Branża Mleczarska 100 Firm

Aktualności: kraj (wszystkich: 2406, strona 1 z 161)

© pim

Personel naprawczy i serwisanci mogą znów korzystać z hoteli. Interwencja PIM skuteczna

Źródło: PIM   Dodano: 2021-01-18 13:10:04

W dniu 14.01.2021 późnym wieczorem opublikowane zostało Rozporządzenie Rady Ministrów przedłużające aktualne obostrzenia epidemiczne do 31 stycznia. Po licznych interwencjach Dyrektor Biura Polskiej Izby Mleka, Agnieszki Maliszewskiej, osoby świadczące usługi przeglądu, konserwacji lub naprawy maszyn i urządzeń wykorzystywanych w zakładach przetwórstwa artykułów rolno-spożywczych, w związku z wykonywaniem, poza miejscem stałego zamieszkania, zadań zawodowych lub działalności gospodarczej związanej z tymi usługami mogą korzystać z hoteli.

czytaj więcej »

© phimar polska

Phimar Polska: Realizujemy projekty zarówno dla dużych jak i mniejszych zakładów mleczarskich

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2021-01-14 11:15:07

– Phimar Polska dostarcza kompleksowe rozwiązania dla branży mleczarskiej. Działamy na rynku polskim od ponad 10 lat – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Katarzyna Bojarczuk, Dyrektor Handlowy w firmie Phimar Polska. – Oferujemy projekty, dostawę, montaż urządzeń i linii technologicznych oraz automatykę procesową i robotyzację. Nawiązanie współpracy ze szwajcarską firmą Kalt i włoską MilkyLab pozwala nam na zaoferowanie zakładom mleczarskim szerokiej i kompleksowej gamy produktów dostosowanych do ich potrzeb zarówno technologicznych, jak i technicznych.

czytaj więcej »

Sertop: Czy moda na mleko przemija?

Źródło: Sertop / PR Club   Dodano: 2021-01-14 10:53:39

Mleko było, jest i będzie na śniadaniowym stole. Podobnie jest z przetworami mleczarskimi choćby z takimi jak sery topione. Czy jest to trend, który nie przemija? – Jak najbardziej – mówi Aneta Będkowska Marketing Manager w Sertop. – Pomimo różnych trendów żywieniowych moda na nabiał trwa w dalszym ciągu. Oczywiście, są osoby, które ze względu na choroby cywilizacyjne muszą unikać produktów nabiałowych, ale poza nimi większość konsumentów spożywa go w codziennych posiłkach, i to zarówno dzieci, dla których istotny jest wapń, jak i sportowcy, doceniający w nabiale białko, wspomagające wzrost masy mięśniowej.

czytaj więcej »

© grupa mlekovita

Mlekovita zamknęła rok 2020 z kolejnym rekordem

Źródło: Mlekovita   Dodano: 2021-01-12 13:11:49

W 2020 r. przychód Grupy Mlekovita wyniósł ponad 5,5 mld zł. To kolejny rekordowy wynik osiągnięty przez firmę – i to mimo trudnej sytuacji rynkowej i zawirowań związanych z pandemią Covid-19. Dzięki skutecznej strategii, dokonywanym inwestycjom i rosnącemu eksportowi firma dynamicznie się rozwija, umacniając się na pozycji lidera branży w Europie Środkowo-Wschodniej.

Osiągnięcie tak znakomitych wyników było możliwe także dzięki eksportowi, którego wartość wyniosła blisko 1,3 mld zł. Na eksport, w sumie do 167 krajów na świecie, kierowanych jest 35% wytwarzanych produktów. Codziennie poza granice Polski wysyłanych jest średnio 150 kontenerów z produktami. Co miesiąc Grupa dostarcza na rynek krajowy i zagraniczny m.in.: 60 mln l mleka, 8 tys. ton serów, 6 tys. ton masła, 10 tys. ton proszków mlecznych. Grupa Mlekovita jest m.in. głównym światowym dostawcą odtłuszczonego mleka w proszku w ramach rządowego kontraktu z Algierią.

czytaj więcej »

© hochland polska

Hochland Polska: Rynek serów topionych wzrósł o 4,9%

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-01-08 15:28:25

– Rynek serów topionych wzrósł w ciągu roku o 4,9% (wartość, Nielsen, MAT SEP 2020 vs. MAT SEP 2019) – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Hochland to marka numer jeden pod względem wartości sprzedaży z 52% udziałem w rynku serów w segmencie serów topionych (wartość, źródło: Nielsen, MAT SEP 2020). Ciągle wprowadzamy innowacje dotyczące produktów, składu i opakowań. Hochland sprzedaje w Polsce i produkuje je w zakładach w Kaźmierzu czy Węgrowie już od ponad 25 lat. W trudnym czasie pandemii, kiedy konsumenci poszukują informacji o pochodzeniu produktu, jasno podkreślamy w swoich działaniach, że nasze wyroby produkowane są na terenie Polski.

czytaj więcej »

© grupa polmlek

Grupa Polmlek: Większe pojemności są popularniejsze

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-01-08 15:00:46

– Jogurt typu greckiego marki Polmlek stosunkowo niedawno miał premierę na naszym rynku. Zdecydowaliśmy się na duży kubek o pojemności 330 g, ponieważ to właśnie większe pojemności w tej kategorii jogurtów są najpopularniejsze – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu w Grupie Polmlek. – Jogurt typu greckiego ma wyższą zawartość tłuszczu (do 10%), oraz wyższą zawartość białka – wynika to z procesu produkcyjnego, który polega na odsączeniu części serwatki z jogurtu naturalnego po zakończeniu procesu koagulacji. Zawartość wapnia i witamin z grupy B znajduje się na zbliżonym poziomie do jogurtu naturalnego. Natomiast zwiększona ilość tłuszczu zwiększa zawartość witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, czyli witamin A i D w produkcie.

czytaj więcej »

© włoszczowa (osm)

Włoszczowa (OSM): Mimo trudnych czasów mleczarnia kończy rok z rekordową sprzedażą

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-12-31 11:50:21

– Rok 2020 dobiega końca. Nikt nie spodziewał się, że tak wiele może zmienić się w naszym życiu przez pojawienie się nowego zagrożenia – ogólnoświatowej pandemii koronawirusa – powiedział w wywiadzie dla Forum Mleczarskiego Handel Ryszard Pizior, Prezes Zarządu mleczarni Włoszczowa (OSM). – Rozwój koronawirusa zmusił nas do „zatrzymania się”, konieczności rezygnacji z niektórych przyzwyczajeń, większej troski o zdrowie i życie. W krótkim czasie koronawirus rozprzestrzenił się i sparaliżował wiele krajów i gospodarek na całym świecie nie omijając tych najbogatszych i najbardziej rozwiniętych. Chociaż pierwsza fala koronawirusa była dla naszego kraju bardzo łagodna, to jednak obostrzenia i restrykcje jakie zostały wprowadzone niemal sparaliżowały naszą gospodarkę. Być może dzięki temu pierwsza fala nie przyniosła tak wielu zachorowań i śmierci naszych rodaków.

czytaj więcej »

© temar (pph)

Temar (PPH): Efekty sprzedażowe w kategorii alternatyw nabiału dla wegan są zauważalne

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-12-30 11:18:21

– Wielu konsumentów w Polsce zyskuje coraz większą świadomość ekologiczną i poszukuje produktów w 100% naturalnych – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Aleksandra Makowska, Marketing Manager w firmie Temar (PPH). – Producenci coraz chętniej umieszczają na produktach znak „bez GMO”, jeśli tylko produkt spełnia takie standardy, ponieważ zdają sobie sprawę, że zapotrzebowanie na produkty naturalne dla środowiska rośnie. Efekty sprzedażowe jak również zwiększone zainteresowanie sieci handlowych są zauważalne, stąd też nasza decyzja o wprowadzeniu na polski rynek marki Veganation, wegańskich alternatyw sera bez GMO, konserwantów, soi, glutenu oraz oleju palmowego.

czytaj więcej »

© polmlek

Grupa Polmlek: Zwiększamy nasze możliwości produkcyjne masła

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-12-29 11:08:20

– Grupa Polmlek jest liderem w produkcji masła, a wciąż, dzięki inwestycjom, zwiększamy nasze możliwości produkcyjne – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu w Grupie Polmlek. – Większość produkcji stanowi masło ekstra o zawartości 82% tł., ale w ofercie mamy również masło serwatkowe i laktyczne, które oferujemy głównie w kanale HoReCa.

Do sprzedaży detalicznej kierujemy masło Polmlek, doskonale znane i lubiane przez konsumentów. Masło Polmlek Ekstra zdobyło złoty medal w rankingu Najlepszy Produkt Wybór Konsumenta 2020.

czytaj więcej »

© mlekpol (sm)

Mlekpol (SM): W okresie poprzedzającym Wigilię Polacy kupują nawet 70% więcej masła

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-12-23 10:16:25

– W polskiej kulturze istnieje silnie zakorzeniona tradycja spożywania masła, przede wszystkim ze względu na dużą produkcję i przetwórstwo mleka – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu w Mlekpol (SM). W latach 90. z różnych względów bardzo popularna stała się margaryna, która zajmowała dużo miejsca na półkach sklepowych. Szybko jednak uległo to zmianie. Obecnie świadomość konsumentów, poparta wiedzą i badaniami środowisk naukowych i ekspertów żywieniowych powoduje, że coraz częściej wybór pada na masło. Jest to również wynik trendów, które skłaniają konsumentów do poszukiwań produktów naturalnych i jak najmniej przetworzonych.

czytaj więcej »

© PIM

Polski eksport mleka do Chin wzrósł o 70%

Źródło: PIM   Dodano: 2020-12-22 10:38:06

22 grudnia 2020 r. w Ambasadzie RP w Pekinie odbyło się śniadanie prasowe, skierowane do chińskich dziennikarzy, przedstawicieli największych chińskich importerów oraz przedstawicieli stowarzyszeń branżowych w Chinach, zorganizowane w ramach projektu „Mleczne Skarby – Trade Milk”, który sfinansowany jest z Funduszu Promocji Mleka. W wydarzeniu wzięli udział Ambasador RP Wojciech Zajączkowski, Radca Rolny Ambasady RP w Pekinie Magdalena Czechońska oraz Dyrektor Biura Polskiej Izby Mleka, Pierwsza Wiceprzewodnicząca COGECA Agnieszka Maliszewska (za pośrednictwem łączy video). Spotkanie miało na celu podsumowanie 2020 r. w branży mleczarskiej w Polsce, w kontekście eksportu do Chin.

czytaj więcej »

Laktopol: Nas kryzys praktycznie nie dotknął

Źródło: Laktopol   Dodano: 2020-12-17 15:47:07

– Nie musieliśmy ograniczać produkcji oraz eksportu, który stanowi aż 95% sprzedaży Laktopolu. Co prawda, ostatnich kilka miesięcy było trudnych pod względem pracy w reżimie sanitarnym, jednak nie wpłynęło to na wyniki przedsiębiorstwa – mówi Lech Antonowicz, Dyrektor Zakładu Produkcyjnego Laktopol w Suwałkach i dodaje: – Ominęła nas także konieczność jakiejkolwiek redukcji zatrudnienia, a wręcz przeciwnie, dynamiczny rozwój sprawia, że ciągle poszukujemy nowych pracowników.

Obecnie Grupa Polindus-Laktopol wytwarza blisko 30 rodzajów wyrobów mlecznych w proszku, 13 gatunków masła i miksów oraz sery. Sztandarowym produktem grupy jest Instant Fat Filled Milk Powder, czyli mleko odtłuszczone z dodatkiem tłuszczu roślinnego. Jego głównymi rynkami zbytu, są kraje całej Afryki, ale także Bliski i Daleki Wschód oraz obie Ameryki.

czytaj więcej »

Piątnica (OSM) wycofuje się z przejęcia Bielmleku

Źródło: Piątnica (OSM)   Dodano: 2020-12-15 10:07:53

Zarząd mleczarni Piątnica (OSM) juz po zamknięciu naszej ostatniej edycji Forum Mleczarskiego Handel nadesłał do nas oświadczenie w którym informuje, że po przeprowadzonej analizie faktycznej i prawnej stanu przedsiębiorstwa oraz ocenie poziomu ryzyka, związanego z koniecznością ponoszenia kosztów funkcjonowania Bielmlek (SM), Piątnica (OSM) nie będzie kontynuować działań zmierzających do przejęcia SM Bielmlek.

Zarząd OSM Piątnica informuje także, że na tym etapie nie będą udzielane dodatkowe komentarze na ten temat.

czytaj więcej »

© włoszczowa (osm)

Włoszczowa (OSM): Inwestujemy na przekór pandemii

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-12-14 11:33:44

– Zgodnie z planem inwestycji zatwierdzonym przez walne zebranie przedstawicieli realizowaliśmy bardzo ważne dla firmy inwestycje, które miały na celu poprawę infrastruktury technicznej, jakości wyrobów oraz zwiększenie mocy produkcyjnych – powiedział Forum Mleczarskiemu Handel Ryszard Pizior, Prezes Zarządu mleczarni Włoszczowa (OSM). – Szybko reagujemy na potrzeby rynku. Tak było w przypadku nagłego wzrostu zapotrzebowania na sery paczkowane. Błyskawicznie podjęliśmy decyzję o zakupie kolejnej nowej linii, która została uruchomiona już w listopadzie. Poprzednią oddaliśmy do użytku w kwietniu 2019 r.

czytaj więcej »

© hochland polska

Hochland Polska: Sprzedaż serów twardych w Polsce przyspieszyła

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-12-11 16:40:05

– Rynek serów twardych rozwija się dynamicznie i rośnie o 13,5% rocznie (wartość, źródło: Nielsen MAT SEP 2020 vs. MAT SEP 2019) – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Także rynek serów typu holenderskiego rozwija się dynamicznie, czego najlepszym przykładem jest Gouda, która nie bez powodu zajmuje tak ważne miejsce wśród najpopularniejszych serów holenderskich. To głównie za sprawą jej słonecznego koloru, przyjęła się nazwa „żółty ser” w odniesieniu do wszystkich dojrzałych serów.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o. © 2008-2021
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel.: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij