Branża Mleczarska 100 Firm

Aktualności: kraj - handel (strona 1 z 18)

© mlekpol (sm)

Mlekpol (SM): Produkty regionalne są postrzegane jako zdrowsze i bardziej naturalne

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-02-22 08:24:41

– Jako lider w branży mleczarskiej Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol aktywnie obserwuje trendy zakupowe i te związane z żywieniem – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu mleczarni Mlekpol (SM). – Konsumenci stali się bardzo wymagający – szukają sprawdzonych, bezpiecznych i dobrych jakościowo artykułów. Potrafią zweryfikować, czy produkty pochodzą ze sprawdzonego źródła oraz czy są produkowane z poszanowaniem naszej planety, a przy tym chętnie powracają do korzeni. Konsumenci postrzegają produkty regionalne jako zdrowsze i bardziej naturalne. Dlatego też produkty nabiałowe pod marką Mazurski Smak cieszą się rosnącą popularnością.

czytaj więcej »

© temar (pph)

Temar (PPH): Okres pandemii sprzyja zainteresowaniu markami serów premium

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-02-21 18:14:11

– Od ponad 30 lat firma Temar importuje sery z kilkudziesięciu krajów europejskich, dzięki temu konsumenci mają do wyboru zarówno sery z każdego kraju w Europie, jak również szeroki wybór serów o różnej teksturze i rodzaju mleka. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się sery owcze i kozie, stanowiące alternatywę dla popularnych w Polsce wyrobów z mleka krowiego. Świetnym przykładem jest ser kozi Chevrette importowany z Holandii. Bardzo dobrze sprzedają się sery miękkie tj. Michelangelo Burrata oraz Michelangelo di Bufala, jak również sery z niebieską pleśnią z mleka krowiego tj. Igor Gorgonzola Dolce i Cambozola.

czytaj więcej »

© sertop

Sertop: Rynek produktów premium zmienił się

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-02-21 18:06:20

– Rynek produktów premium ma coraz większe znaczenie, zarówno w handlu, jak i sektorze HoReCa. Jednak w ciągu ostatnich lat uległ on przeobrażeniom: dotychczas produkty premium kojarzyły się zwykle z wysoką ceną, w chwili obecnej są identyfikowane przede wszystkim z produktami regionalnymi, na które jest zwiększony popyt i które zwykle można kupić w rozsądnej cenie –mówi Aneta Będkowska, Marketing Manager w firmie Sertop. – Regionalne, czyli polskie, pochodzące od rodzimych producentów lub od okolicznych wytwórców. Do takich produktów niewątpliwe należą sery smażone Sertop, znane większości gospodyń z rejonów Śląska i Wielkopolski, gdzie tradycja ich wytwarzania sięga kilku pokoleń.

czytaj więcej »

© łowicz (osm)

Łowicz (OSM): W planach mamy dalsze poszerzanie portfolio marki „Bez Deka Mleka”

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-02-18 20:57:25

– Marka „Bez Deka Mleka” w tym roku będzie obchodziła trzecie urodziny – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Iwona Grzybowska, Prezes Zarządu w mleczarni Łowicz (OSM). – W ofercie posiadamy plastry wegańskie, będące alternatywą dla sera tradycyjnego, idealne do zapiekania, kanapek oraz jako gotowa przekąska. Kremowe i Kanapkowe, które są wegańską alternatywą dla tradycyjnych serków do smarowania w doborowych smakach: z borowikami, z czosnkiem i kolorowym pieprzem, a także z francuskimi ziołami oraz z papryką chili. Sałatkowy, czyli smaczna, bezmleczna alternatywa dla tradycyjnego sera sałatkowo-kanapkowego typu śródziemnomorskiego do sałatek i przekąsek. Kremowy o zawartości 14% tłuszczu – świetne rozwiązanie do zabielania zup, a także jako składnik sałatek i mizerii, a dodatkowo pudding czekoladowy i waniliowy z laską wanilii, jako propozycja dla tych, którzy lubią oddać się odrobinie słodkiej przyjemności.

– Nowością w naszej ofercie są jogurty owsiane z żywymi kulturami bakterii, błonnikiem, polskim owsem, słodzone tylko owocami, w czterech przepysznych wariantach smakowych, w opcji do picia lub jedzenia łyżeczką oraz Osełka o smaku maślanym lub z solą i czosnkiem idealną na kanapki, do chleba, a także smażenia. W planach mamy dalsze poszerzanie portfolio o kolejne produkty.

czytaj więcej »

© pim

Możliwości eksportowe produktów mleczarskich na rynek nigeryjski

Źródło: Polska Izba Mleka   Dodano: 2021-02-08 16:13:39

Z inicjatywy Agnieszki Maliszewskiej – Dyrektor Polskiej Izby Mleka dn. 5 lutego br. odbyło się spotkanie online zorganizowane przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi ws. możliwości eksportowych produktów mleczarskich do Nigerii.

W spotkaniu uczestniczyli  Joanna Targońska – Ambasador RP w Abudży, Joanna Sitarska – Biuro Handlowe PAIH w Lagos, Ewa Kordys –MSZ oraz Michał Rzytki i Ewelina Zdrodowska z MRiRW.

Nigeria jest rynkiem o rosnącym potencjale, posiadającym duże możliwości w zakresie sprzedaży tam mleka w proszku, szczególnie tzw. fat milk. W 2020 r. zanotowano 21% wzrost eksportu sera, 19% wzrost eksportu pełnego mleka w proszku (PMP) oraz 59% wzrost eksportu odtłuszczonego mleka w proszku (SMP) z UE.  Również Polska eksportuje do Nigerii produkty mleczne takie jak: mleko i śmietanę, maślankę, serwatkę, masło, sery i twarogi. Największy wzrost eksportu w 2020 r. w porównaniu do 2019 r. dało się zauważyć przy eksporcie mleka i śmietany, było to o ok. 144%. Polska posiada 3,15% udział w wartości eksportu OMP na ten rynek.

czytaj więcej »

auchan groupe

Easy Auchan: Asortyment produktów świeżych oraz vege cieszy się dużą popularnością

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-02-01 10:08:45

Pierwszy pilotażowy sklep Easy Auchan uruchomiono 19 listopada 2020 r. na stacji BP Reduta w Warszawie. Zgodnie z zapowiedzią obu firm, w grudniu 2020 r. otwarto jeszcze dwa punkty Easy Auchan – 17 grudnia na stacji BP Radość, przy ul. Patriotów 317 oraz 23 grudnia na stacji BP Wesoła, przy ul. Trakt Brzeski 50. Stworzenie nowej marki sklepów jest wynikiem podjęcia strategicznej współpracy obu firm na polskim rynku w listopadzie 2020 r.

Nowy pilotażowy format sklepów Easy Auchan na stacjach BP cieszy się dużym zainteresowaniem klientów, którzy mogą tu zrobić bieżące zakupy, zaopatrzyć się w przekąski na drogę, czy zamówić produkty w opcji z dostawą do domu. Punkty Easy Auchan są także miejscem odbioru zakupów realizowanych w opcji Click&Collect za pośrednictwem platformy Auchan Direct.

czytaj więcej »

© hochland polska

Hochland Polska: Rynek serów topionych wzrósł o 4,9%

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-01-08 15:28:25

– Rynek serów topionych wzrósł w ciągu roku o 4,9% (wartość, Nielsen, MAT SEP 2020 vs. MAT SEP 2019) – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Hochland to marka numer jeden pod względem wartości sprzedaży z 52% udziałem w rynku serów w segmencie serów topionych (wartość, źródło: Nielsen, MAT SEP 2020). Ciągle wprowadzamy innowacje dotyczące produktów, składu i opakowań. Hochland sprzedaje w Polsce i produkuje je w zakładach w Kaźmierzu czy Węgrowie już od ponad 25 lat. W trudnym czasie pandemii, kiedy konsumenci poszukują informacji o pochodzeniu produktu, jasno podkreślamy w swoich działaniach, że nasze wyroby produkowane są na terenie Polski.

czytaj więcej »

© temar (pph)

Temar (PPH): Efekty sprzedażowe w kategorii alternatyw nabiału dla wegan są zauważalne

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-12-30 11:18:21

– Wielu konsumentów w Polsce zyskuje coraz większą świadomość ekologiczną i poszukuje produktów w 100% naturalnych – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Aleksandra Makowska, Marketing Manager w firmie Temar (PPH). – Producenci coraz chętniej umieszczają na produktach znak „bez GMO”, jeśli tylko produkt spełnia takie standardy, ponieważ zdają sobie sprawę, że zapotrzebowanie na produkty naturalne dla środowiska rośnie. Efekty sprzedażowe jak również zwiększone zainteresowanie sieci handlowych są zauważalne, stąd też nasza decyzja o wprowadzeniu na polski rynek marki Veganation, wegańskich alternatyw sera bez GMO, konserwantów, soi, glutenu oraz oleju palmowego.

czytaj więcej »

© mlekpol (sm)

Mlekpol (SM): W okresie poprzedzającym Wigilię Polacy kupują nawet 70% więcej masła

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-12-23 10:16:25

– W polskiej kulturze istnieje silnie zakorzeniona tradycja spożywania masła, przede wszystkim ze względu na dużą produkcję i przetwórstwo mleka – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu w Mlekpol (SM). W latach 90. z różnych względów bardzo popularna stała się margaryna, która zajmowała dużo miejsca na półkach sklepowych. Szybko jednak uległo to zmianie. Obecnie świadomość konsumentów, poparta wiedzą i badaniami środowisk naukowych i ekspertów żywieniowych powoduje, że coraz częściej wybór pada na masło. Jest to również wynik trendów, które skłaniają konsumentów do poszukiwań produktów naturalnych i jak najmniej przetworzonych.

czytaj więcej »

© PIM

Polski eksport mleka do Chin wzrósł o 70%

Źródło: PIM   Dodano: 2020-12-22 10:38:06

22 grudnia 2020 r. w Ambasadzie RP w Pekinie odbyło się śniadanie prasowe, skierowane do chińskich dziennikarzy, przedstawicieli największych chińskich importerów oraz przedstawicieli stowarzyszeń branżowych w Chinach, zorganizowane w ramach projektu „Mleczne Skarby – Trade Milk”, który sfinansowany jest z Funduszu Promocji Mleka. W wydarzeniu wzięli udział Ambasador RP Wojciech Zajączkowski, Radca Rolny Ambasady RP w Pekinie Magdalena Czechońska oraz Dyrektor Biura Polskiej Izby Mleka, Pierwsza Wiceprzewodnicząca COGECA Agnieszka Maliszewska (za pośrednictwem łączy video). Spotkanie miało na celu podsumowanie 2020 r. w branży mleczarskiej w Polsce, w kontekście eksportu do Chin.

czytaj więcej »

© hochland polska

Hochland Polska: Sprzedaż serów twardych w Polsce przyspieszyła

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-12-11 16:40:05

– Rynek serów twardych rozwija się dynamicznie i rośnie o 13,5% rocznie (wartość, źródło: Nielsen MAT SEP 2020 vs. MAT SEP 2019) – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Także rynek serów typu holenderskiego rozwija się dynamicznie, czego najlepszym przykładem jest Gouda, która nie bez powodu zajmuje tak ważne miejsce wśród najpopularniejszych serów holenderskich. To głównie za sprawą jej słonecznego koloru, przyjęła się nazwa „żółty ser” w odniesieniu do wszystkich dojrzałych serów.

czytaj więcej »

© temar (pph)

Temar (PPH): Polacy preferują łagodne w smaku sery pleśniowe

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-12-03 08:26:06

– Sery z przerostem pleśni na polskim rynku cieszą się coraz większą popularnością, z uwagi na ich wyjątkowy aromat. Jeszcze kilka lat temu konsumenci częściej wybierali sery pozbawione pleśni, ale ta tendencja odwraca się w miarę rozwoju polskiej gastronomii – mówi Aleksandra Makowska, Marketing Manager w firmie Temar (PPH). – Można zauważyć większy popyt na te produkty, co wiąże się z coraz większym wskaźnikiem ich rodzimej produkcji. Sery z przerostem pleśni wykorzystywane są najczęściej na deskę serów, do sałatek lub dań włoskich (pasty, pizza).

czytaj więcej »

© grupa mlekovita

Grupa Mlekovita wprowadza dania gotowe

Źródło: Grupa Mlekovita   Dodano: 2020-12-03 07:40:55

Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, którzy oczekują wciąż nowych produktów, Grupa Mlekovita pracuje nad rozwojem swojej oferty, rozszerzając ją każdego roku o kilkadziesiąt nowości. Tym razem lider branży mleczarskiej wprowadza nową linię dań gotowych Bistro Minutka – paluszki serowe w panierce.

– Kryzys pozwala wyeksponować wartość marki Mlekovita jako renomowanego producenta produktów mleczarskich. Aby utrzymywać silną markę, trzeba jednak stale się rozwijać. W Mlekovicie nieustannie pracujemy nad rozszerzaniem naszego asortymentu, aby móc oferować konsumentom nie tylko kolejne warianty smakowe topowych produktów, ale także nowości produktowe. Taką nowością w naszej ofercie są paluszki serowe w panierce łagodnej lub pikantnej z linii Bistro Minutka. To doskonała propozycja na szybką przekąskę serową na ciepło i odpowiedź na potrzeby konsumentów, poszukujących produktów, które można przygotować w przysłowiową „minutkę” – mówi Prezes Zarządu Grupy Mlekovita, Dariusz Sapiński.

czytaj więcej »

© polmlek

Grupa Polmlek: Oferujemy produkty poszukiwanej jakości

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-11-24 11:06:48

– Produkty nabiałowe wytwarzane w Grupie Polmlek w większości oznakowane są znakiem „Wyprodukowano bez stosowania GMO” – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu Grupy Polmlek. – W praktyce oznacza to, że na każdym etapie produkcji dbamy o to, aby surowiec czy gotowy produkt nie miał najmniejszego kontaktu z genetycznie modyfikowanymi organizmami. Nasi dostawcy, którzy dbają o dobrostan swoich zwierząt, wykluczyli pasze zawierające GMO. Odpowiednie standardy są spełniane również podczas skupu, transportu, produkcji czy magazynowania.

czytaj więcej »

© sertop

Sertop: Najpopularniejsze są czyste smaki serów topionych

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-11-23 11:13:28

– Jesień i zima są porami roku, w których obserwujemy wzmożone zainteresowanie sprzedażą naszych produktów – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Aneta Będkowska, Marketing Manager w Sertop. – Różnorodność smaków i gramatur sprawia, że każdy konsument znajduje coś dla siebie. Które smaki sprzedają się najlepiej? Zdecydowanie czyste smaki, bez dodatków (Złoty Ementaler, Gouda, Tylżycki, Cheddar). Najpopularniejsze serki smakowe to te z dodatkiem szynki, czosnku, pomidorów, papryki i borowików, po które klienci sięgają zwłaszcza w okresie świątecznym.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o. © 2008-2021
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel.: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij