważone rozwiązania opakowaniowe. Obecnie około 20% kartonów do mleka Pure-Pak sprzedawanych przez firmę Elopak w Europie Zachodniej jest produkowanych z tektury naturalnej brązowej.

czytaj więcej »

Savencia Fromage & Dairy urosła mimo pandemii

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-02-05 16:37:34

Jak podaje francuska mleczarnia (w Polsce właściciel firm: Mleczarnia Turek i Sery ICC Pasłęk), w 2020 r. udało się poprawić globalną wartość sprzedaży jej produktów o 3,1% i osiągnąć obrót 5,16 mld euro. Najlepszą dynamikę uzyskały sery: z 2,91 mld euro do 3,19 mld euro, podczas gdy pozostałe produkty mleczarskie obniżyły wartość sprzedaży z 2,24 mld euro do 2,14 mld euro. Szczególnie silny dodatni impuls nastąpił w czwartym kwartale 2020 r. i został zrealizowany we wszystkich regionach i rynkach sprzedażowych. Kryzys związany z pandemią i lockdownem pozwolił ponownie odkryć przyjemność z jedzenia w domu i zdynamizować sprzedaż w sklepach.

czytaj więcej »

© arla foods

Wybory żywieniowe nastolatków: badanie firmy Arla Foods

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-02-05 16:14:04

Z badania przeprowadzonego przez Ipsos na zlecenie firmy Arla Foods wynika, że nastolatki w Szwecji, Danii i Finlandii poszukują sposobów jak żyć zdrowo i zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Jednak tylko połowa z nich zna oficjalne zalecenia żywieniowe. Rodzice, przyjaciele i media społecznościowe są dla nich źródłem wiedzy o odżywianiu.

Badanie pokazuje, że nie więcej niż 10% skandynawskich nastolatków postrzega ekspertów, nauczycieli lub oficjalne wytyczne jako mające duży wpływ na ich nawyki żywieniowe. I chociaż oficjalne wytyczne żywieniowe są określane jako godne zaufania, rzadko przyciągają uwagę nastolatków.

czytaj więcej »

Szwajcaria: Emmi odnotowuje wzrost w 2020 r.

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-02-01 11:27:04

Pomimo globalnych zawirowań i negatywnych trendów walutowych, Emmi wygenerowała sprzedaż netto w wysokości 3,71 mld CHF (3,42 mld euro) i wzrost o 6,1% w 2020 r. Wzrost organiczny wyniósł 1,9%, co potwierdza solidność modelu biznesowego Emmi i zdolności adaptacyjne organizacji. Biznes szwajcarski był głównym motorem wzrostu w pierwszej połowie roku, podczas gdy rynki zagraniczne osiągały dobre wyniki w drugiej połowie. Produkty pod markami tj. Emmi Caffè Latte i Kaltbach, również przyniosły zyski w czasie kryzysu.

czytaj więcej »

Grupa Lactalis: Pierwsze podsumowanie minionego roku

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-01-29 15:38:28

Franciski gigant mleczarski utrzymała w 2020 r. cenę mleka dla dostawców i grup producentów na poziomie z 2019 r. Firma skupiła we Francji 5,2 mld litrów mleka i podkreśla, że łączna cena jaką zapłaciła (369 euro/1000 l) była wyższa niż ta, którą zapłaciły duże spółdzielcze mleczarnie o podobnym asortymencie produktów (źródło: Lactalis za France Agrimer).

W 2020 r. francuski oddział wyeksportował produkty w ekwiwalencie 2,8 mld litrów mleka. Dzięki mobilizacji w obliczu wirusa SARS-CoV-2 Grupa nie anulowała skupu do żadnego zakładu we Francji, a ni nie zamknęła żadnego z nich.

Grupa Lactalis przygląda się również segmentowi mleka organicznego. W 2020 r. zwiększyła skup o 13% i prognozuje podobną dynamikę w 2021 r. Cena jaką płaciła dostawcom wyniosła 490 eur/1000 l.

czytaj więcej »

„Od pola do stołu”: Komisja Europejska wzmocni prawodawstwo dotyczące oznaczeń geograficznych

Źródło: USDA   Dodano: 2021-01-28 10:51:13

Komisja Europejska rozpoczęła konsultacje społeczne w sprawie zbliżającego się przeglądu prawodawstwa dotyczącego oznaczeń geograficznych, które zostało ogłoszone w ramach strategii UE „Od pola do stołu”. Komisja Europejska chce wzmocnić ramy prawne dotyczące oznaczeń geograficznych i poprawić ich rolę w procesie zrównoważonej produkcji.

W maju 2020 r. Komisja Europejska ogłosiła, że zrewiduje swoje oznaczenia geograficzne jako część strategii „Od pola do stołu”. Komisja dąży do wzmocnienia prawodawstwa systemów oznaczeń geograficznych w celu zwiększenia znaczenia zrównoważonej produkcji, pozycji rolników i grup producentów w łańcuchu dostaw żywności.

czytaj więcej »

© arla foods

Arla Foods podwoi sprzedaż poprzez platformy internetowe. Rekord sprzedaży w Wielkiej Brytanii

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-01-25 11:56:18

Obecnie firma realizuje sprzedaż na poziomie 300 mln euro poprzez kanał e-commerce. Do 2025 r. ma to być 600 mln euro w całej Europie oraz 10% całej sprzedaży w Europie ze sprzedaży detalicznej. Rosnący apetyt Arla Foods ma związek z lockdownem. Firma podaje, że zwiększyła liczbę pracowników w działach obsługi w Wielkiej Brytanii, Danii i Szwecji, Niemczech, Holandii i Finlandii.

– Pandemia szybko zmieniła zachowania klientów w stosunku do kanałów online. Ta zmiana stanowi okazję do kontynuowania naszych ambicji w zakresie handlu elektronicznego, a prace są już zaawansowane – mówi Peter Giørtz Carlsen, Wiceprezes Wykonawczy i CCO Arla Europe.

Ponieważ druga fala pandemii COVID-19 dalej ogranicza ruch na całym świecie, zakupy spożywcze on-line produktów świeżych takich jak nabiał, stają się długoterminową zmianą zachowań konsumentów. – Dzięki naszej nowej, ambitnej strategii i zwiększonym inwestycjom przyspieszamy naszą obecność w internecie i dostarczamy dobrze znane produkty mleczarskie konsumentom europejskim na szerokiej gamie platform – mówi Peter Giørtz Carlsen.

czytaj więcej »

Hiszpania: Danone zakupi prąd z fotowoltaiki

Źródło: efa, hef 16375   Dodano: 2021-01-22 09:36:03

Firmy Danone i Iberdrola podpisały długoterminową umowę na zakup energii odnawialnej z największej elektrowni fotowoltaicznej w Europie. Osiągnięte porozumienie umożliwi zaopatrzenie w energie nie tylko zakładów produkcyjnych, ale również biur Danone w Asturii, Barcelonie, Gironie, Guadalajarze, Granadzie, Madrycie i Walencji, a także centrów logistycznych.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Skuteczne przeciwdziałania Włoch i Hiszpanii w sprawie podrabiania oryginalnej mozzarelli

Źródło: efa, hef 16335   Dodano: 2021-01-21 09:36:49

Władze hiszpańskie i włoskie rozpoczęły działania wobec producenta mozzarelli Bufala de L'Empordà sprzedawanej w Barcelonie i Katalonii jako mozzarella w „100% z mleka bawolego”. Zarzucają mu oszustwa związane ze zdrowiem publicznym, żywnością i wprowadzaniem w błąd poprzez działania reklamowe. Oszustwo hiszpańskiej mleczarni polegało na dolewaniu mleka krowiego do mleka bawolego w ilości od 9,35% do 22,10%. Skargę złożyło włoskie konsorcjum ochrony mozzarelli z mleka bawolego Kampania DOP w październiku 2018 r Działania podjęte przez Centralny Inspektorat ds. Jakości i Zwalczania Nadużyć w Ministerstwie Polityki Rolnej (ICQRF) Włoch kończą się sukcesem dla producentów z Półwyspu Apenińskiego. Przełomem były nowe testy przeprowadzone przez hiszpańskie laboratorium Merieux Nutrisciences – Silliker Iberica, które po raz kolejny poświadczyło obecność mleka krowiego w kolejnych kontrolowanych próbkach produktu hiszpańskiego.

czytaj więcej »

Francja: Danone – akcjonariusze żądają odejścia Prezesa

Źródło: efa, hef-16304   Dodano: 2021-01-20 09:28:54

Nacisk na kierownictwo francuskiej grupy spożywczej pochodzi z funduszu Bluebell Capital Partners, który nabył udziały w Danone. Francuski magazyn biznesowy Challenges ujawnił, że Bluebell kupił udziały w Danone pod koniec ubiegłego roku i od tego czasu wysłał list do kierownictwa, wzywając do przeglądu zarządzania i strategii firmy.

Bluebell Capital Partners kierowany jest przez Giuseppe Bivona oraz byłego Dyrektora Generalnego Bulgari, Francesco Trapaniego. W liście wysłanym do kierownictwa fundusz poprosił firmę Danone o rozdzielenie funkcji prezesa i dyrektora generalnego i wezwał obecnego Prezesa i Dyrektora Generalnego Emmanuela Fabera do odejścia.

czytaj więcej »

Zdrowa żywność coraz popularniejsza w związku z pandemią

Źródło: arab news   Dodano: 2021-01-18 11:09:51

Arab News donosi, że firmy oferujące zdrową żywność on-line na Bliskim Wschodzie zyskują coraz wyższe przychody finansowe. Przykładem jest firma Koita Foods, produkująca nabiał i napoje roślinne, która odnotowała w 2020 r. 350% wzrost sprzedaży online, ponieważ konsumenci pracujący w domu podczas pandemii koronawirusa (COVID-19) preferują handel elektroniczny i zdrowszą dietę.

Dane firmy pokazują, że w pierwszej połowie 2020 r. całkowita sprzedaż w Arabii Saudyjskiej wzrosła o 111% rok do roku, przy 150% wzroście popytu na napoje roślinne i 140% wzroście sprzedaży produktów bezlaktozowych.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o. © 2008-2021
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel.: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij