Branża Mleczarska 100 Firm

Aktualności: kraj - przetwórcy (strona 1 z 25)

Polska Izba Mleka o rynku nigeryjskim

Źródło: Polska Izba Mleka   Dodano: 2021-04-22 16:16:08

Polska Izba Mleka we współpracy z Ambasadą Rzeczypospolitej Polskiej w Abudży, Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Polską Agencją Inwestycji i Handlu w dniu 22 kwietnia 2021 r. zorganizowała konferencję online pt. „Sektor Mleczarski w Nigerii”.W konferencji, oprócz przedstawicieli Ambasady RP, MRiRW, PAIH, uczestniczyli prezesi największych polskich spółdzielni mleczarskich, firm z branży mleczarskiej, przedstawiciele ARiMR, KOWR oraz wiele innych osób.Roczna konsumpcja mleka w Nigerii: 1,3 mld l. Wartość importu produktów mlecznych do Nigerii to między 1,2 a 1,5 mld USD, lokalna produkcja mleka: 526 tys. litrów rocznie zapotrzebowanie: 1,2 miliona litrów rocznie. Ponad 95% wszystkich rolników w Nigerii jest nomadami i koncentruje się bardziej na produkcji mięsa niż mleka, a aż 60% produktów mlecznych pochodzi z importu.

czytaj więcej »

© grupa polmlek

Grupa Polmlek kładzie nacisk na produkty bio z eurolistkiem

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-04-21 13:00:34

– Wiosna w pełni, pora więc na lżejszą dietę i korzystanie z dobrodziejstw natur – mówi Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu Grupy Polmlek. – Polmlek w swojej ofercie ma naturalne, tradycyjne produkty fermentowane, teraz również w wersji eko. Kefiry i maślanki to naturalne probiotyki, mające bardzo dobroczynny wpływ na odporność organizmu – zwraca uwagę nasza rozmówczyni – Korzystnie oddziałują na mikroflorę bakteryjną zasiedlającą układ pokarmowy człowieka. W przypadku produktów fermentowanych należy pamiętać o dobroczynnym działaniu lecytyny, która jest zawarta w maślance, a która wspiera prawidłowe działanie układu nerwowego i poprawia pamięć. W procesie fermentacji naturalnemu rozkładowi ulega cukier mleczny – laktoza, dlatego produkty fermentowane są bezpiecznym źródłem łatwo przyswajalnego białka i wapnia również dla osób nietolerujących laktozy.

czytaj więcej »

© tetra pak

Tetra Pak ogłasza cel stworzenia najbardziej zrównoważonego opakowania na żywność

Źródło: Tetra Pak   Dodano: 2021-04-21 10:51:57

Firma Tetra Pak, światowy lider w zakresie przetwarzania i pakowania żywności, ogłasza start kampanii „Wybierz naturę. Wybierz karton”. Jej celem jest przedstawienie dążeń firmy do stworzenia neutralnego klimatycznie opakowania, które będzie w całości wykonane z materiałów odnawialnych lub pochodzących z recyklingu.

Opakowania na żywność odgrywają kluczową rolę w zapewnianiu bezpiecznej żywności ludziom na całym świecie. Jednocześnie mają one wpływ na klimat. Światowa populacja wciąż rośnie – prognozy mówią, że do 2050 r. zapotrzebowanie na żywność zwiększy się o 70%. Z tego powodu musimy znaleźć rozwiązanie opakowaniowe, które umożliwi dostępność żywności bez konieczności zużywania zasobów planety.

czytaj więcej »

© tetra pak

Tetra Pak powołuje Lyndsey Loyden-Edwards na stanowisko Dyrektora Zarządzającego na Europę Wschodnią

Źródło: Tetra Pak   Dodano: 2021-04-16 09:16:05

Firma Tetra Pak, światowy lider w zakresie przetwarzania i pakowania żywności, powołała Lyndsey Loyden-Edwards na stanowisko Dyrektora Zarządzającego na Europę Wschodnią, zastępując Guillaume’a Latourrette’a, który odszedł z firmy pod koniec marca.

Lyndsey Loyden-Edwards posiada ponad 15-letnie doświadczenie w zarządzaniu sprzedażą i marketingiem w sektorze opakowań i handlu detalicznego. Do firmy Tetra Pak dołączyła w 2018 r. w roli Dyrektora ds. Kluczowych Klientów na Wielką Brytanię i Irlandię. W tym czasie pełniła również funkcję członka zarządu ReCarton UK i Stowarzyszenia na Rzecz Kartonów do Płynnej Żywności i Środowiska (ACE, The Alliance of Beverage Cartons and the Environment), kierując programem zrównoważonego rozwoju branży opakowaniowej w Wielkiej Brytanii.

czytaj więcej »

Mlekovita formalnie przejmie Kaliską Spółdzielczą Grupę Producentów Mleka

Źródło: UOKiK   Dodano: 2021-04-15 14:18:24

Jak podaje UOKiK koncentracja będzie polegać na połączeniu Spółdzielni Mleczarskiej Mlekovita w Wysokiem Mazowieckiem z Kaliską Spółdzielczą Grupą Producentów Mleka w Kaliszu. Spółdzielnią przejmującą będzie Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita w Wysokiem Mazowieckiem, a spółdzielnią przejmowaną Kaliska Spółdzielcza Grupa Producentów Mleczka w Kaliszu. Po koncentracji będzie istniał jeden przedsiębiorca – Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita w Wysokiem Mazowieckiem – informuje UOKiK.

Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita sprawuje kontrolę nad dwoma podmiotami prawa handlowego: - Freskovita Spółka z o.o. i Mlekovita Spółka Akcyjna w Morągu. Obszary terytorialnych działalności uczestników koncentracji to w przypadku SM Mlekovita – cały kraj, zaś w KSGPM głównie województwo wielkopolskie i fragmentarycznie w małym zakresie województwo łódzkie.

czytaj więcej »

© grupa mlekovita

Grupa Mlekovita odnotowała 10-krotny wzrost zainteresowania żywnością funkcjonalną

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-04-13 16:08:02

Produkty mleczne odgrywają istotną rolę w diecie każdego człowieka, także we wspieraniu funkcjonowania układu odpornościowego. Zawierają bowiem wiele ważnych składników odżywczych, m.in. najwyższej jakości białko i wapń, witaminy, makro- i mikroelementy. Tylko w ostatnim roku Mlekovita odnotowała znaczny wzrost zainteresowania produktami funkcjonalnymi, o bardzo wysokich naturalnych wartościach odżywczych.

Mlekovita w swoim portfolio posiada najszerszy asortyment produktów wykazujących prozdrowotny wpływ na organizm. Jednocześnie dotrzymuje kroku bieżącym trendom w rozwoju produktów funkcjonalnych i wspiera edukację w zakresie zdrowego odżywiania, wskazując na korzyści dla zdrowia wynikające z codziennego spożywania nabiału. Wśród produktów, które można zaliczyć do żywności funkcjonalnej, zarówno konwencjonalnej, jak i wzbogacanej, pod marką Mlekovita można znaleźć m.in.: produkty bez laktozy, produkty fermentowane (wspomagające funkcjonowanie przewodu pokarmowego i układu odpornościowego), produkty wysokobiałkowe – dla osób aktywnych fizycznie i wymagających diety bogatej w białko.

czytaj więcej »

© grupa polmlek

Grupa Polmlek: Silnie komunikujemy walory naszych produktów linii EKO

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-04-10 11:17:24

– Rok 2021 upływa w Polmleku pod znakiem EKO – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu Grupy Polmlek. – W styczniu wystartowaliśmy z kampanią Eko Mozzarelli i Eko Masła. Kolej na produkty świeże, które można zobaczyć w wiosennej kampanii. Jesienią powrócimy z silną komunikacją kolejnych produktów linii EKO.

Żeby można było nazwać produkt ekologicznym, muszą być spełnione bardzo restrykcyjne wymagania na każdym etapie produkcji. Począwszy od najwyższej jakości pasz lub wypasania krów na naturalnych pastwiskach, dbanie o ich naturalny rytm życia oraz ogólny dobrostan, unikanie pestycydów i antybiotyków, poprzez produkcję w ściśle określonych warunkach aż po troskę o jak najkrótsze łańcuchy dostaw i minimalizację śladu węglowego.

czytaj więcej »

© włoszczowa (osm)

Włoszczowa (OSM): Typowymi konsumentami napojów mleczarskich są ludzie młodzi, preferujący zdrowy tryb życia

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-04-06 10:53:45

– W ostatnich latach zauważalny jest znaczny wzrost spożycia mlek fermentowanych, szczególnie kefirów, maślanek i jogurtów pitnych – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Ryszard Pizior, Prezes w spółdzielni Włoszczowa (OSM). – Produkty te rewelacyjnie gaszą pragnienie, a przy tym dostarczają organizmowi niezbędne składniki odżywcze. Według danych statystycznych produkcja jogurtów naturalnych i innych rodzajów sfermentowanego lub zakwaszonego mleka bądź śmietany systematycznie rośnie. Dominujący udział w tej grupie produktów mają jogurty smakowe, których udział ilościowy w całej kategorii wynosi około 82%. Pod względem wartościowym udział jogurtów smakowych w całej kategorii jest większy i wynosi około 85%. Najpopularniejsze smaki to: truskawkowy, brzoskwiniowy i morelowy. Pod względem dystrybucji największy udział w sprzedaży jogurtów mają super- i hipermarkety z łącznym udziałem około 70%. Pozostałe 30% przypada na tradycyjne sklepy spożywcze. Pod względem opakowania dominują dwa opakowania 300 g i 400 g – około 25% udziału oraz opakowania do 150 g – około 50%.

czytaj więcej »

© tetra pak

Tetra Pak: Wybór odpowiednich linii do produkcji sera rzutuje na rentowność zakładu przez kolejne lata, a nawet dekady

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2021-04-02 10:18:51

– Zmieniające się warunki na rynkach, nowe trendy konsumentów, bieżąca sytuacja pandemiczna, to wszystko wpływa na decyzje inwestycyjne producentów żywności – mówi Forum Mleczarskiemu Biznes Joanna Majewska, Sales Expert Cheese w Tetra Pak. – Dotyczy to również producentów serów dojrzewających. Wybór odpowiednich urządzeń, a także kompletnych linii do produkcji sera, rzutuje coraz częściej na rentowność zakładów mleczarskich przez kolejne lata, a nawet dekady. Aby odnieść sukces, producenci muszą dążyć do kontroli kosztów produkcji, obniżenia całkowitego kosztu posiadania, zmniejszenia wpływu na środowisko, poprawiając przy tym jakość sera. Jak sprostać tym wyzwaniom? Mleko stanowi około 85% całkowitego kosztu podczas produkcji sera dojrzewającego. Skuteczne przetwarzanie surowca i wybór właściwych produktów dla konsumentów ma w dzisiejszych czasach ogromne znaczenie. Podążając za trendami staramy się przygotować rozwiązania dla naszych klientów odpowiadające tym potrzebom.

czytaj więcej »

© grupa mlekovita

Mlekovita liderem w produkcji serów miękkich – rocznie wytwarza 42 tys. ton

Źródło: Grupa Mlekovita   Dodano: 2021-03-30 10:47:48

3,5 tys. ton – tyle serów miękkich wytwarzanych jest średnio każdego miesiąca we wszystkich zakładach Grupy Mlekovita. Taki wynik czyni firmę liderem w produkcji serów z tego segmentu. Konsumenci doceniają wysoką jakość serów miękkich, których bogaty asortyment pod marką Mlekovita obejmuje m.in. twarogi i twarożki, sery Favita, Mozzarella, Mascarpone czy sery pleśniowe.

Sery miękkie to kategoria, która cieszy się popularnością przez cały rok, ale znaczne tendencje wzrostowe notuje zwłaszcza w okresach świątecznych. Największa sprzedaż tradycyjnie odnotowywana jest w okresie poprzedzającym Wielkanoc, kiedy to klienci z myślą o świątecznych wypiekach częściej sięgają po twarogi sernikowe, a także po inne sery miękkie do przygotowania potraw na świąteczny stół.

czytaj więcej »

© hochland polska

Hochland ma strategię zrównoważonego rozwoju

Źródło: Hochland Polska   Dodano: 2021-03-29 09:25:19

Zrównoważony rozwój stanowi integralną część wszystkich obszarów funkcjonowania Hochland Polska. Osadzenie zrównoważonego rozwoju w strategii firmy gwarantuje, że jest to stała część kultury organizacyjnej, spójna z misją i kluczowymi wartościami całej grupy Hochland, a zapisane cele są wspólne dla całej organizacji, każdego pracownika Hochland Polska – niezależnie od jego miejsca pracy.

Realne działania, czyli strategia w praktyce

W dotychczasowej działalności Hochland zrealizował już szereg istotnych elementów z opracowanej strategii zrównoważonego rozwoju. Dokonano między innymi weryfikacji możliwości optymalizacji opakowań, dążąc do redukcji użytych surowców, w tym tworzyw sztucznych, czy papieru. W latach 2018-2019 dzięki optymalizacji opakowań oraz poprzez procesy inwestycyjne uzyskano redukcję tworzyw sztucznych o 110 ton/rok i papieru o 418 ton/rok, a w roku 2020 zmniejszono ilość wprowadzanego papieru o 46 ton.

czytaj więcej »

© grupa polmlek

Grupa Polmlek: Modernizujemy wszystkie linie masłowni w zakładzie w Grudziądzu

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-03-26 09:09:03

– W ofercie Grupy Polmlek można znaleźć masło ekstra, które charakteryzuje się doskonałym smakiem, delikatnym zapachem i kolorem – mówi Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu Grupy Polmlek. – Wspaniale smakuje ze świeżym, domowym pieczywem oraz jest idealne do wypieków, ciast czy kremów tortowych. Masło Polmlek Ekstra właśnie zyskało zupełnie nowe opakowanie, spójne z linią mlek i twarogów. W ostatnim czasie poszerzyliśmy ofertę o Eko masło ekstra Polmlek, którego gwarancję jakości potwierdza certyfikat rolnictwa ekologicznego.

czytaj więcej »

© optiflow

OptiFlow: Bezpieczeństwo w produkcji nabiału to wybór odpowiedniego zaworu

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-03-25 08:14:09

– Zakłady produkcyjne coraz częściej poświęcają dużo uwagi wyborowi odpowiedniego rozwiązania zaworów – mówi Forum Mleczarskiemu Biznes Jakub Stobiecki, Dyrektor Handlowy w OptiFlow. – Podstawowym kryterium jest wysoki poziom bezpieczeństwa produktu. Oprócz podstawowych wymagań w postaci zapewnienia odpowiednich certyfikatów poświadczających poziom higieniczności, coraz częściej są zainteresowani dokładnymi rozwiązaniami technicznymi, budową i funkcjonalnością. Często pytają, jak zachowa się dany zawór w przypadku sytuacji awaryjnej. Szczególnie ważne jest to w miejscach, gdzie niezbędne jest bezpieczne oddzielenie dwóch procesów, a więc typowej aplikacji dla zaworów mixproof. Przykładem występującej sytuacji awaryjnej jest wzrost ciśnienia, który może spowodować niekontrolowane podbicie grzybka i zmieszanie dwóch produktów lub też uniemożliwić otwarcie zaworu i dalsze prowadzenie procesu. Zawory Bardiani w takim wypadku zawsze wyposażone są w balansery górny oraz dolny, które powodują równoważenie sił działających na grzybek zaworu i zapewniają jego stabilność oraz możliwość kontynuowania pracy.

czytaj więcej »

© tajfun polska

Tajfun Poland: Pompy dwuśrubowe stają się doskonałym wyborem dla procesu produkcyjnego

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2021-03-23 15:00:40

– Pompy produktowe stanowią kluczowy element każdej linii produkcyjnej, będąc w zasadzie ich „silnikiem” nadającym bieg całemu procesowi produkcyjnemu – mówi Forum Mleczarskiemu Biznes Stefan Lewkowski, Menadżer Techniczny w Tajfun Poland. – Wybór niewłaściwego rozwiązania może oznaczać poważne koszty wynikające ze spadku wydajności jak i jakości produktu. Sam zakup właściwej pompy jest dość kosztowny i należy robić to z rozwagą. Z uwagi na właściwości reologiczne masła, jego pompowanie może stanowić niemałe wyzwanie. Na rynku dostępnych jest kilka technologii pomp, głownie typu wyporowego, nadających się do tego niełatwego zadania.

czytaj więcej »

© hochland polska
© hochland polska

Hochland Polska z nową siedzibą w Poznaniu!

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-03-22 16:05:37

Zapowiadana w trzecim kwartale 2019 r. przeprowadzka głównych struktur biurowych Hochland Polska z Kaźmierza do Poznania stała się faktem. W marcu tego roku nowe biuro zostało oddane do dyspozycji pracowników, partnerów i kontrahentów firmy. Nowa lokalizacja biura Hochland Polska w kompleksie Business Garden przy ul. Pastelowej 12, w najbliższych latach będzie stanowić miejsce do pracy i rozwoju zawodowego pracowników.

Hochland Polska funkcjonuje na naszym rynku od ponad 25 lat i obecnie zatrudnia ponad 800 pracowników. Sympatia konsumentów do serów marki Hochland, Almette i Valbon, których Hochland Polska jest właścicielem, a tym samym dynamiczny rozwój firmy stał się powodem do otwarcia nowej lokalizacji biura firmy. W nowej przestrzeni w kompleksie Business Garden docelowo pracować będzie 70 osób. Choć w czasie pandemii praca ma wymiar hybrydowy, to nowa przestrzeń Hochland została stworzona z myślą nie tylko o dniu dzisiejszym, lecz także o przyszłości stale rozwijającej się firmy.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o. © 2008-2021
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel.: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij