Branża Mleczarska 100 Firm

Aktualności: kraj (wszystkich: 2425, strona 6 z 162)

Mleczwart zwiększa skup mleka i inwestuje w fotowoltaikę

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-10-07 12:01:29

W 2019 r. mleczarnia Mleczwart w Wartkowicach uzyskała dodatnią dynamikę skupu. Skupiono bowiem 10,22 mln l, więcej o 159 tys. l. Firma skupiła się na produkcji serków z Wartkowic, twarogów (ponad 200 ton), mleka (ponad 14,6 tys. litrów) oraz napojów fermentowanych (ponad 19 tys. l).

Mleczarnia wydatkowała środki na inwestycje głównie na aparatownię i linie pasteryzujące mleka i śmietany, modernizowała układ wody lodowej oraz samochody dostawcze.

czytaj więcej »

© auchan retail

Auchan Retail Polska wprowadza etykiety żywieniowe Nutri-Score

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-10-01 21:37:29

– Coraz więcej polskich klientów dokonuje świadomych wyborów żywieniowych, zwraca szczególną uwagę na walory odżywcze i zdrowotne produktów, a od producentów i sklepów oczekuje precyzyjnej informacji na ten temat. Wprowadzając prostą w odczytaniu i zrozumiałą etykietę żywieniową Nutri-Score Auchan retail chce ułatwić klientom wybór najzdrowszych produktów. Do końca bieżącego roku już 30% produktów marki własnej Auchan będzie oznaczone tą etykietą, a wszystkie produkty marki własnej oznaczymy do końca 2022 r. – mówi Radosław Dac, Dyrektor Produktów Auchan Retail Polska.

czytaj więcej »

Garwolin (OSM) i mleczarnia Zarębski beneficjentami handlu z Biedronką. Akcja: Czas na polskie marki. Biedronka wspiera regionalnych producentów

Źródło: Jeronimo Martins   Dodano: 2020-10-01 21:31:36

Co łączy Andruty Kaliskie z serkiem z Garwolina? Należą do 5 najczęściej wybieranych produktów sprzedawanych w sieci Biedronka w ramach programu „Czas na wspieranie małych producentów”. Ponad 200 produktów od 135 lokalnych dostawców trafiło do sprzedaży w sklepach sieci dzięki programowi trwającemu od połowy kwietnia tego roku. Od czwartku 1 października w ofercie „Czas na Polskie Marki” znajdzie się ponad 160 produktów polskich marek, w tym aż 45 artykułów od regionalnych dostawców.

– Biedronka konsekwentnie wspiera polską gospodarkę, nie tylko na poziomie krajowym ale również lokalnym. Dzięki programowi „Czas na wspieranie małych producentów” ponad 200 różnorodnych regionalnych produktów trafiło na półki Biedronki. Teraz najpopularniejsze z nich dostępne są w ramach promocji Czas na Polskie Marki – mówi Michał Gontarz, Dyrektor Handlowy w sieci Biedronka.

czytaj więcej »

Produkcja mleka w sierpniu 2020 r.

Źródło: KZSM Zw. Rew za GUS   Dodano: 2020-10-01 21:09:37

Według Głównego Urzędu Statystycznego cena skupu mleka w sierpniu 2020 r. wyniosła 133,26 zł/1 hl i była wyższa o 2% niż w sierpniu 2019 r. Cena skupu mleka w odniesieniu do lipca 2020 r. była o 2% wyższa. Najwyższe ceny w sierpniu 2020 r. wg województw:

podlaskie 140,42 zł/1 hl

lubuskie 136,25 zł/1 hl

warmińsko-mazurskie 135,69 zł/1 hl

Najniższe ceny w sierpniu 2020 r. wg województw:

małopolskie 123,49 zł/1 hl

świętokrzyskie 125,13 zł/1 hl

łódzkie 125,44 zł/1 hl

Ceny skupu mleka w sierpniu 2020 r. w poszczególnych województwach pokazuje tabela.

czytaj więcej »

© grupa mlekovita

Grupa Mlekovita inwestuje w Pilicy w produkcję batoników twarogowych

Źródło: Grupa Mlekovita   Dodano: 2020-10-01 10:43:54

Mlekovita dynamicznie się rozwija i podejmuje kolejne inwestycje w zakładach  produkcyjnych należących do Grupy. W oddziale w Pilicy firma sfinalizowała inwestycję o wartości 4 mln zł, polegającą na uruchomieniu linii technologicznej do produkcji batoników twarogowych pod dwoma markami MiaMu i Tereska. Grupa Mlekovita jest jedynym polskim producentem batoników twarogowych.

W ramach zrealizowanej inwestycji w zakładzie w Pilicy przeprowadzono prace budowlane mające na celu adaptację istniejących pomieszczeń na potrzeby nowej inwestycji. Wykonano nowe posadzki, zamontowano nową instalację wentylacyjną i klimatyzacyjną oraz zakupiono nowoczesną linię do produkcji batonów twarogowych o bardzo wysokiej wydajności.

czytaj więcej »

KZSM Zw. Rew.: Zmarł Stanisław Michalski długoletni Prezes Zarządu

Źródło: KZSM Zw. Rew.   Dodano: 2020-10-01 09:40:20

Jak podaje lakoniczny komunikat Związku zmarł Stanisław Michalski, który przez wiele lat piastował funkcję Prezesa Zarządu Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich Zw. Rew. w Warszawie. Jego pogrzeb odbędzie się 1 października w kościele parafialnym w Witanowicach o godz. 12.00.

czytaj więcej »

Kowalew-Dobrzyca (OSM): Plany rozwoju sprzedaży twarogów i serów smażonych

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-09-29 12:24:19

Mleczarnia w dalszym ciągu zamierza rozwijać produkcję i sprzedaż twarogów, serów smażonych i topionych, a rezygnować z wyrobów, których produkcja jest nierentowna. W minionym roku uruchomiono linię do pakowania, ważenia i etykietowania twarogu.

Spółdzielnia z Wielkopolski w 2019 r. uzyskała przychody ze sprzedaży, produktów, towarów i materiałów na poziomie 33,43 mln zł i stratę 798 tys. zł. Zrzeszała 245 członków i skupiła w ciągu całego roku 13,5 mln litrów. Dynamika skupu z roku na rok była ujemna (94,9%).

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Głuchów (OSM): Większa dynamika skupu przy dużym rozdrobnieniu

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-09-29 11:45:17

W 2019 r. Spółdzielnia skupiła 12,05 mln litrów mleka przy dynamice 104,9%. Jak podaje Zarząd mleczarni udział klasy ekstra w skupionym surowcu wyniósł 99,07%. Spółdzielnia skupowała surowiec według następującej struktury: 72 dostawców tj. 46,5% ogółu dostarczyło 6% mleka ogólnego skupu, 83 dostawców tj. 53,5% ogółu dostarczyło 94% skupu ogólnego. Mleczarnia zrealizowała w 2019 r. kilka ciekawych projektów inwestycyjnych w tym: instalacje fotowoltaiczne za 175 tys. zł, kocioł koagulacyjny, na który łączny nakład wyniósł blisko 400 tys. zł, oddano także do użytkowania dwukomorową maszynę pakującą za ponad 100 tys. zł, wyposażono kotłownię za około 850 tys. zł. wraz z budynkiem (285 tys. zł) oraz zainwestowano w układ wody lodowej z pompami ciepła za około 640 tys. zł.

czytaj więcej »

© sertop

Sertop: Czego chcą konsumenci?

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-09-29 10:23:54

– Patriotyzm konsumencki nabiera coraz większego znaczenia  i jest mocno wspierany ogólnopolskimi kampaniami promocyjnymi, co w bezpośredni sposób przekłada się na zawartość koszyka zakupowego – mówi Aneta Będkowska, Marketing Manager w Sertop. – Polacy coraz częściej zwracają uwagę na rodzimy charakter produktu i samej marki, a polski produkt stał się wyznacznikiem dobrego trendu, co dla nas – producenta serków topionych z polskim kapitałem i ponad 50-letnią tradycją ma ogromne znaczenie. Dziękujemy wszystkim za okazane zaufanie! – podkreśla Aneta Będkowska.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Danone: Po spadku w 2019 r. firma podniesie w 2020 r. wydatki inwestycyjne

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-09-25 09:37:35

Nakłady inwestycyjne poniesione w 2019 r. wyniosły 30 mln zł (w 2018 roku firma poniosła nakłady inwestycyjne w kwocie 35,8 mln zł). Jak przewiduje Danone planowane nakłady inwestycyjne na 2020 r. wyniosą 32,6 mln zł. Poniesione dotąd nakłady związane były z instalacją nowych linii produkcyjnych i pakujących oraz rozbudową procesów produkcyjnych. Spółka liczy, że zwiększenie roli innowacji i inwestycje w nowe procesy pozwolą spółce wykorzystać potencjał rynku krajowego i eksportu na rynki Środkowej Europy

W 2019 r. przychody Danone w Polsce ze sprzedaży produktów wyniosły 1,034 mld zł, a ze sprzedaży towarów i materiałów 277,64 tys. zł. Zysk netto wyniósł 107,55 mln zł.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Strzałkowo (SMU): Ambitne zadania inwestycyjne i handlowe na 2020 r.

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-09-24 11:47:10

Ostatni rok obrotowy zamknął się przychodami ogółem na poziomie 65,05 mln zł i zyskiem netto na poziomie 3,79 mln zł. Ta relacja to jeden z najlepszych wyników w branży mleczarskiej w Polsce. Zarząd uważa, że celem długofalowym Spółdzielni powinien być stały wzrost produkcji, zwłaszcza twarogów i masła oraz systematyczne rozszerzanie rynków zbytu na terenie Wielkopolski, Pomorza, Mazowsza i województw Kujawsko-Pomorskiego i Warmińsko-Mazurskiego. Jak twierdzi Zarząd podjęto działania zmierzające do pozyskania odbiorców również na Śląsku.

czytaj więcej »

Mlekovita jako pierwsza w branży uruchamia własny sklep internetowy www.sba.com.pl z produktami wysokobiałkowymi

Źródło: Grupa Mlekovita   Dodano: 2020-09-22 16:08:42

Grupa Mlekovita, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów lubiących aktywność fizyczną, otworzyła sklep internetowy, w którym można zaopatrzyć się w produkty bogate w białko. Działa on pod adresem www.sba.com.pl, a jego nazwa pochodzi od linii produktów Super Body Active. Dla klientów e-sklepu firma przygotowała atrakcyjne pakiety promocyjne, a także program lojalnościowy. Przyznawane za zamówienie punkty można zamieniać na vouchery i opłacać przy ich pomocy kolejne zakupy.

– Jako lider branży mleczarskiej Mlekovita wciąż dynamicznie się rozwija, w wielu aspektach. Nie tylko inwestujemy w nasze zakłady i linie produkcyjne, rozszerzamy nasz asortyment, ale także idziemy z duchem czasu i wprowadzamy nowe kanały sprzedaży. Z myślą o osobach profesjonalnie uprawiających sport, jak również amatorach, osobach aktywnych i dbających o zdrowy styl życia, otworzyliśmy sklep internetowy, w którym można znaleźć szeroką ofertę naszych wyrobów o wysokiej zawartości białka, m.in. z linii Super Body Active (SBA). Aktywność fizyczną należy bowiem wspierać zbilansowaną dietą bogatą w białko, a z naszych obserwacji wynika, że tego typu produktów klienci szukają właśnie przede wszystkim w internecie – mówi Dariusz Sapiński, Prezes Zarządu Grupy Mlekovita. – Nasza marka SBA została oparta na doświadczeniu i know-how firmy Mlekovita. Oferowane w sklepie produkty są innowacyjne, nowoczesne, a jednocześnie to efekt ponad 90-letniego doświadczenia w produkcji i dystrybucji wyrobów mleczarskich. Zdobywamy zaufanie klientów nie tylko w kraju, ale na całym świecie, każdego dnia oferując im możliwość zakupu smacznych, zdrowych i pożywnych produktów. Mlekovita to bowiem wiarygodny polski producent naturalnych koncentratów białek serwatkowych i jedyny polski producent WPC w wersji smakowej – sama produkuje i sprzedaje je docelowemu konsumentowi, do tej pory wykorzystując w tym celu sieć własnych hurtowni firmowych oraz sklepów Mlekovitka. A teraz ruszamy z nowym konałem sprzedaży – dodaje.

czytaj więcej »

Ryki (SM): Gouda i Edamski pozostają najważniejszymi serami w Polsce. Dyskonty odpowiadają za 25% rynku

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-09-18 14:44:37

Zdaniem przedstawicieli mleczarni Ryki (SM): – Sery żółte typu holenderskiego są na polskim rynku zdecydowanym liderem wśród serów dojrzewających. Sery te, z roku na rok zwiększają swoją sprzedaż. Najbardziej popularne sery typu holenderskiego to Gouda oraz Edamski. Na rynku polskim około 33% należy do Goudy, a 13% do sera Edamskiego.

Sery sprzedawane na stoiskach samoobsługowych cieszą się bardzo dużą popularnością ze względu na łatwość i szybkość zakupu, przy zachowaniu takiej samej jakości. Zmiana stylu życia konsumentów wpływa na kształtowanie się nowych preferencji, które powodują znaczne zainteresowanie właśnie tą kategorią produktów. To wpływa na wysoki poziom sprzedaży serów w dyskontach. W tego typu sklepach sprzedaje się tylko „konfekcja”, a dyskonty to obecnie aż 25% rynku sprzedaży sera. Wciąż jednak większą część rynku stanowią sery na wagę. Tradycyjna forma sprzedaży zapewnia konsumentowi znacznie większy wybór oraz częstsze promocje.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie
© forum mleczarskie

Czarnków (OSM): Stabilny skup mleka i lista inwestycji

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-09-18 14:10:33

Mleczarnia Czarnków (OSM) utrzymała w 2019 r. skup mleka, który wyniósł 67,5 mln litrów. Biorąc pod uwagę starzenie się społeczeństwa i dyskusyjną atrakcyjność zawodu hodowcy bydła mlecznego, sytuację utrzymania skupu należy uznać za sukces. Ceny jakie płaci mleczarnia są porównywane do średniej ceny dla całego kraju. Największy skup mleka mleczarnia zrealizowała w powiecie czarnkowsko-trzcianeckim, chodzieskim, pilskim i obornickim. Zmienia się struktura skupu: nastąpił 5% wzrost średniej rocznej dostawy per capita.

czytaj więcej »

Giżycko (OSM): Trudny, choć udany rok

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-09-18 13:50:28

Spółdzielnia w 2019 r. zrealizowała zarówno planowane inwestycje jak i zwiększyła produkcję wyrobów o dodatnim wskaźniku rentowności. Co istotne, spółdzielnia wykorzystuje moce przerobowe już w 100%. Było to możliwe dzięki zwiększonemu skupowi, który wzrósł z roku na rok o 9% do 281 mln litrów. Cały 2019 r. spółdzielnia Giżycko (OSM) zamknęła kwotą 550,2 mln zł przychodów. Większość swoich przychodów mleczarnia Giżycko (OSM) uzyskała z eksportu. Największe wzrosty produkcji zrealizowano w zakresie serów (+19%) i śmietany przerobowej (+16%).

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o. © 2008-2021
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel.: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij