Branża Mleczarska 100 Firm

Aktualności: kraj (wszystkich: 2425, strona 8 z 162)

© sertop

Sertop: Wrzesień determinuje wybory zakupowe Polaków

Źródło: Sertop / PR Club   Dodano: 2020-08-24 09:55:19

– Wraz z początkiem roku szkolnego zmieniają się potrzeby konsumentów – mówi Aneta Będkowska, Marketing Manager w Sertop. – Powrót dzieci do szkoły wiąże się bowiem ze zmianą nawyków żywieniowych, które sprawiają, że w koszykach zakupowych znajduje się coraz więcej produktów, niezbędnych do przygotowania szkolnej śniadaniówki i lunch boksów. Wśród tych produktów są także serki topione, które ze względu na różnorodność smaków pozwalają urozmaicić posiłek dziecka, a także związać ze sobą wszystkie dodatki w postaci wędlin i warzyw, dzięki czemu kanapka nie rozlatuje się w ręce.

czytaj więcej »

© grupa polmlek

Grupa Polmlek: Stwierdzamy ogromne zainteresowanie produktami dla wegan w handlu detalicznym

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-08-21 15:58:34

– Grupa Polmlek nieustannie rozwija portfolio produktów dedykowanych dla wegan i wegetarian – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Joanna Kołodyńska Dyrektor Marketingu Grupy Polmlek. – Jest to bardzo silnie rozwijająca się kategoria, a producenci na całym świecie widzą w żywności alternatywnej ogromny potencjał. Jest to niewątpliwie trend inspirowany nie tyle modą, co wzrostem świadomości konsumenckiej i koniecznością szukania proekologicznych rozwiązań na każdym etapie życia. Ciekawostką jest fakt, że jeden dzień diety wegańskiej pozwala oszczędzić 1500 litrów wody, co odpowiada ilości wody zużywanej w ciągu dwóch tygodni standardowych kąpieli pod prysznicem jednej osoby. Produkcja żywności wyłącznie z komponentów roślinnych to także redukcja emisji CO2 do atmosfery, jest też znacznie wydajniejsza, jeśli chodzi o użytkowanie terenu. Dieta wegańska to przyszłość.

czytaj więcej »

© temar (pph)
© temar (pph)

Temar (PPH): Zdecydowaliśmy się na produkcję wyrobów organicznych

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-08-21 11:22:32

– Przede wszystkim chcieliśmy wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, którzy szukają coraz częściej produktów ekologicznych – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Aleksandra Makowska, Marketing Manager w firmie Temar (PPH). – Jako czołowy dystrybutor światowych marek, chcąc sprostać oczekiwaniom zadbaliśmy o nową linię bio z gwarancją najlepszej jakości – brak konserwantów, polepszaczy smaku, chemicznych barwników i innych elementów, sztucznie podnoszących wartość produktu. W oferowanych przez nas wyrobach dominują naturalne składniki pochodzące z ekologicznych gospodarstw, opatrzone certyfikatem bio. Nie będzie to jednak jedyna linia z portfolio nowych produktów w tym roku – podkreśla Aleksandra Makowska.

czytaj więcej »

FigAnd (ZM): Rozbudowa oczyszczalni ścieków

Źródło: echodnia.eu Janusz Petz   Dodano: 2020-08-21 11:09:10

Oczyszczalnia powstaje na bazie środków własnych, kredytów i dotacji unijnych z tytułu. Prace budowlane trwają od lipca br, a uruchomienie nastąpi w kwietniu 2012 r. Działanie oczyszczalni oparte jest o podłoże biologiczne i podoczyszczanie chemiczne. Moce oczyszczalni w zakładzie FigAnd to 600-700 m3 na dobę, a łączny koszt inwestycji to 11 mln zł. Odpady będą wykorzystywane jako nawozy i jako surowiec do biogazowni. Więcej o tej inwestycji pod linkiem:

https://echodnia.eu/radomskie/zaklad-mleczarski-figand-buduje-nowoczesna-oczyszczalnie-sciekow/ar/c8-15135180

czytaj więcej »

© piaski (osm)

Piaski (OSM): Strata netto za 2019 r. przy rosnących kosztach prądu i śmieci

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2020-08-19 11:26:05

Mleczarnia Piaski (OSM) w 2019 r. uzyskała 51,79 mln zł w postaci przychodów ze sprzedaży produktów i 57,99 mln zł w postaci przychodów łącznych ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów. Spółdzielnia odnotowała wyraźny wzrost kosztów wytworzenia z 44,7 mln zł do 48,1 mln zł. Na koniec roku odnotowano stratę netto na poziomie 701 tys. zł.

W sprawozdaniu z działalności Zarząd mleczarni zwrócił uwagę na trwające działania inwestycyjne w postaci rozbudowy budynku produkcyjnego na potrzeby produkcji mlecznych napojów fermentowanych, śmietan oraz mleka pakowanego w butelki. Wyraźnie rosną koszty prowadzenia działalności. – Wzrost płacy minimalnej, a w konsekwencji płac w ogóle oraz podwyżki cen mediów i usług są nieuniknione i będziemy musieli się z nimi zmierzyć – mówią przedstawiciele Zarządu.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Kosów Lacki (OSM): Inwestycje w toku i niższe zyski netto

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2020-08-19 10:22:58

Mleczarnia w Kosowie Lackim nieznacznie powiększyła swoje przychody w 2019 r., ale wzrost kosztów usług obcych oraz zużycia materiałów i energii rzutował na obniżenie wyników netto. W efekcie zysk netto spadł z 2,77 mln zł do 1,03 mln zł. Przychody netto ze sprzedaży ogółem mleczarni wzrosły w tym czasie do116,87 mln zł i były nieznacznie wyższe niż rok wcześniej.

Zysk bilansowy w wysokości 1,03 mln zł przeznaczono na zwiększenie funduszu zasobowego spółdzielni.

W 2019 r. spółdzielnia rozpoczęła współpracę z kolejnymi sieciami handlowymi i hurtowniami.

czytaj więcej »

© sertop

Sertop: Zmiany się przyjęły

Źródło: Sertop / PR Club   Dodano: 2020-08-18 09:43:42

Rok temu tyski producent serków topionych zmienił design części opakowań swoich produktów. Jak decyzja ta została przyjęta przez fanów marki i partnerów handlowych?

– Mieliśmy sporo wątpliwości w związku ze zmianą szaty graficznej – mówi Aneta Będkowska, Marketing Manager w firmie Sertop. – Obawialiśmy się reakcji naszych konsumentów i tego, czy rozpoznają nasz produkt na sklepowej półce. To właśnie z tego powodu zdecydowaliśmy, że nowy wygląd będzie połączeniem tradycji z nowoczesnością. To kompromisowe rozwiązanie świetnie się sprawdziło, a całe przedsięwzięcie zakończyło się sukcesem i dobrym odbiorem naszych nowych etykiet zarówno u konsumentów, jak i u naszych partnerów handlowych.

czytaj więcej »

© radomsko (osm)

Kampania mleczarni Radomsko (OSM) wygrywa konkurs Onet.pl

Źródło: onet.pl, businessinsider.com.pl   Dodano: 2020-08-17 14:14:35

– Nasza kampania marketingowa #WspierajmyNasze wygrała konkurs Onet.pl i otrzymała od Grupy Ringier Axel Springer nagrodę za Innowację! W konkursie startowało ok. 100 tys. firm. Dzięki #BiznesKochaBiznes wsparcie otrzymało do tej pory 60 Zwinnych Przedsiębiorców. Łącznie w ramach akcji zebrano 1,8 mln złotych! Każdy przedsiębiorca, który został wytypowany do nagrody, otrzymał od Grupy Ringier Axel Springer kampanię reklamową, wartą 30 tysięcy złotych z zagwarantowaną emisją we wszystkich serwisach wydawcy – mówią przedstawiciele mleczarni Radomsko (OSM). 

– Jako największy wydawca medialny w Polsce chcemy doceniać i promować inicjatywy, dzięki którym nasza gospodarka będzie się rozwijać. Postanowiliśmy zachęcić do tego także naszych klientów. Wierzymy, że solidarność biznesu to coś, co pomoże nam wszystkim przetrwać ten trudny czas i wyjść z niego obronną ręką. Ruszamy z akcją BiznesKochaBiznes, w której może wziąć udział każdy przedsiębiorca w Polsce!” – piszą organizatorzy akcji na Onet.pl

czytaj więcej »

© frąckowiak (zpsih)

Frąckowiak (ZPSiH): Nasze certyfikowane produkty znalazły się w wielu mniejszych sklepach w czasie pandemii

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-08-16 14:20:02

– Nasza firma ma w swojej ofercie Wielkopolski ser smażony w wersji czystej oraz z kminkiem o gramaturach 200 i 150 g. Wszystkie posiadają Chronione Oznaczenie Geograficzne, świadczące o oryginalności tego specjału – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Grzegorz Marciniak, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w firmie Frąckowiak (ZPSiH). – Konsumenci doceniają coraz powszechniejszy dostęp produktów certyfikowanych, szczególnie zaufali im w trudnym okresie pandemii. W wielu małych sklepach spożywczych można było znaleźć nasze specjały i dzięki temu z pewnością umiliły śniadaniowe lub kolacyjne chwile w rodzinnym gronie.

czytaj więcej »

© grupa polmlek

Grupa Polmlek: Stawiamy na prosty skład

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-08-16 14:11:58

– Dzisiaj rynek produktów spożywczych jest mocno nasycony, różnorodny, a producenci prześcigają się w wymyślaniu coraz nowszych smaków, nieoczywistych połączeń, zdrowych dodatków – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu Grupy Polmlek. – Wśród konsumentów natomiast obserwujemy silne trendy, mające swój wyraz w poszukiwaniu produktów nieprzetworzonych, z czystą etykietą, naturalnych, prozdrowotnych oraz zapakowanych w wygodne opakowania spełniające eko standardy. Polmlek w tym sezonie postawił na produkty o prostych składach, takie jak maślanka, kefir, mleko świeże, jogurt grecki.

czytaj więcej »

© łowicz (osm)

Łowicz (OSM): Wypracowaliśmy dobry koncept marki

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-08-16 14:01:54

– Wprowadzona przez nas marka „Bez Deka Mleka” pozytywnie przyjęła się w kategorii wegańskich alternatyw dla nabiału i sukcesywnie poszerzamy jej portfolio o kolejne produkty – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Iwona Grzybowska, Prezes Zarządu w mleczarni Łowicz (OSM). – Przed launchem marki mieliśmy pewne obawy co do odbioru, z jakim spotka się fakt, że polska mleczarnia z ponadstuletnią tradycją wprowadzi produkty, które nie zawierają mleka i innych składników odzwierzęcych. Jednak dzięki dobremu rozpoznaniu rynku i wsparciu takich organizacji jak ProVeg Polska i V-label udało nam się wypracować dobry koncept marki oraz wprowadzić produkty, które w pełni spełniły oczekiwania grupy docelowej.

czytaj więcej »

© pim

Konstruktywne spotkanie Zarządu PIM w Poznaniu

Źródło: Polska Izba Mleka   Dodano: 2020-08-11 13:33:28

W dniach 6 i 7 sierpnia 2020 r. w Poznaniu obradował Zarząd Polskiej Izby Mleka. Członkowie Zarządu skorzystali z zaproszenia Piotra Robaka, Dyrektora firmy Kersia, zrzeszonej w Polskiej Izbie Mleka. Spotkanie było doskonałą okazją do przybliżenia profilu działalności firmy, zwiedzenia fabryki, ale przede wszystkim do wielu rozmów na temat polskiego mleczarstwa, aktualnej sytuacji na rynku mleka oraz wyzwań, przed jakimi stoi dziś europejski rynek mleka.

Przypomnijmy skład zarządu PIM – Edward Bajko (Prezes) oraz Dariusz Sapiński i Zbigniew Kalinowski (Wiceprezesi), Grzegorz Gańko i Peter Knauer (Członkowie Zarządu), Agnieszka Maliszewska (Sekretarz), Paweł Pasternak (Skarbnik). W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy.

– To było bardzo dobre, konstruktywne spotkanie, wiele dyskusji na temat obecnego kształtu polskiego sektora mleczarskiego, a także wyzwań, jakie stawia przed nami strategia „Od pola do stołu” oraz „Bioróżnorodności” – powiedziała Agnieszka Maliszewska, dyrektor Biura PIM. – Taka forma dwudniowych spotkań jest szansą na wymianę poglądów, ale także okazją do lepszego poznania firm zrzeszonych w naszej organizacji. Serdecznie dziękuję Panu Piotrowi Robakowi i Kersji za gościnę i myślę, że takie spotkania w firmach zrzeszonych w PIM będziemy teraz robić częściej.

czytaj więcej »

© spomlek (sm)
© spomlek (sm)

Spomlek (SM) wchodzi z izolatami białek serwatkowych do e-commerce

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-08-10 12:18:55

Atrakcyjność specjalistycznych proszków mlecznych WPI i WPC z mleczarni Spomlek polega na ich czystej postaci bez dodatków smakowych i barwników. Produkt najwyższej jakości, prosto z mleczarni dostępny już jest na największej platformie sprzedażowej allegro, z darmową opcją dostawy oraz możliwością zakupu pakietowego w niższej cenie.

Spomlek (SM) od 2014 r. produkuje koncentrat białek serwatkowych, zaś od 2017 r., jako jedyna firma w Polsce jest producentem izolatu białek serwatkowych WPI 90.

– Chcąc się rozwijać i podążać za trendami rynkowymi weszliśmy w segment, w którym widzieliśmy duży potencjał sprzedażowy. Nasze decyzje szybko okazały się trafne i po sukcesie rynkowym WPC największe polskie mleczarnie zbudowały proszkownie i śmiało wkroczyły w ten rynek. Uciekając przed konkurencją zdecydowaliśmy się na kolejny krok –  produkcję izolatów białek serwatkowych WPI 90. To najlepsza forma białek serwatki, zawiera ponad 90% białka przy bardzo niskiej zawartości tłuszczu i węglowodanów. Produkt ma najwyższą wartość biologiczną spośród wszystkich znanych białek. Wytwarzany jest z serwatki, która powstaje przy produkcji sera. Zyskaliśmy uznanie na rynku i mamy swoich stałych odbiorców hurtowych. Przyszedł więc czas na wprowadzenie produktu do e-commerce – mówi Paweł Gaca, Wiceprezes Zarządu.

czytaj więcej »

© frąckowiak (zpsih)

Frąckowiak (ZPSiH): Bio to ogromny potencjał

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-08-05 10:10:45

– Od początku obserwujemy rosnącą grupę konsumentów, zainteresowanych produktem przyrządzonym według domowej receptury, z certyfikowanego ekologicznego twarogu oraz naturalnego ekologicznego masła extra – wyjaśnia Forum Mleczarskiemu Handel Grzegorz Marciniak, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w firmie Frąckowiak (ZPSiH). – Ekologiczny ser smażony bio z Granowa jest jedynym tego typu produktem w Polsce. Wszystkie certyfikowane surowce pochodzą z najczystszych ekologicznie regionów Polski, a cały proces produkcji jest poddany ciągłej i ścisłej kontroli. To wyjątkowa kwintesencja smaku, zdrowia i natury. Niezwykle atrakcyjny kubek przyciąga spojrzenie klienta, a smak sera pozwala mu wrócić do lat młodości i sera samodzielnie smażonego przez mamy i babcie. Polski rynek produktów ekologicznych to jednak nadal nisza, ale z ogromnym potencjałem. Dla prawdziwych smakoszy sera smażonego jego ekologiczna wersja to wzór pamiętany z dawnych czasów, kiedy większość nabiału była naturalnie ekologiczna.

czytaj więcej »

© polmlek

Grupa Polmlek: Nasze produkty fermentowane to samo zdrowie

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-08-05 09:53:43

– Grupa Polmlek w swojej ofercie ma klasyczne, naturalne produkty fermentowane: kefir oraz maślankę – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu Grupy Polmlek. – Produkty te doskonale orzeźwiają w upalne dni, świetnie pasują do lekkich obiadów z młodych warzyw, idealnie łączą się z sezonowymi owocami w aksamitne koktajle. Oprócz tego polecamy nowość, jogurt typu greckiego, który otrzymuje się z mleka pełnego, częściowo lub całkowicie odtłuszczonego, zagęszczonego lub regenerowanego z proszku, poddając je fermentacji przy użyciu szczepów bakterii Lactobacillus delbrueckii ssp. bulgaricus i Streptococcus thermophilus. Bakterie te powodują fermentację laktozy i gęstnienie masy. Powstający w trakcie procesu kwas mlekowy jest naturalnym konserwantem.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o. © 2008-2021
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel.: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij