100 wydanie Forum Mleczarskie Handel
Aktualności kraj Aktualności świat Komunikaty prasowe
Raporty Wywiady Galerie
więcej...
Kampanie Firmy Produkty
Podręcznik serowy ABC Nabiału Kontakt

Aktualności: kraj (wszystkich: 2294, strona 1 z 153)

© carrefour

Carrefour Polska testuje elektryczne auta dostawcze

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-07-10 11:32:36

Samochody włączone zostaną do floty wykorzystywanej podczas dostarczania zamówień e-grocery ze sklepu internetowego sieci. Rozwiązanie powstało w ramach programu Pilot Maker Elektro ScaleUp. Carrefour Polska jest jednym z kluczowych partnerów programu Pilot Maker Elektro ScaleUp, którego celem jest wdrożenie na polskim rynku pionierskich technologii dla elektromobilności. I

– Carrefour bez wahania przystąpił w 2018 roku do budowy elektromobilności w Polsce. Udział w programie Pilot Maker Elektro pozwala Carrefour zarówno aktywnie przyczyniać się do tworzenia innowacji dla polskiego rynku, a także wdrażać rozwiązania wygodne i dopasowane do potrzeb naszych klientów – mówi Michał Sacha, Członek Zarządu, Dyrektor Marketingu, digital, IT, e-commerce i usług finansowych Carrefour Polska. – Carrefour dynamicznie rozbudowuje swoją ofertę e-grocery, a potencjał, jaki drzemie w elektromobilności, pozwala rozwijać nasze usługi zwiększając szybkość oraz podnosząc jakość i bezpieczeństwo dostaw produktów spożywczych przy jednoczesnej trosce i dbałości o środowisko – dodaje Michał Sacha.

czytaj więcej »

Eksport polskich serów o 1% niższy w okresie I-IV 2020. Wzrosła jednak wartość eksportu

Źródło: KOWR   Dodano: 2020-07-10 10:57:17

Rosnący globalny popyt na wyroby serowarskie oraz nieograniczony dostęp do rynku unijnego po akcesji Polski do UE spowodowały, że wywóz serów i twarogów do 2019 r. wykazywał tendencję wzrostową. Jednak pogorszenie koniunktury na światowym rynku mleka w 2020 r., w tym ograniczony popyt na sery ze względu na zmniejszone obroty branży HoReCa, w związku z pandemią COVID-19, wpłynęły na krajowy eksport serów i twarogów.

W okresie od stycznia do kwietnia 2020 r. wartość eksportu serów i twarogów ukształtowała się na poziomie 265 mln euro, nieznacznie (o 0,3%) niższym niż w porównywalnym okresie 2019 r. Sery i twarogi zajmują dominującą pozycję w strukturze wywozu produktów mlecznych (w okresie styczeń–kwiecień 2020 r. – 34%). Największy udział w strukturze wywozu serów i twarogów stanowią, cieszące się uznaniem zagranicznych odbiorców, sery dojrzewające (60–70%). W latach 2014–2019 z Polski wywożono średnio 45% wolumenu krajowej produkcji serów dojrzewających. W okresie styczeń-kwiecień 2020 r., pomimo ograniczonego globalnego popytu na sery, Polska uzyskała dodatnie saldo obrotów handlowych serami dojrzewającymi.

czytaj więcej »

© spomlek (sm)

Nowy Prezes Polskiej Izby Mleka: Koncentrujmy się na sprawach wspólnych

Źródło: Polska Izba Mleka   Dodano: 2020-07-08 12:45:20

6 lipca 2020 r. odbyło się posiedzenie nowego Zarządu Polskiej Izby Mleka, podczas którego Prezesem Izby wybrano Edwarda Bajko, Prezesa Zarządu mleczarni Spomlek (SM). Wiceprezesami zostali: Dariusz Sapiński (Grupa Mlekovita) i Zbigniew Kalinowski (Piątnica OSM), Członkami Zarządu Polskiej Izby Mleka Grzegorz Gańko (Sierpc OSM) i Peter Knauer (Hochland Polska). Skarbnikiem Polskiej Izby Mleka został Paweł Pasternak (Mlekpol SM), zaś Sekretarzem Polskiej Izby Mleka Agnieszka Maliszewska (Dyrektor Polskiej Izby Mleka).

W pierwszym wywiadzie Edward Bajko jako Prezes Izby powiedział: – Uważam, że rola organizacji branżowej zawsze jest istotna. Polega przede wszystkim na lobbingu, trzeba zadbać o to, by był rzeczowy i skuteczny. Skuteczność wymaga koncentracji na celach strategicznych, istotnych dla całej branży. Dzisiaj pewnym problemem jest duża różnorodność organizacji mleczarskich, która sama w sobie nie jest zła, natomiast fakt, że choćby w rozmowach z Ministrem Rolnictwa nie mówimy jednym głosem prowadzi do obniżenia skuteczności naszych działań. Rozumiem, że każdy z pięciu funkcjonujących związków ma nieco różne priorytety, różnie rozkłada akcenty, ale są sprawy ewidentnie wspólne dla interesu nas wszystkich. Na tym powinniśmy się koncentrować, a nie na różnicach. Potrzebna jest szczera rozmowa pomiędzy fachowcami, bo przecież to ludzie ze sobą rozmawiają, a nie organizacje. Postaram się zainicjować takie osobiste, niemalże prywatne spotkania, bo wzajemnego zaufania nie da się zbudować rozmawiając przez media z pozycji szefa związku.

czytaj więcej »

© łowicz (osm)

Łowicz (OSM): Rynek maślanki wzrósł znacząco w ostatnim roku

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-07-08 09:38:35

– Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu produkuje szeroki wachlarz produktów we wszystkich kategoriach nabiałowych, w tym także produktów fermentowanych – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Andrzej Chomyszczak, Wiceprezes ds. Handlu i Marketingu w mleczarni Łowicz (OSM). – Maślanki notują dynamiczny rozwój – w ciągu ostatnich 12 miesięcy kategoria wzrosła rok do roku o 8%. Jednym z czynników wpływających na tę sytuację jest trend związany z „czystą etykietą”, co oznacza, że produkty fermentowane zawierają wyłącznie naturalne składniki mleczne i dobroczynne kultury bakterii.

czytaj więcej »

© mlekovita

Grupa Mlekovita: Próg 6 mld zł rocznego przychodu osiągniemy szybciej, niż planowaliśmy

Źródło: Grupa Mlekovita   Dodano: 2020-07-06 14:53:09

Pierwsze półrocze 2020 r. – mimo zawirowań rynkowych wywołanych pandemią COVID-19 – zakończyło się dla Grupy Mlekovita ogromnym sukcesem, który znacznie przerósł cele założone na ten okres.

– Mimo trudnej sytuacji rynkowej wyniki bieżącego roku wyraźnie wskazują na skuteczność przyjętej strategii rozwoju i kolejny rekord w osiągniętych przychodach. Pozwala to szacować, że w perspektywie całego roku przychody wypracowane przez Mlekovitę ponownie będą najwyższe w historii firmy, co już teraz – po raz kolejny – potwierdza jej pozycję lidera – mówi Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.

czytaj więcej »

Walne Zgromadzenie Członków Polskiej Izby Mleka

Źródło: Polska Izba Mleka   Dodano: 2020-07-02 11:24:05

W dniu 30 czerwca br. w Warszawie odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiej Izby Mleka. Wydarzenie to było również okazją do spotkania przedstawicieli branży mleczarskiej zrzeszonych w Polskiej Izbie Mleka, wymiany poglądów oraz zapoznania się z działaniami realizowanymi przez PIM na rzecz sektora mleczarskiego.

Oprócz Członków PIM zaproszenie na to wydarzenie przyjął Krzysztof Jurgiel, poseł do Europarlamentu oraz dr Katarzyna Piskorz – Zastępca Głównego Lekarza Weterynarii. Goście podkreślali dobrą współpracę z Polską Izbą Mleka oraz gotowość do wspólnych działań i wsparcia merytorycznego.

czytaj więcej »

© radomsko (osm)

Mleczarnia Radomsko (OSM) z produktami online

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-07-01 15:14:23

Mleczarnia Radomsko (OSM), znany producent mleka, śmietan i śmietanek, napojów fermentowanych, masła, deserów, serków do smarowania, twarogów i serów dojrzewających, nawiązała współpracę z delikatesami internetowymi polskikoszyk.pl. Szeroki na co dzień asortyment mleczarni nieustannie poszerza się również w internetowym sklepie. Na początek, na zachętę, mleczarnia przewidziała ciekawe promocje na niektóre produkty. Wśród nich znajduje się mleko UHT 1,5% w atrakcyjnej cenie.

Link do produktów:

https://polskikoszyk.pl/catalogsearch/result?q=hej

 

czytaj więcej »

© mlekpol (sm)

Mlekpol (SM): Zamknięcie hoteli i gastronomii było odczuwalne dla Mlekpolu

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-07-01 14:48:19

– W ostatnich latach HoReCa była w Polsce najdynamiczniej rozwijającym się kanałem sprzedaży produktów mleczarskich. Zamknięcie hoteli i lokali gastronomicznych było również odczuwalne dla Mlekpolu - powiedziała w rozmowie z Forum Mleczarskim Handel Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu w mleczarni Mlekpol (SM). – Oczywiście zakupy w kanale detalicznym częściowo skompensowały nam utraconą sprzedaż, ale nie znacząco – dodała nasza rozmówczyni.

– Co istotne, każdego roku przed sezonem letnim przygotowywaliśmy się do realizacji dużych kontraktów na mleko UHT, sery i masło, z przeznaczeniem do europejskich krajów z silnie rozwiniętą turystyką. Ten rok jest zupełnie inny – podkreśla Dyrektor Handlu w mleczarni Mlekpol (SM). – Dopiero pod koniec maja, nasi klienci z Włoch i Grecji wrócili z zamówieniami, licząc że turystyka w ich krajach szybko się odrodzi. Spodziewamy się, że sezon turystyczny w tym roku rozłoży się w czasie, a pogoda nie będzie już głównym wyznacznikiem w doborze terminu odpoczynku. Co ciekawe, tylko mozzarella jest takim produktem, który nie odczuł braku zainteresowania klientów w czasie epidemii. Zamówienia m.in. pizzy z dowozem do domu zdecydowanie wzrosły w ostatnim czasie, więc popyt na ten produkt jest cały czas duży i to nie tylko w Polsce.

czytaj więcej »

Ceny surowca w maju 2020 r.

Źródło: MRiRW   Dodano: 2020-06-29 10:25:43

Według Głównego Urzędu Statystycznego cena skupu mleka w maju 2020 r. wyniosła 130,88 zł/1 hl i była niższa o 2,8% niż w maju 2019 r. Cena skupu mleka w odniesieniu do kwietnia 2020 r. była o 1,5% niższa.

Najwyższe ceny w maju 2020 r. wg województw:

podlaskie 138,54 zł/1 hl

lubuskie 134,75 zł/1 hl

warmińsko-mazurskie 133,63 zł/1 hl.

Najniższe ceny w maju 2020 r. wg województw:

małopolskie 121,96 zł/1 hl

świętokrzyskie 122,75 zł/1 hl

łódzkie 123,07 zł/1 hl.

Ceny skupu mleka bez VAT w maju 2020 r. w poszczególnych województwach przedstawia tabela.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Eksport nabiału z Polski nieznacznie spadł w okresie I-IV 2020 r.

Źródło: KOWR   Dodano: 2020-06-24 10:59:11

W pierwszych czterech miesiącach br. przychody z eksportu produktów mlecznych uzyskane przez krajową branżę mleczarską kształtowały się na poziomie niższym niż rok wcześniej. Według wstępnych danych Ministerstwa Finansów w okresie styczeń-kwiecień 2020 r. wartość wywozu produktów mlecznych z Polski wyniosła 780 mln euro (3,37 mld zł) i była o 1% niższa niż przed rokiem. Jednocześnie na import tego asortymentu wydatkowano 353 mln euro (1,52 mld zł), o 1,5% mniej.

Dodatnie saldo obrotów handlowych artykułami mleczarskimi w okresie czterech miesięcy 2020 r. ukształtowało się na poziomie 427 mln euro (1,85 mld zł), o 1% niższym niż przed rokiem. Produkty mleczne z Polski tradycyjnie eksportowane były przede wszystkim do UE. W okresie czterech miesięcy 2020 r. udział tych krajów w wartości wywozu wyniósł 65% wobec 75% w 2019 r.

Jednocześnie wpływy uzyskane z eksportu do UE obniżyły się o 14%, do 510 mln euro.

czytaj więcej »

Bielmlek: Prezes spółdzielni uspokaja, zarządczyni sądowa działa

Źródło: Andrzej Matys; poranny.pl   Dodano: 2020-06-24 10:31:16

Jak donosi serwis poranny.pl Tadeusz Romańczuk, Prezes mleczarni Bielmlek  (SM) przeprowadził spotkanie z dostawcami surowca podczas którego przekonywał, że sytuacja zakładu poprawia się. Dodał również, że działania CBA wobec jego osoby niczego nie wykazały. Tadeusz Romańczuk wykazywał, że zgodnie decyzją sądu firma znajduje się w stanie sanacji. Powstaje też program restruktruryzacji.

czytaj więcej »

Lidl wycofuje ze sprzedaży tradycyjny Ser Koryciński Swojski Naturalny

Źródło: GIS   Dodano: 2020-06-23 15:00:11

Wpadki z powodu obecności groźnych szczepów bakterii zdarzają się zarówno dużym jak i małym producentom nabiału. Najczęściej dotyczy to produktów z mleka niepasteryzowanego. Tak było i tym razem. Ser Koryciński Swojski Naturalny, specjalność oznaczona znakiem Chronione Oznaczenie Geograficzne, dostępny w sieci Lidl, musi być wycofany ze sprzedaży. 

czytaj więcej »

© sertop

Sertop z produktami online

Źródło: Sertop / PR Club   Dodano: 2020-06-23 11:33:18

Skutki koronawirusa wymusiły zmiany na wszystkich przedsiębiorcach. Coraz więcej firm przenosi swoje usługi do sieci lub rozszerza swoją działalność w obszarze online. Tyski producent serków topionych także planuje zwiększyć swoją aktywność w internecie.

– Ze względu na wąski asortyment nie będziemy otwierać swojego sklepu www, ale planujemy naszą obecność na większą skalę w już istniejących sklepach internetowych, a także tych, nowo powstałych, aby pomóc im w rozwoju – mówi Aneta Będkowska, Marketing Manager w Sertop.

czytaj więcej »

© mlekpol (sm)

Mlekpol (SM): Konsumenci chętnie sięgają po sprawdzone produkty takie jak Maślanka Mrągowska i Milko

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-06-22 09:48:41

– Konsumenci dbają o zdrowie i zwracają uwagę na to, co jedzą – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu w mleczarni Mlekpol (SM). – Maślanka to lekkostrawny napój mleczny, który – dzięki obecności szczepów bakterii fermentacji mlekowej – jest produktem wspomagającym odporność organizmu oraz równowagę flory bakteryjnej. Właśnie te aspekty, czyli edukacja i trend prozdrowotny, wpływają istotnie na dodatnią dynamikę sprzedaży maślanek. Zauważamy dużą aktywność konsumentów na naszej stronie www.niejembyleczego.pl dedykowanej kulinarnemu zastosowaniu maślanek. W okresie wiosenno-letnim zdecydowanie zwiększa się popyt na produkty fermentowane, w szczególności te naturalne, które dodatkowo gaszą pragnienie. Konsumenci chętnie sięgają po dobrze im znane, sprawdzone produkty, takie jak Maślanka Mrągowska czy Milko, które kojarzą z bardzo dobrą jakością oraz tradycyjną recepturą.

czytaj więcej »

© sig
© sig

SIG: Redukujemy koszty produkcji i minimalizujemy wpływ na środowisko

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2020-06-22 09:29:45

– Firma SIG, będąca jednym ze światowych liderów wśród dostawców systemów napełniających oraz opakowań kartonowych (od 80 do 2000 ml) do aseptycznego rozlewu płynnej żywności i napojów, posiada pełen wachlarz rozwiązań pozwalających szybciej i efektywniej produkować produkty nabiałowe takie jak mleko czy też śmietana – mówi Forum Mleczarksiemu Biznes Karina Zawadzka Marketing Account Manager Poland & Nordics w firmie SIG. – SIG oferuje maszyny umożliwiające dostosowanie prędkości i wydajności linii produkcyjnych do potrzeb w danym momencie: np. 6000 do 24 000 sztuk opakowań na godzinę. Co więcej, standardem jest możliwość produkcji kilku pojemności jak i nierzadko kilku kształtów na jednym urządzeniu. Dzięki temu dajemy producentom możliwość zróżnicowania linii produktowych w zależności od kategorii, ich pozycjonowania rynkowego czy też kanału dystrybucji.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij