Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności: kraj - przetwórcy (strona 1 z 16)

Garwolin (OSM) rozwija proszkownię mleka

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-04-03 15:14:19

– Inwestycja w zakresie proszkowni mleka pozwala zagospodarować nadwyżki mleka, ostatnie modyfikacje umożliwiają poszerzenie gamy produkowanych proszków mlecznych – mówi Forum Mleczarskiemu Robert Kuchnio, Prezes ds. Technicznych w mleczarni Garwolin (OSM). Proszkownia pozwala teraz wytwarzać odtłuszczone mleko w proszku, odtłuszczone mleko instant, pełne mleko w proszku i pełne mleko instant. Jak dowiadujemy się u źródła, obecna wydajność dobowa proszkowni wynosi 160 tys. l.

czytaj więcej »

© hochland polska

Hochland się dzieli! Pomoc od Hochland w czasie walki z epidemią

Źródło: Hochland Polska   Dodano: 2020-04-03 14:58:31

Epidemia koronawirusa postawiła nas w obliczu zupełnie nowych wyzwań. Ta sytuacja stwarza komplikacje i trudności dla wszystkich – służby zdrowia, firm, konsumentów. W tym wyjątkowym, niełatwym czasie, Hochland Polska podejmuje działania na wielu płaszczyznach, dzięki którym skutecznie wspomaga tych szczególnie potrzebujących pomocy. Firma przekazała darowiznę na ogólnopolską zbiórkę Fundacji Siepomaga, przeznaczoną na walkę z COVID-19. Konkretne wsparcie Hochland kieruje również do swoich dostawców mleka – rodzinnych gospodarstw w całej Polsce.

Od początku sytuacji kryzysowej w firmie działa Zespół Koordynacji Działań Ochronnych, zajmujący się wszystkimi aspektami zabezpieczeń przed zagrożeniem koronawirusem. Głównym celem działań jest ochrona zdrowia pracowników oraz utrzymywanie zdolności do funkcjonowania firmy, a co za tym idzie ciągłości zaopatrzenia polskich rodzin w podstawowe produkty spożywcze. – Zdajemy sobie sprawę z ważnej misji społecznej pełnionej przez sektor spożywczy w Polsce, w tym także przez Hochland Polska, którego głównym zadaniem jest zapewnienie ciągłości dostaw produktów dla ludności, tym bardziej w sytuacji kryzysowej– mówi Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska. – Robimy wszystko co w naszej mocy, aby dostępność naszych serów była maksymalna.

czytaj więcej »

ROTR (SM) do sprzedaży w częściach

Źródło: rypin-cry.pl   Dodano: 2020-04-02 11:43:51

Pomimo zorganizowania czterech przetargów nie udało się dotąd znaleźć kupca na rypińską mleczarnię w całości. Nie ma chętnych. Dlatego rada wierzycieli podjęła decyzję o zbyciu składników majątku oddzielnie, w pakietach, z wolnej ręki po cenach zdefiniowanych przez biegłego sądowego.

czytaj więcej »

Piątnica (OSM) rozbudowuje zakład w Ostrołęce

Źródło: Tygodnik Ostrołęcki   Dodano: 2020-03-31 11:20:33

Mleczarnia Piątnica (OSM) planuje w ramach tegorocznych inwestycji rozbudować magazyn produktów mleczarskich. Odciąży on magazyn w Piątnicy. W Ostrołęce powstaną łącznie trzy typy magazynów: klasyczny, następnie magazyn wysokiego składowania i magazyn do konfekcjonowania. Pierwszy zostanie oddany w najbliższych miesiącach, dwa kolejne w ciągu najbliższych lat.

czytaj więcej »

Jędrzejowska SM sprzedana

Źródło: echodnia.eu   Dodano: 2020-03-26 10:33:38

Spółdzielnia powstała w 1903 r. i została postawiona w stan likwidacji 12 grudnia 2019 r. Od tego czasu trwały poszukiwania inwestora. W dniu 12 marca Jędrzejowską Spółdzielnię Mleczarską z siedzibą w Wodzisławiu nabyła firma Mezzo One należąca do Pawła Szostaka. Zakład nadal ma prowadzić produkcję mleczarską – pisze portal echodnia.eu. Wśród wyrobów mają pojawić się produkty regionalne.

Władze samorządowe deklarują chęć pomocy i zwolnienie zakładu z podatku od nieruchomości w całości lub części.

czytaj więcej »

© mlekpol (sm)/v5

Łaciate w nowej kampanii na 25-lecie najbardziej rozpoznawanej marki mleka w Polsce

Źródło: Mlekpol (SM)/V5   Dodano: 2020-03-20 15:20:24

– Mleko Łaciate jest najbardziej znanym i najczęściej nagradzanym produktem w swojej kategorii. Ponad 20 nagród w ostatnich 5 latach i kilkanaście dla samej marki potwierdzają, że Mlekpol posiada w swojej ofercie wyjątkowy produkt. Łaciate to dla wielu z nas pierwsze mleko UHT, które dokładnie 25 lat temu pojawiło się na rynku w naszym kraju. Jubileusz jest doskonałą okazją, żeby podkreślić najważniejsze wartości związane i kojarzone z Łaciatym – bliskość domu, natury, swojskość i naturalne pochodzenie – mówi Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu mleczarni Mlekpol (SM) w Grajewie. – Powinniśmy pamiętać, że Łaciate to marka z humorem, lubiana przez konsumentów i budząca pozytywne skojarzenia, stąd nasz pomysł na jubileuszową kampanię – dodaje Małgorzata Cebelińska.

czytaj więcej »

© mlekpol (sm)

Mlekpol (SM): Polacy coraz częściej doceniają sery o intensywnym smaku

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-03-17 09:07:09

– Coraz chętniej sięgamy po sery podpuszczkowe, potocznie zwane serami żółtymi – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu w Mlekpol (SM). – Polacy zaczęli odkrywać ich bogactwo i eksperymentować z nowymi smakami. Można powiedzieć, że uczymy się serów, sposobów na ich spożywanie oraz zastosowania w kuchni. Coraz częściej potrafimy docenić intensywny smak i aromat wynikający z długiego i tradycyjnego dojrzewania, jak w serze Gouda i Ementaler pod marką Senator czy sera twardego Jantar. Chętnie sięgamy też po smakowe odmiany swoich ulubionych gatunków serów – w ten trend doskonale wpisuje się gouda z pieprzem i z ziołami z Mlekpolu.

czytaj więcej »

© grupa polmlek

Grupa Polmlek: Wdrażamy desery wegańskie Nutri Vege

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-03-15 13:35:50

– Desery mleczne to kategoria, która w ostatnim okresie dość mocno ewoluuje – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu w Grupie Polmlek. – Z jednej strony wciąż dużym zainteresowaniem cieszą się klasyczne desery typu Poezja Lux, który niezmiennie jest liderem w kategorii puddingów i wciąż ma duże grono odbiorców. Z drugiej strony konsumenci coraz częściej poszukują nowości, alternatywnych rozwiązań, nieoczywistych, oryginalnych połączeń i egzotycznych smaków. Aby zaspokoić oczekiwania obu grup, właśnie wprowadzamy na rynek dwa nowe smaki deseru Poezja Lux: toffi i waniliowy, w których aksamitny budyń przykryty jest puszystą pianką z bitej śmietany, a dla tych, którzy poszukują nowości, mamy propozycję deserów alternatywnych Nutri Vege. To produkty w 100% wegańskie, na bazie miazgi kokosowej, z dodatkiem owoców. Tę kategorię będziemy rozwijać o kolejne smaki i kompozycje dodatków. Udział produktów wegańskich na rynku stale rośnie.

czytaj więcej »

© torpol

Torpol: Wdrażamy technologię produkcji nowych wyrobów

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2020-03-15 13:19:07

– Urządzenia do pakowania, poszukiwane przez producentów produktów mlecznych proszkowych w Europie i w Polsce, to szerokie zagadnienie – mówi Forum Mleczarskiemu Biznes Monika Lipska, Dyrektor Rozwoju i Handlu w firmie Torpol. – Branża mleczarska kieruje się bezpieczeństwem produktu, co jest oczywiste z punktu widzenia konsumenta. Firma Torpol przez 30 lat gromadziła doświadczenia produkcyjne, śledziła trendy technologiczne, uczestniczyła w wielu branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, co uwrażliwiło ją na wszystkie sygnały i konkretne oczekiwania producentów żywności. Znając kierunek rozwoju przedsiębiorstw partnerskich nieustannie stawiamy na wysoki poziom innowacji technologicznej naszych urządzeń. Dysponujemy zautomatyzowanym parkiem maszynowym, ekstruderem do produkcji folii oraz wielokolorową, nowoczesną drukarnią fleksograficzną z centralnym cylindrem.

czytaj więcej »

© łowicz (osm)
© łowicz (osm)

Ruszyła kampania informacyjno-promocyjna Łódzka Marka Mleka

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-03-06 15:44:36

Pod patronatem Marszałka Województwa Łódzkiego, ruszyła akcja „Łódzka Marka Mleka”, skierowana do mieszkańców województwa łódzkiego. Akcja ma na celu zwrócenie uwagi na zalety mleka i jego przetworów, kreowanie właściwych nawyków żywieniowych oraz zwiększenie bezpieczeństwa zdrowotnego społeczeństwa. Projekt, finansowany ze środków Funduszu Promocji Mleka, realizuje Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich (KZSM ZR) we współpracy z Łódzką Koleją Aglomeracyjną. W kampanię zaangażowały się mleczarnie z województwa łódzkiego, które podjęły współpracę w celu promocji swoich wyrobów.

czytaj więcej »

© tetra pak

Tetra Pak wspomoże klientów zainteresowanych produktami fermentowanymi pochodzenia roślinnego

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2020-03-05 09:00:19

– Firma Tetra Pak ma ponad 45 lat doświadczenia w zakresie technologii związanych z mlecznymi produktami fermentowanymi – mówi Paweł Karendys, Dyrektor Działu Inżynierii Procesowej w firmie Tetra Pak. – Dotyczy to zarówno tradycyjnych jogurtów, jak i jogurtów typu greckiego, skyr, ayran, leban, rjażenka, kefirów i innych produktów z tej kategorii. Technologie te związane są zarówno z produktami, które należy przechowywać w lodówce, ale także z tymi, które mogą być przechowywane temperaturze pokojowej. Zapewniamy rozwiązania, które są ekonomiczne, a jednocześnie wygodne dla konsumenta. Dzięki temu może on zdecydować, czy wybiera jogurt w tradycyjnym opakowaniu, który jest przeznaczony do konsumpcji łyżeczką, czy pitną przekąskę typu on the go.

czytaj więcej »

© fresh logistics

Fresh Logistics: nowe rozwiązania logistyczne

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-03-04 08:02:31

Fresh Logistics Polska buduje logistykę w duchu paperless poprzez wdrożenie i propagowanie rozwiązania Order-2-Cash (O2C). Jest to rozwiązanie wykorzystujące szereg globalnych standardów organizacji GS1 do usprawnienia fizycznych przepływów towarowych i towarzyszących im informacji – zaczynając od elektronicznego złożenia zamówienia, poprzez zaawizowanie dostawy, potwierdzenie jej przyjęcia, na automatycznym zaksięgowaniu płatności kończąc.

czytaj więcej »

© tvp info

TVP Info pisze o nowotworach powodowanych przez picie mleka

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-03-03 14:49:10

Jak pisze portal TVP Info: „Kobiety pijące już jedną szklankę mleka dziennie mają o połowę większe ryzyko rozwoju raka piersi” Portal powołuje się na badania Uniwersytetu Loma. Portal podaje że „nawet umiarkowane spożycie mleka może zwiększyć zagrożenie kobiet rakiem piersi nawet o 80 proc.”

Oprócz tego TVP Info informuje, że: „… dane pokazują widoczny spadek zagrożenia związany z zamianą mleka krowiego na sojowe. Wskazuje to na możliwość, iż napoje zastępujące mleko mogą być optymalnym rozwiązaniem.”

czytaj więcej »

© torpol

Torpol świętuje 30-lecie działalności produkcyjnej

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2020-02-27 09:59:00

W tym roku spółka Torpol świętuje 30-lecie działalności produkcyjnej. Flagowym produktem firmy są funkcjonalne worki papierowe, wielowarstwowe z wkładką LDPE i wbudowanym systemem „Z-fold” dedykowane branży mleczarskiej. Stale rosnąca sprzedaż wyrobów spółki w kraju i za granicą, powiększające się grono zadowolonych odbiorców, stabilna sytuacja finansowa, podejmowanie wyzwań inwestycyjnych i technologicznych, związanych z wdrażaniem innowacji produktowych zostały zauważone i docenione przez niezależną wywiadownię Bisnode Polska i redakcję miesięcznika Forbes.

Na zdjęciu: Joanna Wysocka-Żemajtys, Główna Księgowa; Monika Lipska, Dyrektor Rozwoju i Handlu; Aleksandra Lendo-Więch, Kierownik Działu Handlowego i Dariusz Lipski, Prezes Zarządu w Torpol

czytaj więcej »

© hortimex

Hortimex: 80% klientów postrzega cukier jako zły składnik żywności

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2020-02-27 09:11:45

– Rosnąca świadomość konsumentów sprawia, że uważniej czytają etykiety i zwracają większą uwagę na produkty o prozdrowotnych właściwościach – mówi Forum Mleczarskiemu Biznes Marek Dobosz, Menedżer Produktu w firmie Hortimex. – Produkty fermentowane są lekkostrawne, odżywcze oraz wspierają odporność, dzięki właściwościom probiotycznym, jednak bardzo duża konkurencja wymaga wyróżnienia się na rynku użytymi składnikami funkcjonalnymi, odczuciami sensorycznymi lub atrakcyjnym ekologicznym opakowaniem. Konsument poszukuje produktu „ready-to-go” zastępującego pełnowartościowy posiłek skierowany do danej grupy docelowej.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25