Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności: kraj (wszystkich: 2193, strona 142 z 147)

Mleko Wypasione nową marką firmy Mlekovita (GK)

Dodano: 2009-02-27 16:32:09

Wypasione wytwarzane jest na nowej linii produkcyjnej. Jest to mleko UHT zapakowane w nową wersję opakowania Tetra Brik, przez co lepiej leży w dłoni.Dostępne jest w wesji 1 l 2% i 3,2%

czytaj więcej »

Mlekovita (GK) uruchamia nową linię do produkcji mleka

Dodano: 2009-02-27 16:06:52

W dniu 26 II br w zakładzie Mlekovita w Wysokiem Mazowieckiem uruchomiono nową linię do produkcji mleka smakowego i mleka UHT. Nowa inwestycja warta ponad 50 mln zł w całości została sfinansowana z bieżących środków własnych. Jest to najnowocześniejsza i najbardziej wydajna linia produkcyjna do produkcji mleka w Europie. Nowa linia umożiwia zapakowanie łącznie 700 tys. kartoników w ciągu doby.

czytaj więcej »

Nowe inwestycje Fresh Logistics

Dodano: 2009-02-27 12:39:09

W ostatnim czasie we wszystkich mediach ukazują się informacje dotyczące spowolnienia ekonomicznego światowych gospodarek. Fresh Logistics mimo trudnych warunków makroekonomicznych realizuje plan rozwoju infrastruktury. „W 2008 roku osiągnęliśmy przychód wielkości około 150 mln zł, odnotowując kolejny wzrost. Zdajemy sobie sprawę z występujących obecnie trudności gospodarczych, mimo to, w bieżącym roku zakładamy zwiększenie sprzedaży” - mówi Tomasz Olenderek, Dyrektor Fresh Logistics.

czytaj więcej »

Rosną nakłady na reklamę nabiału w Niemczech

Źródło: Milch-Marketing   Dodano: 2009-02-24 15:10:44

Jak podaje Nielsen w 2008 roku wzrosły nakłady na reklamę artykułów mleczarskich w Niemczech. Wzrost wyniósł 4,2% w porównaniu do 2007 roku i sięgnął poziomu 446,8 mln euro.Największe kwoty wydano na reklamę jogurtów, deserów, twarożków, drinków, śmietan: łącznie 343,3 mln euro. Nieco mniej wydano na sery i serki: 103,5 mln euro.

czytaj więcej »

Słabnie popyt na produkty bio we Włoszech

Dodano: 2009-02-24 10:00:17

Jak podaje Nielsen oraz organizacja rolnicza ISMEA spada dynamika wzrostu sprzedaży produktów bio we Włoszech. O ile w 2007 roku wzrost wartościowy w skali rocznej wyniósł 10,2%, o tyle w 2008 roku - już tylko 5,4%. Analitycy nie mają wątpliwości, że jest to wpływ obecnego kryzysu. Produkty bio stanowią 1,5% sprzedaży wszystkich produktów żywnościowych i napojów. Produkty mleczarskie bio stanowią mniej niż 12% całego rynku bio.

czytaj więcej »

Rośnie produkcja i zapasy serów

Dodano: 2009-02-23 14:44:45

Jak dowiadujemy się od Bartosza Sabarańskiego, Business Development Managera w firmie Sparks Polska, sytuację na rynku serów podpuszczkowych dojrzewających wyznaczają obecnie dwa istotne parametry. Pierwszy z nich: produkcja we wszystkich zakładach mleczarskich w 2008 roku może sięgnąć 290 tys. ton, wobec 252,6 tys. ton w 2007 roku (dane finalne ze wszystkich zakładów).Drugi z parametrów to wysokie poziomy magazynowe - co wskazuje, że bardzo niskie ceny osiągane przy kontraktach z sieciami handlowymi nie są akceptowane. Zapasy serów podpuszczkowych (na koniec II i III kwartału 2008 rok) utrzymywały się bowiem na wysokim poziomie 10,8 tys. ton. Podobna sytuacja miała miejsce w 2006 roku, kiedy zapasy przekraczały 10 tys. ton a nawet 11 tys. ton.

czytaj więcej »

Sieci inwestują mimo spowolnienia

Źródło: Brief   Dodano: 2009-02-23 11:31:42

Rok 2009 będzie stał pod znakiem dalszego rozwoju sieci handlu wielkopowierzchniowego. Carrefour Polska otworzy około 50 supermarketów Carrefour Express, a Auchan zainauguruje działalność dwóch hipermarketów oraz siedmiu supermarketów. Z inwestowania w nowe placówki nie rezygnuje E.Leclerc, posiadający obecnie 18 supermarketów, a który planuje otwarcie hipermarketu w Gdańsku.

czytaj więcej »

Rosja oczekuje listy zakładów uprawnionych do eksportu do UE

Źródło: Źródło: FAMMU/FAPA na podst. Agrafacts   Dodano: 2009-02-20 17:10:41

Rosyjski urząd ds. bezpieczeństwa żywności oczekuje stworzenia spisu firm do 1 kwietnia, ale unijni przedstawiciele sporządzą ją najpewniej dopiero do 1 IX 2009

czytaj więcej »

Irlandzki potentat mleczny Glanbia zwalnia

Źródło: FAMMU/FAPA na podst. Agra Europe   Dodano: 2009-02-20 17:03:50

Redukcje pensji zarządu i zwolnienie 210 pracowników to konsekwencje wahań walutowych oraz spadku popytu na irlandzkie produkty mleczarskie.

czytaj więcej »

Rosyjski Unimilk zamyka czasowo dwa zakłady

Źródło: FAMMU/FAPA na podst. Agra Europe, Unimilk.ru, Sławomir Stepulak   Dodano: 2009-02-20 16:59:48

Rosyjski gigant ma kłopoty od I połowy 2008 roku, kiedy opadła koniunktura na mleko w proszku i sery, a straty wyniosły 32 mln USD. Z tego względu zdecydowano się właśnie na czasowe zamknięcie dwóch zakładów.

czytaj więcej »

X5 zakończył rebranding swoich hipermarketów

Dodano: 2009-02-19 17:06:30

Jak informują służby prasowe największego rosyjskiego detalisty X5 Retail Group, dobiegła końca zmiana nazwy hipermarketów Perekrestok na Karuzel. Łączna liczba hipermarketów Karuzel wynosi obecnie 47.

czytaj więcej »

Parmalat dostanie 24,2 mln euro odszkodowania

Dodano: 2009-02-19 14:03:34

Włoski gigant mleczarski Parmalat doszedł do porozumienia z Banco Popolare Group na podstawie której bank wypłaci firmie Parmalat kwotę 24,2 mln euro.

czytaj więcej »

Real: Marki własne żywności mają osiagnąć 25% sprzedaży

Dodano: 2009-02-19 13:55:59

Real dąży do powiększenia sprzedaży produktów marki własnej z obecnych 15% do 25% w ciągu najbliższych kilku lat. Cel ten ma zostać osiągnięty przez rosnący popyt na tańsze produkty dobrej jakości oraz rozbudowę oferty marki własnej.

czytaj więcej »

PepsiCo inwestuje w produkty mleczne

Dodano: 2009-02-16 15:02:16

PepsiCo podpisało właśnie umowę o powołaniu spółki joint-venture z saudyjskim potentatem mleczarskim, firmą Almarai. Almarai jest największą firmą pod względem wartości rynkowej. Razem z PepsiCo inwestować będzie w obszarze mleczarstwa i napojów na rynkach Południowo-Wschodniej Azji, Bliskiego Wschodu oraz w Afryce.Nowa firma będzie nosiła nazwę International Dairy and Juice. 52% udziałów obejmie PepsiCo, 48% Almarai.

czytaj więcej »

Raisio w górę

Dodano: 2009-02-12 12:51:20

Jak podaje centrala Raisio, sprzedaż netto wygenerowana przez Grupę Raisio wzrosła z 421,9 mln euro w 2007 roku do 504 mln euro w 2008 roku, co stanowi wzrost o 19,5%.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25