Aktualności kraj Aktualności świat Komunikaty prasowe
Raporty Wywiady Galerie
więcej...
Kampanie Firmy Produkty
Podręcznik serowy ABC Nabiału Kontakt

Aktualności: kraj (wszystkich: 2267, strona 132 z 152)

Land O Lakes wyjaśnia sprawę podejrzeń złego traktowania zwierząt

Dodano: 2009-10-13 08:55:34

W ostatnich dniach media amerykańskie donosiły o nieprawidłowościach w traktowaniu zwierząt na farmach zarządzanych przez członków Land O Lakes.
W celu wyjaśnienia sprawy powołano zespół ekspertów do zbadania sprawy. We wskazanych farmach czterech niezależnych weterynarzy przeprowadziło audyt.
Pisemny raport z dochodzenia nie potwierdza zarzutów mediów, zwraca jednak uwagę na konieczność korekt w obszarze powiększenia przestrzeni dla krów, poprawienia wentylacji i higieny.
Land O Lakes jest zaangażowany w realizację programu najwyższych standardów opieki nad zwierzętami. Jego najbardziej znaną częścią jest uczestnictwo w FARM (Farmerskim Programie Odpowiedzialnego Zarządzania) utworzonym pierwotnie przez National Milk Producers Federation i Dairy Management Inc.

czytaj więcej »

Antymonopolowa awantura w USA

Dodano: 2009-10-12 09:44:22

Mleczarnia Northeast Dairy Farmers złożyła skargę na monopolistyczne praktyki spółdzielni mleczarskiej Dairy Farmers of America (DFA) oraz największego przetwórcy mleka w USA: Dean Foods.
Sprawa dotyczy prób monopolizacji dostępu do dystrybucji w płn-wsch części USA oraz nacisków DFA na dostawców mleka, aby dołączyli do DFA. W wypadku odmowy mieli oni alternatywę: otrzymywać niższe dochody lub wyjść z biznesu mleczego.

czytaj więcej »

UOKiK: Bunge jednak przejmuje Raisio

Dodano: 2009-10-12 09:01:53

Decyzją UOKIK postanowienie kierownictwa firmy Raisio o zbyciu biznesu margarynowego koncernowi Bunge wejdzie w życie. Dla przejmowanych struktur oznacza to rewolucję i wprzęgnięcie przejmowanych marek do walki z koncernem Unilever na zupełnie innych zasadach.
Przypomnijmy, że wchłonięcie struktur margarynowych Raisio to wstęp do bardzo wyrównanej konfrontacji rynkowej obu margarynowych potęg: Unilever i Bunge. Na rynku margarynowym pozostaje tylko jeden liczący się gracz: ZT Bielmar oraz posiadające mniejsze udziału rynkowe ZT w Szczecinku oraz Mlekovita (GK).

czytaj więcej »

Unilever sprzedaje udziały w JohnsonDiversey

Dodano: 2009-10-08 23:03:26

Jak podaje w komunikacie koncern Unilever, firma obniży swój udział z 33% do 4%. Uzyska za nie 158 mln dolarów w gotówce oraz 250 mln w innych formach. JohnsonDiversey nadal będzie sprzedawał i dystrybuował produkty Unilever do profesjonalnej higieny.

czytaj więcej »

Skandynawia: Rynek marek własnych powiększa się

Dodano: 2009-10-07 09:19:40

W Szwecji udział marek detalistów w sprzedaży wynosi ok. 30%, ale Lidl i Netto raportują o dwucyfrowym wzroście sprzedaży produktów marki własnej. Skłoniło to sieć Lidl do poszerzenia planów ekspansji zarówno w Szwecji (10 sklepów) jak i w Danii (15 placówek). Plany zwiększenia ilości placówek ma Lidl także w kontekście rynku fińskiego.
Konkurenci lokalni Lidla tacy jak Dansk Supermarked i SOK albo odświeżają swoje marki, albo zwiększają ofertę marek własnych.

czytaj więcej »

Świat Konsumenta: Co trzeci serek wiejski zawiera konserwanty chemiczne

Źródło: Świat Konsumenta   Dodano: 2009-10-06 10:29:28

Jak informuje redakcja Pro-Test (wcześniej Świat Konsumenta), co trzeci badany w laboratorium w Niemczech serek wiejski z Polski zawierał substancje, których nie powinien w zestawieniu z deklaracjami: naturalny, tylko z naturalnych składników, bez konserwantów.
Zarzuty dotyczą 4 serków (dwa markowe, dwa private label) od średnich i mniejszych producentów tego wyrobu, ale nie dotyczą lidera jakim jest Piątnica (OSM) oraz mleczarni Sokołów Podlaski (OSM), Krasnystaw (OSM), Włoszczowa (OSM), Rolmlecz/Mlekpol (SM).

czytaj więcej »

Wielka Brytania: Tesco odnosi sukcesy dzięki programowi Clubcard

Źródło: PLMA   Dodano: 2009-10-06 09:02:07

Reklamowany właśnie w Polsce program lojalnościowy Clubcard odnosi sukcesy w Wielkiej Brytanii. Detaliście udało się zwiększyć czas przebywania klientów w sklepach i podnieść średnią wartość koszyka zakupowego o 5% (okres wrzesień do sierpnia 2009). Było to możliwe dzięki podwojeniu ilości punktów, jakie otrzymują klienci podczas zakupów. Zmiany w zasadach programu będą prawdopodobnie kosztować Tesco ok. 200 mln funtów.

czytaj więcej »

Francja: Carrefour wprowadza nową strategię

Dodano: 2009-10-06 08:54:56

W ramach nowej strategii sieci następuje rewitalizacja sklepów oraz ich wizerunku wśród klientów. W mediach obecna jest kampania pod hasłem \'Positive is back\'. Kampania demonstruje przy tym odmłodzone logo ze zmienioną kolorystyką.
W ramach zmian zwiększona zostanie rola działu \'food\'. Położony zostanie nacisk na lepsze dopasowanie oferty do lokalnych potrzeb.
Jak podają przedstawiciele sieci, Carrefour zainwestuje w tym roku 600 mln euro w zwiększenie sprzedaży poprzez obniżanie cen, kampanie reklamowe oraz zmiany asortymentowe.

czytaj więcej »

Nowy dyskonter w Rosji

Dodano: 2009-10-05 09:03:48

Jak podaje Auchan, sieć wprowadza na terenie Rosji nowy format sklepu. Sklepy te pod nazwą Raduga będą posiadać powierzchnię 5000-7000 m2 i będą oferowac wyroby w dyskontowych cenach.

czytaj więcej »

Marki dyskontowe rosną w siłę w Europie

Dodano: 2009-10-05 08:53:25

Produkty w cenach dyskontowych sprzedają się coraz lepiej w zachodniej Europie. Jak podaje brytyjska sieć Sainsburys linia takich produktów odnotowała wzrost sprzedaży o 50% w stosunku do analogicznego okresu 2008 roku. Podobna linia Essentials w sieci Waitrose daje z kolei już natomiast 21% wszystkich przychodów. W sieci Co-up poziom sprzedaży produktów podstawowych w dyskontowych cenach wzrósł nawet o 73%.
W Niemczech w sieci Edeka Edeka marka własna Gut & Günstig notuje wzrost o 24%. Udział marek własnych w sprzedaży tej sieci wzrósł tym samym do 18%.

czytaj więcej »

Niemcy: Sprzedaż detaliczna niespodziewanie spadła

Dodano: 2009-10-01 10:04:09

Jak podał niemiecki urząd statystyczny, niemiecka sprzedaż detaliczna spadła liczona rok do roku o 2,6% wobec oczekiwań spadku tylko o 0,8%. Spadek miesięczny to 1,5%. Także niemieckie sieci detaliczne są bardzo ostrożne w oczekiwaniach: Metro Group spodziewa się dalszego spadku.

czytaj więcej »

© arla

Nowy Dyrektor Finansowy w Arla Foods

Źródło: Arla Foods   Dodano: 2009-09-30 16:59:12

Frederik Lotz lat 40 obejmie nowe obowiązki od 1 stycznia 2010. Wejdzie też w skład Zarządu Wykonawczego. Obecnie jest zatrudniony na stanowisku Dyrektora Finansowego w firmie Danfoss.
Zadaniem nowego Dyrektora będzie dalsze dokonalenie systemu raportowania oraz nowoczesne prowadzenie finansów w ciągle zmieniającym się otoczeniu. Do zadań nowego Dyrektora należeć będzie też maksymalizacja inwestycji IT.
Peder Tuborgh, Dyrektor Wykonawczy Arla Foods wysoko ocenia doświadczenie i dynamizm nowego członka zarządu.
Frederik Lotz ukończył studia magisterskie w Kopenhadze w 1995 oraz studia we Francji, a także szkołę biznesu IMD w Szwajcarii.

czytaj więcej »

Danone dementuje doniesienia o chęci kupienia producenta żywności dziecięcej, firmy Mead Johnson Nutrition

Dodano: 2009-09-30 10:01:08

W związku z pojawiającymi się w ostatnich dniach spekulacjami na temat wystąpienia firmy Danone do jednego z banku w kwestii doradztwa przy zakupie firmy Mead Shadows, Danone stanowczo zdementował te pogłoski. Właściciel firmy Mead Johnson Nutrition, firma Bristol-Myers Squibb również zdementował te doniesienia.
Firma Danone (marki Blendina i Numico) jest jednym z największych producentów żywności dla niemowląt w Europie, z kolei Mead Johnson Nutrition (marka Enfamil) należy do największych w USA. Rynek żywności dla niemowląt wart jest 23 mld USD.

czytaj więcej »

Agropur przejmuje część Farmland Dairies

Dodano: 2009-09-30 09:56:30

Kanadyjska największa spółdzielnia mleczarska poinformowała o przejęciu lidera na rynku mleka UHT i produktów wytwarzanych metodą aseptyczną, zakład Grand Rapids od firmy Farmland Dairies w Michigan (USA). Nowy nabytek zostanie przyłączony do spółki Schroeder Milk należącej do Agropur.

czytaj więcej »

Duży wzrost dostaw i produkcji w Niemczech w I połowie 2009 roku

Źródło: FAMMU/FAPA   Dodano: 2009-09-28 10:18:10

W I połowie br. doszło w Niemczech do wzrostu dostaw mleka i zwyżki produkcji wiekszości artykułów mleczarskich. Do zakładów dostarczono 14,7 mln ton mleka, o 4,3% więcej niż w analogicznym okresie 2008 r. Wpływ na tak duBa róBnice miał potężny bojkot dostaw mleka, jaki
miał miejsce w Niemczech w maju i czerwcu ub. r. – rolnicy masowo odmawiali wówczas dostarczania mleka do zakładów, co znaczaco zmniejszyło jego podaż i oznaczało niższą bazę dla porównania z rokiem bieBacym. Ponad 1/6 dostarczonej ilosci surowca przetworzono na mleko spożywcze (2,57 mln ton, o 1,9% więcej niż rok wcześniej).
Spośród najważniejszych produktów mleczarskich spadek dotknął w zasadzie tylko produkcję jogurtów (-4,1%), zwłaszcza z dodatkami
owocowymi i innymi (-6,3%), które stanowią około 75% całej ilosci wytwarzanej w tym segmencie.
Najmniejszy wzrost (+1,1%) odnotowano w odniesieniu do masła, nieco wiekszy w przypadku śmietany (+3,1%) i mleka skondensowanego (+3,4%); Niemcy sa czołowym unijnym producentem tego ostatniego artykułu.
Pierwsze półrocze przyniosło też 2,5% zwyżkę w najważniejszej kategorii produktów mleczarskich – serów, a wzrost był wyraźniejszy w takich podsegmentach jak sery twarde (108 tys. ton, +4%) i krojone (324 tys. ton, +11%). Zmalał o 2% natomiast wolumen twarogów (384 tys. ton).

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij