Branża Mleczarska 100 Firm

Aktualności: kraj - handel (strona 1 z 22)

© łowicz (osm)

Łowicz (OSM); Konsumenci są mocno związani z produktami kupowanymi na co dzień

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-07-20 09:04:00

– W czasie pandemii tematyka produktów spożywczych mających „czysty skład”, walory smakowe i właściwości prozdrowotne zyskała na znaczeniu – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Anna Siuda, Kierownik Działu Marketingu mleczarni Łowicz (OSM). – Konsumenci poszukują „zdrowia” i odporności w produktach spożywczych. Są coraz bardziej świadomi występowania dobroczynnych prebiotyków w produktach nabiałowych, co pozwala dostarczać je organizmowi w naturalny sposób, a nie za pośrednictwem suplementów w postaci farmakologicznej. Produktem w ofercie Łowicz (OSM), z którego płynie bogactwo korzystnych kultur bakterii jest Kefir Kaukaski 1 l, który zawiera aż 11 starannie wyselekcjonowanych szczepów. Jest innowacyjny poprzez zastosowanie enzymu rozkładającego laktozę na błonnik GOS w trakcie procesu technologicznego produkcji.

czytaj więcej »

© sertop

Sertop: Polska firma – polska jakość

Źródło: Sertop   Dodano: 2021-07-19 12:50:20

Kilka dekad temu nazwa a może sformułowanie „produkt zagraniczny” kojarzyła się z dobrą jakością. – Teraz podobnie odbierane są polskie produkty za granicą – mówi Tomasz Kania Dyrektor ds. Handlowych w Sertop. – Które kraje szczególnie doceniają serki topione Sertop, firmy ze 100% polskim kapitałem? USA, Kanada, Izrael, Niemcy, Czechy, Słowacja, Rumunia, Bułgaria, to tylko przykłady państw stanowiących dla nas istotne rynki zbytu. Naszą ofertę dostosowaliśmy pod konkretne rynki, uwzględniające także kraje Bliskiego Wschodu. W chwili obecnej jesteśmy obecni np. w Izraelu i Iraku, w planach mamy wprowadzenie naszych wyrobów do Kataru oraz Iranu, stanowiących rozwojowy rynek z dużym potencjałem – dodaje Tomasz Kania.

czytaj więcej »

© Polska Izba Mleka

Rośnie eksport do Chin polskiego mleka i produktów mleczarskich

Źródło: Polska Izba Mleka   Dodano: 2021-07-15 14:32:12

Jak wynika z danych Ministerstwa Finansów, w pierwszych czterech miesiącach 2021 r. wartość eksportu z Polski do Chin mleka i produktów mleczarskich wyniosła 53 mln euro. W tym czasie wartość eksportu z Polski produktów mleczarskich obejmujący kody CN 0401–0406, 2105 oraz wybrane produkty z pozycji CN 3501 wyniosła 852 mln euro (3,9 mld zł) i rok do roku była o około 8% wyższa.

Głównym odbiorcą polskich produktów mleczarskich jest rynek UE-27. W okresie styczeń-kwiecień 2021 roku udział tych krajów w wartości eksportu wyniósł 62%, a w przeliczeniu na pieniądze było to 531 mln euro. W porównaniu z takim samym okresem było to więcej o 9,5%.

czytaj więcej »

© gmarciniak

Zmiany na stanowisku

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-07-14 10:51:31

Po ponad 15 latach pełnienia funkcji Dyrektora Ds. Sprzedaży i Marketingu w firmie Frąckowiak (ZPSiH), specjalizującej się w produkcji serów smażonych, ze stanowiska odchodzi Grzegorz Marciniak. Znany w branży nabiałowej i spożywczej menadżer (wcześniej Astra i Good Food), a także ekspert w handlu na rynku tradycyjnym i nowoczesnym FMCG, często wypowiadał się na łamach Forum Mleczarskiego Handel.

czytaj więcej »

© sertop

Sertop: Dobra jakość w dobrej cenie

Źródło: Sertop / PR Club   Dodano: 2021-07-14 09:25:29

– Kiedyś serek topiony kojarzył się z tanim produktem, a teraz przed wszystkim zwraca się uwagę na jego jakość, bo to właśnie na nią jest największe zapotrzebowanie wśród współczesnych konsumentów – mówi Aneta Będkowska Marketing Manager w Sertop. – Klienci nadal oczekują przystępnej ceny, ale baczniej niż kiedyś zwracają uwagę na użyte w produkcji surowce, które w przypadku firmy Sertop są starannie dobierane tak, aby końcowy produkt spełniał oczekiwania konsumentów także pod kątem ulubionych przez nich smaków, niezmiennych od kilkudziesięciu lat.

czytaj więcej »

© auchan

Auchan rozszerza markę Pewni Dobrego

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-07-02 11:00:27

– Budowa odpowiedzialnej i wyjątkowej oferty to jeden z filarów strategii Auchan. Dynamiczny rozwój marki Pewni Dobrego i partnerskiej współpracy ze sprawdzonymi, lokalnymi dostawcami jest tego doskonałym przykładem. Nazwa marki najlepiej obrazuje to, czego konsumenci mogą spodziewać się sięgając po produkty opatrzone logo Pewni Dobrego – pewności, że będą dobre dla ich zdrowia, o świetnym smaku, wyprodukowane w poszanowaniu środowiska naturalnego i z dbałością o dobrostan zwierząt. Stale poszerzamy asortyment marki Pewni Dobrego, w przekonaniu, że jest ona odpowiedzią na nowe trendy i oczekiwania dzisiejszego konsumenta. Mamy nadzieję, że nasi klienci docenią jeszcze szerszy wybór produktów pod szyldem Pewni Dobrego, jaki przygotowaliśmy w ramach najnowszej oferty – powiedział Radosław Dac, dyrektor Produktów Auchan Retail Polska.

czytaj więcej »

© mlekpol (sm)

Mlekpol (SM): Jogurty pitne, maślanki i chłodniki korzystają teraz z impulsu zakupowego

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-06-29 12:31:06

– Wraz z pojawieniem się pierwszych cieplejszych dni, konsumenci jak co roku chętniej sięgają po napoje fermentowane – komentuje zbliżający się sezon na produkty „on the go” Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu mleczarni Mlekpol (SM). – W tym czasie często jest to zakup impulsowy, zwłaszcza tych produktów dostępnych w wygodniej formie „on the go”, takich jak jogurty pitne (m.in. Milko), maślanki (Mazurski Smak), ale również orzeźwiające chłodniki Mlekpol i Sokólski. Te uwielbiane przez Polaków zupy na zimno są gotowymi i pełnowartościowymi posiłkami „na raz” do bezpośredniego spożycia. Są skomponowane w preferowanych przez konsumentów proporcjach warzyw i przypraw, dobrze smakują z gotowanymi młodymi ziemniakami, jajkiem lub pieczywem. Nowa receptura chłodnika to soczysta buraczkowa barwa, charakterystyczny zapach i aromat dobrego, fermentowanego mleka, świeżych warzyw i przypraw. Gdy przychodzą upały, jest to idealny obiad, który nie wymaga żadnych przygotowań nad parującymi garnkami.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Żegnamy Małgorzatę Wysocką

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-06-29 10:38:33

W wieku 59 lat odeszła spośród nas znana i ceniona w branży i w jej otoczeniu Małgorzata Wysocka, wieloletni pracownik i Wiceprezes Zarządu ds. Handlu i Marketingu mleczarni Łowicz (OSM).

Przez 16 lat pracowała w Toruniu, w samodzielnym zakładzie mleczarskim, przejętym później przez mleczarię Łowicz (OSM). W listopadzie 2005 r. do września 2008 r. pełniła funkcję Kierownika Działu Handlu w Toruniu. Od 2008 r. do marca 2009 r. była Kierownikiem Działu Kluczowych Klientów. Następnie pełniła funkcję Dyrektora Działu Handlu (od grudnia 2009 r. do lutego 2011 r.) gdzie tworzyła struktury sprzedaży na rynek tradycyjny i pozyskiwała nowych klientów z rynku nowoczesnego.

Małgorzata Wysocka piastowała urząd Wiceprezesa Zarządu ds. Handlu i Marketingu mleczarni Łowicz (OSM) od marca 2011 do stycznia 2017 r. Odpowiadała za kierowanie całym pionem (ponad 300 osób w 8 lokalizacjach) związanym z marketingiem, sprzedażą (Polska i zagranica), magazynowaniem i logistyką produktów wytwarzanych przez mleczarnię w Łowiczu. Była odpowiedzialna za rozwój sprzedaży w kraju oraz zagranicą.

Od czerwca 2017 r. przez blisko 4 lata zasiadała w Zarządzie Polish Dairy.

czytaj więcej »

Lactima: Konsumenci ceniący wysoką jakość wybierają produkty naszej marki

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-06-28 11:55:46

– Każdy, kto należy do grona smakoszy ceniących sobie wysoką jakość, wszechstronność i różnorodność wybieranych produktów, może być pewny, że cechy te odnajdzie w serach topionych marki Lactima – mówi portalowi forummleczarskie.pl Anna Hochherz, Specjalista ds Marketingu w firmie Lactima. – Dzięki nim, w zależności od nastroju i okoliczności, możemy delektować się kremowym serkiem topionym w krążku lub w plasterkach. Z kolei szeroka gama wersji smakowych pozwoli każdego dnia cieszyć się nowym obliczem kanapek, sosów, dressingów oraz makaronów.

– Sery topione w krążkach i plasterkach można z pewnością zaliczyć do najpopularniejszych produktów spożywczych – podkreśla Anna Hochherz. – Bez nich trudno wyobrazić sobie jakąkolwiek sklepową półkę, nie wspominając o śniadaniach, przekąskach i kolacjach. Serki topione Lactima łączą w sobie wygodę i uniwersalne zastosowanie – wskazuje nasza rozmówczyni.

czytaj więcej »

© zppm

ZPPM: Kolejne kuriozum unijne

Źródło: ZPPM   Dodano: 2021-06-21 15:56:56

Marcin Hydzik, Prezes Zarządu ZPPM dobitnie stwierdza – Do grupy przykładów unijnych kuriozów prawnych dołącza kolejny: mleko, jogurty pitne, kefiry, maślanki – generalnie wszystkie przetwory mleczne, które da się spożyć bez użycia sztućców, zdaniem urzędników Komisji Europejskiej to napoje, a kubki na napoje nie są pojemnikami na napoje. A wszystko to w imię walki z tworzywami sztucznymi…

W dniu 31 maja 2021 r. Komisja Europejska ogłosiła wytyczne dotyczące produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych. Wytyczne dotyczą (jeszcze nie zaimplementowane do polskiego prawa) dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/904 w sprawie zmniejszenia wpływu niektórych produktów z tworzyw sztucznych na środowisko. Dyrektywa ta określa m.in. docelowe poziomy recyklingu dla jednorazowych opakowań po napojach tj. 77% do roku 2025 i 90% do roku 2029. Cel tyleż szczytny, co nierealny – zwłaszcza w przypadku przetworów mlecznych sprzedawanych w opakowaniach wielomateriałowych. Jak zatem rozwiązany zostanie ten problem? – pyta Prezes Zarządu ZPPM.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi: Największymi odbiorcami polskiego eksportu mleczarskiego są Niemcy i Czechy.

Źródło: Polska Izba Mleka   Dodano: 2021-06-21 11:34:37

W ostatnim dwudziestoleciu w polskim mleczarstwie zaszły bardzo duże zmiany. Zarówno zakłady mleczarskie, jak i gospodarstwa zajmujące się produkcją mleka w niczym nie przypominają tych sprzed 20-30 lat. Zakłady zainwestowały m.in. w najnowsze linie technologiczne, rolnicy zmodernizowali swoje gospodarstwa - produkują mleko według najwyższych standardów, a krowy żywią zdrowymi paszami, nie nadużywają chemii. Wysoki poziom polskiego mleczarstwa zauważa m.in. Grzegorz Puda, Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

– Polskie mleczarnie, bez cienia wątpliwości, należą do najbardziej nowoczesnych zakładów tej branży w Europie – mówi.

Dodaje, że modernizacja branży mleczarskiej miała miejsce w czasie przedakcesyjnym i w pierwszych latach po akcesji. Branża mleczarska jako jedna z pierwszych dostosowała się do unijnych wymogów, a jakość mleka zmieniła się w niesamowitym tempie. Jest to jedyna branża sektora spożywczego funkcjonująca do dziś w formule spółdzielczej. Dzięki temu mleczarnie uniknęły losu innych zakładów przetwórczych.

czytaj więcej »

UOKiK wszczyna postępowanie przeciwko spółce Kaufland Polska Markety

Źródło: UOKiK   Dodano: 2021-06-21 10:24:27

Jak komunikuje UOKiK przedsiębiorca może w nieuczciwy sposób wykorzystywać przewagę kontraktową wobec dostawców produktów rolno-spożywczych. Zarzuty dotyczą ustalania warunków współpracy w trakcie jej trwania oraz wymagania dodatkowych rabatów, które nie są sprecyzowane w umowach.

Postępowanie zostało wszczęte po przeprowadzeniu postępowań wyjaśniających dotyczących polityki rabatowej 19 sieci handlowych. Zebrany materiał dał m.in. podstawy do postawienia spółce Kaufland Polska Markety zarzutu nieuczciwego wykorzystywania przewagi kontraktowej.

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zakwestionował dwie praktyki przedsiębiorcy. Pierwsza polega na ustalaniu warunków współpracy z niektórymi dostawcami produktów rolno-spożywczych już po rozpoczęciu danego roku. W takich przypadkach, przy przedłużających się negocjacji umowy na kolejny rok lub rozpoczęciu ich z opóźnieniem, dostawca nie wie, na jakich warunkach realizuje dostawy w okresie od początku roku do dnia podpisania umowy. Niejednokrotnie w nowym kontrakcie wprowadzone zostają dodatkowe rabaty lub podwyższona zostaje wysokość dotychczasowych, a dostawcy zobowiązani są do zapłaty na rzecz Kaufland Markety Polska wyrównania z tego tytułu. W praktyce oznacza to wsteczne obniżenie już zapłaconej ceny sprzedaży produktów do tej sieci.

czytaj więcej »

© mlekpol (sm)

Mlekpol (SM): Konsumenci znów poszukują nowych i innowacyjnych produktów mleczarskich

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-06-19 11:04:53

– W trakcie epidemii COVID-19 konsumenci decydowali się głównie na zakup produktów sprawdzonych oraz niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu – skomentowała sytuację w segmencie deserów mlecznych Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu mleczarni Mlekpol (SM). – Dlatego w pierwszych kwartałach poprzedniego roku segment tzw. produktów przyjemnościowych odnotował spadek zainteresowania wśród konsumentów. Sytuacja jednak wraca do normy. Na rynku wyraźnie widać, że konsumenci poszukują nowych i innowacyjnych produktów, które zostały wytworzone na bazie prostych i zdrowych składników, bez zbędnych dodatków. Chętnie korzystają z propozycji, które realizują ich potrzeby dbania o zdrowie i dobre samopoczucie. Dlatego detaliści powinni poszukiwać ofert spełniających te oczekiwania.

czytaj więcej »

© koło (osm)

Koło (OSM): Używamy kartonów bardziej neutralnych dla środowiska, a nasze kefiry mają krótki skład

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-06-18 09:08:18

– W 2019 roku uruchomiliśmy produkcję kefiru 13 żywych kultur bakterii i od tej pory sukcesywnie rozszerzamy ofertę – odpowiedziała Karolina Mikołajczyk, Dyrektor Handlu i Eksportu w Koło (OSM) zapytana o tegoroczne działania mleczarni w kategorii kefirów. – Obecnie produkujemy kefir w kartonie o pojemności 1 l, 0,5 l, oraz 0,5 l w wersji malinowej. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku i konsumentów kefiry i maślanki zdecydowaliśmy się pakować w neutralne dla środowiska, podlegające recyklingowi kartony Brown Board, a wsad do napojów owocowych nie zawiera syropu glukozowo-fruktozowego ani skrobi modyfikowanej.

czytaj więcej »

© grupa polmlek

Grupa Polmlek: Kategoria napojów ryżowych, owsianych, z orzechów wzrosła w 2020 r. na świecie o 3,7%

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-06-17 10:18:12

– Obserwując trendy na światowych rynkach widzimy, że nie słabnie zainteresowanie wegańskim sposobem odżywiania – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu Grupy Polmlek. – Obecnie coraz częściej decyzje zakupowe podejmowane są przez pokolenie, które z pełną świadomością sięga po produkty spełniające ich wymagania nie tylko jakościowe, smakowe, odżywcze, ale również światopoglądowe i etyczne. Ochrona środowiska, zdrowie, dobrostan zwierząt, różnorodność biologiczna, to wartości, które coraz częściej rozpatrywane są w kontekście żywności właśnie. Systemy żywnościowe są niestety nadal jednym z głównych czynników napędzających zmiany klimatu i degradację środowiska. Stąd coraz częstsze decyzje konsumentów, którzy odchodzą od doskonale znanych, mainstreamowych produktów i wybierają alternatywne, niszowe, ale równie smaczne.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o. © 2008-2021
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel.: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij