Branża Mleczarska 100 Firm

Aktualności: kraj - handel (strona 4 z 24)

© mlekpol (sm)

Mlekpol (SM): Jogurty pitne, maślanki i chłodniki korzystają teraz z impulsu zakupowego

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-06-29 12:31:06

– Wraz z pojawieniem się pierwszych cieplejszych dni, konsumenci jak co roku chętniej sięgają po napoje fermentowane – komentuje zbliżający się sezon na produkty „on the go” Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu mleczarni Mlekpol (SM). – W tym czasie często jest to zakup impulsowy, zwłaszcza tych produktów dostępnych w wygodniej formie „on the go”, takich jak jogurty pitne (m.in. Milko), maślanki (Mazurski Smak), ale również orzeźwiające chłodniki Mlekpol i Sokólski. Te uwielbiane przez Polaków zupy na zimno są gotowymi i pełnowartościowymi posiłkami „na raz” do bezpośredniego spożycia. Są skomponowane w preferowanych przez konsumentów proporcjach warzyw i przypraw, dobrze smakują z gotowanymi młodymi ziemniakami, jajkiem lub pieczywem. Nowa receptura chłodnika to soczysta buraczkowa barwa, charakterystyczny zapach i aromat dobrego, fermentowanego mleka, świeżych warzyw i przypraw. Gdy przychodzą upały, jest to idealny obiad, który nie wymaga żadnych przygotowań nad parującymi garnkami.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Żegnamy Małgorzatę Wysocką

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-06-29 10:38:33

W wieku 59 lat odeszła spośród nas znana i ceniona w branży i w jej otoczeniu Małgorzata Wysocka, wieloletni pracownik i Wiceprezes Zarządu ds. Handlu i Marketingu mleczarni Łowicz (OSM).

Przez 16 lat pracowała w Toruniu, w samodzielnym zakładzie mleczarskim, przejętym później przez mleczarię Łowicz (OSM). W listopadzie 2005 r. do września 2008 r. pełniła funkcję Kierownika Działu Handlu w Toruniu. Od 2008 r. do marca 2009 r. była Kierownikiem Działu Kluczowych Klientów. Następnie pełniła funkcję Dyrektora Działu Handlu (od grudnia 2009 r. do lutego 2011 r.) gdzie tworzyła struktury sprzedaży na rynek tradycyjny i pozyskiwała nowych klientów z rynku nowoczesnego.

Małgorzata Wysocka piastowała urząd Wiceprezesa Zarządu ds. Handlu i Marketingu mleczarni Łowicz (OSM) od marca 2011 do stycznia 2017 r. Odpowiadała za kierowanie całym pionem (ponad 300 osób w 8 lokalizacjach) związanym z marketingiem, sprzedażą (Polska i zagranica), magazynowaniem i logistyką produktów wytwarzanych przez mleczarnię w Łowiczu. Była odpowiedzialna za rozwój sprzedaży w kraju oraz zagranicą.

Od czerwca 2017 r. przez blisko 4 lata zasiadała w Zarządzie Polish Dairy.

czytaj więcej »

Lactima: Konsumenci ceniący wysoką jakość wybierają produkty naszej marki

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-06-28 11:55:46

– Każdy, kto należy do grona smakoszy ceniących sobie wysoką jakość, wszechstronność i różnorodność wybieranych produktów, może być pewny, że cechy te odnajdzie w serach topionych marki Lactima – mówi portalowi forummleczarskie.pl Anna Hochherz, Specjalista ds Marketingu w firmie Lactima. – Dzięki nim, w zależności od nastroju i okoliczności, możemy delektować się kremowym serkiem topionym w krążku lub w plasterkach. Z kolei szeroka gama wersji smakowych pozwoli każdego dnia cieszyć się nowym obliczem kanapek, sosów, dressingów oraz makaronów.

– Sery topione w krążkach i plasterkach można z pewnością zaliczyć do najpopularniejszych produktów spożywczych – podkreśla Anna Hochherz. – Bez nich trudno wyobrazić sobie jakąkolwiek sklepową półkę, nie wspominając o śniadaniach, przekąskach i kolacjach. Serki topione Lactima łączą w sobie wygodę i uniwersalne zastosowanie – wskazuje nasza rozmówczyni.

czytaj więcej »

© zppm

ZPPM: Kolejne kuriozum unijne

Źródło: ZPPM   Dodano: 2021-06-21 15:56:56

Marcin Hydzik, Prezes Zarządu ZPPM dobitnie stwierdza – Do grupy przykładów unijnych kuriozów prawnych dołącza kolejny: mleko, jogurty pitne, kefiry, maślanki – generalnie wszystkie przetwory mleczne, które da się spożyć bez użycia sztućców, zdaniem urzędników Komisji Europejskiej to napoje, a kubki na napoje nie są pojemnikami na napoje. A wszystko to w imię walki z tworzywami sztucznymi…

W dniu 31 maja 2021 r. Komisja Europejska ogłosiła wytyczne dotyczące produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych. Wytyczne dotyczą (jeszcze nie zaimplementowane do polskiego prawa) dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/904 w sprawie zmniejszenia wpływu niektórych produktów z tworzyw sztucznych na środowisko. Dyrektywa ta określa m.in. docelowe poziomy recyklingu dla jednorazowych opakowań po napojach tj. 77% do roku 2025 i 90% do roku 2029. Cel tyleż szczytny, co nierealny – zwłaszcza w przypadku przetworów mlecznych sprzedawanych w opakowaniach wielomateriałowych. Jak zatem rozwiązany zostanie ten problem? – pyta Prezes Zarządu ZPPM.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi: Największymi odbiorcami polskiego eksportu mleczarskiego są Niemcy i Czechy.

Źródło: Polska Izba Mleka   Dodano: 2021-06-21 11:34:37

W ostatnim dwudziestoleciu w polskim mleczarstwie zaszły bardzo duże zmiany. Zarówno zakłady mleczarskie, jak i gospodarstwa zajmujące się produkcją mleka w niczym nie przypominają tych sprzed 20-30 lat. Zakłady zainwestowały m.in. w najnowsze linie technologiczne, rolnicy zmodernizowali swoje gospodarstwa - produkują mleko według najwyższych standardów, a krowy żywią zdrowymi paszami, nie nadużywają chemii. Wysoki poziom polskiego mleczarstwa zauważa m.in. Grzegorz Puda, Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

– Polskie mleczarnie, bez cienia wątpliwości, należą do najbardziej nowoczesnych zakładów tej branży w Europie – mówi.

Dodaje, że modernizacja branży mleczarskiej miała miejsce w czasie przedakcesyjnym i w pierwszych latach po akcesji. Branża mleczarska jako jedna z pierwszych dostosowała się do unijnych wymogów, a jakość mleka zmieniła się w niesamowitym tempie. Jest to jedyna branża sektora spożywczego funkcjonująca do dziś w formule spółdzielczej. Dzięki temu mleczarnie uniknęły losu innych zakładów przetwórczych.

czytaj więcej »

UOKiK wszczyna postępowanie przeciwko spółce Kaufland Polska Markety

Źródło: UOKiK   Dodano: 2021-06-21 10:24:27

Jak komunikuje UOKiK przedsiębiorca może w nieuczciwy sposób wykorzystywać przewagę kontraktową wobec dostawców produktów rolno-spożywczych. Zarzuty dotyczą ustalania warunków współpracy w trakcie jej trwania oraz wymagania dodatkowych rabatów, które nie są sprecyzowane w umowach.

Postępowanie zostało wszczęte po przeprowadzeniu postępowań wyjaśniających dotyczących polityki rabatowej 19 sieci handlowych. Zebrany materiał dał m.in. podstawy do postawienia spółce Kaufland Polska Markety zarzutu nieuczciwego wykorzystywania przewagi kontraktowej.

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zakwestionował dwie praktyki przedsiębiorcy. Pierwsza polega na ustalaniu warunków współpracy z niektórymi dostawcami produktów rolno-spożywczych już po rozpoczęciu danego roku. W takich przypadkach, przy przedłużających się negocjacji umowy na kolejny rok lub rozpoczęciu ich z opóźnieniem, dostawca nie wie, na jakich warunkach realizuje dostawy w okresie od początku roku do dnia podpisania umowy. Niejednokrotnie w nowym kontrakcie wprowadzone zostają dodatkowe rabaty lub podwyższona zostaje wysokość dotychczasowych, a dostawcy zobowiązani są do zapłaty na rzecz Kaufland Markety Polska wyrównania z tego tytułu. W praktyce oznacza to wsteczne obniżenie już zapłaconej ceny sprzedaży produktów do tej sieci.

czytaj więcej »

© mlekpol (sm)

Mlekpol (SM): Konsumenci znów poszukują nowych i innowacyjnych produktów mleczarskich

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-06-19 11:04:53

– W trakcie epidemii COVID-19 konsumenci decydowali się głównie na zakup produktów sprawdzonych oraz niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu – skomentowała sytuację w segmencie deserów mlecznych Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu mleczarni Mlekpol (SM). – Dlatego w pierwszych kwartałach poprzedniego roku segment tzw. produktów przyjemnościowych odnotował spadek zainteresowania wśród konsumentów. Sytuacja jednak wraca do normy. Na rynku wyraźnie widać, że konsumenci poszukują nowych i innowacyjnych produktów, które zostały wytworzone na bazie prostych i zdrowych składników, bez zbędnych dodatków. Chętnie korzystają z propozycji, które realizują ich potrzeby dbania o zdrowie i dobre samopoczucie. Dlatego detaliści powinni poszukiwać ofert spełniających te oczekiwania.

czytaj więcej »

© koło (osm)

Koło (OSM): Używamy kartonów bardziej neutralnych dla środowiska, a nasze kefiry mają krótki skład

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-06-18 09:08:18

– W 2019 roku uruchomiliśmy produkcję kefiru 13 żywych kultur bakterii i od tej pory sukcesywnie rozszerzamy ofertę – odpowiedziała Karolina Mikołajczyk, Dyrektor Handlu i Eksportu w Koło (OSM) zapytana o tegoroczne działania mleczarni w kategorii kefirów. – Obecnie produkujemy kefir w kartonie o pojemności 1 l, 0,5 l, oraz 0,5 l w wersji malinowej. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku i konsumentów kefiry i maślanki zdecydowaliśmy się pakować w neutralne dla środowiska, podlegające recyklingowi kartony Brown Board, a wsad do napojów owocowych nie zawiera syropu glukozowo-fruktozowego ani skrobi modyfikowanej.

czytaj więcej »

© grupa polmlek

Grupa Polmlek: Kategoria napojów ryżowych, owsianych, z orzechów wzrosła w 2020 r. na świecie o 3,7%

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-06-17 10:18:12

– Obserwując trendy na światowych rynkach widzimy, że nie słabnie zainteresowanie wegańskim sposobem odżywiania – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu Grupy Polmlek. – Obecnie coraz częściej decyzje zakupowe podejmowane są przez pokolenie, które z pełną świadomością sięga po produkty spełniające ich wymagania nie tylko jakościowe, smakowe, odżywcze, ale również światopoglądowe i etyczne. Ochrona środowiska, zdrowie, dobrostan zwierząt, różnorodność biologiczna, to wartości, które coraz częściej rozpatrywane są w kontekście żywności właśnie. Systemy żywnościowe są niestety nadal jednym z głównych czynników napędzających zmiany klimatu i degradację środowiska. Stąd coraz częstsze decyzje konsumentów, którzy odchodzą od doskonale znanych, mainstreamowych produktów i wybierają alternatywne, niszowe, ale równie smaczne.

czytaj więcej »

Auchan: Energia w 100% z zielonych źródeł już w 2022 r. Obniżenie emisji CO2 o 4,5 tys. ton

Źródło: Auchan   Dodano: 2021-06-14 11:12:44

– Auchan Retail Polska inwestuje w energooszczędne rozwiązania i technologie na rzecz zmniejszenia śladu węglowego, wpisując się w transformację energetyczną Auchan w skali globalnej. W projekcie #Auchan2022 zaplanowane zostało obniżenie zużycia energii elektrycznej o 25% w latach 2014-2022 oraz zmniejszenie o 20% emisji dwutlenku węgla w transporcie towarów. W podsumowaniu roku 2020 Auchan Retail Polska odnotowała redukcję zużycia energii o 13 000 000 kWh, co oznacza mniejszą o 4 490 ton emisję CO2. W roku 2022 100% wykorzystywanej przez Auchan Retail Polska energii nie będzie pochodzić z węgla – Auchan Retail Polska przechodzi na zieloną energię. Redukcja śladu węglowego od lat jest dla naszej sieci tematem niezwykłej wagi. To także jeden z kluczowych obszarów działań CSR, który zdefiniowany został w założeniach strategii Auchan 2022 – powiedziała Dorota Patejko, Dyrektor Komunikacji i CSR w Auchan Retail Polska. – Wysiłki w tym zakresie realizujemy w różnych obszarach naszej działalności, odnosząc znaczące sukcesy między innymi dzięki zmniejszeniu emisji gazów cieplarnianych oraz ograniczeniu zużycia energii elektrycznej w naszych sklepach.

czytaj więcej »

© sertop

Sertop: Forma ma znaczenie

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-06-11 09:58:33

– Dostosowanie gramatur do zindywidualizowanych potrzeb klientów to podstawa – mówi Aneta Będkowska, Marketing Manager w Sertop. – To właśnie dlatego nasze najpopularniejsze produkty takie jak kultowy Złoty Ementaler czy Gouda dostępne są zarówno w formie 100 g kostek, proponowane rodzinom, 140 g krążków z trójkątnymi porcjami serków topionych do zjedzenia „na raz” oraz plastrów serka topionego gotowego do konsumpcji bez użycia noża, skierowanych do osób żyjących intensywnie i poszukujących w sklepach gotowych rozwiązań.

czytaj więcej »

© łowicz (osm)

Łowicz (OSM): Rynek śmietany jest stabilny, a pandemia wpłynęła nań tylko nieznacznie

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-06-11 09:01:41

– Śmietana to podstawowy produkt w każdej lodówce przez wzgląd na szeroki wachlarz zastosowań – do dań na słodko, słono, jako dodatek i zaprawa do wielu potraw – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Iwona Grzybowska, Prezes Zarządu w mleczarni Łowicz (OSM). – Zainteresowanie i popyt na ten produkt nie słabną, chociaż w kulminacyjnym punkcie pandemii zauważyliśmy przepływ niewielkiej ilości kontrahentów w stronę śmietanek UHT, które zakładamy, że cieszyły się popularnością przez wzgląd na wydłużony termin spożycia.

czytaj więcej »

© mlekpol (sm)

Mlekpol (SM): Skutkiem pandemii jest zainteresowanie mleczarskimi produktami fermentowanymi

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-06-09 15:14:58

– Maślanki należą do grupy produktów, których sprzedaż naturalnie wzrasta w okresie wiosenno--letnim – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu Mlekpol (SM). – Napoje fermentowane cieszą się wtedy popularnością, ponieważ doskonale pomagają gasić pragnienie i zapewniają przyjemne orzeźwienie w najbardziej upalne dni. Dodatkowo maślanka wyśmienicie smakuje i przede wszystkim pozytywnie wpływa na pracę naszych jelit działając jak naturalny probiotyk. Ponadto jednym ze skutków pandemii jest wyraźne zainteresowanie konsumentów produktami naturalnymi prozdrowotnymi, w tym fermentowanymi, co również wyraźnie przełożyło się na sprzedaż maślanek.

czytaj więcej »

Temar (PPH): Część konsumentów kupuje produkty w małych opakowaniach, aby nie marnować żywności

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-06-05 15:40:07

– Świat się zmienia, a wraz z nim konsumenci. A raczej konsumenci zmieniają otaczającą rzeczywistość. Mamy do czynienia z pokoleniem Y, które żyje szybko i często pracuje poza domem, w delegacjach. Produkty „on the go” są dla nich nieodłączną częścią „bagażu”, który musi być dostępny w wygodnej formie opakowania – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Aleksandra Makowska, Marketing Manager w firmie Temar (PPH).

– Przekąski zyskują coraz większą popularność, również ze względu na rosnącą świadomość w ilości marnowanej żywności. Część konsumentów kupuje małe opakowania, aby nie marnować żywności i ten trend obserwujemy od pewnego czasu, niemniej zyskał na sile w ostatnim kwartale dzięki licznym akcjom promującym ten trend.

czytaj więcej »

© łowicz (osm)

Łowicz (OSM): Rośnie znaczenie maślanki bez laktozy

Dodano: 2021-06-04 09:42:46

– W naszej ocenie kategoria maślanek w mniejszym stopniu ucierpiała z powodu pandemii niż pozostałe napoje fermentowane – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Iwona Grzybowska, Prezes Zarządu w mleczarni Łowicz (OSM). – Niewielki spadek sprzedaży maślanki naturalnej został skompensowany przez wzrost sprzedaży maślanki naturalnej bez laktozy. W kluczowym czasie pandemii obserwowaliśmy dużą popularność produktów nie zawierających laktozy, stąd zwiększone zainteresowanie tym wariantem.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o. © 2008-2021
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel.: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij