100 wydanie Forum Mleczarskie Handel

Aktualności: kraj (wszystkich: 2362, strona 1 z 158)

© forum mleczarskie

Ceny skupu mleka we wrześniu 2020 r.

Źródło: KZSM Zw. Rew za GUS   Dodano: 2020-10-22 11:16:49

Według Głównego Urzędu Statystycznego cena skupu mleka we wrześniu 2020 r. wyniosła 138,17 zł/1 hl i była wyższa o 5,3% niż we wrześniu 2019 r. Cena skupu mleka w odniesieniu do sierpnia 2020 r. była o 3,7% wyższa.

Najwyższe ceny we wrześniu 2020 r. wg województw:

podlaskie 147,08 zł/1 hl

warmińsko-mazurskie 142,65 zł/1 hl

lubuskie 141,48 zł/1 hl

Najniższe ceny we wrześniu 2020 r. wg województw:

małopolskie 125,03 zł/1 hl

świętokrzyskie 127,76 zł/1 hl

łódzkie 127,80 zł/1 hl

czytaj więcej »

© grupa mlekovita

Mlekovita przeszła audyt Zintegrowanego Systemu Zarządzania

Źródło: Grupa Mlekovita   Dodano: 2020-10-21 09:41:46

Mlekovita po raz kolejny z powodzeniem przeszła trzydniowy audyt certyfikowanego Zintegrowanego Systemu Zarządzania, który obejmuje: System Bezpieczeństwa Żywności FSSC 22000 oraz System Zarządzania Środowiskowego ISO 14001. Prowadzenie działalności w zgodzie z najwyższymi standardami jest wyrazem odpowiedzialności firmy za zdrowie konsumentów oraz stan środowiska naturalnego. Audyt został przeprowadzony w dniach 14-16 października 2020 r. przez wysoko wykwalifikowany zespół audytorów Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji.

Wyniki przeprowadzonego audytu dowodzą wysokiej skuteczności funkcjonowania systemu w Mlekovicie, a dla klientów są gwarancją najwyższej jakości i bezpieczeństwa oferowanych produktów. Potwierdzają także, że firma działa w sposób przyjazny dla środowiska, przy respektowaniu wszystkich obowiązujących wymagań prawnych i technicznych.

czytaj więcej »

Müller Dairy Polska zwiększa skup mleka w Polsce i zwiększa obroty

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-10-20 14:51:56

Jak dowiaduje się Forum Mleczarskie, w 2019 r. spółka prowadziła skup mleka od dostawców krajowych, a następnie surowiec ten był sprzedawany do zakładu Sachsenmilch Leppersdorf. Spółka pozyskiwała ciągle nowych dostawców indywidualnych i zwiększyła wolumen zakupu od dotychczasowych rolników. O ile w 2018 r. spółka skupiła 176 mln kg mleka, o tyle w 2019 r. skupiono już 205 mln kg. Müller Dairy Polska spodziewa się, że w 2020 r. skup wzrośnie o 7% do 220 mln kg.

czytaj więcej »

Agrocomex: Mleczarnia inwestuje w nowe opakowania

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-10-20 11:25:04

Zlokalizowany w Jabłonowie Pomorskim zakład mleczarski planuje wzrost produkcji w 2020 r. poprzez zakup i uruchomienie urządzenia miksująco-grzewczego – podaje firma. Inwestycję rozpoczęto w 2019 r. nadal jest ona kontynuowana. Jak mówią przedstawiciele mleczarni celem firmy będzie także zakup nowych urządzeń do opakowań typu doypack i stickpack, co pozwoli rozbudować ofertę aktualnie produkowanych wyrobów w nowych wariantach opakowaniowych. Ma to pomóc dostosować je do wymogów różnych grup konsumentów.

czytaj więcej »

© torpol

Torpol: Identyfikacja surowca ma swój początek w opakowaniu

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2020-10-20 11:05:21

– Producenci mleka inwestują w nowoczesną infrastrukturę proszkowni, co obliguje branżę opakowań do ewolucji w obrębie technologii produkcji worków, dając przestrzeń do współpracy – mówi Forum Mleczarskiemu Biznes, Dariusz Lipski, Prezes Zarządu w firmie Torpol. – Identyfikacja surowca ma swój początek w opakowaniu, dlatego kładziemy nacisk nie tylko na wykorzystywanie materiałów barierowych dla światła, lecz także na wzornictwo i odpowiednie oznakowanie. Czystość mikrobiologiczna jest priorytetem specyfikacji naszych wyrobów. Rozpoczęliśmy produkcję w nowym zakładzie produkcji opakowań w Szczuczynie, wprowadzamy na rynek nową gamę produktów, wdrażamy standard BRC i nowe systemy informatyczne. Zmiany branży opakowaniowej to w naszym przypadku automatyzacja, podnoszenie standardów bezpieczeństwa i współpraca z obszarem B+R.

czytaj więcej »

© łowicz (osm)

Łowicz (OSM): Fenomen twarożków polega na tym, że są pożywne, a przy tym niskokaloryczne

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-10-20 10:50:10

– Twarożki i serki wiejskie cieszą się niesłabnącą popularnością, jako stały element polskiego śniadania oraz lekka przekąska w ciągu dnia – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Iwona Grzybowska, Prezes Zarządu w mleczarni Łowicz (OSM). – Są to smaczne produkty o prostym, naturalnym składzie, bez dodatków konserwujących. Charakterystyczne ziarna twarożku w słodkiej śmietance, do których poprzez dodanie szczypiorku lub pomidora uzyskujemy indywidualnie skomponowany, sycący posiłek.

czytaj więcej »

© sertop

Sertop: Gdzie Polacy kupują najczęściej serki topione?

Źródło: Sertop / PR Club   Dodano: 2020-10-19 09:29:55

Troska o zdrowie sprawiła, że Polacy mocno ograniczyli częstotliwość robienia zakupów, na rzecz większego, niż dotychczas koszyka zakupowego. W kupowanych produktach „na zapas” znalazły się także serki topione.

Gdzie Polacy kupują serki topione? – Okazuje się, że najczęściej i najchętniej nasi konsumenci sięgają po nasze produkty w lokalnych, osiedlowych sklepach spożywczych, blisko swojego domu – mówi Aneta Będkowska Marketing Manager w Sertop. – Powodem tego jest wygoda i oszczędność czasu, a także troska o zdrowie najbliższych i ograniczenie ryzyka związanego z koronawirusem.

czytaj więcej »

© mlekpol (sm)

Mlekpol (SM) wprowadzi nowe produkty w linii bez laktozy

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-10-16 10:09:13

– Produkty mleczne, które w swoim składzie nie zawierają laktozy to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie konsumentów, zmagających się z problemem nietolerancji laktozy. Niestety zaburzenie to staje się coraz bardziej powszechne wśród społeczeństwa i może dotyczyć nawet 25% Polaków – mówi Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu w mleczarni Mlekpol (SM). – Podstawową formą leczenia tej dolegliwości jest odpowiednia dieta, która polega na wyeliminowaniu spożycia produktów zawierających laktozę. Wielu konsumentów ceni sobie jednak asortyment nabiałowy i nie chce z niego rezygnować. Jako producent odpowiedzialny za jakość życia konsumentów zdecydowaliśmy, że musimy wyjść naprzeciw rosnącym potrzebom. Chociaż wiązało się to z koniecznością dodatkowych inwestycji technologicznych (szczególnie kosztownych w przypadku mleka UHT), uzyskaliśmy dzięki temu produkty najwyższej jakości o doskonałym smaku, które zostały również docenione przez konsumentów – podkreśla nasza rozmówczyni.

czytaj więcej »

© hochland polska

Hochland Polska: Zmiany w świadomości konsumenta, dzieją się na płaszczyźnie wartości

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-10-16 09:46:12

– Postcovidowe zmiany w postawach konsumentów jeszcze się w pełni nie wyklarowały – będą głębsze, niż te, które obserwujemy – mówi Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w firmie Hochland Polska. – Dotyczy to także serów pleśniowych. Dopiero zaczynamy dostrzegać, co zmienił w nas wymuszony brak spotkań z bliskimi, brak możliwości podróżowania, praca zdalna i ta – nagle bardzo odczuwalna – kruchość zdrowia i życia. Głębsze zmiany w świadomości konsumenta, zwłaszcza młodego, będą widoczne później, dzieją się na płaszczyźnie wartości, oczekiwań od życia. Zachowujemy elastyczność w działaniu i zdolność do dynamicznego reagowania na zmiany sytuacji rynkowej. To pozwala nam patrzeć w przyszłość z optymizmem – wskazuje Jacek Wyrzykiewicz.

czytaj więcej »

© łowicz (osm)

Łowicz (OSM) wprowadza na rynek napoje owsiane Yogoat Drink

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-10-16 09:31:34

– Oferta mleczarni Łowicz (OSM) w kategorii jogurtów pitnych jest bardzo skromna, głównie przez wzgląd na szeroką ofertę konkurencji, zarówno pod markami producentów, jak i markami sieciowymi – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Iwona Grzybowska, Prezes Zarządu w mleczarni Łowicz (OSM). – Widzimy dla siebie miejsce w tej kategorii, ale chcemy dobrze przygotować się z nowościami, żeby wyróżniły się na półce przez wzgląd chociażby na innowacyjny skład. Taką nowością jest właśnie Yogoat Drink owsiany do picia, który wdrożyliśmy pod naszą marką wegańską Bez Deka Mleka.

czytaj więcej »

© pim

PIM: Aktualna sytuacja w mleczarstwie

Źródło: Polska Izba Mleka   Dodano: 2020-10-12 15:04:28

Zdaniem Polskiej Izby Mleka aktualna sytuacja na rynku mleka wydaje się stabilizować pomimo rosnącej pandemii koronawirusa na całym świecie.

Dane GUS napawają ostrożnym optymizmem. Trwający od lutego spadkowy trend cen skupu mleka, którym rynek zareagował na pandemię, zatrzymał się w lipcu br. Pomimo, że w lipcu, w porównaniu do czerwca, ceny skupu mleka wzrosły minimalnie – o 0,1%, przy zwiększeniu dostaw mleka o 1,0%, to przeciętna cena skupu mleka za 6 miesięcy 2020 r. była o 1,6% niższa od rejestrowanej w analogicznym okresie 2019 r.

– Na krajowym rynku mleka w lipcu odnotowano różnokierunkowe trendy cen. Na poziomie zbytu odnotowano wzrost cen trwałych produktów mlecznych, z wyjątkiem PMP, natomiast spadek cen większości produktów świeżych. W handlu detalicznym w lipcu 2020 r. ceny prawie wszystkich przetworów i masła były niższe niż w czerwcu – mówi Agnieszka Maliszewska, Dyrektor Polskiej Izby Mleka.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Września (SM): Stabilny skup surowca w 2019 r. i strata

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-10-07 12:29:42

W 2019 r. zakład skupił 33,13 mln l mleka co było wolumenem nieznacznie mniejszym niż w 2018 r., kiedy pozyskano z własnej bazy surowcowej 33,53 mln l mleka. Większość dostawców stanowią rolnicy z powiatu wrzesińskiego i gnieźnieńskiego, dalej słupeckiego, średzkiego i poznańskiego. Spadła liczba dostawców z 327 do 305. W 2019 r. struktura produkcji nie uległa większym zmianom, głównymi produktami spółdzielni były twarogi i mleko w proszku. Wprowadzono jeden nowy produkt: jogurt naturalny.

Zwiększano produkcję mleka, twarogu, masła w blokach, zmniejszono bardzo wyraźnie produkcję mleka w proszku. Zwiększono sprzedaż w przerzucie i produkcję maślanki w proszku.

czytaj więcej »

Mleczwart zwiększa skup mleka i inwestuje w fotowoltaikę

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-10-07 12:01:29

W 2019 r. mleczarnia Mleczwart w Wartkowicach uzyskała dodatnią dynamikę skupu. Skupiono bowiem 10,22 mln l, więcej o 159 tys. l. Firma skupiła się na produkcji serków z Wartkowic, twarogów (ponad 200 ton), mleka (ponad 14,6 tys. litrów) oraz napojów fermentowanych (ponad 19 tys. l).

Mleczarnia wydatkowała środki na inwestycje głównie na aparatownię i linie pasteryzujące mleka i śmietany, modernizowała układ wody lodowej oraz samochody dostawcze.

czytaj więcej »

© auchan retail

Auchan Retail Polska wprowadza etykiety żywieniowe Nutri-Score

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-10-01 21:37:29

– Coraz więcej polskich klientów dokonuje świadomych wyborów żywieniowych, zwraca szczególną uwagę na walory odżywcze i zdrowotne produktów, a od producentów i sklepów oczekuje precyzyjnej informacji na ten temat. Wprowadzając prostą w odczytaniu i zrozumiałą etykietę żywieniową Nutri-Score Auchan retail chce ułatwić klientom wybór najzdrowszych produktów. Do końca bieżącego roku już 30% produktów marki własnej Auchan będzie oznaczone tą etykietą, a wszystkie produkty marki własnej oznaczymy do końca 2022 r. – mówi Radosław Dac, Dyrektor Produktów Auchan Retail Polska.

czytaj więcej »

Garwolin (OSM) i mleczarnia Zarębski beneficjentami handlu z Biedronką. Akcja: Czas na polskie marki. Biedronka wspiera regionalnych producentów

Źródło: Jeronimo Martins   Dodano: 2020-10-01 21:31:36

Co łączy Andruty Kaliskie z serkiem z Garwolina? Należą do 5 najczęściej wybieranych produktów sprzedawanych w sieci Biedronka w ramach programu „Czas na wspieranie małych producentów”. Ponad 200 produktów od 135 lokalnych dostawców trafiło do sprzedaży w sklepach sieci dzięki programowi trwającemu od połowy kwietnia tego roku. Od czwartku 1 października w ofercie „Czas na Polskie Marki” znajdzie się ponad 160 produktów polskich marek, w tym aż 45 artykułów od regionalnych dostawców.

– Biedronka konsekwentnie wspiera polską gospodarkę, nie tylko na poziomie krajowym ale również lokalnym. Dzięki programowi „Czas na wspieranie małych producentów” ponad 200 różnorodnych regionalnych produktów trafiło na półki Biedronki. Teraz najpopularniejsze z nich dostępne są w ramach promocji Czas na Polskie Marki – mówi Michał Gontarz, Dyrektor Handlowy w sieci Biedronka.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o. © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel.: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij