Aktualności kraj Aktualności świat Komunikaty prasowe
Raporty Wywiady Galerie
więcej...
Kampanie Firmy Produkty
Podręcznik serowy ABC Nabiału Kontakt

Aktualności: kraj (wszystkich: 2267, strona 1 z 152)

© hochland polska

Hochland kupił grunty i lokale przemysłowe w Kaźmierzu 

Źródło: Hochland Polska   Dodano: 2020-05-29 15:14:40

Zarząd Hochland Polska po wielu latach starań, 28 maja 2020 roku kupił grunty i istniejące obiekty mleczarni Jana, położone w Kaźmierzu, bezpośrednio obok siedziby Hochland. Przejęcie tego obszaru, który obejmuje łącznie 2,47 ha gruntów, ma kluczowe znaczenie dla przyszłych planów rozwoju i rozbudowy, pomagając jednocześnie poprawić bezpieczeństwo przeciwpożarowe zakładu Hochland. Dalsze plany firmy obejmują remont obiektu.

– Jesteśmy szczególnie zadowoleni, że w trakcie tej transakcji udało nam się przyciągnąć większość lokalnych pracowników spółdzielni mleczarskiej do przyłączenia się do Hochland. W tych trudnych czasach oznacza to stabilną i bezpieczną przyszłość dla nich i ich rodzin. Dołożymy wszelkich starań, aby powitać ich serdecznie – od połowy czerwca – w naszej rodzinie Hochland – komentuje Jacek Kostka, Dyrektor Finansowy Hochland Polska, który kierował projektem.

czytaj więcej »

PSH Nasz Sklep liczy już 4000 placówek handlowych

Dodano: 2020-05-29 11:23:32

Pod koniec 2019 r. sieć PSH Nasz Sklep liczyła 3854 sklepy franczyzowe. Natomiast we wszystkich sieciach należących do Grupy Specjał (Nasz Sklep, Rabat Detal, Livio) na koniec 2019 r. działało 8629 sklepów. Tylko w tym roku liczba placówek sieci PSH Nasz Sklep powiększyła się o 146 sklepów. W zeszłym roku dynamika wzrostu sieci wyniosła 4,2%, zaś w latach ostatnich było to średnio rocznie 6,5%.

Po całotygodniowym remodelingu i uzupełnieniu asortymentu pod szyldem Delikatesy Premium ruszyła jubileuszowa placówka w miejscowości Stróże koło Grybowa w województwie małopolskim. Sklep liczy około 100 m2 powierzchni handlowej. W dniu otwarcia na klientów czekały atrakcyjne promocje cenowe oraz sieciowe programy lojalnościowe z nagrodami. Nie zabrakło słodkiego poczęstunku i pamiątkowego dyplomu dla właścicieli.

czytaj więcej »

© łowicz (osm)

Łowicz (OSM) łączy w ochronie środowiska

Źródło: Łowicz (OSM)   Dodano: 2020-05-29 11:12:38

– Jako pierwsza w Polsce mleczarnia Łowicz (OSM) podjęła się wdrożenia opakowań przyjaznych dla klimatu. Pierwszym produktem, który zamknięto w opakowaniu z surowców odnawialnych jest Mleko UHT 3,2% o pojemności 1 l. Opakowanie to jest dobrym i świadomym wyborem dla środowiska, ponieważ: w 88% składa się z surowców odnawialnych, emisja CO2 związana z produkcją tego opakowania została zmniejszona o 21%, karton w 69% wykonany został z papieru z włókien drzewnych z certyfikowanych lasów FSC i innych kontrolowanych źródeł. Dodatkowo zakrętka wykonana została z biotworzywa z trzciny cukrowej. Opakowanie nadaje się do recyklingu – czytamy w komunikacie mleczarni Łowicz (OSM).

 

czytaj więcej »

Radomsko (OSM): Wspiera Nasze

Źródło: Radomsko (OSM)   Dodano: 2020-05-26 11:54:50

– Kiedy po raz pierwszy pojawiły się informacje o nadchodzącym zagrożeniu epidemicznym, świat nie dowierzał, dopiero w późniejszej fazie przewartościowało to całe nasze dotychczasowe życie – mówią przedstawiciele mleczarni Radomsko (OSM). – Musieliśmy się zmienić z dnia na dzień, a po jakimś czasie zacząć się przystosowywać do nowej rzeczywistości. Wiele firm nie wytrzymało takiego załamania. Cały świat jakby zatrzymał się w miejscu. Pojawiały się pytania, „co robić”, „co dalej”, „jak teraz będzie”. Nie było żadnej odpowiedzi, a przecież życie toczy się dalej. Po pewnym czasie, kiedy odrętwienie nieco minęło i zaczęliśmy się oswajać, pojawiły się pierwsze strategiczne rozwiązania, wynikające z prostego monitorowania przebiegu zdarzeń. W pierwszej fazie epidemii było już wiadomo, które gałęzie przemysłu są niezbędne do codziennego funkcjonowania, bez których nie możemy się obejść. Te firmy przetrwały. Potem była faza przesiewu, a na końcu decyzje, dla niektórych ostateczne.

– Dla nas jako polskiego producenta (Radomsko OSM – przyp. autora) nabiału oczywistym było, że trzeba się jakoś zorganizować. Bardzo szybko uświadomiliśmy sobie, że łatwo nie będzie i że to jest moment, żeby się zjednoczyć z innymi firmami. Kiedy ruszyła ogólnopolska kampania #KupujŚwiadomie, oczywiście do niej dołączyliśmy, ale w pewnym momencie postanowiliśmy pójść dalej i rozwinąć się na własnym podwórku. Zaczęliśmy rozmawiać z naszymi partnerami biznesowymi. Wspólnym mianownikiem naszych rozmów było stwierdzenie, że powinniśmy się wspierać. Zjawisko izolacji znacząco się do tego przyczyniło. Wtedy powstał hashtag #WspierajmyNasze.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Utrzymany eksport mleka i produktów mlecznych do Japonii

Źródło: KZSM Zw. Rew. za MRiRW   Dodano: 2020-05-22 14:56:21

Sukcesem zakończył się proces renegocjacji wzoru świadectwa zdrowia dla mleka i produktów mlecznych eksportowanych na rynek japoński. Polscy producenci będą mogli kontynuować eksport swoich produktów.

18 maja 2020 r. Główny Inspektorat Weterynarii otrzymał informację o zaakceptowaniu przez stronę japońską nowego wzoru świadectwa weterynaryjnego dla surowego mleka i produktów mlecznych, pozyskanych od krów, owiec i kóz, eksportowanych do Japonii z Polski.

czytaj więcej »

© kzsm

Ceny skupu mleka w kwietniu 2020 r.

Źródło: KZSM Zw. Rew za GUS   Dodano: 2020-05-22 14:47:07

Według Głównego Urzędu Statystycznego cena skupu mleka w kwietniu 2020 r. wyniosła 132,89 zł/1 hl i była niższa o 2,2% niż w kwietniu 2019 r. Cena skupu mleka w odniesieniu do marca 2020 r. była o 2,9% niższa.

Najwyższe ceny w kwietniu 2020 r. wg województw:

podlaskie 139,75 zł/1 hl

dolnośląskie 136,74 zł/1 hl

warmińsko-mazurskie136,35 zł/1 hl

 

Najniższe ceny w kwietniu 2020 r. wg województw:

małopolskie 124,76 zł/1 hl

łódzkie 125,75 zł/1 hl

pomorskie 126,02 zł/1 hl

czytaj więcej »

© pim

Standard PIM „Bez GMO” zyskuje uznanie

Źródło: PIM   Dodano: 2020-05-21 11:22:47

Konsumenci na półkach sklepowych poszukują polskiej żywności, która jest zdrowa, bezpieczna oraz najwyższej jakości. Ważny jest smak, wartości odżywcze, skład produktu, w tym brak składników GMO czy pochodzenie surowca od zwierząt, które nie były karmione paszami GMO. Za tymi wymaganiami rynkowymi idzie Standard PIM „Bez GMO”, który opracowany został dla różnych obszarów łańcucha żywnościowego od gospodarstwa, poprzez żywienie zwierząt oraz produkcję wyrobów spożywczych. Celem standardu jest wdrażanie najlepszych praktyk w zakresie produkcji żywności bez GMO oraz wsparcie w realizacji wymagań prawnych.

Coraz więcej firm zajmujących się przetwórstwem mleka decyduje się na poddanie się certyfikacji Standardu PIM „Bez GMO”. Obecnie już 150 firm z branży mleczarskiej i firm współpracujących z branżą mleczarską jest zainteresowanych wdrożeniem standardu. 30 firm spełniło wymagania i przeszło pozytywnie proces certyfikacji Standardu PIM „Bez GMO”. W gronie posiadaczy certyfikatu znajdują się między innymi największe polskie spółdzielnie mleczarskie. Ponadto Standard cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród firm paszowych.

czytaj więcej »

© spomlek (sm)

Spomlek (SM) otwiera bistro Bursztynowa

Źródło: Spomlek (SM)   Dodano: 2020-05-20 11:52:34

Na Nowym Świecie w Warszawie powstało bistro Bursztynowa – miejsce inspiracji, edukacji, opowiadania o serach oraz o ich historii, o tym jak i z czym je łączyć, jak serwować i zarażać fascynacją innych. To innowacyjny koncept mleczarni Spomlek (SM), producenta serów długodojrzewających: Bursztyna, Szafira i Rubina.

– Miało być wielkie otwarcie, piękna uroczystość i mnóstwo gości – mieszkańców Warszawy i okolic, którzy razem z nami mieli świętować miesiące prac i przygotowań. Epidemia pokrzyżowała nam te plany. Bez wielkich fajerwerków, ale z otwartymi ser(c)ami otworzyliśmy dla Was miejsce, jakiego nie ma jeszcze w Warszawie, ba … nie ma jeszcze w Polsce. Zapraszamy do Bursztynowa bistro – mówi Aneta Mostowiec, Rzecznik Prasowy Spomlek (SM).

Pomysł na bistro Bursztynowa narodził się ponad dwa lata temu. Schowany został do szuflady, bo to nie był jeszcze ten czas. Powrócił, kiedy sery z Mleczarni Spomlek tj. Bursztyn, Rubin i Szafir szybko zyskały popularność w wielu najlepszych polskich restauracjach i hotelach. Pojawiły się w kartach dań jako deska serów, dodatek do potraw czy odrębna przekąska. Oczekiwanie na odpowiedni lokal, jego urządzenie trwało miesiącami – czyli tyle ile dojrzewają najdłużej dojrzewające sery tj. Bursztyn Szefa.

czytaj więcej »

© grupa mlekovita

Grupa Mlekovita inwestuje w Świeciu

Źródło: Grupa Mlekovita   Dodano: 2020-05-14 15:41:18

Grupa Mlekovita sfinalizowała nową inwestycję – uruchomiła linię technologiczną do produkcji mleka zagęszczonego i kajmaku. Koszt zakończonej inwestycji wyniósł ok. 1 mln zł. Podczas jednej zmiany w zakładzie w Świeciu produkowane jest 10 tys. tubek 150 g mleka zagęszczonego słodzonego Wypasionego oraz 500 kg kajmaku. Wkrótce ruszy również produkcja kajmaku w tubie 350 g oraz przysmaków dla dzieci w małych tubkach, a w przyszłości także serów topionych w tubkach.

Zakład w Świeciu wszedł do Grupy 1,5 roku temu. W ramach największej grupy mleczarskiej nie tylko utrzymuje stabilny poziom produkcji, ale i rozszerza jej zakres.

– Mlekovita nieustannie ewoluuje i stale podnosząc poprzeczkę, stawia sobie ambitne cele. Podążając za aktualnymi trendami, prezentujemy zupełnie nowe produkty w naszej ofercie. Uruchamiając ich produkcję w Świeciu, wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, którzy stale poszukują nowości – mówi Dariusz Sapiński, Prezes Zarządu Grupy Mlekovita. W 2019 roku firma wzbogaciła swoją ofertę o 52 nowości w 7 kategoriach produktowych. – Dodatkowo asortyment w tubie to atrakcyjny produkt eksportowy – szczególnie w przypadku krajów afrykańskich. Ta inwestycja jest więc dla nas perspektywiczna zarówno pod kątem rynku krajowego, jak i zagranicznego – dodaje Prezes Sapiński.

czytaj więcej »

© sertop

Sertop: Działania Fair Play w biznesie

Źródło: Sertop / PR Club   Dodano: 2020-05-14 10:19:57

– Działania Fair Play nie są chwilową modą, ale sposobem na  budowanie wiarygodności firmy, bowiem etyczne podejście biznesowe kształtuje pozytywne relacje zarówno wśród klientów, jak i partnerów handlowych – mówi Aneta Będkowska, Marketing Manager w Sertop. – Okazuje się, że biznes i etyka mogą ze sobą współgrać i to na wielu płaszczyznach. Rzetelne podejście do współpracowników, dostawców oraz klientów, w tym terminowe wywiązywanie się ze zobowiązań finansowych i podatkowych, społeczna odpowiedzialność biznesu – to wszystko buduje markę, której można zaufać. Jeśli te działania są dodatkowo poparte odpowiednimi certyfikatami, to uczciwe reguły gry stają się przepustką do wejścia na nowe rynki, także te zagraniczne i stanowią swojego rodzaju gwarancję dla naszych kontrahentów, co pozwala realizować wspólne działania biznesowe w atmosferze zaufania – podkreśla Aneta Będkowska.

czytaj więcej »

Rozpoczyna się składanie wniosków o przechowywanie OMP, masła, serów

Źródło: MRiRW   Dodano: 2020-05-08 10:56:00

– Apeluję o szybkie składanie wniosków. Moje, między innymi, zabiegi w Komisji Europejskiej o podjęcie pilnych działań na rynkach rolnych przyniosły skutek, ale teraz to od samych producentów zależy czy środki na prywatne przechowywanie mleka i mięsa trafią do polskich przedsiębiorców – podkreślił Jan Krzysztof Ardanowski, Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Od 7 maja można składać  wnioski o uzyskanie pomocy  do przechowywania odtłuszczonego mleka w proszku (OMP), masła, serów, mięsa bydła w wieku ośmiu miesięcy życia i więcej, mięsa baraniego i koziego w wieku poniżej 12 miesiąca życia.

Na podstawie rozporządzeń Komisji Europejskiej uruchamianych jest pięć mechanizmów prywatnego przechowywania.

czytaj więcej »

© hochland polska

Hochland zaangażowany we wsparcie przedsiębiorców Lewiatana w czasie pandemii

Źródło: Hochland Polska   Dodano: 2020-05-07 15:24:59

Koronawirus postawił nas w sytuacji wyjątkowej, a jedną z jego konsekwencji są duże zmiany w zakresie organizacji sprzedaży w branży spożywczej oraz dodatkowe obostrzenia jej dotyczące. Hochland jako świadomy producent zdaje sobie sprawę, że po zakończeniu pandemii konieczne będzie efektywne funkcjonowanie w nowej rzeczywistości.

Stworzony Fundusz Pomocowy PSH Lewiatan, stanowić będzie wsparcie dla detalisty, aby mógł sprawnie przywrócić funkcjonowanie sklepu, m.in. po zaleconym okresie kwarantanny. Hochland podejmuje szereg konkretnych działań, by pomóc polskim przedsiębiorcom. Ważnym celem jest zapewnienie partnerom bezpieczeństwa w ciągłości dostaw. Tym samym, Hochland potwierdza, że jest firmą odpowiedzialną społecznie i zajmuje ważną pozycję w gronie producentów, którzy oferują pomoc społeczeństwu w trakcie kryzysu. Hochland dba o wspólne dobro, w myśl idei #razemdamyradę.

czytaj więcej »

© spomlek (sm)

Spomlek (SM): Koperta jako opakowanie serów była strzałem w dziesiątkę. Drugim mają być duże opakowania

Źródło: Spomlek (SM)   Dodano: 2020-05-07 11:26:22

– Epidemia zmieniła nasze przyzwyczajenia i zachowania zakupowe. Częściej wybieramy produkty hermetycznie zapakowane, które w naszym postrzeganiu są bezpieczne, a to bezpieczeństwo dzisiaj nabrało nowego znaczenia – mówi Edward Bajko, Prezes Zarządu Spomlek (SM).

Przez ostatnie kilka lat branża mleczarska obserwowała dynamiczny rozwój sprzedaży serów żółtych konfekcjonowanych, hermetycznie zapakowanych, pokrojonych w plastry lub kawałki. Do niedawna na rynku dostępne były sery pakowane w typowe opakowanie tzw. „otwórz- zamknij”. Kolejną innowacją są opakowania typu koperta. Ich przewagą jest lepsza ochrona przed wysychaniem produktu już po otwarciu oraz wygoda użytkowania: ser ułożony na tacce nie skleja się i mamy łatwość wyjęcia z opakowania oraz ponownego zamknięcia.

czytaj więcej »

© laktopol

Planów dalszego rozwoju nie odkładamy na przyszłość – Laktopol podsumowuje pierwszy kwartał 2020 r.

Źródło: Polindus-Laktopol   Dodano: 2020-04-30 16:35:32

Zawirowania na globalnym rynku spowodowane pandemią koronawirusa nie wpłynęły na działalność Grupy Kapitałowej Polindus-Laktopol. Główny zakład znajdujący się w Suwałkach utrzymał produkcję na założonym poziomie, firma nie zredukowała dotychczasowych etatów, a nawet zatrudni kolejnych pracowników. Obecnie produkty Laktopolu nadal eksportowane są do ponad 120 krajów świata, głównie Afryki oraz Azji.

Laktopol nie odczuł skutków ubocznych trwającej właśnie pandemii. Przedstawiciele Grupy Kapitałowej podkreślają, że to zasługa szybko wdrożonych, zaostrzonych procedur bezpieczeństwa – dzięki nim wszystkie zakłady funkcjonują normalnie i realizują swoje cele.

czytaj więcej »

Specjał inwestuje w nowy magazyn w Krapkowicach

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-04-30 15:15:56

Inwestycja w nową lokalizację to realizacja polityki mającej na celu zwiększenia możliwości logistycznych, a przez to rentowności poszczególnych lokalizacji centrów logistycznych Specjał. Dnia 24 kwietnia 2020 r. Specjał o/Kędzierzyn przeniósł się do nowego magazynu w Krapkowicach o powierzchni ponad 5000 m2. Nowy adres oddziału to 47-303 Krapkowice, ul Kilińskiego 1.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij