Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności: kraj (wszystkich: 2114, strona 5 z 141)

© forum mleczarskie

Ceny surowca za luty 2019 r

Źródło: KZSM Zw. Rew za GUS   Dodano: 2019-03-29 11:44:44

Według Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) cena skupu mleka w lutym 2019 r. wyniosła 138,13 zł/1 hl i była wyższa o 2,1% niż w lutym 2018 r. Cena skupu mleka w odniesieniu do stycznia 2019 r. była o 1,9% niższa.

czytaj więcej »

© hochland polska

Hochland otwiera interesujący świat dla konsumenta!

Źródło: Hochland Polska   Dodano: 2019-03-28 09:03:36

Hochland jest jedną z firm branży serowej, która obecna jest w Polsce od 25 lat i może pochwalić się długą historią. Silna pozycja Hochland podparta jest ponad 90-letnim doświadczeniem w produkcji sera. Hochland otwiera interesujący świat dla konsumenta pokazując w swoich działaniach nie tylko atrybuty funkcjonalne, ale coraz ciekawszy świat. Bogata oferta smakowa, od serów kremowych twarogowych Almette, poprzez całą paletę serów kremowych topionych Hochland, sery żółte plasterkowane, po sery pleśniowe Valbon, sprawia, że produkty te wciąż zaskakują mnogością potraw, do których można je zastosować.

czytaj więcej »

Carrefour i Google będą blisko współpracować również w Polsce

Źródło: Carrefour Polska   Dodano: 2019-03-22 15:19:45

W nawiązaniu do globalnego partnerstwa strategicznego, Carrefour i Google zapowiedziały bliską współpracę w Polsce. Jej głównym celem jest wzmocnienie pozycji Carrefour w cyfrowych kanałach sprzedaży oraz zbudowanie lepszych doświadczeń zakupowych dla polskich konsumentów.

 - Jednym z priorytetów strategii Carrefour w Polsce jest zaoferowanie klientom najbardziej komfortowych i przyjemnych zakupów na rynku. Dlatego chcemy stworzyć dla nich wzorowe środowisko omnikanałowe, a także dążymy do bycia liderem w zakresie innowacji oraz sprzedaży żywności przez Internet. W dniu dzisiejszym, zrobiliśmy kolejny krok w tym kierunku, przenosząc globalne porozumienie Carrefour i Google, na poziom lokalny – powiedział Christophe Rabatel, Prezes Carrefour Polska.

czytaj więcej »

© mlekovita

Mlekovita w jubileuszowym 2018: rok rozwoju, pełen wyzwań, nowości i sukcesów

Źródło: Grupa Mlekovita   Dodano: 2019-03-20 11:23:30

Podczas Walnego Zgromadzenia Przedstawicieli Członków Spółdzielni Mleczarskiej Mlekovita, które odbyło się 19 marca 2019 r., Prezes Zarządu Dariusz Sapiński przedstawił sprawozdanie z działalności firmy wraz z wynikami roku 2018 – roku jubileuszu 90-lecia. 

– Rok 2018 rok mogę uznać za wyjątkowy, pełen wyzwań i intensywnego rozwoju Mlekovity. Znaczący, gdyż oddaliśmy w tym roku nową część zakładu: Fabrykę Proszków Mlecznych, tym samym zwiększając swoją zdolność produkcyjną i zatrudniając ponad 100 nowych pracowników. W efekcie poprawiliśmy wyniki firmy, z czego jestem bardzo zadowolony, ponieważ podsumowanie ubiegłego roku pokazuje, że 2018 r. był kolejnym, w którym Mlekovita może pochwalić się dobrą kondycją – mówi Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.

czytaj więcej »

© zemaitijos pienas

Žemaitijos pienas: Produkty bezlaktozowe obecne w dużych i małych sklepach

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2019-03-14 18:42:05

– Rynek produktów mlecznych bez laktozy cały czas rośnie. Jeszcze 2-3 lata temu była to kategoria produktów niszowych – Božena Stacevičiūtė, Head of Polish Market w Žemaitijos pienas. – Producenci wyrobów mlecznych, aby sprostać wymogom świadomego konsumenta, wprowadzili na rynek całą gamę produktów bez laktozy. Konsument może kupić bez laktozy zarówno sery, mleko, masło, twaróg jak i jogurt.

Rosnące zapotrzebowanie na produkty bezlaktozowe zostało również uwzględnione przez właścicieli małych sklepów osiedlowych jak i dyskontów, w których konsument może kupić większość produktów bez laktozy. W większości sieci handlowych produkty bez laktozy nie są już umieszczane razem ze zwykłymi produktami. Konsument może je znaleźć w specjalnie dla nich stworzonej oznakowanej kategorii „produktów bez laktozy”.

czytaj więcej »

© spomlek (sm)

Złoty Radamer na 110-lecie Mleczarni Spomlek. W kopercie.

Źródło: Spomlek (SM)   Dodano: 2019-03-14 14:19:27

– Mleczarnia Spomlek wprowadza na rynek ser Złoty Radamer w unikatowym opakowaniu typu koperta z okazji obchodów 110-lecia firmy. To ukłon w stronę naszych konsumentów, którzy przez te wszystkie lata darzą naszą mleczarnię i jej produkty zaufaniem, doceniając naszą pasję do serowarstwa, którą każdego dnia pielęgnujemy i dzielimy się z innymi – mówi Edward Bajko, Prezes Spółdzielczej Mleczarni Spomlek.

Złoty Radamer to unikalne połączenie smaku Radamera i delikatnych nut Goudy. To ser typu szwajcarskiego, który doskonale plasuje się na półce między serami mainstreamowymi, a serami premium.

– Korzystając z tej wyjątkowej okazji, jaką jest jubileusz naszej firmy chcemy tym symbolicznym akcentem powrócić do naszych korzeni. To właśnie Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek z początkiem lat 90. jako pierwsza w Polsce zaczęła produkować ser Radamer z charakterystycznymi oczkami, który na stałe wpisał się w portfolio naszych sztandarowych produktów, a jego unikatowy smak i wysoka jakość do dziś zdobywają uznanie konsumentów. Wprowadzenie na rynek Złotego Radamera jest dowodem na to, że stale się rozwijamy, jednocześnie czerpiąc z tego wszystkiego, co udało się nam wypracować wspólnie przez te 110 lat – mówi Edward Bajko.

czytaj więcej »

© jogo (łsm)

Jogo (ŁSM) ma nowego Dyrektora Handlowego

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2019-03-14 13:29:15

Tomasz Koczyński, nowy Dyrektor Handlowy Łódzkiej Spółdzielni Mleczarskiej jest absolwentem Wydziału Zootechniki w stopniu magistra inżyniera. Posiada bogate doświadczenie zawodowe. Po ukończeniu studiów pracował m.in. w firmach Animex i Podravka. Od 2000 r. w branży mleczarskiej.

czytaj więcej »

© hochland polska

Hochland Polska na rynku HoReCa

Źródło: Hochland Polska   Dodano: 2019-03-12 10:29:44

Rośnie znaczenie rynku gastronomicznego dla firmy Hochland Polska. Rozrasta się dział Food Service, powiększa się oferta produktów pod marką Hochland Professional, powstała strona internetowa www.hochlandprofessional.pl. Hochland Polska jest wartościowym liderem rynku serów w Polsce. W ofercie firmy znajdują się sery kremowe topione, twarogowe, żółte dojrzewające, pleśniowe i wiele innych.

czytaj więcej »

© agro-top (pph)

Agro-Top (PPH): Konsumenci i gastronomia coraz częściej wybierają tłuszcze wyższej jakości

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2019-03-07 16:23:20

– Rozwój trendów kulinarnych, popularyzacja gotowania w mediach, a przede wszystkim powrót do używania przez szefów kuchni tradycyjnych tłuszczów, spowodowały duży wzrost zainteresowania smalcem gęsim i kaczym, wieprzowym, a nawet tłuszczem wołowym – mówi Anna Obłoza, Key Account Manager w firmie Agro-Top (PPH). – Co za tym idzie, zwiększa to zainteresowanie naszymi produktami oraz podnosi świadomość kulinarną konsumentów.

Większa wiedza na temat produktów, ich pochodzenia, zastosowania i oczywiście walorów powoduje, że konsumenci chętniej sięgają po produkty, mające pozytywny wpływ na ich zdrowie, jak również produkty „modne”. Należy podkreślić, że tłuszcze zwierzęce są źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, ułatwiają wchłanianie witamin jak również są nośnikiem smaku. Do pieczenia, gotowania czy smażenia warto wybrać tłuszcze odporne na działanie wysokiej temperatury, np. Smalec gęsi, który słusznie zyskał międzynarodową sławę produktu Top w przygotowywaniu opiekanych ziemniaków.

czytaj więcej »

© torpol

Torpol: Zwiększenie bezpieczeństwa żywności i przedłużenie trwałości produktu leży u podstaw naszych innowacji

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2019-03-07 15:38:25

– Od początku istnienia firmy interesowały nas opakowania przeznaczone dla sektora mleczarskiego – mówi Forum Mleczarskiemu Biznes Monika Lipska, Dyrektor Handlowy w firmie Torpol. – W związku z tym wdrożyliśmy i nadal pracujemy nad wprowadzeniem na rynek worków aktywnych, funkcjonalnych i dostosowanych do potrzeb tej branży.

Źródłem pomysłów naszych innowacji są wyniki badań B+R, badania marketingowe oraz obserwacje trendów opakowaniowych w nowoczesnych zakładach przetwórstwa mleczarskiego w Polsce i za granicą.

czytaj więcej »

© łowicz (osm)

Łowicz (OSM): Okres boomu na produkty bez laktozy mamy za sobą

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2019-03-03 15:52:16

– Spółdzielnia Łowicz (OSM) była jedną z pierwszych na polskim rynku, która wprowadziła do swojej oferty handlowej szeroką gamę produktów bez laktozy – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Agata Makowska, Dyrektor Handlowy w Łowicz (OSM). – Bardzo dynamiczny wzrost sprzedaży związany z pojawieniem się tej kategorii na rynku mamy już za sobą, jednak na tym etapie dojrzałości rynku, dzięki dobremu dopasowaniu oferty produktowej i wysokiej jakości oferowanych wyrobów nadal udaje nam się rozwijać ich sprzedaż.

Pozycjami asortymentowymi produkowanymi przez Łowicką spółdzielnie, które na stałe zagościły na stołach osób mając problem z nietolerancją laktozy są: mleko łowickie bez laktozy, serek homogenizowany z pokruszoną laską wanilii bez laktozy, serek naturalny bez laktozy, jogurt naturalny bez laktozy, serek wiejski bez laktozy, twaróg klinek bez laktozy oraz masło łowickie bez laktozy. Zawdzięczamy to wspomnianej wysokiej jakości oraz temu, że produkty z naszego bezlaktozowego portfolio świetnie wpisują się również w trendy związane z „czystą etykietą”.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Ceny surowca w styczniu bez zmian

Źródło: KZSM Zw. Rew za GUS   Dodano: 2019-03-01 19:43:24

Według Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) cena skupu mleka w styczniu 2019 r. wyniosła 140,77 zł/1 hl i była niższa o 0,9% niż w styczniu 2018 r. Cena skupu mleka  w odniesieniu do grudnia 2018 r. pozostała na tym samym poziomie.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

KZSM Zw. Rew.: Obroty branży mleczarskiej na poziomie ok. 33 mld zł

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2019-03-01 15:07:06

Waldemar Broś, Prezes Zarządu KZSM Zw. Rew. przedstawił szereg statystyk opisujących polskie mleczarstwo i jego kondycję w 2018 r. Jeszcze w 2017 r. branża odnotowała przychody na poziomie 33,7 mld zł, w 2018 r. było to około 33 mld zł. Dla porównania w latach 2015-16 polskie mleczarstw osiągało obroty na poziomie 26-28 mld zł.

czytaj więcej »

Salmonella Anatum w mleku w proszku z mleczarni Września (SM).

Źródło: GIS   Dodano: 2019-03-01 08:31:17

Po raz kolejny mleczarnia Września (SM) jest obiektem zainteresowania służb. Przypomnijmy, że w marcu 2018 r. Powiatowy Inspektorat Weterynarii prowadził kontrolę w zakładzie w związku z doniesieniem o wypuszczeniu na rynek masła skażonego bakteriami E. coli. Tym razem Główny Inspektorat Sanotarny wydał ostrzeżenie publiczne dotyczące mleka w proszku pełnego 26% tłuszczu 400 g w związku z wykryciem Salmonella Anatum.

czytaj więcej »

© flowcrete

Flowcrete Polska: Antybakteryjny charakter i odporność na szok termiczny to podstawa wyboru posadzki

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2019-02-26 11:20:55

– W zakładach mleczarskich, zwłaszcza w pomieszczeniach, w których stale panują niskie temperatury, warto stosować specjalistyczne, antybakteryjne posadzki żywiczne, które pozwalają zachować wysoki poziom higieny, a przy tym skutecznie chronią podłoże przed szokiem termicznym – mówi Forum Mleczarskiemu Biznes Piotr Jakóbczak, Dyrektor Sprzedaży w firmie Flowcrete Polska. – Tzw. szok termiczny, czyli gwałtowna zmiana temperatury, występuje np. w czasie mycia schłodzonej posadzki ciepłą wodą lub parą wodną. Może dotyczyć też powierzchni znajdujących w pobliżu otwieranych drzwi od chłodni.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25