Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności: archiwum (wszystkich: 5139, strona 2 z 343)

© figand (zm)

FigAnd stawia na inwestycje pro-ekologiczne

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2019-09-09 11:37:28

W 2019 i 2020 r. mleczarnia FigAnd (ZM) przeprowadza szereg kosztownych inwestycji, których efektem jest ograniczenie wpływu zakładu na środowisko naturalne. FigAnd istnieje od 1992 r. i prężnie się rozwija. Dowodem na to jest współpraca z zagranicznymi koncernami. FigAnd (ZM) to polska firma rodzinna, która zatrudnia 130 pracowników, posiada najwyżej certyfikowane systemy bezpieczeństwa żywności BRC i IFS, i skupia się na produkcji kilku wyrobów o wysokiej jakości tj. twarogi, śmietany i serki homogenizowane. Firma mocno postawiła także na branżę HoReCa oraz gotowe termostabilne nadzienia kremowe i serowe dla branży cukierniczej i piekarniczej. Firma została wielokrotnie doceniona przez różne komisje otrzymując wyróżnienia od „Newsweek’a”, „Forbsa” czy „Puls Biznesu”.

czytaj więcej »

Žemaitijos pienas: Magija to produkty dla dbających o zdrowy styl życia

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2019-09-06 16:08:57

– Magija to pyszny batonik twarogowy, który może posłużyć nam za przekąskę o każdej porze dnia, ale polecamy go również w porze śniadaniowej, ponieważ doskonale smakuje z filiżanką kawy – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Božena Stacevičiūtė, Head of Polish Market w Žemaitijos pienas. – Batonik Magija oblany jest prawdziwą czekoladą, wytworzoną w 67% z najwyższej jakości ziaren kakao.

czytaj więcej »

NFZ będzie dążyć do wprowadzenia podatku na cukier

Źródło: money.pl, Aleksandra Piasna   Dodano: 2019-09-05 13:12:57

O planach NFZ pisze money.pl przywołując wypowiedź Adama Niedzielskiego, Prezesa NFZ dla Rzeczpospolitej. Według urzędnika podatek ma większą szansę na skuteczniejszą walkę o zmianę stylu życia niż inne działania. Niesie bowiem obciążenie dla portfela, a to jest zawsze odczuwalne. Prezes NFZ wskazuje, że produkty niezdrowe czy wręcz „śmieciowe” są znacznie tańsze od swoich zdrowych odpowiedników i jest to coś, co decyduje o niewłaściwych wyborach społeczeństwa.

czytaj więcej »

Startuje program unijny dotyczący owoców, warzyw i mleka w szkole

Źródło: Komisja Europejska   Dodano: 2019-09-05 11:24:45

Unijny program szkolny ma na celu promowanie zdrowego odżywiania i zrównoważonej diety poprzez dystrybucję owoców, warzyw i przetworów mlecznych. Program uwzględnia programy edukacyjne dotyczące rolnictwa i dobrego żywienia.

Ponad 20 mln dzieci skorzystało z tego programu w roku szkolnym 2017-2018, co stanowi 20% dzieci w całej Unii Europejskiej. Komisarz ds. Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich, Phil Hogan, powiedział: – Przyjęcie zdrowych nawyków żywieniowych od najmłodszych lat jest ważne. Dzięki unijnemu programowi szkolnemu nasi młodzi obywatele będą nie tylko cieszyć się wysokiej jakości produktami europejskimi, ale także poznawać odżywianie, rolnictwo, produkcję żywności i ciężką pracę z tym związaną.

czytaj więcej »

© jansen kaczorowski, cichocki

Jansen: Produkty roślinne zwiększają swą sprzedaż nie tylko wśród wegetarian

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2019-09-05 10:20:38

– Produkty pochodzenia roślinnego zastępujące mleko, jogurty lub sery zyskują coraz większą grupę fanów, już nie tylko wśród wegetarian i wegan – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Barbara Nejman-Sobol, Key Account Manager w firmie Jansen Kaczorowski, Cichocki. – Nie można także pominąć rosnącej liczby osób cierpiących na alergie pokarmowe, a także nietolerancję laktozy. Odpowiadając na potrzeby konsumentów, firma Jansen Kaczorowski Cichocki od kilku lat wprowadza i rozwija gamę produktów, stanowiących alternatywę dla mleka, pod marką Koko Dairy Free. Największy udział ma napój Koko Dairy Free, który jest wolny od wszystkich alergenów – laktozy, białka mleka, soi, glutenu i orzechów.

czytaj więcej »

© tetra pak

Tetra Pak: Prezes firmy w latach 1954-85 nie żyje

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2019-09-02 13:42:11

Hans Rausing zmarł 30 sierpnia w wieku 93 lat. Kierował Grupą Tetra Pak w latach 1954-85 i był Prezesem Rady Tetra Pak/Tetra Laval Group w latach 1985-1993. W 1995 r. on i jego rodzina zdecydowali o zbyciu udziałów w Tetra Laval Group.

czytaj więcej »

Chile: Emmi przejmuje firmę mleczarską

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2019-09-02 13:27:22

To znaczące przejęcie: Emmi poprzez należącą do niej hiszpańską firmę Kaiku i jej spółkę córkę: Surlat przejęła 51,5% udziałów ważnego gracza krajowej branży mleczarskiej. Przejmową firmą jest Quillayes. Po połączeniu nowa spółka będzie nr 4 na krajowym rynku.

Emmi nieustannie inwestuje w przejęcia w Ameryce Łacińskiej. Ma udziały w zakładach w Meksyku (firma Mexideli) i Brazylii (firma Laticínios Porto Alegre Indústria e Comércio).

czytaj więcej »

Australia: Nestlé zamyka fabrykę mleka w puszkach

Źródło: 7news.com.au   Dodano: 2019-08-30 12:58:00

Zakład zlokalizowany w Tongala, w północnej części stanu Victoria zatrudnia ponad 100 osób. Wszyscy stracą pracę. Zakład idzie do zamknięcia, a winnym wskazuje się tani import i zanikający stopniowo nawyk kupowania mleka w puszkach. Problemem jest także niska efektywność parku maszynowego. Inwestycje, które uczyniłyby dalsze działanie zakładu zyskownym byłyby zbyt wysokie.

Produkcja będzie wygaszona pod koniec roku, choć istnieje możliwość, że zajmie to więcej czasu.

czytaj więcej »

Brazylia: Nestlé łączy siły z Laticinio Bela Vista

Źródło: novorural.com   Dodano: 2019-08-29 11:40:58

Nestlé Brasil zdecydowało podpisać umowę o wspólnej produkcji i dystrybucji mleka płynnego na terenie Brazylii. Celem jest wzmocnienie marek Ninho i Molico w segmencie mleka UHT. Brazylijski podmiot przejmie linie produkcyjne i pracowników w zakładach Tres Rios, Araraquara i część zakładu w Carazinho. Firmy podkreśliły, że utrzymanie miejsc pracy było jednym z priorytetów.

czytaj więcej »

Spomlek (SM) ofiarą listy MRiRW

Źródło: KZSM Zw. Rew.   Dodano: 2019-08-29 11:31:10

Opublikowana niedawno przez Ministra lista mleczarni importujących w 2019 r. sery przyniosła dość zaskakującą sytuację. Na liście znalazł się bowiem Spomlek (SM), który zaimportował niespełna 6 ton serów greckich i angielskich z oznaczeniami ChNP przeznaczonych na wyższą półkę cenową. Jak informuje w liście otwartym Edward Bajko, Prezes Zarządu mleczarni Spomlek (SM), spółdzielnia wyeksportowała w tym czasie 2 100 ton serów.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie
© forum mleczarskie

Wahania produkcji mleczarskiej na świecie

Źródło: Fonterra   Dodano: 2019-08-28 17:34:42

Jak podaje Fonterra, produkcja mleka w Australii oraz w Nowej Zelandii była w ostatnim roku poddana największym wahaniom. W czerwcu produkcja mleka w Australii spadła o 9,9% wobec czerwca 2018 r., a w skali całego roku spadła o 8,2%. W Nowej Zelandii produkcja w lipcu wzrosła o 4,8% w porównaniu do lipca 2018 r. W ciągu całego roku wzrosła o 2,2%. UE w czerwcu zwiększyła produkcję o 0,3%, ale w skali całego roku wzrost był symboliczny, bo tylko 0,1%. W USA było podobnie: w lipcu nie odnotowano wzrostu w porównaniu do lipca 2018 r., ale w skali 12 miesięcy wzrost wyniósł 0,3%.

czytaj więcej »

© grupa polmlek

Jubileusz 25 lat Grupy Polmlek

Źródło: Artykuł sponsorowany   Dodano: 2019-08-28 12:33:00

Grupa Polmlek świętuje jubileusz. Prężna, polska, prywatna firma, której produkty sprzedawane są w większość krajów świata. Sery, serki, mleko, proszki mleczne, soki, napoje oraz wiele innych produktów „made in Poland”, znajdziemy dziś na wszystkich kontynentach. Rozpoczęło się od maleńkiej mleczarni w Gąsewie, dziś to 18 zakładów i ponad 4 tys. pracowników, którzy każdego dnia z pasją i zaangażowaniem tworzą najwyższej jakości produkty, z najwyższej jakości polskiego mleka, polskich warzyw i owoców. Choć dziś to spożywczy gigant, nadal jest firmą rodzinną Andrzeja Grabowskiego i Jerzego Boruckiego.

czytaj więcej »

© frąckowiak (zpsih)

Frąckowiak (ZPSiH): Oznaczenie ChOG przyciąga konsumentów i handlowców

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2019-08-28 12:30:32

– Frąckowiak (ZPSiH) z Granowa oferuje na rynku certyfikowane chronionym oznaczeniem geograficznym Wielkopolskie Sery Smażone w wersji naturalnej oraz ze zdrowym kminkiem. To jedyne certyfikowane sery smażone mające w swym składzie więcej masła, co niewątpliwie wpływa na smak i miękką konsystencję sera – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Grzegorz Marciniak, Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży w Frąckowiak (ZPSiH).

czytaj więcej »

© mońki (msm)

Mońki (MSM): Kanapki na śniadanie to wybór uwarunkowany historycznie

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2019-08-28 12:23:24

– Wielu dietetyków podkreśla, że śniadanie jako pierwszy posiłek dnia ma dla naszego organizmu fundamentalne znaczenie. – Rozbudza metabolizm i daje energię do działania – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Ewa Polińska, Specjalista ds. Handlu i Marketingu w Mońki (MSM). – W Polsce królują kanapki, a ser jest jednym z podstawowych dodatków. Trudno się temu dziwić, gdy pomyślimy o orzechowym monieckim Aldamerze lub Goudzie. Kanapki na śniadanie to w naszej kulturze wybór uwarunkowany historycznie. Na przełomie XIX i XX w. na śniadanie w majątkach ziemiańskich podawano bułki lub inne pieczywo, jajka, konfitury domowe i miód. To zamiłowanie do pieczywa pozostało nam do dziś. Najchętniej sięgamy po kanapki. Ich nieodłącznym składnikiem jest żółty ser, nieocenione źródło białka. Tak jest do dziś, choć zmieniający się tryb życia i nieustanny nawał obowiązków powodują, że część osób rezygnuje z jedzenia śniadań, bo nie ma na nie czasu – wskazuje Ewa Polińska.

czytaj więcej »

Hiszpania: Żywność „free from” zdobywa coraz większą grupę odbiorców

Źródło: USDA   Dodano: 2019-08-26 16:36:32

W 2018 r. sprzedaż detaliczna żywności „free from” („wolne od...”, „bez….”) wyniosła 1,2 mld USD tj. 12% więcej niż rok wcześniej – informuje USDA. W 2023 r. ma wynieść 2,7 mld USD. Coraz więcej konsumentów chce odżywiać się zdrowo. Ma to związek z rosnącą liczbą alergii i nietolerancji na jakie skarżą się konsumenci. Niekiedy stało się to sposobem na życie, zwłaszcza tych, którzy preferują żywność organiczną, naturalną czy wręcz wegańską. Byłoby jednak błędem zawężać nowy trend do mody – liczą się jeszcze względy wpływu hodowli na środowisko naturalne, potrzeba zrównoważonego rozwoju oraz dobrostan zwierząt.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25