Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności: kraj - handel (strona 1 z 12)

230 skarg na sklepy Biedronka. UOKiK grozi karą 10% obrotu

Źródło: UOKiK   Dodano: 2019-10-18 13:40:38

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciw spółce Jeronimo Martins Polska (JMP). Zarzuty dotyczą uwidaczniania niższych cen przy produkcie, a następnie naliczania wyższej ceny w kasie w sklepach sieci Biedronka.

- Mieliśmy bardzo dużo sygnałów z całego kraju na temat nieprawidłowości przy podawaniu cen w sklepach sieci Biedronka. Zgłaszali je zarówno konsumenci, jak i wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej. Nie może być tak, że klient widzi atrakcyjną cenę przy produkcie, a po obejrzeniu paragonu okazuje się, że zapłacił więcej. To może być nieuczciwa praktyka rynkowa – mówi Marek Niechciał, Prezes UOKiK.

czytaj więcej »

© włoszczowa (osm)
© forum mleczarskie

Włoszczowa (OSM) wyrasta na kluczowego dostawcę Eurocash

Źródło: Marzena Ślusarz, echodnia.eu   Dodano: 2019-10-18 09:45:30

Dynamiczny rozwój włoszczowskiej mleczarni jest faktem. Mleczarnia od kilkunastu lat rozwija się szybciej niż branża mleczarska w kraju. Portal echodnia.pl przytoczył wypowiedź Ryszarda Piziora, Prezesa Zarządu mleczarni Włoszczowa (OSM) w kontekście ostatniego spotkania dostawców Grupy Eurocash.

Zdaniem Prezesa zanosi się na zwiększenie dostaw włoszczowskich produktów do sieci należących do Grupy. Spółdzielnia staje się czołowym dostawcą dla Eurocashu, a jej produkty są dostępne m.in. w Delikatesach Centrum i Lewiatanie.

W Grupie w części detalicznej znajdują się również: Mila, Groszek, a w grupie hurtowej Eurocash Cash&Carry, Eurocash Dystrybucja, Eurocash Gastronomia oraz inne podmioty.

Dalszy wzrost produkcji, sprzedaży oraz premie dla dostawców mleka są coraz bliżej.

 

czytaj więcej »

© włoszczowa (osm)

Włoszczowa (OSM): Nasze sery nie zawierają konserwantów ani sztucznych barwników

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2019-10-16 10:01:09

– Włoszczowa (OSM) działa od 1936 r. i znana jest głównie z produkcji wysokiej jakości serów dojrzewających – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Mariusz Misztela, Dyrektor Działu Handlu i Marketingu we Włoszczowa (OSM). – Patrząc na udział poszczególnych gatunków serów, początkowo była to zdecydowana przewaga serów typu holenderskiego, jednak z czasem udział serów typu szwajcarskiego zwiększał się i obecnie stanowi blisko połowę produkcji.

– Sztandarowym serem typu szwajcarskiego jest ser Włoszczowski, który jest znany i ceniony zarówno w kraju, jak i za granicą. Charakteryzuje się aromatycznym, orzechowym smakiem oraz elastycznym miąższem, z regularnym oczkowaniem. Gamę serów dziurawych dopełniają: Edam Włoszczowski, Rajski z dziurami, Goudamer, Senior i Alpener, szczególnie cieszący się powodzeniem u klienta zagranicznego – wylicza Mariusz Misztela.

czytaj więcej »

Eurocash chce przejąć Frisco.pl

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2019-10-01 16:03:33

Jak dowiadujemy się w UOKiK, zgłoszenie dotyczy zamiaru przejęcia przez Eurocash z siedzibą w Komornikach kontroli nad spółką Frisco S.A. z siedzibą w Warszawie. Przejęcie kontroli nastąpiłoby poprzez nabycie przez Eurocash akcji w kapitale zakładowym Frisco (koncentracja w rozumieniu art. 13 ust. 2 pkt 2 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów).

czytaj więcej »

Biedronka pod lupą. W tle kara w wysokości 3% obrotów

Źródło: UOKiK   Dodano: 2019-09-26 13:41:00

W czerwcu 2019 r. UOKiK przeprowadził kontrolę w spółce Jeronimo Martins Polska (JMP). Zdobyte wówczas informacje i dokumenty dały podstawę do postawienia przedsiębiorcy zarzutu nieuczciwego wykorzystywania przewagi kontraktowej.

czytaj więcej »

© eurocash

Wielkie zmiany w małych sklepach

Źródło: NBS   Dodano: 2019-09-23 15:24:29

Sklepy małoformatowe w całej Polsce zyskały dostęp do tysięcy nowych produktów. Ruszyła platforma marketplace dla rynku niezależnego.

Niezależny handel się profesjonalizuje. Udział sklepów małoformatowych w całym rynku FMCG w Polsce wynosi wartościowo 44% (źródło PMR 2019 – wartość sprzedaży generowana łącznie przez małe sklepy spożywcze, convenience małoformatowe, sklepy przystacyjne i kanały alternatywne). Jego wartość wynosi aktualnie ok. 128 mld zł brutto. Sklepy małoformatowe w ciągu ostatnich trzech lat rosną w tempie 5-6% rocznie, szybciej rozwijają się tylko dyskonty. By móc z nimi konkurować, sklepy mniejszych formatów muszą rozwijać się błyskawicznie i wdrażać nowe technologie, które przyciągną konsumentów. Od września 2019 roku właściciele sklepów małoformatowych w całej Polsce będą mieli dostęp do platformy marketplace – eurocash.pl Market, która pozwoli im uzyskać dostęp do dziesiątek tysięcy nowych produktów, których nie mieli dotąd w swojej ofercie.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Milkpol: Ponad trzy czwarte sprzedaży realizujemy poprzez handel tradycyjny

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2019-09-12 14:59:53

– Marka Czarnocin to marka produktów pełnowartościowych, zdrowych, bez dodatków konserwantów – powiedziała podczas lunchu prasowego w dniu 11 września Magdalena Gałwa, Wiceprezes Zarządu firmy Milkpol. – W 2015 r. otworzyliśmy swój pierwszy sklep pod nazwą „Delikatesy Nabiałowe”. Ma on formę „trójpaku”. Jesteśmy w nim my jako firma nabiałowa, jest lokalna firma masarnicza i piekarska. Ten format sprawdził się, gdyż klient kupuje w nim komplet produktów na śniadanie, obiad i kolację. Pierwszy sklep okazał się dobrym pomysłem i postanowiliśmy, że będziemy inwestować w tym kierunku. Obecnie mamy 8 sklepów. Planowane są kolejne otwarcia. Jest to jednak projekt kosztochłonny, co wynika z kosztów wystroju, zapewnienia odpowiedniej jakości urządzeń chłodniczych i oświetlenia – dodaje Magdalena Gałwa. – Założeniem było 100% portfolio naszych wyrobów oraz produkty jakich nie mamy np. sery twarde i jogurty smakowe od innych mleczarni. Współpracujemy z Mlekpolem i Mlekovitą oraz z mniejszymi producentami.

czytaj więcej »

Žemaitijos pienas: Magija to produkty dla dbających o zdrowy styl życia

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2019-09-06 16:08:57

– Magija to pyszny batonik twarogowy, który może posłużyć nam za przekąskę o każdej porze dnia, ale polecamy go również w porze śniadaniowej, ponieważ doskonale smakuje z filiżanką kawy – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Božena Stacevičiūtė, Head of Polish Market w Žemaitijos pienas. – Batonik Magija oblany jest prawdziwą czekoladą, wytworzoną w 67% z najwyższej jakości ziaren kakao.

czytaj więcej »

NFZ będzie dążyć do wprowadzenia podatku na cukier

Źródło: money.pl, Aleksandra Piasna   Dodano: 2019-09-05 13:12:57

O planach NFZ pisze money.pl przywołując wypowiedź Adama Niedzielskiego, Prezesa NFZ dla Rzeczpospolitej. Według urzędnika podatek ma większą szansę na skuteczniejszą walkę o zmianę stylu życia niż inne działania. Niesie bowiem obciążenie dla portfela, a to jest zawsze odczuwalne. Prezes NFZ wskazuje, że produkty niezdrowe czy wręcz „śmieciowe” są znacznie tańsze od swoich zdrowych odpowiedników i jest to coś, co decyduje o niewłaściwych wyborach społeczeństwa.

czytaj więcej »

© jansen kaczorowski, cichocki

Jansen: Produkty roślinne zwiększają swą sprzedaż nie tylko wśród wegetarian

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2019-09-05 10:20:38

– Produkty pochodzenia roślinnego zastępujące mleko, jogurty lub sery zyskują coraz większą grupę fanów, już nie tylko wśród wegetarian i wegan – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Barbara Nejman-Sobol, Key Account Manager w firmie Jansen Kaczorowski, Cichocki. – Nie można także pominąć rosnącej liczby osób cierpiących na alergie pokarmowe, a także nietolerancję laktozy. Odpowiadając na potrzeby konsumentów, firma Jansen Kaczorowski Cichocki od kilku lat wprowadza i rozwija gamę produktów, stanowiących alternatywę dla mleka, pod marką Koko Dairy Free. Największy udział ma napój Koko Dairy Free, który jest wolny od wszystkich alergenów – laktozy, białka mleka, soi, glutenu i orzechów.

czytaj więcej »

© frąckowiak (zpsih)

Frąckowiak (ZPSiH): Oznaczenie ChOG przyciąga konsumentów i handlowców

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2019-08-28 12:30:32

– Frąckowiak (ZPSiH) z Granowa oferuje na rynku certyfikowane chronionym oznaczeniem geograficznym Wielkopolskie Sery Smażone w wersji naturalnej oraz ze zdrowym kminkiem. To jedyne certyfikowane sery smażone mające w swym składzie więcej masła, co niewątpliwie wpływa na smak i miękką konsystencję sera – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Grzegorz Marciniak, Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży w Frąckowiak (ZPSiH).

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Ceny surowca w lipcu 2019 r.

Źródło: KZSM Zw. Rew za GUS   Dodano: 2019-08-23 09:53:06

Według Głównego Urzędu Statystycznego cena skupu mleka w lipcu 2019 r. wyniosła 130,16 zł/1 hl i była wyższa o 0,7% niż w lipcu 2018 r. Cena skupu mleka  w odniesieniu do czerwca 2019 r. była o 1,4% niższa.

czytaj więcej »

© gis

Listeria monocytogenes w renomowanej mleczarni

Źródło: GIS   Dodano: 2019-08-17 22:30:05

To nie był dobry tydzień w mleczarni Ryki (SM). To nie był też dobry tydzień dla eksportu polskich serów. Mleczarnia Ryki (SM), jeden z największych producentów serów w Polsce, dostawca wielkich sieci handlowych, w tym dyskontowych, zanotowała potężną wpadkę jakościową i wizerunkową. Jak podał Główny Inspektorat Sanitarny w produkcie zbadanym przez władze kanadyjskie wykryto bakterie Listeria monocytogenes. Spożycie żywności zanieczyszczonej tymi bakteriami może prowadzić do listeriozy.

czytaj więcej »

Rusza kampania telewizyjna promująca produkty mleczarskie

Źródło: KZSM Zw. Rew.   Dodano: 2019-08-06 08:38:58

Utalentowani kucharze zaprezentują mleko i jego przetwory w zupełnie nowych przepisach. Lekarze i dietetycy rozprawią się z mitami na temat produktów mleczarskich, a także przypomną o ich najważniejszych zaletach. Nie zabraknie ciekawostek – choćby wyjaśnienia, dlaczego to tłuste mleko odchudza najskuteczniej. Do sięgania po nabiał zachęci kampania w telewizji śniadaniowej i programach kulinarnych.

Działania obejmą przede wszystkim poranne pasmo telewizyjne. Wybór padł na „Pytanie na śniadanie” w TVP 2 –  lidera oglądalności wg badań Nielsen Audience Measurement z 16.07.2019 * oraz, uzupełniająco, „Wstaje dzień” – program śniadaniowy TVP Info. W mediaplanie kampanii znalazł się też popularny program kulinarny „Okrasa łamie przepisy” w TVP 1.

czytaj więcej »

© pim

Główne wyzwania z perspektywy rynku mleka

Źródło: Polska Izba Mleka   Dodano: 2019-07-31 13:20:10

Oczekiwana stopa wzrostu światowego zapotrzebowania na mleko w wysokości około 2% rocznie oraz przejście na żywność wysokiej jakości (białkową) na rynkach wschodzących daje raczej stabilną podstawę dla globalnego sektora mleczarskiego.

Sektor mleczarski Unii Europejskiej bardzo aktywnie zajmuje się wyzwaniami związanymi ze zmianami klimatycznymi, mając na uwadze wyraźny cel, jakim jest osiągnięcie zerowej wartości netto emisji dwutlenku węgla dla mleczarni w UE w 2050 roku.

Postępująca orientacja rynkowa europejskiej polityki rolnej i mleczarskiej od 2003 r. doprowadziła do pełnej integracji unijnych rynków mleka na światowych rynkach mleczarskich. Przetargowa sprzedaż OMP pozwoliła opróżnić zapasy interwencyjne dając oczekiwany efekt.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25