Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności: kraj (wszystkich: 2192, strona 1 z 147)

© włoszczowa (osm)

Włoszczowa (OSM): Aby dobrze sprzedać, trzeba umiejętnie połączyć wszystkie instrumenty marketing mix

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-01-13 11:20:08

 – Polska jest znaczącym producentem mleka na świecie i w dobie globalizacji jesteśmy częścią tego rynku – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Ryszard Pizior, Prezes Zarządu mleczarni Włoszczowa (OSM). – Nasz popyt wewnętrzny nie jest wystarczający, aby zbilansować produkcję, musimy eksportować, a nasze wyroby cieszą się dobrą opinią wśród odbiorców. Jednym z głównych wyrobów eksportowych są sery żółte dojrzewające. Koniunktura na sery była w 2019 r. zmienna. W pierwszym półroczu ceny serów zniżkowały, zaś producenci w Europie zachodniej oferowali je w znacznie niższych cenach niż polscy producenci. Najniższe ceny notowane były w maju, wówczas sery z Europy zachodniej zalewały rynki Europy południowej. Niestety, niektóre polskie firmy również sprowadzały sery na nasz rynek, przez co nasilała się niezdrowa konkurencja cenowa.

czytaj więcej »

© łowicz (osm)

Łowicz (OSM): Nadszedł na czas na wzmocnienie marki

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-01-13 10:48:04

– Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu to marka, której tradycje sięgają 1906 roku – mówi Andrzej Chomyszczak, Wiceprezes ds. Handlu i Marketingu w mleczarni Łowicz (OSM). – Mamy za sobą ponad sto lat doświadczenia, a mleko łowickie to jeden z najbardziej rozpoznawalnych produktów na półkach polskich sklepów.

– Jednym z najważniejszych elementów długofalowej strategii, a także narzędziem służącym komunikacji między producentem i konsumentem jest opakowanie. Z punktu widzenia marki najlepszym czasem na modernizację nie jest moment kryzysu lecz okres, gdy marka zalicza tendencje wzrostowe. Od razu rodzi to pytanie – dlaczego zmieniać, gdy jest dobrze? Zmieniając się w momencie wzrostu wyprzedzamy konkurencję i wysyłamy jasny sygnał – marka jest aktualna, świeża. Nasze działania są poprzedzone badaniami, w trakcie których słuchamy najważniejszych osób decydujących – odbiorców. Chcemy tworzyć produkty, które będą wizytówką naszego regionu i kraju. Niezwykle ważne jest świadome i precyzyjne opracowanie strategii produktu – jedynie połączenie odpowiedzialności i znajomości rynku z doświadczeniem i kreatywnością projektantów zaowocować może stworzeniem efektywnego narzędzia budowania wizualnej tożsamości marki, jakim jest opakowanie. Po kroku, który OSM Łowicz poczyniło w 2017 roku nadszedł czas na kolejny etap w naszej strategii rozwoju – wzmocnienie brandu Łowicz – dodaje Andrzej Chomyszczak.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Jan Krzysztof Ardanowski: Polską spółdzielczość, również mleczarską, toczy rak

Źródło: MRiRW, Iwona Chromiak   Dodano: 2020-01-13 10:06:12

– Branża mleczarska wyróżnia się na tle innych dominującą w niej formą spółdzielczą. To rolnicy są pracodawcami dla zarządów spółdzielni, ale dla wielu spośród nich spółdzielczość jest po prostu fikcją – przestrzegał szef resortu rolnictwa 10 stycznia podczas spotkania branżowego Euromlecz.

Przypomniał, że zasady spółdzielczości są proste.

– Spółdzielnia jest prywatną własnością członków. Zatrudnia swoich menedżerów i dopóki dobrze prowadzą wspólny biznes, to pozostają, a jeżeli sobie z tym nie radzą, to odchodzą. Polską spółdzielczość, również mleczarską, toczy rak, oderwanie zarządu od członków, zarządy traktujące chłopów jak śmieci, tylko do dojenia krów – stwierdził minister i dodał, że jeżeli spółdzielczość mleczarska ma przetrwać, to nie może być atrapą spółdzielczości. Zwrócił również uwagę na ogromną odpowiedzialność członków rad nadzorczych, którzy powinni pilnować interesów członków spółdzielni.

czytaj więcej »

ROTR (SM): Proszkownia nie ruszyła

Źródło: rypin-cry.pl   Dodano: 2020-01-13 09:33:01

Jak podaje portal rypin-cry.pl w drugiej połowie grudnia miała ruszyć proszkownia rypińskiej mleczarni, którą od miesięcy stara się sprzedać syndyk. Niestety produkcja jest na razie niemożliwa. Zapytany przez portal mecenas Michał Malinowski z kancelarii syndyka Sylwestra Zięciaka powiedział:

– Została stwierdzona wada w aparaturze do wytwarzania wody lodowej. Zauważyli ją pracownicy nadzoru technicznego. Powołany przez nas ekspert stwierdził, że awaria jest wynikiem zużycia technologicznego. Instalacja została zabezpieczona, lecz na jej naprawę nie mamy środków. Żadna z maszyn nie została uszkodzona i nie doszło do wycieku szkodliwych substancji. Wobec tego planowana produkcja mleka w proszku nie jest możliwa.

czytaj więcej »

© jeronimo martins

Jeronimo Martins Polska: Zmieniamy skład produktów, poprawiamy wartość odżywczą produktów

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-01-06 13:30:12

– Analizując nasze dane sprzedażowe, możemy powiedzieć z całą pewnością, że Polacy są otwarci na trendy – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Marcin Domański, Dyrektor Handlowy odpowiedzialny za rozwój marek własnych w sieci Biedronka. – To na pewno efekt tego, że nasi rodacy coraz więcej podróżują i poznają nowe smaki. Ponadto to również efekt globalnych zmian w stylu życia, które znajdują swoje odbicie również w tym, czego duża część klientów szuka później na półkach sklepowych.

– Sukcesywnie wprowadzamy do naszej oferty nowe produkty i smaki. Widzimy, że nasi klienci to doceniają. Staramy się, aby nasza oferta była różnorodna tak, aby każdy klient mógł znaleźć dla siebie coś odpowiedniego. Coraz silniejszym trendem, który bezpośrednio dotyczy składu produktów jest tzw. clean label. Dla części klientów to jest często najważniejszy wyznacznik jakości produktu. Dobrym przykładem jest nasza linia Fruvita Pure. To w zasadzie gotowe danie nabiałowe świetne np. na szybkie śniadanie. W jego składzie 60% produktu to jogurt naturalny, który zawiera tylko mleko oraz żywe kultury bakterii, bez dodatku mleka w proszku. Dalej owoce stanowią 38% składu – bez żadnych aromatów, barwników lub substancji zagęszczających. Całości dopełniają zmielone płatki zbóż – podkreśla nasz rozmówca.

czytaj więcej »

© włoszczowa (osm)

Włoszczowa (OSM): Zainwestowaliśmy 15 mln zł

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-01-06 13:17:01

– Chcę, aby zarządzana przeze mnie firma była dobrze postrzegana przez konsumentów naszych produktów, stabilnym partnerem dla dostawców mleka oraz czołowym partnerem dla odbiorców na­szych produktów – powiedział Forum Mleczarskiemu Handel Ryszard Pizior, Prezes Zarządu mleczarni Włoszczowa (OSM). – Podstawą rozwoju są inwestycje. Od lipca 2018 r. zaplanowano ich wiele i są one konsekwentnie realizowane. W ciągu najbliższych lat widoczne będą ich efekty. W 2019 r. zainwestowano około 15 mln zł. Są to inwestycje w rozwój mocy produkcyjnych oraz inwestycje środowiskowe. W przyszłym roku mamy zaplanowane: rozbudowę budynków: produkcyjnego i magazynowego, aparatowni, a także budowę nowoczesnej trigeneracji.

czytaj więcej »

© grupa mlekovita
© grupa mlekovita

Grupa Mlekovita odnotowała 5 mld zł obrotu

Źródło: Grupa Mlekovita   Dodano: 2020-01-03 12:44:28

Ponad 5 mld zł przychodu osiągnęła Grupa Mlekovita w 2019 roku – to już kolejny rekordowy i historyczny wynik w ponad 90-letniej historii firmy. Tym samym Mlekovita wzmocniła swoją niekwestionowaną pozycję lidera branży. Firma włączy się w 2020 r. w dwa duże projekty jakimi są: Africa Eco Race 2020 oraz wyścig kolarski Tour de Pologne.

 

czytaj więcej »

© hochland polska

Hochland Polska: Profil segmentacyjny to klucz do sukcesu rynkowego

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2019-12-27 11:59:29

– Siłą naszych działań jest ich różnorodność, dopasowanie do grup docelowych, w wyniku czego osiągamy efekt synergii – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – O efektywności naszej komunikacji świadczą bardzo dobre wyniki sprzedażowe. Wdrożenie wyraźnego profilu segmentacyjnego, łatwo odczytywanego przez klientów z grupy docelowej, jest kluczem do sukcesu, to optymalny kierunek działań na przyszłość w polskim mleczarstwie. Umiejętne analizowanie opinii detalistów pozwala jednocześnie definiować preferencje zakupowe Polaków i trendy rynkowe w FMCG. To właśnie detaliści najczęściej wskazują najlepiej sprzedające się w ich sklepach produkty.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

GUS: Spadek cen surowca w skupie

Źródło: KZSM Zw. Rew. za GUS   Dodano: 2019-12-27 10:28:01

Według Głównego Urzędu Statystycznego cena skupu mleka w listopadzie  2019 r. wyniosła 138,22 zł/1 hl i była niższa o 1,4% niż w  listopadzie 2018 r. Cena skupu mleka  w odniesieniu do października 2019 r. była o 4% wyższa.

czytaj więcej »

Apel do mleczarni Krasnystaw (OSM) o zmianę opakowań

Źródło: nowytydzien.pl   Dodano: 2019-12-20 11:17:57

Jak podaje portal nowytydzien.pl w materiale pt: „Skazani na plastik” jeden z radnych powiatu, Leszek Janeczek zaapelował do mleczarni Krasnystaw (OSM), by wprowadziła do oferty mleko w szklanych butelkach, co mogłoby zdynamizować działania proekologiczne na terenie powiatu. Radny podkreślił, że tylko 15 tys. mieszkańców miasta spożywa produkty mleczarskie z 300 tys. plastikowych butelek rocznie. Mleczarnia odniosła się do apelu w piśmie Mirosława Fideckiego, Wiceprezesa mleczarni Krasnystaw (OSM). Dalej przytaczamy tę odpowiedź za portalem nowytydzien.pl

czytaj więcej »

Wykup udziałowców kończy spór w POLOmarket

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2019-12-20 10:59:00

Po wielu latach sporów korporacyjnych wspólnicy POLOmarket doszli do porozumienia, na mocy którego podpisano umowę odkupu przez Spółkę udziałów od 40% udziałowców, na warunkach wskazanych w umowie spółki. Porozumienie kończy definitywnie wszystkie wewnętrzne spory prawne w POLOmarket.  

Tym samym w spółce POLOmarket pozostają wyłącznie współzałożyciele nadal prowadzący i aktywnie rozwijający supermarkety pod logo POLOmarket z wspólnym celem i wizją rozwoju. Nowy stan prawny w istotnej mierze zmieni sposób funkcjonowania spółki oraz całej Grupy POLOmarket, a przede wszystkim umożliwi nowe perspektywy rozwoju.

czytaj więcej »

© hochland polska

Dom z widokiem na Giewont ma już właściciela! Finał Wielkiej Loterii Almette

Źródło: Hochland Polska   Dodano: 2019-12-19 16:22:15

Nagrodę główną w loterii Almette wygrała Pani Zofia z miejscowości Kisielany-Żmichy k. Siedlec. Tuż przed Świętami Bożego Narodzenia, laureatka odebrała klucze do całorocznego, w pełni wyposażonego drewnianego domu w górach, z pięknym widokiem na Giewont i całą panoramę Tatr.

Jednorodzinny dom, którego właścicielką została Pani Zofia, znajduje się w Zębie – najwyżej położonej miejscowości w Polsce, w samym sercu Tatr, w sąsiedztwie Gubałówki, Kościeliska i Krupówek. Oprócz wyjątkowego domku do wygrania były również nagrody pieniężne: 7 x dziennie po 1000 zł przez 2 miesiące trwania loterii. Znana już od czterech lat formuła cieszy się coraz większą popularnością wśród fanów serków Almette, a w 2019 r. pobity został kolejny rekord zgłoszeń.

czytaj więcej »

© frąckowiak (zpsih)

Frąckowiak (ZPSiH): Coraz więcej produktów funkcjonalnych

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2019-12-19 16:13:04

– Na półkach polskich sklepów pojawia się coraz więcej produktów funkcjonalnych, czyli takich, które oprócz podstawowej funkcji zaspokojenia głodu, w udowodniony naukowo sposób spełniają też inne, na przykład przyczyniają się do zapobiegania konkretnym chorobom – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Grzegorz Marciniak Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w firmie Frąckowiak (ZPSiH). – To wyjątkowe produkty szyte na miarę oczekiwań świadomych konsumentów naszych czasów, gdyż przy okazji zwykłego, codziennego odżywiania, bez konieczności pamiętania o uciążliwym suplementowaniu, np. tabletkami, konsument jest w stanie dostarczyć do organizmu brakujących mu niezbędnych minerałów, witamin i składników odżywczych.

czytaj więcej »

© spomlek (sm)

Spomlek (SM): Za niezwykłe doznania kulinarne klienci są gotowi zapłacić więcej

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2019-12-19 15:35:54

– Ostatnie lata wyraźnie pokazują, że zainteresowanie handlowców serami długodojrzewającymi wzrasta i kategoria ta coraz częściej gości na sklepowych półkach – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Aneta Mostowiec, Rzecznik Prasowy mleczarni Spomlek (SM). – Co wpływa na taki stan rzeczy? Na pewno wiele różnych czynników, z których bez wątpienia jednym z najważniejszych jest zmiana upodobań konsumenckich i wzrost ich świadomości żywieniowej. Coraz częściej zwracamy uwagę na to, aby produkty, które spożywamy, odznaczały się wysoką jakością, a przy tym miały wiele walorów odżywczych. Kluczową rolę odgrywa w tym przypadku trend premiumizacji, który powoli przenika również do branży serowej.

czytaj więcej »

Hurtownie: Duo-Tes złożyło wniosek ws nabycia części mienia Marpolu

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2019-12-13 12:35:44

Spółka Duo-Tes z Teresina złożyła wniosek o nabycie części mienia spółki Marpol z siedzibą w Wołominie. Planowana operacja stanowi formę koncentracji określoną w art. 13 ust. 2 punkt 4 Ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów. Przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest handel hurtowy w głównej mierze artykułami spożywczymi oraz w mniejszym stopniu artykułami przemysłowymi i chemicznymi.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25