Branża Mleczarska 100 Firm

Aktualności: kraj (wszystkich: 2489, strona 2 z 166)

© łowicz (osm)

Łowicz (OSM): Twarogi notują znaczącą tendencję wzrostową w okresach świątecznych i podczas dłuższych weekendów

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-04-06 11:20:54

– Twarogi private label pojawiające się w szerokiej i dużej dystrybucji dominują w opakowaniach – klinek, kostka, kubek, przez wzgląd na wytrzymałość opakowania, co jest bardzo ważne ze względów transportowych i logistycznych – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Iwona Grzybowska, Prezes Zarządu w mleczarni Łowicz (OSM). – Delikatniejsze opakowania typu pergamin, czy zmiennowagowa tacka stosowane są w sklepach niskopowierzchniowych, czy producenckich sklepach firmowych, gdzie klient może zakupić konkretną, interesującą go ilość produktu.

czytaj więcej »

© włoszczowa (osm)

Włoszczowa (OSM): Typowymi konsumentami napojów mleczarskich są ludzie młodzi, preferujący zdrowy tryb życia

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-04-06 10:53:45

– W ostatnich latach zauważalny jest znaczny wzrost spożycia mlek fermentowanych, szczególnie kefirów, maślanek i jogurtów pitnych – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Ryszard Pizior, Prezes w spółdzielni Włoszczowa (OSM). – Produkty te rewelacyjnie gaszą pragnienie, a przy tym dostarczają organizmowi niezbędne składniki odżywcze. Według danych statystycznych produkcja jogurtów naturalnych i innych rodzajów sfermentowanego lub zakwaszonego mleka bądź śmietany systematycznie rośnie. Dominujący udział w tej grupie produktów mają jogurty smakowe, których udział ilościowy w całej kategorii wynosi około 82%. Pod względem wartościowym udział jogurtów smakowych w całej kategorii jest większy i wynosi około 85%. Najpopularniejsze smaki to: truskawkowy, brzoskwiniowy i morelowy. Pod względem dystrybucji największy udział w sprzedaży jogurtów mają super- i hipermarkety z łącznym udziałem około 70%. Pozostałe 30% przypada na tradycyjne sklepy spożywcze. Pod względem opakowania dominują dwa opakowania 300 g i 400 g – około 25% udziału oraz opakowania do 150 g – około 50%.

czytaj więcej »

© tetra pak

Tetra Pak: Wybór odpowiednich linii do produkcji sera rzutuje na rentowność zakładu przez kolejne lata, a nawet dekady

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2021-04-02 10:18:51

– Zmieniające się warunki na rynkach, nowe trendy konsumentów, bieżąca sytuacja pandemiczna, to wszystko wpływa na decyzje inwestycyjne producentów żywności – mówi Forum Mleczarskiemu Biznes Joanna Majewska, Sales Expert Cheese w Tetra Pak. – Dotyczy to również producentów serów dojrzewających. Wybór odpowiednich urządzeń, a także kompletnych linii do produkcji sera, rzutuje coraz częściej na rentowność zakładów mleczarskich przez kolejne lata, a nawet dekady. Aby odnieść sukces, producenci muszą dążyć do kontroli kosztów produkcji, obniżenia całkowitego kosztu posiadania, zmniejszenia wpływu na środowisko, poprawiając przy tym jakość sera. Jak sprostać tym wyzwaniom? Mleko stanowi około 85% całkowitego kosztu podczas produkcji sera dojrzewającego. Skuteczne przetwarzanie surowca i wybór właściwych produktów dla konsumentów ma w dzisiejszych czasach ogromne znaczenie. Podążając za trendami staramy się przygotować rozwiązania dla naszych klientów odpowiadające tym potrzebom.

czytaj więcej »

Moniecka (SM): Przygotowywanie tradycyjnych potraw w domu stało się alternatywą dla jedzenia w restauracjach

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-03-31 12:04:04

– Polacy zdecydowanie zaczęli przyglądać się temu, co i jak jedzą. Zaczęliśmy czytać etykiety, wybierać zdrowsze produkty, a także odżywiać się bardziej świadomie – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Ewa Polińska, Ekspert w spółdzielni Mońki (MSM). – Tłuszcz mleczny jest najlepiej trawiony spośród pozostałych tłuszczów w naszym pożywieniu. Jest także zbilansowany pod względem różnorodności kwasów tłuszczowych. W efekcie znalazł stałe miejsce na liście zakupów w wielu gospodarstwach domowych. Niezwykle istotnym aspektem jest edukacja żywieniowa Polaków. To „tylko tyle”, ale i „aż tyle”. Mało kto zdaje sobie sprawę, że masło, oprócz tego, że nadaje smaku, posiada wiele cennych walorów – zawiera witaminy, które są rozpuszczalne w tłuszczach z grupy A, D, E, K.

czytaj więcej »

© grupa mlekovita

Mlekovita liderem w produkcji serów miękkich – rocznie wytwarza 42 tys. ton

Źródło: Grupa Mlekovita   Dodano: 2021-03-30 10:47:48

3,5 tys. ton – tyle serów miękkich wytwarzanych jest średnio każdego miesiąca we wszystkich zakładach Grupy Mlekovita. Taki wynik czyni firmę liderem w produkcji serów z tego segmentu. Konsumenci doceniają wysoką jakość serów miękkich, których bogaty asortyment pod marką Mlekovita obejmuje m.in. twarogi i twarożki, sery Favita, Mozzarella, Mascarpone czy sery pleśniowe.

Sery miękkie to kategoria, która cieszy się popularnością przez cały rok, ale znaczne tendencje wzrostowe notuje zwłaszcza w okresach świątecznych. Największa sprzedaż tradycyjnie odnotowywana jest w okresie poprzedzającym Wielkanoc, kiedy to klienci z myślą o świątecznych wypiekach częściej sięgają po twarogi sernikowe, a także po inne sery miękkie do przygotowania potraw na świąteczny stół.

czytaj więcej »

© hochland polska

Hochland ma strategię zrównoważonego rozwoju

Źródło: Hochland Polska   Dodano: 2021-03-29 09:25:19

Zrównoważony rozwój stanowi integralną część wszystkich obszarów funkcjonowania Hochland Polska. Osadzenie zrównoważonego rozwoju w strategii firmy gwarantuje, że jest to stała część kultury organizacyjnej, spójna z misją i kluczowymi wartościami całej grupy Hochland, a zapisane cele są wspólne dla całej organizacji, każdego pracownika Hochland Polska – niezależnie od jego miejsca pracy.

Realne działania, czyli strategia w praktyce

W dotychczasowej działalności Hochland zrealizował już szereg istotnych elementów z opracowanej strategii zrównoważonego rozwoju. Dokonano między innymi weryfikacji możliwości optymalizacji opakowań, dążąc do redukcji użytych surowców, w tym tworzyw sztucznych, czy papieru. W latach 2018-2019 dzięki optymalizacji opakowań oraz poprzez procesy inwestycyjne uzyskano redukcję tworzyw sztucznych o 110 ton/rok i papieru o 418 ton/rok, a w roku 2020 zmniejszono ilość wprowadzanego papieru o 46 ton.

czytaj więcej »

© grupa polmlek

Grupa Polmlek: Modernizujemy wszystkie linie masłowni w zakładzie w Grudziądzu

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-03-26 09:09:03

– W ofercie Grupy Polmlek można znaleźć masło ekstra, które charakteryzuje się doskonałym smakiem, delikatnym zapachem i kolorem – mówi Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu Grupy Polmlek. – Wspaniale smakuje ze świeżym, domowym pieczywem oraz jest idealne do wypieków, ciast czy kremów tortowych. Masło Polmlek Ekstra właśnie zyskało zupełnie nowe opakowanie, spójne z linią mlek i twarogów. W ostatnim czasie poszerzyliśmy ofertę o Eko masło ekstra Polmlek, którego gwarancję jakości potwierdza certyfikat rolnictwa ekologicznego.

czytaj więcej »

© optiflow

OptiFlow: Bezpieczeństwo w produkcji nabiału to wybór odpowiedniego zaworu

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-03-25 08:14:09

– Zakłady produkcyjne coraz częściej poświęcają dużo uwagi wyborowi odpowiedniego rozwiązania zaworów – mówi Forum Mleczarskiemu Biznes Jakub Stobiecki, Dyrektor Handlowy w OptiFlow. – Podstawowym kryterium jest wysoki poziom bezpieczeństwa produktu. Oprócz podstawowych wymagań w postaci zapewnienia odpowiednich certyfikatów poświadczających poziom higieniczności, coraz częściej są zainteresowani dokładnymi rozwiązaniami technicznymi, budową i funkcjonalnością. Często pytają, jak zachowa się dany zawór w przypadku sytuacji awaryjnej. Szczególnie ważne jest to w miejscach, gdzie niezbędne jest bezpieczne oddzielenie dwóch procesów, a więc typowej aplikacji dla zaworów mixproof. Przykładem występującej sytuacji awaryjnej jest wzrost ciśnienia, który może spowodować niekontrolowane podbicie grzybka i zmieszanie dwóch produktów lub też uniemożliwić otwarcie zaworu i dalsze prowadzenie procesu. Zawory Bardiani w takim wypadku zawsze wyposażone są w balansery górny oraz dolny, które powodują równoważenie sił działających na grzybek zaworu i zapewniają jego stabilność oraz możliwość kontynuowania pracy.

czytaj więcej »

© łowicz (osm)

Łowicz (OSM): Święta i długie weekendy to okazja do większej sprzedaży twarogów

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-03-24 09:09:42

– W okresie Świąt Wielkanocnych największą popularnością cieszą się: mleko UHT, masło ekstra, śmietanki UHT, śmietany świeże i oczywiście twarogi – zauważa Iwona Grzybowska, Prezes Zarządu w mleczarni Łowicz (OSM). – Kategoria twarogów Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Łowiczu jest bardzo bogata: twarogi typu klinek 250 g, kostka 200 g, twaróg półtłusty w batonie 500 g, twaróg półtłusty krajanka ok. 600 g, a także sernik domowy 1 kg. Twarogi typu klinek i kostka są dostępne w wersjach tłusty, półtłusty i chudy. Wersja półtłusta otrzymała znak krajowego systemu jakości żywności „Jakość Tradycja”, którego celem jest wyróżnianie tradycyjnych produktów żywnościowych wysokiej jakości.

czytaj więcej »

© tajfun polska

Tajfun Poland: Pompy dwuśrubowe stają się doskonałym wyborem dla procesu produkcyjnego

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2021-03-23 15:00:40

– Pompy produktowe stanowią kluczowy element każdej linii produkcyjnej, będąc w zasadzie ich „silnikiem” nadającym bieg całemu procesowi produkcyjnemu – mówi Forum Mleczarskiemu Biznes Stefan Lewkowski, Menadżer Techniczny w Tajfun Poland. – Wybór niewłaściwego rozwiązania może oznaczać poważne koszty wynikające ze spadku wydajności jak i jakości produktu. Sam zakup właściwej pompy jest dość kosztowny i należy robić to z rozwagą. Z uwagi na właściwości reologiczne masła, jego pompowanie może stanowić niemałe wyzwanie. Na rynku dostępnych jest kilka technologii pomp, głownie typu wyporowego, nadających się do tego niełatwego zadania.

czytaj więcej »

© hochland polska
© hochland polska

Hochland Polska z nową siedzibą w Poznaniu!

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-03-22 16:05:37

Zapowiadana w trzecim kwartale 2019 r. przeprowadzka głównych struktur biurowych Hochland Polska z Kaźmierza do Poznania stała się faktem. W marcu tego roku nowe biuro zostało oddane do dyspozycji pracowników, partnerów i kontrahentów firmy. Nowa lokalizacja biura Hochland Polska w kompleksie Business Garden przy ul. Pastelowej 12, w najbliższych latach będzie stanowić miejsce do pracy i rozwoju zawodowego pracowników.

Hochland Polska funkcjonuje na naszym rynku od ponad 25 lat i obecnie zatrudnia ponad 800 pracowników. Sympatia konsumentów do serów marki Hochland, Almette i Valbon, których Hochland Polska jest właścicielem, a tym samym dynamiczny rozwój firmy stał się powodem do otwarcia nowej lokalizacji biura firmy. W nowej przestrzeni w kompleksie Business Garden docelowo pracować będzie 70 osób. Choć w czasie pandemii praca ma wymiar hybrydowy, to nowa przestrzeń Hochland została stworzona z myślą nie tylko o dniu dzisiejszym, lecz także o przyszłości stale rozwijającej się firmy.

czytaj więcej »

© grupa polmlek

Grupa Polmlek: Pandemia sprzyja celebrowaniu posiłków

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-03-22 13:08:36

– W czasie pandemii mamy niewątpliwie więcej czasu na to, aby celebrować wspólne posiłki – mówi dodaje Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu Grupy Polmlek. – Zbliżające się święta Wielkanocne to czas, kiedy wyjątkowo starannie przygotowujemy tradycyjne potrawy i desery. Na wielkanocnym stole nie może zabraknąć sernika. W ofercie Grupy Polmlek mamy szereg twarogów idealnych do wypieków, począwszy od twarogów formowanych do mielenia, ale bez których niektórzy nie wyobrażają sobie tradycyjnego sernika, aż po twarogi sernikowe w wiaderkach, niewymagające mielenia.

czytaj więcej »

© wrzosek (fhu)

Wrzosek (FHU): To są święta sernikowe

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-03-19 12:15:34

– Święta Wielkiej Nocy są bez wątpienia jednym z okresów, w którym wyraźnie odnotowujemy wzrost sprzedaży naszych twarogów – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Aneta Wrzosek, Właściciel firmy Wrzosek (FH). – Nie bez powodu krąży powiedzenie, że święta Wielkanocne to „święta sernikowe”. W związku z czym, dużo wcześniej planujemy produkcję oraz sprzedaż. Zdajemy sobie sprawę, iż epidemia nie pozwoli na nam na wyjazdy. Święta spędzimy tradycyjnie, w domu w rodzinnym gronie. Na świątecznym stole nie może zabraknąć sernika czy paschy.

czytaj więcej »

© mlekpol (sm)

Mlekpol (SM): Z wyprzedzeniem planujemy produkcję i dystrybucję na Wielkanoc

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-03-18 08:59:48

– Polacy więcej czasu spędzają w domu przygotowując samodzielnie posiłki. W okresie świątecznym odnotowujemy wzrosty, szczególnie w grupie produktów wykorzystywanych do pieczenia i gotowania – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu w Mlekpol (SM). – Bazując na wiedzy i doświadczeniu, Mlekpol z wyprzedzeniem planuje produkcję i dystrybucję swoich wyrobów w okresie zwiększonego zapotrzebowania rynku. Święta Wielkanocne w tym roku znów będą nieco inne niż zazwyczaj, nie oznacza to jednak, że na naszych stołach zabraknie tradycyjnych potraw. Wręcz przeciwnie – jest to czas, który chcemy spędzać z rodziną i naszymi najbliższymi, delektując się wspólnie przygotowanymi daniami i wypiekami.

czytaj więcej »

© koło (osm)

Koło (OSM): Ogromny skok produkcji i sprzedaży masła

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-03-17 08:57:03

– Masło ekstra to sztandarowy produkt Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Kole – podkreśla w rozmowie z Forum Mleczarskim Handel Karolina Mikołajczyk, Dyrektor Handlu i Eksportu w mleczarni Koło (OSM). – Oferujemy je w klasycznej kostce 200 g oraz tradycyjnej osełce 300 g. Po krótkotrwałym odwrocie klientów na rzecz margaryny, znów widzimy rosnące zainteresowanie masłem. Szerokie analizy wyników badań wytrącają argumenty przeciwnikom masła potwierdzając, że jest to wartościowy tłuszcz zawierający niezbędne dla organizmu człowieka witaminy A, D, E i K, minerały oraz kwas linolowy. Poza tym masło w Polsce ma bogatą tradycję jako produkt naturalny, o prostym składzie, a takich właśnie coraz częściej klienci poszukują.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o. © 2008-2021
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel.: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij