Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności: kraj - handel (strona 11 z 13)

© euroser

Euroser Dairy Group: Sprzedawca jest dla dużej części klientów doradcą

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2017-09-07 14:03:11

– W ostatnim czasie obserwujemy wzrost sprzedaży produktów paczkowanych w kategorii serów holenderskich. Powodzeniem cieszą się sery w kawałkach, ale przede wszystkim sery plastrowane – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Magdalena Lewalska, Research & Development Manager w Euroser Dairy Group. – Możliwe, że jest to związane z coraz szybszym i wygodniejszym trybem życia. Kawałki i plastry są gotowe do użycia, a przede wszystkim nie trzeba stać w kolejce do lady tradycyjnej, aby je kupić.

czytaj więcej »

Interwencja PIM w UOKiK

Źródło: Forum Mleczarskie za PIM   Dodano: 2017-09-01 14:33:40

PIM zwróciła się do UOKiK o wyjaśnienie działań Urzędu, który 21 sierpnia zażądał od 15 firm mleczarskich skanów umów z dostawcami w ramach prowadzenia działań wynikających z ustawy o nieuczciwym wykorzystywaniu przewagi kontraktowej. Urząd dał na to zaledwie 14 dni. Ustawa miała za zadanie przeciwdziałać wymuszaniu przez sieci handlowe swojej pozycji w łańcuchu dostaw. Jak się jednak okazuje, pierwsi do wyjaśnień są pociągani mleczarze. Agnieszka Maliszewska, Dyrektor Biura PIM w przesłanym piśmie do Prezesa UOKiK zwróciła uwagę na szeroki zakres informacji (za 3 lata) ze wszystkimi dostawcami. PIM odbiera też pismo UOKiK jako atak na branżę i próbę odwrócenia uwagi od rzeczywistego problemu jakim są praktyki sieci handlowych.

czytaj więcej »

Spomlek (SM) dopłaci rolnikom za żywienie paszami bez GMO

Źródło: Forum Mleczarskie, Spomlek (SM)   Dodano: 2017-09-01 14:09:21

To już kolejna mleczarnia, która wdroży do przetworzenia surowiec pochodzący od krów żywionych paszami bez GMO. Sppomlek (SM) deklaruje, że dopłaci 10 groszy do każdego litra mleka za przystąpienie do programu. W sierpniu rozpoczął się okres przejściowy niezbędny na dostosowanie gospodarstw.
Jak podaje mleczarnia z Radzynia, zainteresowanie konsumentów zdrowym sposobem odżywiania oraz naturalnością produktów spowodowało, że wzrosło oczekiwanie klientów w zakresie zakupu artykułów mlecznych otrzymywanych bez udziału modyfikacji genetycznych. Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek producent serów marki Serenada i Skarby Serowara chcąc sprostać oczekiwaniom konsumentów, na początku roku rozpoczęła wdrażanie procedur związanych z uwolnieniem mleka od GMO. – Staramy się nadążać za nowymi trendami, jednocześnie dbając o bezpieczny, zdrowy i smaczny produkt – mówi Aneta Mostowiec, rzecznik prasowa Spomleku.

czytaj więcej »

© fmh

Rośnie spożycie nabiału w Polsce

Źródło: Credit Agricole   Dodano: 2017-09-01 10:06:08

Według najnowszego biuletynu banku Credit Agricole śledzącego dane GUS na uwagę zasługują dane dotyczące nabiału. GUS własnie ogłosił dane o spożyciu niektórych artykułów konsumpcyjnych na mieszkańca w 2016 r. Są to dane bilansowe, które obejmują roczne spożycie w gospodarstwach domowych, gastronomii oraz w placówkach żywienia zbiorowego. Szczególnie interesujące są dane nt. spożycia mleka (+4,2% do 222 l) oraz masła (+4,4% do 4,7 kg).
Historycznie spożycie masła w Polsce spadało wraz ze wzrostem jego ceny. W efekcie, biorąc pod uwagę jego obecne rekordowe ceny można oczekiwać, że spożycie masła w 2017 r. znacząco się obniży - wskazuje bank.

czytaj więcej »

© euroser

Euroser Dairy Group: Konsumenci coraz bardziej otwarci na sery kozie

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2017-08-25 16:12:34

– W ostatnim czasie obserwujemy na rynku dynamiczny wzrost całej kategorii serów kozich – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Magdalena Lewalska, Research & Development Manager w Euroser Dairy Group. – Niesłabnącą popularnością od kilku lat cieszą się sery kozie dojrzewające i twarogowe. Nowe trendy pokazują, że polscy konsumenci są zainteresowani również serami kozimi z dodatkami, jak zioła, warzywa, czy owoce.

czytaj więcej »

© mlekpol (sm)

Mlekpol (SM): Musimy przebić się przez szum informacyjno-reklamowy marek produktów, które powołują się na wątpliwe wartości prozdrowotne.

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2017-08-21 10:10:19

– Silną markę tworzy co najmniej kilka czynników. Najważniejszym jest powtarzalna, wysoka jakość produktów sygnowanych danym godłem. Bardzo istotna jest również przemyślana i konsekwentna polityka handlowo-marketingowa – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Ewa Gromadzka, Kierownik Marketingu w Mlekpol (SM). – Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol ma silne marki, bo bez wątpienia spełnia te warunki. To nie jest łatwe w przypadku branży mleczarskiej, gdzie produkt należy do grupy tych najbardziej wrażliwych. Naszą flagową marką jest oczywiście Łaciate. Od początku jej istnienia, czyli od 22 lat, w strategii marketingowej postawiliśmy na opowiedzenie pewnej historii i wywołanie emocji. To działa. Dziś 96% konsumentów zna markę Łaciate. Blisko 80% z nich twierdzi, że jest najlepsza na rynku, a 55% konsumentów kupuje produkty Łaciate regularnie. Dane mówią same za siebie.

czytaj więcej »

Muller Dairy Polska: Nowe smaki mleka smakowego zmieniają obraz rynku

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2017-08-21 10:02:51

– Mleka smakowe na dobre zagościły na półkach polskich sklepów, bez względu na ich wielkość czy kategorię – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Sebastian Łykowski, Sales Manager w Müller Dairy Polska. – Konsument ostateczny poszukuje tego rodzaju produktów, co wręcz wymusza na detalistach umieszczenie ich w portfolio. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się świeże mleka smakowe, które versus warianty UHT stanowią 65% tego rynku. Nie może to dziwić, gdyż świadomy kupujący pokłada większe zaufanie w artykułach mlecznych, które nie posiadają zbyt długiego okresu przydatności do spożycia. Mleko to wręcz synonim świeżości, a powoli mleko smakowe dla polskiego konsumenta to po prostu Müllermilch.

czytaj więcej »

© hochland polska

Hochland Polska: Konsument serów chętnie sięga po innowacyjne produkty

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2017-08-21 09:38:14

– Struktura sprzedaży serów typu holenderskiego na przestrzeni lat niewiele się zmienia, to nadal jedne z najpopularniejszych serów w strukturze sprzedaży względem serów typu szwajcarskiego i holendersko-szwajcarskiego – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Jednym z najbardziej znanych serów typu holenderskiego jest ser Gouda. Marki serów twardych charakteryzują się wysokim poziomem lojalności. Konsument chce przede wszystkim zdrowszy, świeższy i bardziej naturalny produkt. Zdrowy styl życia jest dla konsumentów coraz ważniejszy. Konsument jest również coraz bardziej wykształcony, uważniej patrzy na składniki produktu, na jego walory funkcjonalne, jak np. większy udział białka lub wapnia, brak alergenów lub składników zmodyfikowanych genetycznie. Chętnie próbuje innowacyjne produkty, ale równie szybko powraca do swojego standardu, jeśli nie są one dostatecznie zróżnicowane i wartościowe – podkreśla nasz rozmówca.

czytaj więcej »

© danone

Danone wprowadza nowoczesną strukturę w Europie, by silniej skupić się na realizacji swojej misji

Źródło: Danone   Dodano: 2017-08-08 09:23:00

Polski oddział świeżych produktów mlecznych Danone stał się częścią nowej struktury europejskiej. Poza Polską skupia ona kraje bałtyckie, kraje Europy Wschodniej i kraje nordyckie – łącznie aż 13 państw, w których zatrudnionych jest 2000 pracowników. Dzięki temu Danone będzie mógł mocniej skupić się na realizacji swojej misji niesienia zdrowia przez żywność. Spodziewanych korzyści jest więcej.
Wprowadzana właśnie zmiana modelu zarządzania jest kolejnym krokiem w realizacji długofalowej strategii Danone, której przyświeca troska o zdrowie. Danone dąży do tego, aby pozytywnie wpływać na zdrowie konsumentów poprzez oferowane produkty oraz edukację żywieniową.

czytaj więcej »

© hochland polska

Hochland Polska: Rośnie rola supermarketów w sprzedaży serów typu Gouda

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2017-07-17 13:41:40

– Struktura sprzedaży serów typu holenderskiego na przestrzeni lat niewiele się zmienia, to nadal jedne z najpopularniejszych serów w strukturze sprzedaży względem serów typu szwajcarskiego i holendersko-szwajcarskiego. Jednym z najbardziej znanych serów typu holenderskiego jest ser Gouda – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. –Marki serów twardych charakteryzują się wysokim poziomem lojalności. Konsument chce przede wszystkim zdrowszy, świeższy i bardziej naturalny produkt.

czytaj więcej »

Nowy instrument w handlu: Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej

Źródło: UOKiK   Dodano: 2017-07-13 09:24:12

Dziś weszła w życie ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej. Postępowania dotyczące nowych przepisów będzie prowadził Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jednostką odpowiedzialną została delegatura urzędu w Bydgoszczy.

czytaj więcej »

© sertop

Sertop – Logistyka serków topionych

Źródło: Forum Mleczarskie/Sertop   Dodano: 2017-07-03 09:35:31

– Sam proces transportu w sensie dosłownym, nie ma znaczącego wpływu na jakość wyrobów pod warunkiem, że zachowane są wszelkie wymagania dotyczące temperatury transportu – mówi Marek Maciejewski, Kierownik Działu Sprzedaży w Sertop. – Ser topiony, podobnie jak i pozostałe wyroby nabiałowe objęty jest ścisłą kontrolą jeżeli chodzi o zakres temperatur w transporcie. Cały proces transportu musi mieć bezwzględnie zachowany łańcuch chłodniczy, co oznacza, że na każdym etapie procesu temperatura nie może przekroczyć żądanych parametrów.

czytaj więcej »

© aak

AAK przedstawia Special Nutrition

Źródło: AAK   Dodano: 2017-06-29 08:14:06

Skandynawska firma AAK, jeden ze światowych liderów w przetwórstwie i produkcji specjalistycznych olejów i tłuszczów roślinnych, dysponuje specjalistyczną wiedzą na temat biochemii i technologii tłuszczów jadalnych oraz procesów ich wykorzystania w przemyśle spożywczym. Aby sprostać obecnym i przyszłym wymaganiom na różnych rynkach żywieniowych firma rozszerzyła swoje portfolio produktów specjalnego przeznaczenia żywieniowego i stworzyła segment Special Nutrition, obejmujący produkty przeznaczone do zastosowania w odżywkach dla niemowląt, żywieniu medycznym oraz żywieniu seniorów.

czytaj więcej »

© emsur

Emsur pozytywnie przeszedł certyfikację FSC w fabrykach w Alcala de Henares (Hiszpania) oraz Józefowie (Polska)

Źródło: Emsur Polska   Dodano: 2017-06-28 11:05:15

Firma Emsur informuje, że fabryki znajdujące się w Alcala de Henares (Hiszpania) oraz w Józefowie (Polska) pozytywnie przeszły certyfikację Rady ds. Zrównoważonej Gospodarki Leśnej (FSC-C135712 oraz FSC-C134232), co świadczy o stosowaniu przed firmę surowca pochodzącego ze źródła zgodnego z właściwymi standardami środowiskowymi, społecznymi i ekonomicznymi.

czytaj więcej »

Dostawcy mleczarni Ryki (SM) przechodzą na pasze bez GMO

Źródło: Forum Mleczarskie za Ryki (SM)   Dodano: 2017-06-26 14:02:00

25 maja 2017 w Spółdzielni Ryki (SM) firma JS Hamilton Poland zorganizowała szkolenie z zakresu pobierania prób paszy do badań na zawartość GMO. W szkoleniu uczestniczyli przedstawiciele mleczarni oraz firm paszowych. Spotkanie złożone było z dwóch części: teoretycznej i praktycznej.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25