100 wydanie Forum Mleczarskie Handel
Aktualności kraj Aktualności świat Komunikaty prasowe
Raporty Wywiady Galerie
więcej...
Kampanie Firmy Produkty
Podręcznik serowy ABC Nabiału Kontakt

Aktualności: kraj - handel (strona 1 z 15)

© carrefour

Carrefour Polska testuje elektryczne auta dostawcze

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-07-10 11:32:36

Samochody włączone zostaną do floty wykorzystywanej podczas dostarczania zamówień e-grocery ze sklepu internetowego sieci. Rozwiązanie powstało w ramach programu Pilot Maker Elektro ScaleUp. Carrefour Polska jest jednym z kluczowych partnerów programu Pilot Maker Elektro ScaleUp, którego celem jest wdrożenie na polskim rynku pionierskich technologii dla elektromobilności. I

– Carrefour bez wahania przystąpił w 2018 roku do budowy elektromobilności w Polsce. Udział w programie Pilot Maker Elektro pozwala Carrefour zarówno aktywnie przyczyniać się do tworzenia innowacji dla polskiego rynku, a także wdrażać rozwiązania wygodne i dopasowane do potrzeb naszych klientów – mówi Michał Sacha, Członek Zarządu, Dyrektor Marketingu, digital, IT, e-commerce i usług finansowych Carrefour Polska. – Carrefour dynamicznie rozbudowuje swoją ofertę e-grocery, a potencjał, jaki drzemie w elektromobilności, pozwala rozwijać nasze usługi zwiększając szybkość oraz podnosząc jakość i bezpieczeństwo dostaw produktów spożywczych przy jednoczesnej trosce i dbałości o środowisko – dodaje Michał Sacha.

czytaj więcej »

© łowicz (osm)

Łowicz (OSM): Rynek maślanki wzrósł znacząco w ostatnim roku

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-07-08 09:38:35

– Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu produkuje szeroki wachlarz produktów we wszystkich kategoriach nabiałowych, w tym także produktów fermentowanych – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Andrzej Chomyszczak, Wiceprezes ds. Handlu i Marketingu w mleczarni Łowicz (OSM). – Maślanki notują dynamiczny rozwój – w ciągu ostatnich 12 miesięcy kategoria wzrosła rok do roku o 8%. Jednym z czynników wpływających na tę sytuację jest trend związany z „czystą etykietą”, co oznacza, że produkty fermentowane zawierają wyłącznie naturalne składniki mleczne i dobroczynne kultury bakterii.

czytaj więcej »

© radomsko (osm)

Mleczarnia Radomsko (OSM) z produktami online

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-07-01 15:14:23

Mleczarnia Radomsko (OSM), znany producent mleka, śmietan i śmietanek, napojów fermentowanych, masła, deserów, serków do smarowania, twarogów i serów dojrzewających, nawiązała współpracę z delikatesami internetowymi polskikoszyk.pl. Szeroki na co dzień asortyment mleczarni nieustannie poszerza się również w internetowym sklepie. Na początek, na zachętę, mleczarnia przewidziała ciekawe promocje na niektóre produkty. Wśród nich znajduje się mleko UHT 1,5% w atrakcyjnej cenie.

Link do produktów:

https://polskikoszyk.pl/catalogsearch/result?q=hej

 

czytaj więcej »

© mlekpol (sm)

Mlekpol (SM): Zamknięcie hoteli i gastronomii było odczuwalne dla Mlekpolu

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-07-01 14:48:19

– W ostatnich latach HoReCa była w Polsce najdynamiczniej rozwijającym się kanałem sprzedaży produktów mleczarskich. Zamknięcie hoteli i lokali gastronomicznych było również odczuwalne dla Mlekpolu - powiedziała w rozmowie z Forum Mleczarskim Handel Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu w mleczarni Mlekpol (SM). – Oczywiście zakupy w kanale detalicznym częściowo skompensowały nam utraconą sprzedaż, ale nie znacząco – dodała nasza rozmówczyni.

– Co istotne, każdego roku przed sezonem letnim przygotowywaliśmy się do realizacji dużych kontraktów na mleko UHT, sery i masło, z przeznaczeniem do europejskich krajów z silnie rozwiniętą turystyką. Ten rok jest zupełnie inny – podkreśla Dyrektor Handlu w mleczarni Mlekpol (SM). – Dopiero pod koniec maja, nasi klienci z Włoch i Grecji wrócili z zamówieniami, licząc że turystyka w ich krajach szybko się odrodzi. Spodziewamy się, że sezon turystyczny w tym roku rozłoży się w czasie, a pogoda nie będzie już głównym wyznacznikiem w doborze terminu odpoczynku. Co ciekawe, tylko mozzarella jest takim produktem, który nie odczuł braku zainteresowania klientów w czasie epidemii. Zamówienia m.in. pizzy z dowozem do domu zdecydowanie wzrosły w ostatnim czasie, więc popyt na ten produkt jest cały czas duży i to nie tylko w Polsce.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Eksport nabiału z Polski nieznacznie spadł w okresie I-IV 2020 r.

Źródło: KOWR   Dodano: 2020-06-24 10:59:11

W pierwszych czterech miesiącach br. przychody z eksportu produktów mlecznych uzyskane przez krajową branżę mleczarską kształtowały się na poziomie niższym niż rok wcześniej. Według wstępnych danych Ministerstwa Finansów w okresie styczeń-kwiecień 2020 r. wartość wywozu produktów mlecznych z Polski wyniosła 780 mln euro (3,37 mld zł) i była o 1% niższa niż przed rokiem. Jednocześnie na import tego asortymentu wydatkowano 353 mln euro (1,52 mld zł), o 1,5% mniej.

Dodatnie saldo obrotów handlowych artykułami mleczarskimi w okresie czterech miesięcy 2020 r. ukształtowało się na poziomie 427 mln euro (1,85 mld zł), o 1% niższym niż przed rokiem. Produkty mleczne z Polski tradycyjnie eksportowane były przede wszystkim do UE. W okresie czterech miesięcy 2020 r. udział tych krajów w wartości wywozu wyniósł 65% wobec 75% w 2019 r.

Jednocześnie wpływy uzyskane z eksportu do UE obniżyły się o 14%, do 510 mln euro.

czytaj więcej »

Lidl wycofuje ze sprzedaży tradycyjny Ser Koryciński Swojski Naturalny

Źródło: GIS   Dodano: 2020-06-23 15:00:11

Wpadki z powodu obecności groźnych szczepów bakterii zdarzają się zarówno dużym jak i małym producentom nabiału. Najczęściej dotyczy to produktów z mleka niepasteryzowanego. Tak było i tym razem. Ser Koryciński Swojski Naturalny, specjalność oznaczona znakiem Chronione Oznaczenie Geograficzne, dostępny w sieci Lidl, musi być wycofany ze sprzedaży. 

czytaj więcej »

© mlekpol (sm)

Mlekpol (SM): Partnerzy handlowi darzą nas zaufaniem, bo realizujemy to, co obiecaliśmy

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-06-15 09:42:36

– Twaróg to biały, świeży ser, znany i stosowany w kuchni wschodnio-słowiańskiej – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu w mleczarni Mlekpol (SM). – To nie tylko doskonały pomysł na zdrowe śniadanie, lecz także składnik ciast, deserów, naleśników i pierogów.

– Rynek twarogów jest rozwojowy, dostrzegamy potencjał sprzedażowy wśród naszej szerokiej oferty. Trendy prozdrowotne powodują, że ten naturalny produkt, stał się podstawowym składnikiem dobrze zbilansowanej diety. Marki Mlekpolu to znany i lubiany Mazurski Smak, Mlekpol, Rolmlecz oraz Osowa w kształcie klinka, kostki i krążka. Oferujemy bogaty wybór twarogów o różnej zawartości tłuszczu i wielkości opakowania. Konsumenci są coraz bardziej świadomi i sięgają po produkty bezpiecznie zapakowane, w których dużą rolę odgrywa smak i jakość. Twarogi z Mlekpolu charakteryzują się tradycyjnymi recepturami i unikalnym smakiem. Te cechy zapewnia bardzo wysokiej jakości surowiec i nowoczesna technologia – wskazuje nasza rozmówczyni.

czytaj więcej »

© łowicz (osm)

Łowicz (OSM): Klienci coraz chętniej sięgają po słodkie śmietanki w kartonikach

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-06-15 09:22:36

– W ofercie Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Łowiczu w kategorii śmietan znajdują się dwie najbardziej znane i preferowane przez konsumentów wartości – 12% i 18%, dostępne w kubkach o pojemności 200 g i 400 g – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Andrzej Chomyszczak, Wiceprezes ds. Handlu i Marketingu w mleczarni Łowicz (OSM). – Sprzedaż tych indeksów jest stabilna, chociaż widzimy zmianę w sprzedaży na korzyść śmietanek. Sięgając do historii OSM w Łowiczu, chcielibyśmy wspomnieć o śmietanie 15% znanej jako „różowa z Łowicza”. Do dzisiaj w ofercie spółdzielni pod swoim sztandarowym kolorem, bezkonkurencyjna w swojej procentowości.

czytaj więcej »

© mlekpol (sm)

Mlekpol (SM): Rośnie zainteresowanie śmietaną bez dodatku emulgatorów i zagęstników

Źródło: Mlekpol (SM)/38PR   Dodano: 2020-06-08 10:34:31

– Śmietana to podstawowy produkt w lodówce polskiego konsumenta – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu w mleczarni Mlekpol (SM). – Jest znakomitym nośnikiem smaku i charakteryzuje się różnorodnością zastosowań zarówno w tradycyjnych potrawach, jak i w daniach na słodko. Wiedza na temat wartości oraz finezja kulinarna sprawiają, że cały czas obserwujemy wzrost sprzedaży tej kategorii produktów mlecznych. Asortyment śmietan na półkach sklepowych jest szeroki. Śmietany wybieramy ze względu na skład, zawartość tłuszczu oraz pojemność opakowania. To, co będzie zmieniało strukturę sprzedaży śmietan w najbliższej przyszłości, to zainteresowanie produktem naturalnym, czyli bez dodatku emulgatorów i zagęstników. W tym wrażliwym i zdrowotnym aspekcie widzimy szansę na rozwój sprzedaży naturalnej śmietany Łaciatej.

czytaj więcej »

Hochand Polska: Sery typu greckiego to nieodłączny składnik dań grillowych

Źródło: Hochland Polska   Dodano: 2020-06-08 10:08:52

– Rynek serów typu greckiego rozwija się dynamicznie, obecnie głównie w kierunku produktów najwyższej jakości, praktycznie zapakowanych, jednym słowem coraz bardziej wygodnych dla potencjalnego konsumenta – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Coraz mocniej dają się odczuć trendy promujące naturalną żywność, bez udziału chemii i inżynierii genetycznej. Konsumenci oczekują produktów, które będą w pełni naturalne, a przez to bezpieczne dla zdrowia. Hochland wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom konsumentów. Dbamy o to, żeby każdy produkt był w pełni bezpieczny dla konsumentów. Przestrzegamy najwyższych standardów jakości i higieny produkcji.

czytaj więcej »

PSH Nasz Sklep liczy już 4000 placówek handlowych

Dodano: 2020-05-29 11:23:32

Pod koniec 2019 r. sieć PSH Nasz Sklep liczyła 3854 sklepy franczyzowe. Natomiast we wszystkich sieciach należących do Grupy Specjał (Nasz Sklep, Rabat Detal, Livio) na koniec 2019 r. działało 8629 sklepów. Tylko w tym roku liczba placówek sieci PSH Nasz Sklep powiększyła się o 146 sklepów. W zeszłym roku dynamika wzrostu sieci wyniosła 4,2%, zaś w latach ostatnich było to średnio rocznie 6,5%.

Po całotygodniowym remodelingu i uzupełnieniu asortymentu pod szyldem Delikatesy Premium ruszyła jubileuszowa placówka w miejscowości Stróże koło Grybowa w województwie małopolskim. Sklep liczy około 100 m2 powierzchni handlowej. W dniu otwarcia na klientów czekały atrakcyjne promocje cenowe oraz sieciowe programy lojalnościowe z nagrodami. Nie zabrakło słodkiego poczęstunku i pamiątkowego dyplomu dla właścicieli.

czytaj więcej »

© łowicz (osm)

Łowicz (OSM) łączy w ochronie środowiska

Źródło: Łowicz (OSM)   Dodano: 2020-05-29 11:12:38

– Jako pierwsza w Polsce mleczarnia Łowicz (OSM) podjęła się wdrożenia opakowań przyjaznych dla klimatu. Pierwszym produktem, który zamknięto w opakowaniu z surowców odnawialnych jest Mleko UHT 3,2% o pojemności 1 l. Opakowanie to jest dobrym i świadomym wyborem dla środowiska, ponieważ: w 88% składa się z surowców odnawialnych, emisja CO2 związana z produkcją tego opakowania została zmniejszona o 21%, karton w 69% wykonany został z papieru z włókien drzewnych z certyfikowanych lasów FSC i innych kontrolowanych źródeł. Dodatkowo zakrętka wykonana została z biotworzywa z trzciny cukrowej. Opakowanie nadaje się do recyklingu – czytamy w komunikacie mleczarni Łowicz (OSM).

 

czytaj więcej »

© sertop

Sertop: Działania Fair Play w biznesie

Źródło: Sertop / PR Club   Dodano: 2020-05-14 10:19:57

– Działania Fair Play nie są chwilową modą, ale sposobem na  budowanie wiarygodności firmy, bowiem etyczne podejście biznesowe kształtuje pozytywne relacje zarówno wśród klientów, jak i partnerów handlowych – mówi Aneta Będkowska, Marketing Manager w Sertop. – Okazuje się, że biznes i etyka mogą ze sobą współgrać i to na wielu płaszczyznach. Rzetelne podejście do współpracowników, dostawców oraz klientów, w tym terminowe wywiązywanie się ze zobowiązań finansowych i podatkowych, społeczna odpowiedzialność biznesu – to wszystko buduje markę, której można zaufać. Jeśli te działania są dodatkowo poparte odpowiednimi certyfikatami, to uczciwe reguły gry stają się przepustką do wejścia na nowe rynki, także te zagraniczne i stanowią swojego rodzaju gwarancję dla naszych kontrahentów, co pozwala realizować wspólne działania biznesowe w atmosferze zaufania – podkreśla Aneta Będkowska.

czytaj więcej »

© hochland polska

Hochland zaangażowany we wsparcie przedsiębiorców Lewiatana w czasie pandemii

Źródło: Hochland Polska   Dodano: 2020-05-07 15:24:59

Koronawirus postawił nas w sytuacji wyjątkowej, a jedną z jego konsekwencji są duże zmiany w zakresie organizacji sprzedaży w branży spożywczej oraz dodatkowe obostrzenia jej dotyczące. Hochland jako świadomy producent zdaje sobie sprawę, że po zakończeniu pandemii konieczne będzie efektywne funkcjonowanie w nowej rzeczywistości.

Stworzony Fundusz Pomocowy PSH Lewiatan, stanowić będzie wsparcie dla detalisty, aby mógł sprawnie przywrócić funkcjonowanie sklepu, m.in. po zaleconym okresie kwarantanny. Hochland podejmuje szereg konkretnych działań, by pomóc polskim przedsiębiorcom. Ważnym celem jest zapewnienie partnerom bezpieczeństwa w ciągłości dostaw. Tym samym, Hochland potwierdza, że jest firmą odpowiedzialną społecznie i zajmuje ważną pozycję w gronie producentów, którzy oferują pomoc społeczeństwu w trakcie kryzysu. Hochland dba o wspólne dobro, w myśl idei #razemdamyradę.

czytaj więcej »

© spomlek (sm)

Spomlek (SM): Koperta jako opakowanie serów była strzałem w dziesiątkę. Drugim mają być duże opakowania

Źródło: Spomlek (SM)   Dodano: 2020-05-07 11:26:22

– Epidemia zmieniła nasze przyzwyczajenia i zachowania zakupowe. Częściej wybieramy produkty hermetycznie zapakowane, które w naszym postrzeganiu są bezpieczne, a to bezpieczeństwo dzisiaj nabrało nowego znaczenia – mówi Edward Bajko, Prezes Zarządu Spomlek (SM).

Przez ostatnie kilka lat branża mleczarska obserwowała dynamiczny rozwój sprzedaży serów żółtych konfekcjonowanych, hermetycznie zapakowanych, pokrojonych w plastry lub kawałki. Do niedawna na rynku dostępne były sery pakowane w typowe opakowanie tzw. „otwórz- zamknij”. Kolejną innowacją są opakowania typu koperta. Ich przewagą jest lepsza ochrona przed wysychaniem produktu już po otwarciu oraz wygoda użytkowania: ser ułożony na tacce nie skleja się i mamy łatwość wyjęcia z opakowania oraz ponownego zamknięcia.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij