Aktualności Polska wszystkich: 3 383

Strona 1 z 170
© tomasz paczos, kancelaria senatu
Polska
Senacka Komisja Rolnictwa w Mlekpolu
© tomasz paczos, kancelaria senatu

Znaczenie województwa podlaskiego dla polskiej branży mleczarskiej, trudne kwestie związane z Zielonym Ładem, wymiana handlowa z Ukrainą czy dumping stosowany przez dyskonty – to tylko niewielka część zagadnień poruszonych podczas spotkania z Wiceministrem Rolnictwa i Rozwoju Wsi Stefanem Krajewskim, które odbyło się 11 kwietnia 2024 r. w siedzibie mleczarni Mlekpol (SM) w Grajewie. Debata, między innymi z udziałem prezesów i przewodniczących rad nadzorczych podlaskich spółdzielni mleczarskich oraz dostawców mleka, przebiegła w ramach wyjazdowego posiedzenia senackiej komisji rolnictwa i rozwoju wsi.

pokaż
© alima-bis
Polska
Wdrożenie produktu high-protein możliwe dzięki wysokiej technice
© alima-bis

– Obserwowany coraz większy udział artykułów mleczarskich wpisujących się w trendy „czysta etykieta” czy „wysoka zawartość białka” jest efektem wysokiego poziomu, do jakiego doszło przez lata polskie mleczarstwo – powiedziała Forum Mleczarskiemu Biznes Aleksandra Olech, Project Manager Alima-Bis Food Processing Technology. – Większość zakładów korzysta z najnowszych rozwiązań technologicznych, w których to technologie membranowe stanowią istotne znaczenie. W przemyśle mleczarskim filtracje membranowe powszechnie wykorzystuje się do oczyszczania, frakcjonowania i zagęszczania różnych składników, zarówno w mleku, jak i w serwatce. Obecnie stanowią już nieodłączny element wyposażenia linii w zakładach tej branży. 

pokaż
© grupa mlekovita
Polska
Prezes Mlekovity wskazał kluczowe czynniki pobudzenia popytu
© grupa mlekovita

Polskie mleczarstwo znalazło się w trudnej sytuacji rynkowej której konsekwencją może być likwidacja gospodarstw produkujących mleko, gdyż przy obecnej presji cenowej ze strony rynku zakłady przetwórcze nie są w stanie pokryć ceną skupu surowca rentowności gospodarstw rolnych. Rozwiązaniem tych trudności do natychmiastowego wprowadzenia są: przywrócenie zerowego podatku VAT na produkty mleczarskie, wprowadzenie dopłat do eksportu produktów mleczarskich z uwagi na bardzo silną złotówkę oraz likwidacja Funduszu Ochrony Rolnictwa.

pokaż
© zppm
Polska
ZPPM proponuje zjednoczyć organizacje mleczarskie
© zppm

Władze ZPPM wystosowały do KZSM Zw. Rew. propozycję utworzenia jednej, silnej organizacji mleczarskiej. Poniżej przytaczamy jej tekst:

„Szanowni Państwo, Członkowie i Władze Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich!

W związku ze zmianami, jakie zachodzą we władzach Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich, pojawia się niepowtarzalna okazja do ukształtowania na nowo reprezentacji polskiego mleczarstwa.

pokaż
© tetra pak
Polska
Kartony już w recyklomatach
© tetra pak

W ramach wspólnego pilotażu realizowanego w partnerstwie przez Auchan, Remondis oraz Tetra Pak, w dwóch marketach Auchan w Łodzi stanęły nowoczesne automaty kaucyjne, które oprócz opakowań ze szkła, plastiku i metalu przyjmują także kartony po żywności płynnej. Projekt pokazuje, że zbiórka szerokiej gamy opakowań po żywności w ramach spójnego systemu kaucyjnego pozwoli stworzyć gospodarkę obiegu zamkniętego i zrealizować cele zbiórki oraz recyklingu dla tego rodzaju opakowań. Pilotaż będzie kontynuowany w wybranych marketach Auchan w Łodzi przez kolejnych 12 miesięcy.

pokaż
© temar (pph)
Polska
Współczesny konsument poszukuje rozmaitości kulinarnych
© temar (pph)

– W letnie dni nasza codzienna dieta zmienia się ze względu na dostępność świeżych sezonowych warzyw i owoców. Również z uwagi na wyższą temperaturę poszukujemy lekkich dań, które dostarczą nam energii bez zbędnego obciążania – powiedziała Forum Mleczarskiemu Handel Agata Sowa, Marketing Manager w Temar (PPH). – Dlatego tak często wybieramy sery jako dodatek do letnich potraw. Coraz większa świadomość na temat dobrze zbilansowanej diety wpływa na wybory zakupowe. Sery są źródłem białka oraz wapnia, a także wspaniale wzbogacają smak sałatek i innych dań.

pokaż
© sertop
Polska
Półka produktów wysokobiałkowych rozwija się. Nabiał przoduje
© sertop

– Dzisiaj szczególnie młodzi ludzie coraz bardziej zainteresowani są zdrową dietą i zdrowym stylem życia – powiedział Forum Mleczarskiemu Tomasz Szmyt, Dyrektor ds. Sprzedaży w Sertop. – To oni mają największy wpływ na zmiany w sklepowych półkach i na decyzje produktowe podejmowane przez producentów. Nie zapominajmy również o pozostałych grupach konsumenckich, które w coraz większym stopniu poszukują produktów, które będą korelowały z ich potrzebą zdrowego trybu życia. 

pokaż
© mlekpol (sm)
Polska
Po produkty wysokoproteinowe sięgają nie tylko aktywni
© mlekpol (sm)

– Wbrew obiegowej opinii produkty wysokobiałkowe to odpowiedź nie tylko na potrzeby sportowców czy osób aktywnych fizycznie, ale przede wszystkim ludzi na pierwszym miejscu stawiających dbanie o siebie poprzez zdrowe odżywianie, bez względu na wiek i poziom aktywności – powiedział Forum Mleczarskiemu Piotr Jankowski, Dyrektor Wydziału Handlu Mlekpol (SM). – Na przykład jogurty o wyższej zawartości białka to wartościowy posiłek, który można wrzucić do plecaka czy torebki i zjeść gdziekolwiek – w szkole, w biurze, w trasie czy po treningu. Co ważne, wyroby proteinowe dają uczucie sytości na dłużej, co jest istotne dla współczesnych konsumentów, którym nierzadko w ciągu dnia brakuje czasu na jedzenie. Poszukują oni wtedy szybkiej, a jednocześnie zdrowej przekąski, która doda im energii do dalszego działania.

pokaż
© euroser dairy group
Polska
Sezon grillowy zasysa 60% rocznego wolumenu marki Grikios
© euroser dairy group

– Sezon grillowy to dla Polaków ulubiony okres w roku ze względu na możliwość spędzenia czasu na świeżym powietrzu wraz z rodziną i znajomymi przy pysznym jedzeniu – powiedziała Forum Mleczarskiemu Paulina Westerby, Brand Manager w Euroser Dairy Group. – Te preferencje istotnie wpływają na dynamiczny wzrost sprzedaży serów sałatkowych w sezonie, podczas którego osiągane jest nawet 60% rocznego wolumenu obrotu marki Grikios. Kategoria serów do sałatek rozwija się na skutek rosnącej świadomości konsumentów korzyści wynikających z właściwego odżywiania.

pokaż
© forum mleczarskie
Unia Europejska
Stagnacja cen „commodities” w Europie
© forum mleczarskie

Przegląd najważniejszych wydarzeń według cotygodniowego raportu Komisji Europejskiej
• ceny masła w UE: 563 €/100 kg, -0,1% w ciągu ostatnich 4 tygodni;
• ceny OMP w UE: 239 €/100 kg, -2,9% w ciągu ostatnich 4 tygodni;
• ceny PMP w UE: 355€/100 kg, -1,0% w ciągu ostatnich 4 tygodni;
• ceny cheddara w UE: 388 €/100kg, -0,1% w ciągu ostatnich 4 tygodni;

pokaż
© forum mleczarskie
Polska
Wiesław Żebrowski na czele KZSM Zw. Rew
© forum mleczarskie

Jak podaje KZSM Zw. Rew. od 3 kwietnia br. związek będzie reprezentowany przez p.o. Prezesa Zarządu Wiesława Żebrowskiego i Zastępcę Prezesa Zarządu Stanisława Wieczorka. Waldemar Broś na mocy uchwały z dnia 03.04.2024 r. Rady Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich Związku Rewizyjnego w Warszawie został odwołany z funkcji Prezesa Zarządu i z tą chwilą nie reprezentuje KZSM Zw. Rew.

pokaż
© grupa mlekovita
Polska
Favita niekwestionowanym liderem rynku serów sałatkowych
© grupa mlekovita

Ser Favita jest najlepiej rozpoznawaną wśród konsumentów marką w kategorii serów sałatkowo-kanapkowych. Trzy dekady jego produkcji to kolejne rekordy sprzedaży. Tradycja wyrobu sera Favita sięga 1994 r., kiedy uruchomiono produkcję sera sałatkowo-kanapkowego. Wytwarzany przez Mlekovitę od 30 lat produkt już od momentu pojawienia się na rynku zyskał ponadprzeciętną sympatię i uznanie konsumentów. 

pokaż
© forum mleczarskie
Polska
Nowy Zarząd mleczarni Koło (OSM)
© forum mleczarskie

We wtorek, 26 marca 2024 r., odbyło się posiedzenie Rady Nadzorczej Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Kole. Członkowie Rady podczas obrad wybrali nowy Zarząd Spółdzielni. Prezesem Zarządu został Tadeusz Malczyk (dotychczasowy zastępca), a Zastępcą Prezesa – Karolina Mikołajczyk (dotychczasowa Dyrektor ds. Handlu i Eksportu). 

pokaż
© forum mleczarskie
Polska
Ryszard Masalski odwołany
© forum mleczarskie

Prezes Zarządu mleczarni Maluta Nowy Dwór Gdański (OSM) decyzją Rady Nadzorczej został odwołany – dowiedziało się Forum Mleczarskie. Ryszard Masalski ma 73 lata. Przez wiele lat był aktywnym przedstawicielem branży mleczarskiej działającym na rzecz wzmocnienia spółdzielczości i pozycji zakładów mleczarskich w łańcuchu dostaw oraz krytykiem silnej pozycji sieci handlowych względem mniejszych podmiotów mleczarskich. 

pokaż
Polska
Nowe opakowania produktów mleczarskich pomagają chronić środowisko

– Polskie mleczarnie zaczynają już zmniejszać gramaturę opakowań – ich tarę – zauważyła dr hab. inż. Justyna Żulewska, profesor Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. – Takie „pocienienie” ich, pozwala zredukować ilość folii w opakowaniu nawet o 30%, a tym samym chronić środowisko naturalne.

Modyfikacja opakowań wynika z konieczności dostosowania się do zmieniających się przepisów. 

pokaż
© grupa mlekovita
Polska
Wypasione ze wzrastającą dynamiką sprzedaży
© grupa mlekovita

– Niezwykle satysfakcjonujący jest fakt, że nasze marki produktowe cieszą się niesłabnącym zaufaniem Polaków. To, że spośród dostępnych marek mleka najchętniej wybierają mleko Wypasione i Polskie oraz że są one dla nich numerem jeden, świadczy tylko o tym, że przyjęta strategia rozwoju marki jest skuteczna i są to najbardziej znane brandy – powiedział Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.

pokaż
© włoszczowa (osm)
Polska
Włoszczowa (OSM) zmniejszyła emisję CO2
© włoszczowa (osm)

Zapytaliśmy Ryszarda Piziora, Prezesa Zarządu mleczarni Włoszczowa (OSM) o problematykę cen energii, ochrony środowiska oraz szansę podniesienia się rynku w 2024 r.

– Na razie koszty energii nie są wyższe od tych z zeszłego roku. Mało tego, już od ponad roku pracuje nasza trigeneracja, czyli źródło energii elektrycznej i chłodu technologicznego. Produkujemy około 7000 MW energii rocznie, a ciepłem odpadowym chłodzimy wodę lodową. Ta inwestycja świetnie się sprawdza, była to też pierwsza w mleczarstwie trigeneracja oparta na gazie LNG. Dzięki tej instalacji zmniejszyliśmy emisję dwutlenku węgla o 7 tys. ton rocznie.

pokaż
© łowicz (osm)
Polska
Zdecydowaliśmy się ograniczyć produkcję wegańską
© łowicz (osm)

– OSM Łowicz jako pierwsza, polska firma mleczarska w 2020 r. wdrożyła na rynek markę wegańską Bez Deka Mleka, w ofercie której znalazły się alternatywny produktów mlecznych – powiedziała Iwona Grzybowska, Prezes Zarządu mleczarni Łowicz (OSM). – Po udanym sukcesie wdrożenia marki do sieci nastąpiło gwałtowne zalanie rynku produktami konkurencyjnymi, polskimi i zagranicznymi. Z ogólnodostępnych danych wynika, że w Polsce jest ok. 10% osób deklarujących dietę wegetariańską i ok. 6% deklarujących dietę wegańską, czyli stosunkowo niewiele w porównaniu do skali oferowanych produktów.

pokaż
© grupa mlekovita
Polska
Mlekovita znów wyłożyła na inwestycje 100 mln zł
© grupa mlekovita

16 marca 2024 roku odbyło się Zebranie Przedstawicieli Członków Spółdzielni Mleczarskiej Mlekovita, podczas którego Prezes Zarządu Dariusz Sapiński przedstawił sprawozdanie z działalności firmy wraz z pozytywnymi wynikami roku 2023. Mlekovita zakończyła kolejny rok swojej działalności, wzmacniając pozycję rynkową, zwiększając skalę działalności i finalizując kolejne inwestycje. Znacząco rozwinęła również swoją ofertę asortymentową.

pokaż
© włoszczowa (osm)
Polska
Rośnie sprzedaż twarogów i inwestycje we Włoszczowie
© włoszczowa (osm)

Zapytaliśmy Ryszarda Piziora, Prezesa Zarządu mleczarni Włoszczowa (OSM) o to, jak wygląda obecnie struktura sprzedaży włoszczowskich produktów i który z serów najlepiej poradził sobie z widocznym w 2023 r. zachwianiem popytu na nabiał? 

– Jesteśmy kojarzeni przede wszystkim z serem Włoszczowskim typu ementaler i twarogiem na sernik w kilogramowym wiaderku – odpowiedział Ryszard Pizior. – To nasze sztandarowe, bardzo mocne produkty. Ser Włoszczowski typu szwajcarskiego jest oferowany w bloku i w plastrach. Wolumen sprzedaży bloków utrzymał się rok do roku. Natomiast poziom sprzedaży plastrów był zdecydowanie wyższy niż rok wcześniej.

pokaż
Strona 1 z 170