Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności: kraj - przetwórcy (strona 12 z 15)

© hortimex

Hortimex Plus: Trend „Free from” impulsem do rozwoju nowych produktów

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2017-10-20 20:45:08

– Od ponad 50 lat obserwujemy na świecie sukcesywny wzrost występowania alergii pokarmowych. Problem ten dotyczy zarówno dzieci, jak i dorosłych – mówi Forum Mleczarskiemu Biznes Karolina Kurzawa, Menedżer Rozwoju Produktu w firmie Hortimex Plus. – Osoby dotknięte schorzeniami na podłożu alergicznym szukają produktów, które spełnią ich potrzeby żywieniowe. Wolne od laktozy lub glutenu, to hasła, które coraz częściej spotykamy na etykietach produktów spożywczych, w tym na produktach nabiałowych. Żywność tego typu znajduje się w kręgu zainteresowania osób prowadzących zdrowy i aktywny tryb życia. Rezygnują one świadomie ze spożywania alergenów, podążając za modą na diety typu „free from”. Producenci wychodząc naprzeciw tym wymaganiom, projektują produkty wolne od alergenów.

czytaj więcej »

© fm

KZSM Zw. Rew i KSM interweniują w MRiRW ws zapasów OMP

Źródło: KZSM Zw. Rew.   Dodano: 2017-10-20 20:32:40

Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich Zw. Rew. (KZSM Zw. Rew.) i Krajowe Stowarzyszanie Mleczarzy wystosowały pismo do Krzysztofa Jurgiela, Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie złej sytuacji na rynku odtłuszczonego mleka w proszku. Organizacje reprezentujące branżę mleczarską uważają, że najpilniejszą obecnie sprawą jest doprowadzenie do redukcji zapasów mleka w proszku – zwłaszcza tego najstarszego. Ponadto KZSM Zw. Rew. i KSM proponują również inne szczegółowe działania w tej sprawie m.in. skierowanie na pasze lub dopłaty w celu przetworzenia na kazeinę i twaróg, ewentualnie dopuszczenie do przetargu na upłynnienie zapasów poza krajami UE.

czytaj więcej »

© hochland polska

Hochland Polska: Producenci żywności mają szczególną rolę do spełnienia

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2017-10-13 09:22:28

– Twarogi tradycyjne kierowane są przede wszystkim do konsumenta masowego. Rynek ten rozwija się w ostatnim okresie głównie w kierunku produktów najwyższej jakości, praktycznie zapakowanych, jednym słowem coraz bardziej wygodnych dla potencjalnego konsumenta – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska.

czytaj więcej »

© euroser

Euroser Dairy Group: Konsumenci chętnie eksperymentują

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2017-10-12 20:11:29

– Udział serów twardych z dodatkami sukcesywnie się zwiększa w kategorii, natomiast nie dorównuje cały czas sprzedaży serów bez dodatków – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Magdalena Lewalska, Research & Development Manager w Euroser Dairy Group. – Niemniej jednak na rynku jest bardzo dużo propozycji w szczególności serów Gouda z dodatkami smakowymi. Zainteresowaniem głównie cieszą się sery z ziołami i warzywami, a także takie o ciekawej kolorystyce.

czytaj więcej »

© hochland polska

Hochland Polska: 25% konsumentów serów pleśniowych to osoby zamożne

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2017-09-24 17:19:39

– Największym zainteresowaniem kupców, wśród serów pleśniowych, cieszy się Camembert, który jest największym segmentem serów pleśniowych i w największym stopniu przyczynia się do ich wzrostu – mówi Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska. – Zimą konsumenci jakby chętniej sięgają po sery pleśniowe, jednak najważniejsze jest dostosowanie oferty do potrzeb konsumentów. Tutaj pomocne jest zarządzanie półką, na które składają się dwa istotne elementy: techniki eksponowania i warunki przechowywania.

czytaj więcej »

© mawos

Mawos: Optymalizacja coraz istotniejsza w zarządzaniu produkcją

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2017-09-24 16:30:02

– Bardzo istotnym zagadnieniem, coraz częściej pojawiającym się w przemyśle mleczarskim jest kontrola i optymalizacja wydajności ciągów pakujących – mówi Forum Mleczarskiemu Biznes Marcin Zalasa, Współwłaściciel oraz Członek Rady Nadzorczej firmy Mawos. – Mamy tu do czynienia ze zrozumieniem zagadnień takich jak: dostępność linii – minimalizacja awarii, wydajność – maksymalizacja prędkości pakowania oraz jakość, czyli minimalizacja odpadów. Narzędziem do monitorowania powyższych są tzw. wskaźniki OEE, stanowiące o całkowitym wykorzystaniu wyposażenia.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Sierpień 2017: Ceny mleka w górę

Dodano: 2017-09-22 15:39:21

Według Głównego Urzędu Statystycznego cena skupu mleka w sierpniu 2017 roku wyniosła 139,70 zł/1 hl i była wyższa o 33,2% niż w sierpniu 2016 r. i o 3,5% od ceny wypłaconej w lipcu 2017 r.

czytaj więcej »

© mlekpol (sm)

Mlekpol (SM): Nie można zapomnieć o twarogach bezlaktozowych w ofercie sklepu

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2017-09-12 17:26:06

– Naturalne, tradycyjne, regionalne – takie wyroby mleczarskie cieszą się największym powodzeniem wśród konsumentów. Najważniejsza jest jakość, czyli przede wszystkim naturalny skład i smak – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Ewa Gromadzka, Kierownik Marketingu w Mlekpol (SM). – Nie bez znaczenia jest także cena i wygoda użycia produktu. Istotnym czynnikiem przy wyborze twarogu jest również możliwość wyboru wariantu tłuszczowego. Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol spełnia te oczekiwania.

czytaj więcej »

© piaski (osm)

Piaski (OSM): Handlowcom zależy na dostarczaniu klientom najlepszych twarogów

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2017-09-07 14:22:22

– Oferta twarogów na sklepowych półkach jest tak duża, że wybór najlepszego z nich może być dla konsumentów nie lada wyzwaniem. Konsumenci zwracają uwagę na jego smak, zapach oraz właściwości odżywcze – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Mirosław Domański, Prezes Zarządu w Piaski (OSM). – Prawdziwy, tradycyjny twaróg wytwarzany jest z wysokiej jakości mleka. Wyróżnia się jednolitą barwą. W zależności od procesu produkcji może mieć konsystencję kremową lub grudkowatą – proces produkcji kwasowo-podpuszczkowy lub kwasowy. Dla klientów duże znaczenie ma również to, czy produkt jest wytwarzany tradycyjnie i czy nie zawiera konserwantów i ulepszaczy. Coraz częściej zwracają także uwagę na opakowanie twarogu, które poza funkcją ochronną powinno ułatwiać przechowywanie i użytkowanie produktu.

czytaj więcej »

© mlekpol (sm)

Mlekpol (SM): Nasz udział w segmencie śmietanek rośnie

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2017-09-07 14:18:52

– Śmietanki UHT należą do rozwijającego się segmentu o wysokim potencjale wzrostu. Powodem jest wszechstronność użycia produktu, wygoda jego zastosowania, a także uniwersalność – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Ewa Gromadzka, Kierownik Marketingu w Mlekpol (SM). – Śmietanki są już nie tylko dodatkiem do kawy. Coraz częściej stają się nieodzownym kremowym akcentem w zupach, sosach i deserach. Na wzrost konsumpcji wpływa również konsekwentnie budowana świadomość dobroczynnych właściwości śmietanki, wśród konsumentów.

czytaj więcej »

© fmh

Rada Nadzorcza Spółki Lacpol żegna Kazimierza Łosia, wieloletniego Prezesa Zarządu firmyLacpol

Źródło: Rada Nadzorcza Lacpol   Dodano: 2017-09-05 14:22:48

Z ogromnym bólem przyjęliśmy wiadomość o śmierci
Pana dr inż. Kazimierza Łosia, Prezesa PHZ SM Lacpol Sp. z o.o.
Od 1959 roku nieprzerwanie pracującego dla branży mleczarskiej.
W osobie Zmarłego żegnamy gorliwego i zaangażowanego w życie polskiego mleczarstwa człowieka sumienia i prawości życiowych działań, koleżeńskiego, uczynnego człowieka.

czytaj więcej »

Interwencja PIM w UOKiK

Źródło: Forum Mleczarskie za PIM   Dodano: 2017-09-01 14:33:40

PIM zwróciła się do UOKiK o wyjaśnienie działań Urzędu, który 21 sierpnia zażądał od 15 firm mleczarskich skanów umów z dostawcami w ramach prowadzenia działań wynikających z ustawy o nieuczciwym wykorzystywaniu przewagi kontraktowej. Urząd dał na to zaledwie 14 dni. Ustawa miała za zadanie przeciwdziałać wymuszaniu przez sieci handlowe swojej pozycji w łańcuchu dostaw. Jak się jednak okazuje, pierwsi do wyjaśnień są pociągani mleczarze. Agnieszka Maliszewska, Dyrektor Biura PIM w przesłanym piśmie do Prezesa UOKiK zwróciła uwagę na szeroki zakres informacji (za 3 lata) ze wszystkimi dostawcami. PIM odbiera też pismo UOKiK jako atak na branżę i próbę odwrócenia uwagi od rzeczywistego problemu jakim są praktyki sieci handlowych.

czytaj więcej »

© fmh

Rośnie spożycie nabiału w Polsce

Źródło: Credit Agricole   Dodano: 2017-09-01 10:06:08

Według najnowszego biuletynu banku Credit Agricole śledzącego dane GUS na uwagę zasługują dane dotyczące nabiału. GUS własnie ogłosił dane o spożyciu niektórych artykułów konsumpcyjnych na mieszkańca w 2016 r. Są to dane bilansowe, które obejmują roczne spożycie w gospodarstwach domowych, gastronomii oraz w placówkach żywienia zbiorowego. Szczególnie interesujące są dane nt. spożycia mleka (+4,2% do 222 l) oraz masła (+4,4% do 4,7 kg).
Historycznie spożycie masła w Polsce spadało wraz ze wzrostem jego ceny. W efekcie, biorąc pod uwagę jego obecne rekordowe ceny można oczekiwać, że spożycie masła w 2017 r. znacząco się obniży - wskazuje bank.

czytaj więcej »

© euroser

Euroser Dairy Group: Konsumenci coraz bardziej otwarci na sery kozie

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2017-08-25 16:12:34

– W ostatnim czasie obserwujemy na rynku dynamiczny wzrost całej kategorii serów kozich – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Magdalena Lewalska, Research & Development Manager w Euroser Dairy Group. – Niesłabnącą popularnością od kilku lat cieszą się sery kozie dojrzewające i twarogowe. Nowe trendy pokazują, że polscy konsumenci są zainteresowani również serami kozimi z dodatkami, jak zioła, warzywa, czy owoce.

czytaj więcej »

© mlekpol (sm)

Mlekpol (SM): Musimy przebić się przez szum informacyjno-reklamowy marek produktów, które powołują się na wątpliwe wartości prozdrowotne.

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2017-08-21 10:10:19

– Silną markę tworzy co najmniej kilka czynników. Najważniejszym jest powtarzalna, wysoka jakość produktów sygnowanych danym godłem. Bardzo istotna jest również przemyślana i konsekwentna polityka handlowo-marketingowa – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Ewa Gromadzka, Kierownik Marketingu w Mlekpol (SM). – Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol ma silne marki, bo bez wątpienia spełnia te warunki. To nie jest łatwe w przypadku branży mleczarskiej, gdzie produkt należy do grupy tych najbardziej wrażliwych. Naszą flagową marką jest oczywiście Łaciate. Od początku jej istnienia, czyli od 22 lat, w strategii marketingowej postawiliśmy na opowiedzenie pewnej historii i wywołanie emocji. To działa. Dziś 96% konsumentów zna markę Łaciate. Blisko 80% z nich twierdzi, że jest najlepsza na rynku, a 55% konsumentów kupuje produkty Łaciate regularnie. Dane mówią same za siebie.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25