Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności: archiwum (wszystkich: 5142, strona 4 z 343)

Fonterra wycofuje się z inwestycji w Chinach

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2019-08-07 09:02:44

Fonterra poszukuje kupca na swój udział w spółce Beingmate Baby & Child Food Company, która okazała się nie tylko perspektywiczna, ale też niezwykle kosztowna. Przyniosła bowiem mleczarni Fonterra wyraźne straty, co wywołało duże wstrząsy personalne w zarządzie tej firmy. O szczegółach tej sprawy pisaliśmy tutaj.

Teraz Fonterra chce sprzedać 18,8% udziału w Beingmate, co jak twierdzi firma, wynika z przeglądu wszystkich inwestycji posiadanych przez firmę.

Miles Hurell, CEO Fonterry przyznał – Zaczęło się od strategicznego przeglądu naszych relacji z Beingmate, który rozczarował.

czytaj więcej »

Olecko (OSM): Wydatki inwestycyjne przekroczyły 300 tys. zł

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2019-08-06 16:28:16

W 2018 r. nakłady inwestycyjne spółdzielni Olecko (OSM) wyniosły ogółem 320 tys. zł. Największe kwoty wydatkowano na zwiększenie możliwości linii do produkcji serów, które stanowią najbardziej znaczący element portfolio firmy. Tu mleczarnia wydatkowała blisko 73 tys. zł. Zbliżoną kwotowo inwestycją okazały się wydatki w zakresie fermentatorów do śmietany – tu spółdzielnia wydała 88 tys. zł. Ponad 100 tys. zł wydano na dwa tanki do mleka, a kolejne 44 tys. zł – na linię do nalewania mleka.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Maluta Nowy Dwór Gdański (OSM) inwestuje i buduje wizerunek pomorskiej firmy regionalnej

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2019-08-06 16:00:49

Głównym celem realizowanych przedsięwzięć inwestycyjnych spółdzielni jest poprawa konkurencyjności Spółdzielni poprzez: wprowadzanie nowych produktów oraz innowacyjnego procesu produkcyjnego, poprawę jakości produktów oraz usprawnienie organizacji procesu technologicznego i transportu surowca.

W 2018 r. spółdzielnia zainwestowała m.in.: w nalewarkę do produktów płynnych w kwocie 240 tys. zł. Maluta chce rozwijać sprzedaż mleka regionalnego jako produktu powstającego blisko producenta mleka, z wybranych gospodarstw rolnych, niskopasteryzowanego, zachowującego parametry najbardziej zbliżone do mleka po udoju. Aby realizować działania sprzedażowe firma reklamuje się jako pomorska firma regionalna poprzez bilbordy, plakaty, informację w środkach masowego przekazu.

czytaj więcej »

Rusza kampania telewizyjna promująca produkty mleczarskie

Źródło: KZSM Zw. Rew.   Dodano: 2019-08-06 08:38:58

Utalentowani kucharze zaprezentują mleko i jego przetwory w zupełnie nowych przepisach. Lekarze i dietetycy rozprawią się z mitami na temat produktów mleczarskich, a także przypomną o ich najważniejszych zaletach. Nie zabraknie ciekawostek – choćby wyjaśnienia, dlaczego to tłuste mleko odchudza najskuteczniej. Do sięgania po nabiał zachęci kampania w telewizji śniadaniowej i programach kulinarnych.

Działania obejmą przede wszystkim poranne pasmo telewizyjne. Wybór padł na „Pytanie na śniadanie” w TVP 2 –  lidera oglądalności wg badań Nielsen Audience Measurement z 16.07.2019 * oraz, uzupełniająco, „Wstaje dzień” – program śniadaniowy TVP Info. W mediaplanie kampanii znalazł się też popularny program kulinarny „Okrasa łamie przepisy” w TVP 1.

czytaj więcej »

Problemy spółdzielni Bielmlek (SM)

Źródło: Renata Reda, Polskie Radio Białystok,   Dodano: 2019-08-05 13:25:38

Jak podaje Radio Białystok, mleczarnia Bielmlek przeżywa kłopoty. Około 850 rolników czeka na zapłatę za mleko dostarczone do niej w czerwcu. Pensji nie otrzymali również pracownicy (180 osób). Może to być nie lada kłopot dla powracającego do niej Prezesa i senatora Tadeusza Romańczuka.

czytaj więcej »

Łotwa: Food Union zwiększa przychody

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2019-08-05 13:12:28

Największy łotewski producent wyrobów mleczarskich i lodów, firma Food Union wykazała więcej niż udane wyniki z rynku łotewskiego. Firma uzyskała przychody w wysokości 121,5 mln euro, co stanowi 4,8% więcej niż rok wczesniej. Łotewska firma składa się z trzech głównych jednostek biznesowych Rīgas piena Kombinats, JSC Valmieras Piens w i OOO Rīgas piensaimnieks.

Dwa przedsiębiorstwa Grupy AS Rīgas piena kombināts i AS Valmieras piens zdołały zwiększyć swoje przychody poprzez zwiększenie eksportu, który w 2018 r. osiągnął 16,4 mln euro i był o prawie 37% wyższy niż rok wcześniej. Obroty LLC Rīgas piensaimnieks w ubiegłym roku spadły o 2%, co jest związane ze zmianami w strukturze firmy.

czytaj więcej »

Rosja: Produkcja serów wzrosła o 10%

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2019-08-05 12:44:37

Konsumpcja serów w Rosji rośnie w szybkim tempie od początku roku. Według centrum analitycznego Milknews produkcja większości rodzajów produktów mlecznych w okresie styczeń-maj 2019 r. utrzymywała się poniżej wielkości z tego samego okresu w ubiegłym roku, podczas gdy produkcja sera wzrosła o 9,6% do 203,9 tys. ton.

Według analityków zmiany w etykietowaniu produktów i rosnący trend w zakresie zdrowego odżywiania przyczyniły się do zmiany orientacji popytu z produktów serowych na tradycyjne sery. Udział produktów importowanych pozostaje na poziomie 31,9%.

czytaj więcej »

Indonezja: Nestlé rozwinie produkcję w swoich trzech zakładach

Dodano: 2019-08-05 12:03:47

Szwajcarski koncern spożywczy Nestlé zainwestuje w zakłady w Karawang (Zachodnia Jawa), Kejayan (Wschodnia Jawa) i Panjang (Lampung). Koszt modernizacji i inwestycji wyniesie 90 mln euro. Kwota ta umożliwi zwiększenie zdolności produkcyjnych o 25% dla napojów mleczarskich Milo, mleka marki Bear oraz wyrobów marek Nescafé i Maggi.

Obecnie zakłady wytwarzają produkt dla niemowląt Cerelac, napój czekoladowy Milo oraz proszki mleczne Dancow i Lactogrow. Nestlé działa w Indonezji od 48 lat.

czytaj więcej »

Danone zainwestuje ok. 25 mln euro w osiągnięcie neutralności klimatycznej dla suszarni rozpyłowej w zakładzie Nutricia

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2019-08-05 11:48:35

Gigant branży spożywczej, w tym nabiałowej, firma Danone zainwestuje tak znaczące środki finansowe w Nowej Zelandii, na Wyspie Południowej. Zakład w Balclutha, w regionie Otago, specjalizuje się w produkcji bazy do żywności dla niemowląt marek Aptamil i Karicare. Firma traktuje tę inwestycję jako kamień milowy w zakresie swoich działań i zamierza zakończyć prace do 2021 r. Suszarnia będzie zasilana przez nowoczesny kocioł na biomasę o wartości ok. 17,5 mln euro, co pozwoli zmniejszyć emisję CO2 z zakładu o 20 tys. ton rocznie. Danone chce być neutralny klimatycznie do 2050 r.

czytaj więcej »

© mlekovita

Grupa Mlekovita idzie na rekord

Źródło: Grupa Mlekovita   Dodano: 2019-08-05 09:01:30

Grupa Mlekovita podsumowała pierwsze półrocze 2019 r. Wyniki finansowe tego roku wyraźnie wskazują na kolejny rekord w osiągniętych przychodach, co w perspektywie całego roku zapowiada najlepszy wynik w ponad 90-letniej historii firmy i potwierdza jej pozycję lidera.

– Polska Mlekovita jest największą grupą mleczarską w Europie Środkowo-Wschodniej. Każdego dnia w naszych 20 zakładach produkcyjnych przetwarzamy 8 mln litrów najlepszego mleka dostarczanego przez 15 tys. polskich rolników. Pięć tysięcy wykwalifikowanych pracowników dba o najwyższą jakość produktów wytwarzanych na ponad 170 liniach produkcyjnych. Naszych 1000 mlecznych smakowitości znanych jest nie tylko w polskich domach, ale i w 159 krajach świata. Słowem: Mlekovita to duma polskiej gospodarki – mówi Dariusz Sapiński, Prezes Zarządu Grupy Mlekovita.

czytaj więcej »

© pim

Główne wyzwania z perspektywy rynku mleka

Źródło: Polska Izba Mleka   Dodano: 2019-07-31 13:20:10

Oczekiwana stopa wzrostu światowego zapotrzebowania na mleko w wysokości około 2% rocznie oraz przejście na żywność wysokiej jakości (białkową) na rynkach wschodzących daje raczej stabilną podstawę dla globalnego sektora mleczarskiego.

Sektor mleczarski Unii Europejskiej bardzo aktywnie zajmuje się wyzwaniami związanymi ze zmianami klimatycznymi, mając na uwadze wyraźny cel, jakim jest osiągnięcie zerowej wartości netto emisji dwutlenku węgla dla mleczarni w UE w 2050 roku.

Postępująca orientacja rynkowa europejskiej polityki rolnej i mleczarskiej od 2003 r. doprowadziła do pełnej integracji unijnych rynków mleka na światowych rynkach mleczarskich. Przetargowa sprzedaż OMP pozwoliła opróżnić zapasy interwencyjne dając oczekiwany efekt.

czytaj więcej »

Hochland Niemcy z zerową emisją CO2

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2019-07-29 13:13:40

Hochland to jedna z pierwszych firm w Niemczech, która stała się neutralna pod względem emisji CO2. Nastąpiło to poprzez kompensację. Dla zakładów Schongau i Heimenkirch, a także dla Dieue-sur-Meuse we Francji, która jest również częścią organizacji Hochland Deutschland całkowita bezpośrednia emisja CO2 wynosiła prawie 35 tys. ton. Hochland Niemcy w pełni rekompensuje tę emisję w ramach programu „ZNU goes Zero” inwestując w projekty związane z wiązaniem i unikaniem CO2.

Dlatego Hochland ściśle współpracuje z Plant-for-the-Planet. Inicjatywa polega na sadzeniu drzew na półwyspie Julatan w Meksyku w ramach kampanii „ZNU goes Zero” i promowaniu odnawialnych źródeł energii poprzez certyfikaty.

czytaj więcej »

Włochy: Emmi kupuje producenta deserów

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2019-07-29 12:22:48

Szwajcarska firma mleczarska od dawna inwestuje w niewielkie zakłady wytwarzające desery, specjalności serowe oraz nabiał bio, produkty dla wegetatrian i osób nie trawiących laktozy. Tym razem Emmi zadecydowało o przejęciu firmy Pasticceria Quadrifoglio. Powodem zaangażowania Emmi jest budowa sieci produkcji i dystrybucji deserów we Włoszech.

czytaj więcej »

Agencja Leo Burnett Warszawa obsłuży Mlekpol (SM)

Źródło: Mlekpol (SM)/V5   Dodano: 2019-07-29 11:48:25

Agencja Leo Burnett wygrała konkurs na długoterminową obsługę strategiczno-kreatywną Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol w Grajewie. Umowa obejmuje działania w zakresie ATL, BTL oraz Digital. W ciągu ostatnich trzech lat Leo Burnett zrealizował już dwie kampanie dla Mlekpolu. 

czytaj więcej »

Wietnam: Lothamilk wdroży technologie aseptycznego pakowania SIG

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2019-07-26 10:06:14

Firma Lothamilk wywodzi się z wietnamskiego centrum turystycznego Long Thanh. Obecnie rozszerza swoją ofertę o mleko pakowane w technologii aseptycznej i opakowaniach kartonowych firmy SIG. Dotychczas Lothamilk zmagał się z ograniczeniami dystrybucyjnymi wynikającymi z krótkiego okresu przydatności do spożycia i konieczności trzymania produktów w lodówkach. Mleczarnia podjęła decyzję o podjęciu współpracy z zespołem ekspertów SIG, aby znaleźć najlepsze rozwiązanie opakowaniowe w celu zwiększenia dystrybucji w całym Wietnamie. Firma zdecydowała się na technologię aseptycznego napełniania z dużą prędkością w tym maszynę do napełniania kartoników combiblocXSlim (24 000 opakowań na godzinę), w dziewięciu różnych objętościach od 80 ml do 200 ml.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25