Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności: kraj (wszystkich: 2201, strona 1 z 147)

© sertop

Sertop: Sery z kminkiem wiodą prym w grupie serów smażonych

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-02-17 13:27:11

– W Polsce wzrasta zainteresowanie produktami lokalnymi, w tym także serami smażonymi, które coraz częściej pojawiają się nie tylko w polskich domach, lecz także w restauracyjnym czy hotelowym menu – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Aneta Będkowska, Marketing Manager w Sertop. – Ogromny wpływ na to ma fakt, że Polacy coraz większą uwagę zwracają na zdrowy styl życia oraz kupowanie rodzimych produktów doskonałej jakości. To właśnie decyduje o coraz większej popularności tych mocno związanych z rejonem Śląska i Wielkopolski przysmaków.

czytaj więcej »

© hochland polska

Hochland Polska: Produktów z czystą etykietą będzie coraz więcej

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-02-17 13:22:00

– Perspektywy rozwoju rynku produktów z czystą etykietą są duże ze względu na rosnące zainteresowanie konsumentów, a co za tym idzie także handlowców – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. Produktami z czystą etykietą najbardziej zainteresowani są mieszkańcy większych miast, ale nie tylko, bowiem edukacja i świadomość konsumentów w tym zakresie jest coraz większa. Najczęściej eliminowane z serów są właśnie sztuczne konserwanty i dodatkowo tłuszcze roślinne, które możemy spotkać w produktach gorszej jakości. Produktów z czystą etykietą będzie coraz więcej, takie są oczekiwania konsumentów, stąd też coraz większa grupa sieci handlowych sięga przede wszystkim po produkty z czystą etykietą – podkreśla nasz rozmówca.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie
© forum mleczarskie

Spadek cen masła i wzrost cen OMP

Źródło: MRiRW   Dodano: 2020-02-07 15:21:45

Dane MRiRW za ostatnie 12 miesięcy wskazują, że przy niezmienionej (mimo wahań) cenie skupu mleka wyraźnie zmieniły się bardzo wyraźnie ceny produktów tłuszczowych i białkowych. Masło w blokach w skali roku staniało o 17,7%, podczas gdy masło konfekcjonowane spadło o 14,7%. W przypadku serów można mówić o poprawie: ser Edamski zmienił swoją cenę o +6,7%, a Gouda o +7,7%. Najbardziej cieszyć się mogą producenci mleka w proszku. OMP podrożało o 58,8%.

czytaj więcej »

Auchan otwiera nowe placówki

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-02-07 15:11:54

Plany francuskiego detalistyw zakresie franczyzy zakładają otwarcie w ciągu najbliższych 5 lat około 300 sklepów franczyzowych. Po pierwszych trzech otwarciach w regionie Warszawy, w lutym br. kolejne 3 sklepy franczyzowe pod logo Auchan Supermarket zostaną otwarte w Myślenicach, w Dobroszycach oraz w Centrum Handlowym Gdańsk Matarnia. Tym samym na koniec lutego park sklepów franczyzowych powiększa się do 6 supermarketów i 2 hipermarketów.

czytaj więcej »

Powstaje wspólna grupa zakupowa

Źródło: UOKiK   Dodano: 2020-02-07 14:32:51

O utworzenie wspólnego przedsiębiorcy tj. Polską Grupę Detalistów – jak podaje UOKiK –ubiegają się Zbigniew Paczóski prowadzący działalność gospodarczą jako Topaz (PHU), SPS Handel, Karol Białecki (Twój Market) oraz Api Market z siedzibą w Wołominie. PGD ma być spółką zakupową dla Zgłaszających. PGD obecnie już prowadzi działalność, przy czym działa wyłącznie na rzecz Topaz i SPS.

Grupy Topaz oraz Polfood (do grupy tej należy SPS) prowadzą sprzedaż hurtową oraz detaliczną. Grupa Polfood prowadzi także działalność w zakresie produkcji i dystrybucji maki, kaszy, płatków, ryżu oraz tzw. zdrowych produktów zbożowych (poprzez spółkę Melvit). Twój Market prowadzi wyłącznie sprzedaż detaliczną. Grupa API oprócz sprzedaży detalicznej prowadzi także działalność w zakresie wynajmu i zarządzania nieruchomościami.

czytaj więcej »

Jak koronawirus wpływa na eksport polskich zakładów mleczarskich

Źródło: Polska Izba Mleka   Dodano: 2020-02-07 10:20:17

Eksporterzy produktów mleczarskich do Chin zaczynają odczuwać zawirowania spowodowane rozprzestrzenianiem się koronawirusa 2019-nCoV określanego jako koronawirus z Wuhan. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) wprowadziła stan "światowego pogotowia", linie lotnicze (m.in. PLL LOT) zawieszają połączenia z Chinami, a Chińczycy mają dłuższą przerwę od pracy – zostało przedłużone wolne z okazji święta Nowego Roku. Wrócą do pracy 10 lutego.

Jak dodaje Szymon Makoś, Kierownik Działu Eksportu mleczarni Łowicz (OSM), kontenery powinny zostać rozładowane i zwrócone w ciągu 14 dni. Ale teraz – ze względu na wydłużony okres wolnego – jest problem z dotrzymaniem terminu.

– Nasi chińscy kontrahenci proszą nas o dodatkowe 7 dni na rozładowanie i zwrot kontenerów - mówi Szymon Makoś. I właśnie to dłuższe wolne sprawia, że nie ma komu rozładowywać stojących w portach kontenerów z artykułami mleczarskimi. Mleczarnia Łowicz (OSM) wysyła do Chin głównie mleko UHT oraz serwatkę.

czytaj więcej »

Czarnków (OSM) ze znakiem „Wyprodukowano bez stosowania GMO”

Źródło: Czarnków (OSM)   Dodano: 2020-02-05 14:48:51

Mleczarnia Czarnków (OSM) wyszła naprzeciw wymaganiom oraz oczekiwaniom konsumentów. W okresie kilku lat, we współpracy z dostawcami surowca, przeprowadziła szerokie działania w celu wykluczenia z łańcucha dostaw pasz zawierające GMO. Przeprowadzone działania oraz finalny audyt potwierdzający pełne ich wdrożenie dają gwarancję produkowania najwyższej jakości produktów nabiałowych bez stosowania GMO w całym cyklu. 

czytaj więcej »

© laktopol

Laktopol: Rok pełen inwestycji

Źródło: Laktopol   Dodano: 2020-02-03 12:33:30

Obecnie Laktopol znalazł się w punkcie, w którym nie jest w stanie zaspokoić potrzeb wszystkich odbiorców. Dlatego już w 2019 r. Grupa poczyniła wiele inwestycji, które miały na celu zwiększenie wydajności. W Suwałkach zakończono modernizację urządzeń suszarniczych, a laboratorium zyskało najnowocześniejsze urządzenia do szybkich analiz surowca i proszku.

W Laktopolu-A w Łosicacach oddano natomiast do użytku nową Stację Uzdatniania Wody oraz zakupiono linię pakującą do masła. Trwały także prace przy linii UHT, działano ponadto przy automatyzacji odbioru surowców i dystrybucji na działy produkcyjne.

– W tym roku kontynuujemy w Suwałkach prace inwestycje zwiększające wydajność kolejnych wież. Zakład ten planuje również całkowite przejście z oleju opałowego na gaz. W Łosicach zaś zostaną zakupione kolejne urządzenia pakujące do masła i miksów, uruchomiona zostanie linia do produktów UHT. Ruszy tam także inwestycja związana z budową układu trigeneracji wraz z niezbędną infrastrukturą. Projekt ten otrzymał dofinansowanie z  NFOŚiGW – mówi Olgierd Meysztowicz.– W 2020 roku planujemy wypuścić na rynek zupełnie nowe produkty. Za ich produkcję odpowiedzialne będą zakłady w Suwałkach, Łosicach i Marszowicach.

czytaj więcej »

© jeronimo martins

Jeronimo Martins: Smaki lokalne nabiału i produkty tradycyjne konsumenci wybierają coraz częściej

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-01-20 11:26:45

Zapytaliśmy Marcina Domańskiego, Dyrektora Handlowego odpowiedzialnego za rozwój marek własnych w sieci Biedronka o to, które z trendów już goszczących na polskim rynku mają rzeczywisty potencjał i odnoszą sukces sprzedażowy.

– Jako interesujące przykłady wymieniłbym dwa produkty, które są symptomatyczne jeśli chodzi o to, co interesuje klientów – mówi nasz rozmówca. – Dużą popularnością cieszy się w naszej ofercie produkt, wydawać by się mogło, bardzo lokalny. To wprowadzony pod naszą marką własną Sër Kaszëbsczi Światowid. Wprowadziliśmy go do wszystkich naszych sklepów, których w końcu 2019 roku było już blisko 3000, w 1100 polskich miejscowościach. Jesteśmy szczególnie dumni z tej propozycji, a współpraca z dostawcą może być modelowym przykładem, jak polscy dostawcy współpracując z Biedronką mogą z sukcesami rozwijać swoje firmy. Popularność tego sera jest interesująca, bo pokazuje, że Polacy coraz bardziej dumni są z lokalności.

czytaj więcej »

© włoszczowa (osm)

Włoszczowa (OSM): Aby dobrze sprzedać, trzeba umiejętnie połączyć wszystkie instrumenty marketing mix

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-01-13 11:20:08

 – Polska jest znaczącym producentem mleka na świecie i w dobie globalizacji jesteśmy częścią tego rynku – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Ryszard Pizior, Prezes Zarządu mleczarni Włoszczowa (OSM). – Nasz popyt wewnętrzny nie jest wystarczający, aby zbilansować produkcję, musimy eksportować, a nasze wyroby cieszą się dobrą opinią wśród odbiorców. Jednym z głównych wyrobów eksportowych są sery żółte dojrzewające. Koniunktura na sery była w 2019 r. zmienna. W pierwszym półroczu ceny serów zniżkowały, zaś producenci w Europie zachodniej oferowali je w znacznie niższych cenach niż polscy producenci. Najniższe ceny notowane były w maju, wówczas sery z Europy zachodniej zalewały rynki Europy południowej. Niestety, niektóre polskie firmy również sprowadzały sery na nasz rynek, przez co nasilała się niezdrowa konkurencja cenowa.

czytaj więcej »

© łowicz (osm)

Łowicz (OSM): Nadszedł na czas na wzmocnienie marki

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-01-13 10:48:04

– Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu to marka, której tradycje sięgają 1906 roku – mówi Andrzej Chomyszczak, Wiceprezes ds. Handlu i Marketingu w mleczarni Łowicz (OSM). – Mamy za sobą ponad sto lat doświadczenia, a mleko łowickie to jeden z najbardziej rozpoznawalnych produktów na półkach polskich sklepów.

– Jednym z najważniejszych elementów długofalowej strategii, a także narzędziem służącym komunikacji między producentem i konsumentem jest opakowanie. Z punktu widzenia marki najlepszym czasem na modernizację nie jest moment kryzysu lecz okres, gdy marka zalicza tendencje wzrostowe. Od razu rodzi to pytanie – dlaczego zmieniać, gdy jest dobrze? Zmieniając się w momencie wzrostu wyprzedzamy konkurencję i wysyłamy jasny sygnał – marka jest aktualna, świeża. Nasze działania są poprzedzone badaniami, w trakcie których słuchamy najważniejszych osób decydujących – odbiorców. Chcemy tworzyć produkty, które będą wizytówką naszego regionu i kraju. Niezwykle ważne jest świadome i precyzyjne opracowanie strategii produktu – jedynie połączenie odpowiedzialności i znajomości rynku z doświadczeniem i kreatywnością projektantów zaowocować może stworzeniem efektywnego narzędzia budowania wizualnej tożsamości marki, jakim jest opakowanie. Po kroku, który OSM Łowicz poczyniło w 2017 roku nadszedł czas na kolejny etap w naszej strategii rozwoju – wzmocnienie brandu Łowicz – dodaje Andrzej Chomyszczak.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Jan Krzysztof Ardanowski: Polską spółdzielczość, również mleczarską, toczy rak

Źródło: MRiRW, Iwona Chromiak   Dodano: 2020-01-13 10:06:12

– Branża mleczarska wyróżnia się na tle innych dominującą w niej formą spółdzielczą. To rolnicy są pracodawcami dla zarządów spółdzielni, ale dla wielu spośród nich spółdzielczość jest po prostu fikcją – przestrzegał szef resortu rolnictwa 10 stycznia podczas spotkania branżowego Euromlecz.

Przypomniał, że zasady spółdzielczości są proste.

– Spółdzielnia jest prywatną własnością członków. Zatrudnia swoich menedżerów i dopóki dobrze prowadzą wspólny biznes, to pozostają, a jeżeli sobie z tym nie radzą, to odchodzą. Polską spółdzielczość, również mleczarską, toczy rak, oderwanie zarządu od członków, zarządy traktujące chłopów jak śmieci, tylko do dojenia krów – stwierdził minister i dodał, że jeżeli spółdzielczość mleczarska ma przetrwać, to nie może być atrapą spółdzielczości. Zwrócił również uwagę na ogromną odpowiedzialność członków rad nadzorczych, którzy powinni pilnować interesów członków spółdzielni.

czytaj więcej »

ROTR (SM): Proszkownia nie ruszyła

Źródło: rypin-cry.pl   Dodano: 2020-01-13 09:33:01

Jak podaje portal rypin-cry.pl w drugiej połowie grudnia miała ruszyć proszkownia rypińskiej mleczarni, którą od miesięcy stara się sprzedać syndyk. Niestety produkcja jest na razie niemożliwa. Zapytany przez portal mecenas Michał Malinowski z kancelarii syndyka Sylwestra Zięciaka powiedział:

– Została stwierdzona wada w aparaturze do wytwarzania wody lodowej. Zauważyli ją pracownicy nadzoru technicznego. Powołany przez nas ekspert stwierdził, że awaria jest wynikiem zużycia technologicznego. Instalacja została zabezpieczona, lecz na jej naprawę nie mamy środków. Żadna z maszyn nie została uszkodzona i nie doszło do wycieku szkodliwych substancji. Wobec tego planowana produkcja mleka w proszku nie jest możliwa.

czytaj więcej »

© jeronimo martins

Jeronimo Martins Polska: Zmieniamy skład produktów, poprawiamy wartość odżywczą produktów

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-01-06 13:30:12

– Analizując nasze dane sprzedażowe, możemy powiedzieć z całą pewnością, że Polacy są otwarci na trendy – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Marcin Domański, Dyrektor Handlowy odpowiedzialny za rozwój marek własnych w sieci Biedronka. – To na pewno efekt tego, że nasi rodacy coraz więcej podróżują i poznają nowe smaki. Ponadto to również efekt globalnych zmian w stylu życia, które znajdują swoje odbicie również w tym, czego duża część klientów szuka później na półkach sklepowych.

– Sukcesywnie wprowadzamy do naszej oferty nowe produkty i smaki. Widzimy, że nasi klienci to doceniają. Staramy się, aby nasza oferta była różnorodna tak, aby każdy klient mógł znaleźć dla siebie coś odpowiedniego. Coraz silniejszym trendem, który bezpośrednio dotyczy składu produktów jest tzw. clean label. Dla części klientów to jest często najważniejszy wyznacznik jakości produktu. Dobrym przykładem jest nasza linia Fruvita Pure. To w zasadzie gotowe danie nabiałowe świetne np. na szybkie śniadanie. W jego składzie 60% produktu to jogurt naturalny, który zawiera tylko mleko oraz żywe kultury bakterii, bez dodatku mleka w proszku. Dalej owoce stanowią 38% składu – bez żadnych aromatów, barwników lub substancji zagęszczających. Całości dopełniają zmielone płatki zbóż – podkreśla nasz rozmówca.

czytaj więcej »

© włoszczowa (osm)

Włoszczowa (OSM): Zainwestowaliśmy 15 mln zł

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-01-06 13:17:01

– Chcę, aby zarządzana przeze mnie firma była dobrze postrzegana przez konsumentów naszych produktów, stabilnym partnerem dla dostawców mleka oraz czołowym partnerem dla odbiorców na­szych produktów – powiedział Forum Mleczarskiemu Handel Ryszard Pizior, Prezes Zarządu mleczarni Włoszczowa (OSM). – Podstawą rozwoju są inwestycje. Od lipca 2018 r. zaplanowano ich wiele i są one konsekwentnie realizowane. W ciągu najbliższych lat widoczne będą ich efekty. W 2019 r. zainwestowano około 15 mln zł. Są to inwestycje w rozwój mocy produkcyjnych oraz inwestycje środowiskowe. W przyszłym roku mamy zaplanowane: rozbudowę budynków: produkcyjnego i magazynowego, aparatowni, a także budowę nowoczesnej trigeneracji.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25