Branża Mleczarska 100 Firm

Aktualności: kraj (wszystkich: 2489, strona 1 z 166)

© mlekpol (sm)

Mlekpol (SM): Rynek napojów fermentowanych jest ugruntowany i sukcesywnie się rozwija

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-04-23 09:20:51

– Tradycyjne napoje fermentowane jak jogurt, kefir i maślanka z każdym rokiem cieszą się coraz większym zainteresowaniem – mówi dla Forum Mleczarskiego Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu Mlekpol (SM). – Mimo rosnącej świadomości na temat walorów zdrowotnych tych produktów obserwujemy, że jest to kategoria, którą zainteresowanie silnie wzrasta wraz z pierwszymi ciepłymi promykami słońca. Dlatego Mlekpol uatrakcyjnia wciąż swoją ofertę o różne rodzaje opakowań począwszy od kubków, butelek i kartonów oraz pojemności od najmniejszej łyżeczkowej 150 g poprzez wygodne opakowania „on the go” 360 i 400 ml oraz rodzinne 1 l. Na wiosnę wznawiamy produkcję chłodnika, który w tym czasie cieszy się dużym zainteresowaniem konsumentów.

czytaj więcej »

Polska Izba Mleka o rynku nigeryjskim

Źródło: Polska Izba Mleka   Dodano: 2021-04-22 16:16:08

Polska Izba Mleka we współpracy z Ambasadą Rzeczypospolitej Polskiej w Abudży, Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Polską Agencją Inwestycji i Handlu w dniu 22 kwietnia 2021 r. zorganizowała konferencję online pt. „Sektor Mleczarski w Nigerii”.W konferencji, oprócz przedstawicieli Ambasady RP, MRiRW, PAIH, uczestniczyli prezesi największych polskich spółdzielni mleczarskich, firm z branży mleczarskiej, przedstawiciele ARiMR, KOWR oraz wiele innych osób.Roczna konsumpcja mleka w Nigerii: 1,3 mld l. Wartość importu produktów mlecznych do Nigerii to między 1,2 a 1,5 mld USD, lokalna produkcja mleka: 526 tys. litrów rocznie zapotrzebowanie: 1,2 miliona litrów rocznie. Ponad 95% wszystkich rolników w Nigerii jest nomadami i koncentruje się bardziej na produkcji mięsa niż mleka, a aż 60% produktów mlecznych pochodzi z importu.

czytaj więcej »

© grupa polmlek

Grupa Polmlek kładzie nacisk na produkty bio z eurolistkiem

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-04-21 13:00:34

– Wiosna w pełni, pora więc na lżejszą dietę i korzystanie z dobrodziejstw natur – mówi Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu Grupy Polmlek. – Polmlek w swojej ofercie ma naturalne, tradycyjne produkty fermentowane, teraz również w wersji eko. Kefiry i maślanki to naturalne probiotyki, mające bardzo dobroczynny wpływ na odporność organizmu – zwraca uwagę nasza rozmówczyni – Korzystnie oddziałują na mikroflorę bakteryjną zasiedlającą układ pokarmowy człowieka. W przypadku produktów fermentowanych należy pamiętać o dobroczynnym działaniu lecytyny, która jest zawarta w maślance, a która wspiera prawidłowe działanie układu nerwowego i poprawia pamięć. W procesie fermentacji naturalnemu rozkładowi ulega cukier mleczny – laktoza, dlatego produkty fermentowane są bezpiecznym źródłem łatwo przyswajalnego białka i wapnia również dla osób nietolerujących laktozy.

czytaj więcej »

© tetra pak

Tetra Pak ogłasza cel stworzenia najbardziej zrównoważonego opakowania na żywność

Źródło: Tetra Pak   Dodano: 2021-04-21 10:51:57

Firma Tetra Pak, światowy lider w zakresie przetwarzania i pakowania żywności, ogłasza start kampanii „Wybierz naturę. Wybierz karton”. Jej celem jest przedstawienie dążeń firmy do stworzenia neutralnego klimatycznie opakowania, które będzie w całości wykonane z materiałów odnawialnych lub pochodzących z recyklingu.

Opakowania na żywność odgrywają kluczową rolę w zapewnianiu bezpiecznej żywności ludziom na całym świecie. Jednocześnie mają one wpływ na klimat. Światowa populacja wciąż rośnie – prognozy mówią, że do 2050 r. zapotrzebowanie na żywność zwiększy się o 70%. Z tego powodu musimy znaleźć rozwiązanie opakowaniowe, które umożliwi dostępność żywności bez konieczności zużywania zasobów planety.

czytaj więcej »

UOKiK uruchamia postępowanie wyjaśniające wobec Kauflanda, Eurocash i SCA wskutek wprowadzania udzielnych rabatów

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-04-21 09:24:09

– Przyjrzeliśmy się wnikliwie i przeanalizowaliśmy polityki rabatowe dużych sieci handlowych. Zbadaliśmy działania 19 największych sieci handlowych. Zapytaliśmy również o szczegóły współpracy z sieciami dwudziestu dostawców produktów rolno-spożywczych. Na tej podstawie przygotowaliśmy raport, w którym prezentujemy najważniejsze ustalenia dotyczące polityk rabatowych sieci, w tym w zakresie rabatów wstecznych. Pokazujemy skalę zjawiska, precyzujemy również jakie praktyki mogą naruszać prawo – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Wybór 20 dostawców odzwierciedla ogólną strukturę wartości produkcji i sprzedaży produktów spożywczych w podziale na branże. Najwięcej badanych podmiotów zajmowało się przetwórstwem mięsa. Wyodrębniono również dwie inne istotne gałęzie: przetwórców branży owocowo-warzywnej oraz mleczarnie. Pozostałe podmioty działały w innych sektorach, takich jak przetwórstwo ryb, produkcja przypraw czy przemiał zbóż. Badani dostawcy byli również grupą zróżnicowaną pod względem wielkości, a także dynamiki obrotów oraz rentowności.

czytaj więcej »

© sertop

Sertop: Czy nabiał może zniknąć z talerzy Polaków?

Źródło: Sertop / PR Club   Dodano: 2021-04-20 09:43:08

– Mody żywieniowe były, są i zapewne będą w przyszłości. Czy warto się do nich dostosowywać? Z pewnością tak, trzeba jednak zachować umiar i zdrowy rozsądek oraz pamiętać, że niektóre z nich znikają tak szybko, jak się pojawiają lub dotyczą bardzo wąskiego grona konsumentów – mówi Aneta Będkowska Marketing Manager w Sertop. – Przykładem tej ostatniej mody jest zainteresowanie produktami bezmlecznymi, których część Polaków poszukuje na półkach ze względów zdrowotnych. Jednakże rozszerzając półki w tym zakresie, nie należy zapominać o stałej grupie konsumentów lubiących i chcących spożywać tradycyjny nabiał. Zatem sery, będące doskonałym źródłem białka nie znikną z talerzy Polaków, zwłaszcza tych, którzy mogą spożywać je bez ograniczeń. 

czytaj więcej »

© temar (pph)

Temar (PPH): Marka Chevrette wśród najbardziej popularnych marek produktów kozich

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-04-19 10:01:55

– Produkty pochodzenia koziego są coraz częściej spotykane w szerokiej gamie na półkach super- i hipermarketów – mówi Aleksandra Makowska, Marketing Manager w firmie Temar (PPH). – W portfolio firmy Temar dostępne są sery kozie w postaci plastrów, kręgów i bloków jak również roladek pleśniowych. Największym wolumenem sprzedażowym cieszą się jednak sery twarde i półtwarde pod marką Frico Chevrette.

Mleko kozie wyróżnia się naturalnym i świeżym aromatem oraz łagodnie słodkim i lekko słonym smakiem. Jest uważane za zdrowszą alternatywę dla mleka krowiego. Mleko kozie zawiera laktozę i kazeinę, jednak w dużo mniejszych ilościach, co powoduje, że jest łatwiejsze w trawieniu od mleka krowiego.

czytaj więcej »

© tetra pak

Tetra Pak powołuje Lyndsey Loyden-Edwards na stanowisko Dyrektora Zarządzającego na Europę Wschodnią

Źródło: Tetra Pak   Dodano: 2021-04-16 09:16:05

Firma Tetra Pak, światowy lider w zakresie przetwarzania i pakowania żywności, powołała Lyndsey Loyden-Edwards na stanowisko Dyrektora Zarządzającego na Europę Wschodnią, zastępując Guillaume’a Latourrette’a, który odszedł z firmy pod koniec marca.

Lyndsey Loyden-Edwards posiada ponad 15-letnie doświadczenie w zarządzaniu sprzedażą i marketingiem w sektorze opakowań i handlu detalicznego. Do firmy Tetra Pak dołączyła w 2018 r. w roli Dyrektora ds. Kluczowych Klientów na Wielką Brytanię i Irlandię. W tym czasie pełniła również funkcję członka zarządu ReCarton UK i Stowarzyszenia na Rzecz Kartonów do Płynnej Żywności i Środowiska (ACE, The Alliance of Beverage Cartons and the Environment), kierując programem zrównoważonego rozwoju branży opakowaniowej w Wielkiej Brytanii.

czytaj więcej »

Mlekovita formalnie przejmie Kaliską Spółdzielczą Grupę Producentów Mleka

Źródło: UOKiK   Dodano: 2021-04-15 14:18:24

Jak podaje UOKiK koncentracja będzie polegać na połączeniu Spółdzielni Mleczarskiej Mlekovita w Wysokiem Mazowieckiem z Kaliską Spółdzielczą Grupą Producentów Mleka w Kaliszu. Spółdzielnią przejmującą będzie Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita w Wysokiem Mazowieckiem, a spółdzielnią przejmowaną Kaliska Spółdzielcza Grupa Producentów Mleczka w Kaliszu. Po koncentracji będzie istniał jeden przedsiębiorca – Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita w Wysokiem Mazowieckiem – informuje UOKiK.

Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita sprawuje kontrolę nad dwoma podmiotami prawa handlowego: - Freskovita Spółka z o.o. i Mlekovita Spółka Akcyjna w Morągu. Obszary terytorialnych działalności uczestników koncentracji to w przypadku SM Mlekovita – cały kraj, zaś w KSGPM głównie województwo wielkopolskie i fragmentarycznie w małym zakresie województwo łódzkie.

czytaj więcej »

© sertop

Sertop: Kostki wciąż najpopularniejsze

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-04-15 13:20:39

– Rynek serków topionych ewoluuje, jednak z naszych obserwacji wynika, że nawyki naszych konsumentów prawie się nie zmieniają – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Aneta Będkowska, Marketing Manager w Sertop. – Co to oznacza? Pomimo sukcesów serowych plastrów i krążków z trójkątnymi porcjami serków do zjedzenia „na raz” w dalszym ciągu największą popularnością cieszą się nasze standardowe kostki o gramaturze 100 g, obecne na rynku od kilkudziesięciu lat.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Agro-Danmis: Produkty kozie są traktowane jako wyroby prozdrowotne

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-04-15 13:09:18

– Segment produktów kozich z roku na rok rośnie, co obserwujemy już od ponad dekady – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Tadeusz Dałkowski, Kierownik ds. Handlu i Marketingu w Agro-Danmis. – Największym zainteresowaniem cieszą się produkty takie jak: mleko, ser twardy, jogurt naturalny i twarożek. Warto zauważyć, że znaczącą rolę w strukturze sprzedaży odgrywają produkty ze Znakiem Jakość i Tradycja (mleko kozie, mleko kozie bez laktozy, ser twardy kozi, ser twardy kozi wędzony, jogurt naturalny, twaróg kozi wiejski).

czytaj więcej »

© grupa mlekovita

Grupa Mlekovita odnotowała 10-krotny wzrost zainteresowania żywnością funkcjonalną

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-04-13 16:08:02

Produkty mleczne odgrywają istotną rolę w diecie każdego człowieka, także we wspieraniu funkcjonowania układu odpornościowego. Zawierają bowiem wiele ważnych składników odżywczych, m.in. najwyższej jakości białko i wapń, witaminy, makro- i mikroelementy. Tylko w ostatnim roku Mlekovita odnotowała znaczny wzrost zainteresowania produktami funkcjonalnymi, o bardzo wysokich naturalnych wartościach odżywczych.

Mlekovita w swoim portfolio posiada najszerszy asortyment produktów wykazujących prozdrowotny wpływ na organizm. Jednocześnie dotrzymuje kroku bieżącym trendom w rozwoju produktów funkcjonalnych i wspiera edukację w zakresie zdrowego odżywiania, wskazując na korzyści dla zdrowia wynikające z codziennego spożywania nabiału. Wśród produktów, które można zaliczyć do żywności funkcjonalnej, zarówno konwencjonalnej, jak i wzbogacanej, pod marką Mlekovita można znaleźć m.in.: produkty bez laktozy, produkty fermentowane (wspomagające funkcjonowanie przewodu pokarmowego i układu odpornościowego), produkty wysokobiałkowe – dla osób aktywnych fizycznie i wymagających diety bogatej w białko.

czytaj więcej »

© grupa polmlek

Grupa Polmlek: Silnie komunikujemy walory naszych produktów linii EKO

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-04-10 11:17:24

– Rok 2021 upływa w Polmleku pod znakiem EKO – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu Grupy Polmlek. – W styczniu wystartowaliśmy z kampanią Eko Mozzarelli i Eko Masła. Kolej na produkty świeże, które można zobaczyć w wiosennej kampanii. Jesienią powrócimy z silną komunikacją kolejnych produktów linii EKO.

Żeby można było nazwać produkt ekologicznym, muszą być spełnione bardzo restrykcyjne wymagania na każdym etapie produkcji. Począwszy od najwyższej jakości pasz lub wypasania krów na naturalnych pastwiskach, dbanie o ich naturalny rytm życia oraz ogólny dobrostan, unikanie pestycydów i antybiotyków, poprzez produkcję w ściśle określonych warunkach aż po troskę o jak najkrótsze łańcuchy dostaw i minimalizację śladu węglowego.

czytaj więcej »

© temar (pph)

Temar (PPH): Rynek nabiału ekologicznego rośnie w tempie prawie 20% rocznie

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-04-09 10:05:24

– Rynek produktów ekologicznych jest dużo bardziej rozproszony w porównaniu z pozostałą kategorią – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Aleksandra Makowska, Marketing Manager w firmie Temar (PPH). – Mimo to, kategoria bio rozwija się lepiej niż produkty konwencjonalne i jak wynika z danych Nielsen ich dynamika z roku na rok sięga prawie 20% wzrostów. Nadal jednak musimy pracować nad zwiększeniem świadomości ekologicznej i zdrowotnej skierowanej do konsumenta. W tym celu przygotowaliśmy zarówno akcje CSR jak również edukacyjne, które zaprezentujemy wraz z poszerzeniem asortymentu bio pod brandem Klarma w drugim kwartale br., a będą to porcje o gramaturze 200 g w dwóch wariantach: Gouda i Maasdam.

czytaj więcej »

© hochland polska

Hochland Polska: 100% naturalnych składników to recepta na sukces

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-04-09 09:31:37

– Marka Hochland jest niekwestionowanym liderem w kategorii kremowych serów topionych i prekursorem innowacyjnych propozycji rynkowych, które wychodzą naprzeciw zmieniającym się trendom konsumenckim – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – W ubiegłym roku na rynku pojawiły się zupełnie nowe sery kremowe w kubkach. Hochland Naturalnie, że pyszny! To pierwszy w kategorii serów topionych produkt, który zawiera 100% naturalnych składników. Opakowanie sera kremowego Hochland Naturalnie, że pyszny! jest unikalne w całej kategorii. Wyróżnia się okrągłym kształtem, naturalną teksturą oraz nowoczesną grafiką. Badanie rynkowe dotyczące nowego opakowania serów nie pozostawia złudzeń – aż 96% konsumentów oceniło nowy design jako bardzo dobry.

 

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o. © 2008-2021
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel.: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij