Branża Mleczarska 100 Firm

Aktualności: kraj - handel (strona 1 z 20)

© grupa mlekovita

Z nami można bezpiecznie finalizować nawet największe transakcje. Grupa Mlekovita rozwija eksport

Źródło: Grupa Mlekovita   Dodano: 2021-05-11 11:23:04

Grupa Mlekovita jako lider branży w Europie Środkowo-Wschodniej odnotowuje rosnące zainteresowanie jej produktami ze strony rynków międzynarodowych. Grupa Mlekovita od wielu lat utrzymuje pozycję największego eksportera produktów mleczarskich w Europie Środkowo-Wschodniej. Wiedzie prym nie tylko pod względem wartości produktów wysyłanych za granicę, ale także liczby obsługiwanych krajów. Obecnie na eksport, w sumie do już 167 krajów na świecie, kierowanych jest około 40% wytwarzanych przez Grupę Mlekovita produktów. Codziennie poza granice Polski wysyłanych jest średnio 150 kontenerów z produktami. Co miesiąc Grupa dostarcza na rynek krajowy i zagraniczny m.in.: 60 mln l mleka, 8 tys. ton serów, 6 tys. ton masła, 10 tys. ton proszków mlecznych. Grupa Mlekovita jest m.in. głównym światowym dostawcą odtłuszczonego mleka w proszku w ramach rządowego kontraktu z Algierią.

czytaj więcej »

Carrefour zmniejszył ilość plastiku

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-05-10 10:02:03

Sieć handlowa ograniczyła masę butelek plastikowych produktów marki własnej, dzięki czemu udało się zaoszczędzić 15 ton plastiku. Jest to kolejny krok w ramach realizowanej przez Carrefour strategii Transformacji Żywieniowej. Aktywność marki w tym zakresie jest dwutorowa. Po pierwsze, sama inicjuje działania mające na celu redukcję wykorzystywanego w produkcji plastiku, a zatem przyczynia się do zmniejszenia ilości odpadów opakowaniowych. Po drugie, budzi świadomość społeczną w obszarze ochrony środowiska naturalnego, jednocześnie zwracając uwagę na konieczność segregacji odpadów.

czytaj więcej »

Hochland Polska: Pandemia sprzyja wybieraniu produktów bardziej wygodnych i mobilnych

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-05-07 21:58:49

– Hochland ma w swojej ofercie kilka produktów idealnie wpisujących się w ideę „on the go” – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Słownikowa definicja tego typu żywności wskazuje, że jest to żywność łatwa do jedzenia np. podczas podróży albo w ogólnym pojęciu – wyjścia na zewnątrz, bez tworzenia zbędnego zamieszania. Szczególnie w czasie pandemii konsumenci chętnie przechodzą na wygodne formy opakowań. Poszukują ich zarówno w wielkoformatowych placówkach handlowych, jak i w mniejszych sklepach osiedlowych, stąd punkty sprzedaży detalicznej powinny być zainteresowane zapewnieniem ciągłej dostępności tej grupy asortymentowej i regularnym uzupełnianiem ewentualnych braków.

czytaj więcej »

© sertop

Sertop: Polacy więcej gotują w domu

Źródło: Sertop / PR Club   Dodano: 2021-04-28 11:21:43

– Nasze obserwacje pokazują, że coraz więcej Polaków, zwłaszcza w okresie pandemii, gotuje w domu – mówi Aneta Będkowska Marketing Manager w Sertop. Jakie serki topione najczęściej wykorzystuje się w kuchni? – Najpopularniejszymi produktami ze względu na ich wszechstronne wykorzystane w kuchni są: Złoty Ementaler, produkowany od początku istnienia firmy Sertop oraz serki bez dodatków smakowych, takie jak Gouda, Tylżycki czy Edam. To właśnie tych produktów nie powinno zabraknąć w każdym sklepie. Sporym zainteresowanie cieszą się także serki smakowe, z dodatkiem suszonych i liofilizowanych warzyw np. ze szczypiorkiem i cebulką, czosnkiem, pomidorem, pieczarkami czy z papryką, które w domowych kuchniach podkręcają smak zup, sosów na ciepło, zapiekanek lub dipów. W kategorii serków topionych istotny wpływ na generowanie sprzedaży ma popyt na dany produkt, o czy warto pamiętać kompletując asortyment sklepu. O tym jak wykorzystać serki w kuchni, nie tylko na kanapkę, można przekonać się przeglądając przepisy kulinarne na blogu Serki w kuchni.

czytaj więcej »

dr Magdalena Wilgatek © cmr

CMR: Podsumowanie sprzedaży serów twarogowych przed Wielkanocą

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-04-27 09:26:42

– Sery twarogowe to kategoria której sezonowość przypada w okresie świąt – zarówno Bożego Narodzenia jak i Wielkanocy – mówi portalowi Forum Mleczarskie dr Magdalena Wilgatek, Analityk w CMR. – W tygodniu poprzedzającym Wielkanoc sprzedaż wolumenowa serów twarogowych w sklepach małoformatowych była ponad 2-krotnie wyższa niż średnia tygodniowej sprzedaży w całym 2020 roku. Podobnie sytuacja kształtowała się już na 2 tygodnie przed świętami. Dla porównania podczas przygotowań bożonarodzeniowych konsumenci robią zakupy świąteczne już nawet 3 tygodnie przed świętami. Jednak największy pik sprzedażowy dla tej kategorii przypada w tygodniu poprzedzającym święta.

czytaj więcej »

© włoszczowa (osm)

Włoszczowa (OSM): Kategoria twarogów notuje stabilną dynamikę sprzedaży

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-04-27 09:10:45

– Twarogi posiadają swój tradycyjny wizerunek i należą do jednej z najważniejszych kategorii wśród produktów mleczarskich – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Ryszard Pizior, Prezes Zarządu spółdzielni Włoszczowa (OSM). – Posiadają opinię produktów naturalnych o dużych wartościach odżywczych, co sprawia, że radzą sobie coraz lepiej na bardzo konkurencyjnym i wymagającym rynku mleczarskim. Można powiedzieć, że twarogi to nasza polska specjalność, nasza tradycja, stąd też tak ważne miejsce tej kategorii w naszej diecie. Produkty te oferowane są w wielu dogodnych dla odbiorców opakowaniach i formach: twarogi krajanki pakowane w folie w małych kawałkach, twarogi w kostkach 200 g,klinki pakowane próżniowo w folię, twarogi tłuste, półtłuste i chude pakowane w pergamin. Firmy posiadają też w sprzedaży gotowe, jednokilogramowe, mielone twarogi nadające się do wypieku ciast domowych. Biorąc pod uwagę rodzaj opakowania twarogi możemy podzielić na dwie podstawowe grupy: tradycyjne – pakowane w pergamin i sprzedawane głównie w kanale tradycyjnym oraz nowoczesne – zwykle o stałej wadze pakowane w formie kostek, klinków itp. sprzedawane głównie w kanale nowoczesnym. Nie zawsze jednak twaróg w supernowoczesnym opakowaniu dorównuje jakością tradycyjnej krajance.

czytaj więcej »

© jogo (łsm)

Jogo (ŁSM): Lody bez laktozy są unikalnym produktem na rynku

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-04-25 09:00:06

– Smak dzieciństwa to najczęściej wypowiadane słowa na widok lodów marki Bambino – mówi Forum Mleczarskiemu Krzysztof Jankowski, Prezes Zarządu w mleczarni Jogo (ŁSM). – Jogo Łódzka Spółdzielnia Mleczarska jest producentem lodów od ponad 50 lat. Przygotowujemy lody z prawdziwej śmietanki korzystając z tradycyjnych receptur. Nie używamy w produkcji utwardzonych tłuszczów roślinnych. Bambino to klasyczne lody na patyku, lody w waflu oraz lody rodzinne. Oferujemy również unikalne na rynku lody bez laktozy, dla osób nietolerujących laktozy – podkreśla nasz rozmówca.

czytaj więcej »

© mlekpol (sm)

Mlekpol (SM): Rynek napojów fermentowanych jest ugruntowany i sukcesywnie się rozwija

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-04-23 09:20:51

– Tradycyjne napoje fermentowane jak jogurt, kefir i maślanka z każdym rokiem cieszą się coraz większym zainteresowaniem – mówi dla Forum Mleczarskiego Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu Mlekpol (SM). – Mimo rosnącej świadomości na temat walorów zdrowotnych tych produktów obserwujemy, że jest to kategoria, którą zainteresowanie silnie wzrasta wraz z pierwszymi ciepłymi promykami słońca. Dlatego Mlekpol uatrakcyjnia wciąż swoją ofertę o różne rodzaje opakowań począwszy od kubków, butelek i kartonów oraz pojemności od najmniejszej łyżeczkowej 150 g poprzez wygodne opakowania „on the go” 360 i 400 ml oraz rodzinne 1 l. Na wiosnę wznawiamy produkcję chłodnika, który w tym czasie cieszy się dużym zainteresowaniem konsumentów.

czytaj więcej »

UOKiK uruchamia postępowanie wyjaśniające wobec Kauflanda, Eurocash i SCA wskutek wprowadzania udzielnych rabatów

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-04-21 09:24:09

– Przyjrzeliśmy się wnikliwie i przeanalizowaliśmy polityki rabatowe dużych sieci handlowych. Zbadaliśmy działania 19 największych sieci handlowych. Zapytaliśmy również o szczegóły współpracy z sieciami dwudziestu dostawców produktów rolno-spożywczych. Na tej podstawie przygotowaliśmy raport, w którym prezentujemy najważniejsze ustalenia dotyczące polityk rabatowych sieci, w tym w zakresie rabatów wstecznych. Pokazujemy skalę zjawiska, precyzujemy również jakie praktyki mogą naruszać prawo – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Wybór 20 dostawców odzwierciedla ogólną strukturę wartości produkcji i sprzedaży produktów spożywczych w podziale na branże. Najwięcej badanych podmiotów zajmowało się przetwórstwem mięsa. Wyodrębniono również dwie inne istotne gałęzie: przetwórców branży owocowo-warzywnej oraz mleczarnie. Pozostałe podmioty działały w innych sektorach, takich jak przetwórstwo ryb, produkcja przypraw czy przemiał zbóż. Badani dostawcy byli również grupą zróżnicowaną pod względem wielkości, a także dynamiki obrotów oraz rentowności.

czytaj więcej »

© sertop

Sertop: Czy nabiał może zniknąć z talerzy Polaków?

Źródło: Sertop / PR Club   Dodano: 2021-04-20 09:43:08

– Mody żywieniowe były, są i zapewne będą w przyszłości. Czy warto się do nich dostosowywać? Z pewnością tak, trzeba jednak zachować umiar i zdrowy rozsądek oraz pamiętać, że niektóre z nich znikają tak szybko, jak się pojawiają lub dotyczą bardzo wąskiego grona konsumentów – mówi Aneta Będkowska Marketing Manager w Sertop. – Przykładem tej ostatniej mody jest zainteresowanie produktami bezmlecznymi, których część Polaków poszukuje na półkach ze względów zdrowotnych. Jednakże rozszerzając półki w tym zakresie, nie należy zapominać o stałej grupie konsumentów lubiących i chcących spożywać tradycyjny nabiał. Zatem sery, będące doskonałym źródłem białka nie znikną z talerzy Polaków, zwłaszcza tych, którzy mogą spożywać je bez ograniczeń. 

czytaj więcej »

© temar (pph)

Temar (PPH): Marka Chevrette wśród najbardziej popularnych marek produktów kozich

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-04-19 10:01:55

– Produkty pochodzenia koziego są coraz częściej spotykane w szerokiej gamie na półkach super- i hipermarketów – mówi Aleksandra Makowska, Marketing Manager w firmie Temar (PPH). – W portfolio firmy Temar dostępne są sery kozie w postaci plastrów, kręgów i bloków jak również roladek pleśniowych. Największym wolumenem sprzedażowym cieszą się jednak sery twarde i półtwarde pod marką Frico Chevrette.

Mleko kozie wyróżnia się naturalnym i świeżym aromatem oraz łagodnie słodkim i lekko słonym smakiem. Jest uważane za zdrowszą alternatywę dla mleka krowiego. Mleko kozie zawiera laktozę i kazeinę, jednak w dużo mniejszych ilościach, co powoduje, że jest łatwiejsze w trawieniu od mleka krowiego.

czytaj więcej »

© sertop

Sertop: Kostki wciąż najpopularniejsze

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-04-15 13:20:39

– Rynek serków topionych ewoluuje, jednak z naszych obserwacji wynika, że nawyki naszych konsumentów prawie się nie zmieniają – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Aneta Będkowska, Marketing Manager w Sertop. – Co to oznacza? Pomimo sukcesów serowych plastrów i krążków z trójkątnymi porcjami serków do zjedzenia „na raz” w dalszym ciągu największą popularnością cieszą się nasze standardowe kostki o gramaturze 100 g, obecne na rynku od kilkudziesięciu lat.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Agro-Danmis: Produkty kozie są traktowane jako wyroby prozdrowotne

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-04-15 13:09:18

– Segment produktów kozich z roku na rok rośnie, co obserwujemy już od ponad dekady – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Tadeusz Dałkowski, Kierownik ds. Handlu i Marketingu w Agro-Danmis. – Największym zainteresowaniem cieszą się produkty takie jak: mleko, ser twardy, jogurt naturalny i twarożek. Warto zauważyć, że znaczącą rolę w strukturze sprzedaży odgrywają produkty ze Znakiem Jakość i Tradycja (mleko kozie, mleko kozie bez laktozy, ser twardy kozi, ser twardy kozi wędzony, jogurt naturalny, twaróg kozi wiejski).

czytaj więcej »

© grupa mlekovita

Grupa Mlekovita odnotowała 10-krotny wzrost zainteresowania żywnością funkcjonalną

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-04-13 16:08:02

Produkty mleczne odgrywają istotną rolę w diecie każdego człowieka, także we wspieraniu funkcjonowania układu odpornościowego. Zawierają bowiem wiele ważnych składników odżywczych, m.in. najwyższej jakości białko i wapń, witaminy, makro- i mikroelementy. Tylko w ostatnim roku Mlekovita odnotowała znaczny wzrost zainteresowania produktami funkcjonalnymi, o bardzo wysokich naturalnych wartościach odżywczych.

Mlekovita w swoim portfolio posiada najszerszy asortyment produktów wykazujących prozdrowotny wpływ na organizm. Jednocześnie dotrzymuje kroku bieżącym trendom w rozwoju produktów funkcjonalnych i wspiera edukację w zakresie zdrowego odżywiania, wskazując na korzyści dla zdrowia wynikające z codziennego spożywania nabiału. Wśród produktów, które można zaliczyć do żywności funkcjonalnej, zarówno konwencjonalnej, jak i wzbogacanej, pod marką Mlekovita można znaleźć m.in.: produkty bez laktozy, produkty fermentowane (wspomagające funkcjonowanie przewodu pokarmowego i układu odpornościowego), produkty wysokobiałkowe – dla osób aktywnych fizycznie i wymagających diety bogatej w białko.

czytaj więcej »

© temar (pph)

Temar (PPH): Rynek nabiału ekologicznego rośnie w tempie prawie 20% rocznie

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-04-09 10:05:24

– Rynek produktów ekologicznych jest dużo bardziej rozproszony w porównaniu z pozostałą kategorią – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Aleksandra Makowska, Marketing Manager w firmie Temar (PPH). – Mimo to, kategoria bio rozwija się lepiej niż produkty konwencjonalne i jak wynika z danych Nielsen ich dynamika z roku na rok sięga prawie 20% wzrostów. Nadal jednak musimy pracować nad zwiększeniem świadomości ekologicznej i zdrowotnej skierowanej do konsumenta. W tym celu przygotowaliśmy zarówno akcje CSR jak również edukacyjne, które zaprezentujemy wraz z poszerzeniem asortymentu bio pod brandem Klarma w drugim kwartale br., a będą to porcje o gramaturze 200 g w dwóch wariantach: Gouda i Maasdam.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o. © 2008-2021
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel.: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij