Branża Mleczarska 100 Firm

Aktualności: kraj (wszystkich: 2595, strona 4 z 173)

tetra pak

Tetra Pak i Stora Enso łączą siły, by potroić możliwość recyklingu kartonów po płynnej żywności w Polsce

Źródło: Tetra Pak   Dodano: 2021-07-21 15:01:29

W ramach współpracy, która była poprzedzona kompleksowym studium wykonalności, w zakładzie produkcyjnym Stora Enso w Ostrołęce zostanie stworzona wielkoskalowa linia do rozwłókniania kartonów. Linia potroi roczną zdolność recyklingu zużytych kartonów po płynnej żywności w Polsce z 25 000 do 75 000 ton. Pozwoli to na recykling ich całego wolumenu w kraju, a także odzysk surowców z opakowań z innych państw, w tym Węgier, Słowacji, Czech.

Cała inwestycja wyniesie 29,1 mln euro. Stora Enso przeznaczy 17 mln euro na nową linię do rozwłókniania, która pozwoli odzyskiwać włókna celulozowe, podczas gdy Tetra Pak wraz z firmą Plastigram zainwestują łącznie 12,1 mln euro w budowę dodatkowej linii, która pozwoli na odzyskiwanie i osobny recykling polimerów oraz aluminium przy użyciu opatentowanej technologii separacji. Obie linie będą działać od początku 2023 r.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Kosów Lacki (OSM): Inwestycje w linie do pakowania i konfekcjonowania

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-07-21 13:19:37

Mleczarnia Kosów Lacki (OSM) podsumowała 2020 r. Pomimo zawirowań w handlu, szczególnie zagranicznym ale też wewnętrznym (gastronomia), do Spółdzielni w ramach realizowania kolejnego wniosku z dofinansowaniem ARiMR trafił szereg maszyn i kompletnych linii produkcyjnych. I tak zamontowano:

– analizator BacSomatic do jednoczesnego badania OLD i komórek somatycznych w mleku świeżym,

– wirówkę do mleka tzw. Baktofugę,

– linię do pakowania twarogu marki Ulma,

– linię do pakowania sera marki Ferrari,

– linię do konfekcjonowania sera marki Ulma,

– półautomatyczną solownię do załadunku i rozładunku świeżego sera.

czytaj więcej »

Milkeffekt zmienia logo

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-07-21 13:09:25

Milkeffekt to czeska firma produkująca sery u podnóża Beskidów. Specjalizuje się w produkcji tradycyjnych serów czeskich i słowackich. Od 2009 r. posiada uznawany na całym świecie certyfikat IFS (International Food Standard). Po długim czasie używania dotychczasowego logotypu, firma zdecydowała się na zmianę. Nowy znak graficzny łączy nowoczesny design i kształt tradycyjnych serów parzonych. Nowe logo będzie sukcesywnie zastępować stare na wszystkich opakowaniach.

czytaj więcej »

© łowicz (osm)

Łowicz (OSM); Konsumenci są mocno związani z produktami kupowanymi na co dzień

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-07-20 09:04:00

– W czasie pandemii tematyka produktów spożywczych mających „czysty skład”, walory smakowe i właściwości prozdrowotne zyskała na znaczeniu – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Anna Siuda, Kierownik Działu Marketingu mleczarni Łowicz (OSM). – Konsumenci poszukują „zdrowia” i odporności w produktach spożywczych. Są coraz bardziej świadomi występowania dobroczynnych prebiotyków w produktach nabiałowych, co pozwala dostarczać je organizmowi w naturalny sposób, a nie za pośrednictwem suplementów w postaci farmakologicznej. Produktem w ofercie Łowicz (OSM), z którego płynie bogactwo korzystnych kultur bakterii jest Kefir Kaukaski 1 l, który zawiera aż 11 starannie wyselekcjonowanych szczepów. Jest innowacyjny poprzez zastosowanie enzymu rozkładającego laktozę na błonnik GOS w trakcie procesu technologicznego produkcji.

czytaj więcej »

© sertop

Sertop: Polska firma – polska jakość

Źródło: Sertop   Dodano: 2021-07-19 12:50:20

Kilka dekad temu nazwa a może sformułowanie „produkt zagraniczny” kojarzyła się z dobrą jakością. – Teraz podobnie odbierane są polskie produkty za granicą – mówi Tomasz Kania Dyrektor ds. Handlowych w Sertop. – Które kraje szczególnie doceniają serki topione Sertop, firmy ze 100% polskim kapitałem? USA, Kanada, Izrael, Niemcy, Czechy, Słowacja, Rumunia, Bułgaria, to tylko przykłady państw stanowiących dla nas istotne rynki zbytu. Naszą ofertę dostosowaliśmy pod konkretne rynki, uwzględniające także kraje Bliskiego Wschodu. W chwili obecnej jesteśmy obecni np. w Izraelu i Iraku, w planach mamy wprowadzenie naszych wyrobów do Kataru oraz Iranu, stanowiących rozwojowy rynek z dużym potencjałem – dodaje Tomasz Kania.

czytaj więcej »

Moniecka mleczarnia zwiększa produkcję serów. Dokupi m.in. ziemię i agregat rozładunkowy sera

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-07-16 09:04:48

Zwiększenie produkcji serów w mleczarni Mońki (MSM) umożliwiał większy w 2020 r. o 1,5% skup surowca, który wyniósł 178,6 mln litrów mleka. Mleczarnia wyprodukowała 16 tys. ton serów świeżych i 15 tys. ton serów dojrzałych (odpowiednio +4 i +8,7%). Ograniczono o 75% produkcję serów topionych. O 8% wzrosła produkcja masła do 2,8 tys. ton.

Pod względem sprzedaży spółdzielnia może uważać 2020 r. za udany. Wartość sprzedaży produktów wyniosła 313 mln zł wobec 294,9 mln zł w 2019 r. Zysk netto wyniósł 6,69 mln zł i był zbliżony do wyniku za 2019 r.

Wartość sprzedaży serów wzrosła o 12%, a serwatki o 7,8%.

Zdaniem Zarządu wpływ na dodatni wynik miały głównie zwiększone ceny sprzedaży wyrobów. Ceny sera i mleka w proszku były wyższe w porównaniu z poprzednim rokiem, ceny masła, serwatki i śmietany przerzutowej wykazały tendencję malejącą.

czytaj więcej »

Porozumienie dla Mleczarstwa: Stanowisko ws programu Szklanka Mleka

Źródło: ZPPM   Dodano: 2021-07-15 15:32:38

W dniu 13 lipca br. organizacje tworzące „Porozumienie dla Mleczarstwa” przekazały do MRiRW swoje stanowisko wobec zaproponowanych przez Ministerstwo ewentualnych zmian w funkcjonowaniu „Programu dla szkół”. Mleczarze odnieśli się negatywnie do propozycji wyznaczania stawek pomocy za dostawy produktów do szkół w drodze przetargów. Możliwości dostaw produktów ekologicznych do szkół branża uznała za nierealne. Pomysł nałożenia na dostawców obowiązku realizacji towarzyszących Programowi działań edukacyjnych również nie spodobał się branży. Uznano, że zainteresowani dostawcy mogą włączać się w tego typu działania na zasadzie dobrowolności.

Organizacje mleczarskie, podzieliły się z MRiRW również uwagą natury ogólnej. Według przedstawicieli branży niektóre zmiany wprowadzane do Programu w związku z Pandemią COVID-19 miały negatywny wpływ na działalność niektórych dostawców uczestniczących w Programie. Przedstawiamy pełną treść listu Porozumienia dla Mleczarstwa do Ryszarda Bartosika, Sekretarza Stanu w MRiRW.

czytaj więcej »

© Polska Izba Mleka

Rośnie eksport do Chin polskiego mleka i produktów mleczarskich

Źródło: Polska Izba Mleka   Dodano: 2021-07-15 14:32:12

Jak wynika z danych Ministerstwa Finansów, w pierwszych czterech miesiącach 2021 r. wartość eksportu z Polski do Chin mleka i produktów mleczarskich wyniosła 53 mln euro. W tym czasie wartość eksportu z Polski produktów mleczarskich obejmujący kody CN 0401–0406, 2105 oraz wybrane produkty z pozycji CN 3501 wyniosła 852 mln euro (3,9 mld zł) i rok do roku była o około 8% wyższa.

Głównym odbiorcą polskich produktów mleczarskich jest rynek UE-27. W okresie styczeń-kwiecień 2021 roku udział tych krajów w wartości eksportu wyniósł 62%, a w przeliczeniu na pieniądze było to 531 mln euro. W porównaniu z takim samym okresem było to więcej o 9,5%.

czytaj więcej »

Danone w Polsce podsumował miniony rok. Sprzedaż niższa, zysk netto 31% w górę

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-07-15 11:39:25

Jak podaje spółka przychody ogółem za 2020 r. wyniosły 1,377 mld zł, z czego przychody ze sprzedaży produktów wyniosły 0,981 mld zł, a ze sprzedaży towarów i materiałów 0,286 mld zł. Koszty ogółem w 2020 r. wyniosły odpowiednio: 1,195 mld zł. W zakresie przychodów ze sprzedaży produktów nastąpił zatem lekki spadek, albowiem w 2019 r. Danone raportował kwotę 1,03 mld zł. Na poziomie przychodów ogółem nastąpił wzrost z 1,355 mld zł (w 2019 r.).

Wynik finansowy brutto za rok obrotowy kończący się 31 grudnia 2020 zamknął się zyskiem w wysokości 181,8 mln zł (w 2019 r. było to 144,7 mln zł), zaś wynik netto – zyskiem 140,7 mln zł (w 2019 r. 107,5 mln zł). Nakłady inwestycyjne w 2020 r. wyniosły 56 mln zł i dotyczyły instalacji nowych linii produkcyjnych i pakujących.

czytaj więcej »

Krasnystaw (OSM): Niewielki spadek przychodów i zysków za 2020 r.

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-07-14 11:53:28

Mleczarnia z Lubelszczyzny w 2020 r. uzyskała przychody ze sprzedaży produktów, materiałów i towarów na poziomie 363,15 mln zł, co stanowi niewielki 2% spadek w porównaniu do 2019 r. Z drugiej strony nieznacznie spadły koszty sprzedaży z 338,6 mln zł do 333,38 mln zł. Zysk netto wykazany przez Spółdzielnię w 2020 r. pokazuje 827 tys. zł (spadek o 31%). Co warte spostrzeżenia wzrosła wartość zrealizowanego eksportu z 4,03 do 4,41 mln zł. W związku z pandemią Spółdzielnia poniosła dodatkowe koszty w wysokości 286 tys. zł.

czytaj więcej »

© gmarciniak

Zmiany na stanowisku

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-07-14 10:51:31

Po ponad 15 latach pełnienia funkcji Dyrektora Ds. Sprzedaży i Marketingu w firmie Frąckowiak (ZPSiH), specjalizującej się w produkcji serów smażonych, ze stanowiska odchodzi Grzegorz Marciniak. Znany w branży nabiałowej i spożywczej menadżer (wcześniej Astra i Good Food), a także ekspert w handlu na rynku tradycyjnym i nowoczesnym FMCG, często wypowiadał się na łamach Forum Mleczarskiego Handel.

czytaj więcej »

© sertop

Sertop: Dobra jakość w dobrej cenie

Źródło: Sertop / PR Club   Dodano: 2021-07-14 09:25:29

– Kiedyś serek topiony kojarzył się z tanim produktem, a teraz przed wszystkim zwraca się uwagę na jego jakość, bo to właśnie na nią jest największe zapotrzebowanie wśród współczesnych konsumentów – mówi Aneta Będkowska Marketing Manager w Sertop. – Klienci nadal oczekują przystępnej ceny, ale baczniej niż kiedyś zwracają uwagę na użyte w produkcji surowce, które w przypadku firmy Sertop są starannie dobierane tak, aby końcowy produkt spełniał oczekiwania konsumentów także pod kątem ulubionych przez nich smaków, niezmiennych od kilkudziesięciu lat.

czytaj więcej »

Grupa Polmlek zmienia umowy skupu mleka

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-07-12 11:39:32

Rynek mleka nadal znajduje się pod baczną obserwacją Prezesa UOKiK. W ostatnim czasie zbadane zostały umowy stosowane w relacjach z dostawcami przez spółkę Polmlek, która jest jednym z największych w Polsce przetwórców mleka. Z informacji przekazanych przez tego przedsiębiorcę wynikało, że współpraca ze sporą częścią dostawców opiera się na umowach, których treść nie spełnia wymogów Prezesa UOKiK.

W stosowanym przez Polmlek wzorcu umownym zastrzeżenia Prezesa Urzędu budziły postanowienia w zakresie m.in. klauzuli wyłączności (konieczności zapewnienia spółce wyłączności dostaw wyprodukowanego mleka), sposobu ustalania ceny, braku regulacji dotyczących procedury badań jakości i możliwości weryfikacji ich wyników.

W wyniku interwencji spółka zobowiązała się do zmiany umów z dostawcami w ustalonym terminie. Dodatkowo Prezes UOKiK oczekiwał oparcia współpracy na nowych warunkach ze wszystkim dostawcami, nawet przed formalną zmianą kontraktów.

czytaj więcej »

© pim

Agnieszka Maliszewska przewodniczącą Komisji Zarządzającej Funduszem Promocji Mleka

Źródło: Polska Izba Mleka   Dodano: 2021-07-12 10:25:57

W siedzibie Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa w Warszawie odbyło się posiedzenie członków Komisji Zarządzającej Funduszu Promocji Mleka. W skład Komisji wchodzi dziewięciu członków, z których pięciu to ogólnokrajowe organizacje zrzeszające producentów mleka lub pierwsze podmioty skupujące mleko, trzech reprezentuje organizacje zrzeszające podmioty skupujące i zakłady prowadzące działalność w zakresie przetwórstwa mleka, natomiast dziewiątym członkiem jest osoba reprezentująca izby rolnicze.

czytaj więcej »

© auchan

Auchan rozszerza markę Pewni Dobrego

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-07-02 11:00:27

– Budowa odpowiedzialnej i wyjątkowej oferty to jeden z filarów strategii Auchan. Dynamiczny rozwój marki Pewni Dobrego i partnerskiej współpracy ze sprawdzonymi, lokalnymi dostawcami jest tego doskonałym przykładem. Nazwa marki najlepiej obrazuje to, czego konsumenci mogą spodziewać się sięgając po produkty opatrzone logo Pewni Dobrego – pewności, że będą dobre dla ich zdrowia, o świetnym smaku, wyprodukowane w poszanowaniu środowiska naturalnego i z dbałością o dobrostan zwierząt. Stale poszerzamy asortyment marki Pewni Dobrego, w przekonaniu, że jest ona odpowiedzią na nowe trendy i oczekiwania dzisiejszego konsumenta. Mamy nadzieję, że nasi klienci docenią jeszcze szerszy wybór produktów pod szyldem Pewni Dobrego, jaki przygotowaliśmy w ramach najnowszej oferty – powiedział Radosław Dac, dyrektor Produktów Auchan Retail Polska.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o. © 2008-2021
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel.: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij